Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hommeles bij Connemara stamboek: bestuur stapt op, ONCK geannuleerd

 
Profiel   

Bokt.nl
Algemeen

[ img ]
Een connemara.
Foto: Yvvv/ Bokt Wiki


Het is hommeles binnen het Nederlandse Connemara Pony Stamboek. Tijdens de ALV van 28 april jongstleden heeft het voltallige bestuur per direct al haar taken neergelegd. Er bleek een onwerkbare situatie te zijn ontstaan tussen hen en een aantal van de leden. In een verklaring op de website laat het bestuur weten:

”Nadat we 9 jaar lang met veel passie onze bestuurstaken hebben uitgevoerd heeft het bestuur tijdens de ALV van 28 april 2022 zich genoodzaakt gevoeld de bestuurstaken met onmiddellijke ingang neer te leggen.

We willen iedereen met wie we de afgelopen jaren plezierig hebben samengewerkt hartelijk bedanken. Daarbij onze verontschuldigingen aan de leden wiens vertrouwen we hebben dat we deze stap hebben moeten zetten. We hadden ons graag nog langer ingezet voor het stamboek.

Echter om te kunnen besturen moet er voldaan worden aan een aantal voorwaarden.
Dat is op de allereerste plaats een respectvolle bejegening door de leden: zowel oud als nieuw.

Daarbij moet er de ruimte zijn om besluiten te nemen en keuzes te maken en deze in het licht van veranderde omstandigheden aan te passen.

Als het bestuur consequent gedurende langere periode die ruimte én het respect niet krijgt van een deel van de leden en er géén redelijk gesprek over mogelijk is dan ontstaat er een onwerkbare situatie en rest er niets anders dan het neerleggen van de bestuurstaken.”


Dit heeft uiteraard gevolgen. Het ONCK, Open Nederlands Connemara Kampioenschap, dat op 18 en 19 juni gehouden zou worden, is geannuleerd.

De commissie die zich daar mee bezig hield laat weten dat het nu eerst van belang is om het voortbestaan van het stamboek te garanderen, het organiseren van een ONCK is dan niet het belangrijkste . “Tevens was het bestuur bij de organisatie betrokken op vele vlakken: de verzekeringen, financiële keuzes, bestuursleden sponsorden privé een substantieel deel van kosten vab het ONCK , hadden contacten met de KNHS, ander zaken rondom sponsoring enzovoorts”.

Het ONCK commissie betreurt dit besluit te hebben moeten nemen: “We vinden dit erg jammer, want ook wij hadden ons verheugd op het ONCK en we hadden er al veel werk in zitten. Uiteraard kunnen we alle beschikbare informatie, kennis en contacten wel gebruiken om alsnog een ONCK te organiseren zodra de vereniging weer stabiel is”

De volledige verklaring omtrent het afgelasten van het ONCK kun je op de website van het Nederlands Connemara Pony Stamboek lezen.



Laatst bijgewerkt door JPitty op 13-05-22 23:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Tekst aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 20:49 



 
Profiel   

Er zithelaas een feitelijke onjuistheid in dit verslag:
De verklaring van het bestuur en de verklaring van de ONCK commissie worden aan elkaar gekoppeld./ door elkaar gegooid

Het stuk over het aftreden ( op de homepage ) is van het bestuur, over het ONCK is van de ONCK commissie.
Hoewel samenwerkend, zijn dat 2 verschillende“partijen”

De Hoefslag maakte als eerste deze fout in het citeren, die hier dus over genomen word.

Op de website van het stamboek staan de teksten correct


Laatst bijgewerkt door Punz op 13-05-22 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:16 



 
Profiel   

Dank voor je alertheid Punz! Ik heb beide berichten op hun site gelezen en geprobeerd om deze samen in één artikel te verwerken. Kun jij mij helpen dat ik dit op een goede manier kan oppakken zónder dingen aan elkaar te linken die niet aan elkaar gelinkt moeten moeten worden? Is het voldoende als ik dit zinnetje "Het stamboek betreurt dit:" herschrijf als: "De ONCK commissie betreurt dit:"? Of zou ik nog iets extra moeten aanpassen of erbij zetten om het wel kloppend te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:24 



 
Profiel   

Op de homepage staat de verklaring van het bestuur: die staat hier correct gequote

De verklaring over het ONCK staat op de website onder ONCK geannuleerd. Deze tekst is volledig van de ONCK commissie ( leden/ niet zijnde bestuur die in samenwerking met het bestuur dit jaar het ONCK zouden organiseren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:28 



 
Profiel   

De verklaring die daar staat is dus van de ONCK commissie/ niet van het bestuur.

Alleen het eerste gequote bericht is van het bestuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:29 



 
Profiel   

Dat snap ik, dat dit van twee verschillende kanten is, ene van bestuur en andere van commissie.

Maar ik zou graag samen met jou willen kijken hoe we dit het beste kunnen herschrijven, wat er aangepast moet worden om hier een correct artikel van te maken.

Is het voldoende om de eerdere aanpassing die ik noemde te doen, (dus dat ene zinnetje herschrijven) of moet er meer gebeuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:38 



 
Profiel   

Het is hommeles binnen het Nederlandse Connemara Pony Stamboek. Tijdens de ALV van 28 april jongstleden heeft het voltallige bestuur per direct al haar taken neergelegd. Er bleek een onwerkbare situatie te zijn ontstaan tussen hen en een aantal van de leden. In een verklaring op de website laat het bestuur weten:

”Nadat we 9 jaar lang met veel passie onze bestuurstaken hebben uitgevoerd heeft het bestuur tijdens de ALV van 28 april 2022 zich genoodzaakt gevoeld de bestuurstaken met onmiddellijke ingang neer te leggen.

We willen iedereen met wie we de afgelopen jaren plezierig hebben samengewerkt hartelijk bedanken. Daarbij onze verontschuldigingen aan de leden wiens vertrouwen we hebben dat we deze stap hebben moeten zetten. We hadden ons graag nog langer ingezet voor het stamboek.

Echter om te kunnen besturen moet er voldaan worden aan een aantal voorwaarden.
Dat is op de allereerste plaats een respectvolle bejegening door de leden: zowel oud als nieuw.

Daarbij moet er de ruimte zijn om besluiten te nemen en keuzes te maken en deze in het licht van veranderde omstandigheden aan te passen.

Als het bestuur consequent gedurende langere periode die ruimte én het respect niet krijgt van een deel van de leden en er géén redelijk gesprek over mogelijk is dan ontstaat er een onwerkbare situatie en rest er niets anders dan het neerleggen van de bestuurstaken.”

Dit heeft uiteraard gevolgen. Het ONCK, Open Nederlands Connemara Kampioenschap, dat op 18 en 19 juni gehouden zou worden, is geannuleerd.

De commissie die zich daar mee bezig hield laat weten dat het nu eerst van belang is om het voortbestaan van het stamboek te garanderen, het organiseren van een ONCK is dan niet het belangrijkste . “Tevens was het bestuur bij de organisatie betrokken op vele vlakken: de verzekeringen, financiële keuzes, bestuursleden sponsorden privé een substantieel deel van kosten vab het ONCK , hadden contacten met de KNHS, ander zaken rondom sponsoring enzovoorts”.

Het ONCK commissie betreurt dit besluit te hebben moeten nemen: “We vinden dit erg jammer, want ook wij hadden ons verheugd op het ONCK en we hadden er al veel werk in zitten. Uiteraard kunnen we alle beschikbare informatie, kennis en contacten wel gebruiken om alsnog een ONCK te organiseren zodra de vereniging weer stabiel is”

Omdat vele deelnemers al hadden gereserveerd bij de camping in de buurt van het wedstrijdterrein, wordt nog gekeken of er in dat weekend onafhankelijk van het Connemara stamboek, iets georganiseerd kan worden.

De volledige verklaring omtrent het afgelasten van het ONCK kun je op de website van het Nederlands Connemara Pony Stamboek lezen.


Laatst bijgewerkt door Punz op 13-05-22 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:43 



 
Profiel   

Zo klopt het volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:44 



 
Profiel   

Dankjewel, ik heb de OP even aangepast! Fijn dat je hierop wees en bereid was ons van de NR even te helpen om het bericht kloppend te krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:47 



 
Profiel   

Ik heb net nog een kleine wijziging aangebracht in mijn post: om duidelijker te maken dat iets een uitspraak was van de commissie

Misschien daar nog even naar kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:48 



 
Profiel   

En graag gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:48 



 
Profiel   

Wat een gezelligheid toch altijd bij de stamboeken.

Het is jammer dat je sommigen leden niet kan royeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:51 



 
Profiel   

Bedankt Punz, heb nog even de laatste aanpassing doorgevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 23:59 



 
Profiel   

Graag gedaan! Jij bedankt ook voor het aanpassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 00:01 



 
Profiel   

Wat ontzettend jammer

Ik was af en toe stille meelezer in het Connemara huiskamer topic en bespeurde daar gedrevenheid bij het bestuur dus dan verwacht je dat het goed loopt.

Hopelijk komt het allemaal snel weer goed zodat er voor de Connemara liefhebbers weer mooie mogelijkheden zijn om elkaar te ontmoeten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen