Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14129
Geregistreerd: 20-04-16

Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 16:31

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto:
Marlies Trap Fotografie


Ze kon amper op haar benen staan en moet binnenkort een oog missen. Het Friese paard Tine is door stichting paardenopvang Paard zoekt Baas afgelopen maand gered van een boerderij in Drenthe.
Waar het edele dier precies in beslag is genomen mag Calijn ten Napel (22) van de opvang niet zeggen. ,,In verband met privacy kunnen we dat niet bekendmaken. Onder begeleiding van de politie hebben we haar opgehaald. De eigenaren hebben vrijwillig afstand van haar gedaan. Die keuze krijgen ze. Anders is het inbeslagname, en dat kost ze heel veel geld.”

Het paard kon volgens Ten Napel amper op haar benen staan. „Wij namen haar mee en hebben haar naar een dierenarts gebracht. Het was een dubbeltje op zijn kant, maar er is gelukkig goed nieuws: Tine is nog te redden en daar zijn we heel blij mee.”

Ook lag er een paard dood in een weiland bij de boerderij. Daar kan de paardenopvang niks meer voor betekenen, maar even slikken is het voor Ten Napel, die dol is op paarden, wel. ,,Je komt daar en denkt dan echt: Oei, oei, wat een ellende. Ook moeten we dieren achterlaten die nog wel goed zijn qua gezondheid. Je vraagt je af: hoe lang gaat dit nog goed?”.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 24-03-22 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:34

Het is dus 1 dood en 1 verwaarloosd paard? Of? Ik vind het wel erg weinig informatie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37296
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:35

Wat ik begrijp een overleden, een er heel slecht aan toe die is meegenomen en een oog gaat kwijt raken en een paar paarden die zijn mogen achterblijven (wat ik dan weer niet begrijp in dergelijke situaties)en hopen dat dat daarmee goed blijft gaan

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:33

Ja precies dat is wel anders dan de titel doet vermoeden.

Knuffeldier

Berichten: 562
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:04


sterregoud
Berichten: 1867
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:07

karuna schreef:
Wat ik begrijp een overleden, een er heel slecht aan toe die is meegenomen en een oog gaat kwijt raken en een paar paarden die zijn mogen achterblijven (wat ik dan weer niet begrijp in dergelijke situaties)en hopen dat dat daarmee goed blijft gaan


Die nog overblijven, zouden ook in beslag genomen moeten worden. Als ze moeten blijven is de kans groot dat zij ook vermageren en verwaarloosd worden.

Rubs

Berichten: 520
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:21

De dieren die achterblijven bij deze eigenaren (en dus het zelfde gruwelijke lot zullen ondergaan) worden goed in de gaten gehouden. Daar moet ik ff op kauwen wat daar nu mee bedoeld wordt.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:22

Bizar dat er überhaupt dieren mogen blijven, letterlijk in de steek gelaten.
Als er een tijdje geleden al koeien in beslag zijn genomen, was die hond dan niet te redden? Walgelijk. Nu is er weer een leven dood, doordat de kettinghond van ellende meteen ingeslapen moest worden..

Anoniem

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:52

Waar is dit?

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:00

Dus nu moeten de overgebleven paarden eerst verhongeren en vermageren voordat die daar weggehaald kunnen worden. Het probleem blijft dus gewoon voort bestaan.

Anastasia24

Berichten: 2721
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:16

Wat is Nederland soms toch een achterlijk land. Die dieren laat je daar niet achter. Lijkt me toch vanzelfsprekend.
Ik hoop dat het ene paard er goed bovenop komt en de rest word gered nog voor het wél gruwelijk fout gaat.

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 00:23

Anastasia24 schreef:
Wat is Nederland soms toch een achterlijk land. Die dieren laat je daar niet achter. Lijkt me toch vanzelfsprekend.
Ik hoop dat het ene paard er goed bovenop komt en de rest word gered nog voor het wél gruwelijk fout gaat.


Inderdaad huidige dieren weg halen.en zulke mensen verbieden überhaupt ooit nog dieren te mogen hebben. En goed straffen

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:42

Jammer dat er zo laks wordt opgetreden tegen dit soort mensen. Als je niet in staat bent om dieren te onderhouden en te voorzien van medische zorg dan moet je geen dieren houden/nemen.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:57

Er zijn daar dus eerder al koeien in beslag genomen, dus dit adres stond al bekend, en tóch is het zover gekomen met deze paarden en hond… en dan laten ze wéér dieren daar achter die zogenaamd goed in de gaten gehouden zullen worden, my ass! Wat een belachelijk gedoe dit, maak me hier echt heel kwaad over en zou echt willen dat ik hier zelf iets aan kan doen.

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:05

ook zo met mijn boven staanders eens.
Bekend adres, controle is er dus ook niet want dat was het niet wederom zo ver gekomen.
waarom mag dit maar door blijven gaan, nu alweer.
Om welke reden ook, deze mensen leren het niet. Haal daar alles weg en geef ze een verbod voor elk dier.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58003
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:36

poes schreef:
Het is dus 1 dood en 1 verwaarloosd paard? Of? Ik vind het wel erg weinig informatie.

en twee verwaarloosde honden waarvan één in geslapen is moeten worden.

Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Re: Dode en verwaarloosde paarden gevonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:41

Dat het paard dood lag in de weide wil nog niet zeggen over de verwaarlozing verwaarlozing . Het dier kan ksn ook pur zijn geweest en overleden is in de wei

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:42

Totaal bizar. Die paarden in Purmerend zijn meteen afgenomen, maar deze mogen blijven staan? Klopt echt geen reet van.

Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:48

BaileyMix schreef:
Totaal bizar. Die paarden in Purmerend zijn meteen afgenomen, maar deze mogen blijven staan? Klopt echt geen reet van.

Die van purmerend was bewijs door de video s

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:48

Lalahorse schreef:
BaileyMix schreef:
Totaal bizar. Die paarden in Purmerend zijn meteen afgenomen, maar deze mogen blijven staan? Klopt echt geen reet van.

Die van purmerend was bewijs door de video s



Hier is ook bewijs voor, er zijn al meerdere malen dieren weggehaald en dood door verwaarlozing vastgesteld.

Telpeva

Berichten: 14767
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:59

Lalahorse schreef:
BaileyMix schreef:
Totaal bizar. Die paarden in Purmerend zijn meteen afgenomen, maar deze mogen blijven staan? Klopt echt geen reet van.

Die van purmerend was bewijs door de video s

Nee, in Purmerend heeft de politie een onderzoek ingesteld naar aanleiding van vele meldingen en op basis daarvan (dat onderzoek van de politie) is daar actie ondernomen.
Ik hoop dat dat hier ook zal gebeuren, dit kan toch echt niet zo...

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:00

don't feed the troll......
Helaas zijn de regels zo in Nederland. Er moeten eerst dieren dood zijn gegaan, mensen nieuwe kans hebben gekregen en als het dan weer mis gaat dan krijg je misschien een verbod op het houden van dieren

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:21

Lalahorse schreef:
Dat het paard dood lag in de weide wil nog niet zeggen over de verwaarlozing verwaarlozing . Het dier kan ksn ook pur zijn geweest en overleden is in de wei

Oh jeetje ben jij hier ook weer.
Kom op zeg.

%)

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:25

"Volgens Ten Napel is het adres waar de dieren werden aangetroffen bekend bij de politie en bij de NVWA, die toezicht houdt op de situatie. ,,Tegen de eigenaren is proces-verbaal opgemaakt. Er zijn een tijd geleden ook koeien weggehaald. Er staan nu nog steeds andere dieren, die goed in de gaten worden gehouden.”

Dan is er toch niet echt goed vinger aan de pols gehouden lijkt mij :(
Hopen dat het met de dieren die er mogen blijven staan, beter afloopt.....te gek voor woorden dit :(