Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Paardensport: leed of liefde? De NOS maakt er een video over

 
Profiel   

Bokt.nl
Sport

[ img ]
Paardensport kent voor- en tegenstanders, een middenweg lijkt er niet te zijn.
Foto: Marlies Trap Fotografie


De paardensport, iedereen heeft er een mening over. Je bent er voor of je bent er tegen, meer mogelijkheden lijken er niet te zijn. Een tijdje terug maakte Arjen Lubach een filmpje over de paardensport, nu heeft de NOS dat ook gedaan. Het resultaat is een neutrale video waarin de argumenten van de tegenstanders worden uitgelegd, maar er ook repliek is vanuit de liefhebbers.

"Dierenliefde of dierenmishandeling? Paardensport wordt vaak het één of het ander genoemd. Maar hoe komt het dat de discussie zo fel is? Dat leggen we uit," legt de NOS uit. Bekijk de video hieronder:

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 19:15 



 
Profiel   

En de nieuwe soap begint _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 20:15 



 
Profiel   

Eens. Sport en dieren gaan niet samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 20:27 



 
Profiel   

Interessant. Ik moet zeggen dat ik het inmiddels heel anders zie dan vroeger. Ik zie inmiddels wel in dat er veel gebeurt voor eigen gewin, lees succes en/of geld. Er is veel leed. Het is niet alleen maar leed want ik weet zeker dat paarden het leuk vinden om met de mens te werken en het bos in te gaan etc. Maar er is wel veel leed wat bij het rijden van paarden komt kijken en dat filter je er niet makkelijk uit. Zolang er geld mee te verdienen is loop je dit risico. Maar dat is met hondenfokken ook etc.
Geen idee wat nou wijsheid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 09:23 



 
Profiel   

Al die verschillende meningen, het zou geen bal uit moeten maken dat jij de kinderen, je paard, je hond en je relatie anders behandeld dan de buurman.

Tenzij mensen vinden dat hun mening het allerbelangrijkste is en dat anderen zich daarna moeten comformeren.
En dat is de allernieuwste mode geworden helaas in dit land.

En daar profiteren wat kleine extremistische clubjes dankbaar van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 09:27 



 
Profiel   

Het is gewoon een lastig groot grijs gebied vol met nuances waarin de slechte het voor de goede verkloten en veel mensen zonder paarden ervaring een mening en oordeel vormen op basis van of menselijke gedachten of gemanipuleerde beelden. En mensen in de paarden soms zelf dikke oogkleppen op hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 11:24 



 
Profiel   

Leed of liefde?
Ik zie in de video geen liefde voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 11:29 



 
Profiel   

Ik mis inderdaad de beelden van het liefdevol paardenhouden. Alsof iedereen met een paard topsport doet en miljoenen ermee omzet. Het overgrote deel ziet het als “huisdier” en wordt het vertroeteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 11:53 



 
Profiel   

Vind dit ook een erg eenzijdig beeld. Jammer van de NOS
Nu kunnen mensen weer lekker verder zeiken en zuigen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 12:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen