Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Manege gaat overdekte padelbanen verhuren

 
Profiel   

petraaken schreef
Majabeestje schreef
Slim bedacht! Padel is enorm in opkomst, daar gaan ze echt wel geld mee verdienen. Fijn als je zoveel financiële tegenslag hebt gehad.
En qua geluid, er wordt vast niet dag en nacht gepadeld en paarden wennen er gauw genoeg aan.

Zeg dat tegen buurtbewoners van padel banen hier in België. Die zijn er niet zo happy mee. Geeft enorm veel geluidsoverlast, om nog niet te spreken dat het tot s'avonds laat open is.

Misschien nuanceren en niet heel België over 1 kap scheren...
Want in het Limburgse Zolder aan het circuit zijn er sinds kort ook padelbanen en heb nog geen klachten vernomen (woon in die omgeving en ben lid van de groep op fb)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:22 



 
Profiel   

Lijkt me waardeloos als je daar als pensionklant staat.
De meeste Paddelmensen zullen waarschijnlijk weinig verstand van paarden hebben, maar die mensen lopen / rijden auto straks tussen de paarden.
(ik weet niet hoe het erf er daar uitziet, wordt er geparkeerd op plaatsen waar paarden langslopen of is er een geheel gescheiden parkeerplaats?)
Paardenmensen weten hoe ze zich met de auto moeten gedragen in het bijzijn van paarden (nou ja, van sommige betwijfel ik het wel eens) maar als niet-paardenmensen continue met hun auto's langs passerende paarden moeten rijden lijkt me dat knap gevaarlijk (voor de paarden).

Verder krijg je ineens een vorm van "knuffeltoerisme" in de stallen.
Mensen die (mee)komen met paddelende mensen (en die uit nieuwsgierigheid/verveling/laat de kids maar lopen anders moet ik er zelf oppassen ) ineens bij de paarden gaan rondlopen / al dan niet in stallen komen, bijvoeren enz.
Toerisme door de aanhang van manegeruiters is dan nog altijd een beetje paardgerelateerd (jeugdig manegeruitertje zal de aanhang nog eerder aanspreken met "dat mag niet bij de paarden") maar wildvreemd gewoon volk dat bij de paarden kan komen lijkt me heel verkeerd.

Slim als bedrijfsplan, maar volgens mij ook de eerste stap tot ontmanteling van je pension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:33 



 
Profiel   

Bijzonder negatieve insteek. Wie zegt dat het 'volk' bij de paarden komt? Je hebt toch geen idee hoe ze het gaan inrichten? Wat een aannames allemaal..
Wie weet maken ze wel duidelijke regels, is er duidelijke info voor de padellers met betrekking tot de (omgang met) paarden, rijgedrag etc.
Of wordt er een looproute gemaakt of is de padelbaan inclusief parkeren helemaal aan de andere kant van de manege waardoor er überhaupt geen overlast is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:37 



 
Profiel   

Als het de stal is die ik in mijn hoofd heb zijn ze wel wat gewend qua geluid. De stal staat recht onder een windturbine.
Wat een herrie dat ding. Ik vond het vreselijk met concours.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:43 



 
Profiel   

Ik ken de manege ook, maar ik weet wel zeker dat ze vol blijven qua stallen, er zijn zoveel pensionstallen gestopt de afgelopen 2 jaar dat er gewoonweg weinig alternatieven zijn tenzij je een rot eind wil rijden. De tijd zal het leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:52 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik ken de manege, op zich ruimte genoeg maar ik ben wel benieuwd welke binnenbak ze gaan ombouwen.


Op de foto's en filmpje kan je zien dat het om de rijbaan direct naast de kantine gaat. Waar tijdens de rhino uitbraak de niet ernstige zieke paarden stonden.

cp112 schreef
Als het de stal is die ik in mijn hoofd heb zijn ze wel wat gewend qua geluid. De stal staat recht onder een windturbine.
Wat een herrie dat ding. Ik vond het vreselijk met concours.


Tenzij dat ding is gebouwd in die enkele jaren dat ik er weg is, heb jij de verkeerde bedrijf in gedachte.

Mer1980 schreef
Ik ken de manege ook, maar ik weet wel zeker dat ze vol blijven qua stallen, er zijn zoveel pensionstallen gestopt de afgelopen 2 jaar dat er gewoonweg weinig alternatieven zijn tenzij je een rot eind wil rijden. De tijd zal het leren.


Het was 3 jaar geleden al onmogelijk om een paard in Lelystad te stallen, zeker met oog op veel buiten en sociaal contact. En ik kan mezelf voorstellen dat het alleen maar minder is geworden. Ik ben uit eindelijk in Nijkerk beland, maar goed als je dan in Ermelo werkt (en tegenwoordig woont) is het een logische stap.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen