Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Recensie: Ruiter tussen twee werelden

 
Profiel   

* Bokt
Bokt Community




Vanuit verschillende Nederlandstalige uitgeverijen hebben wij de mogelijkheid gekregen om (informatieve) paarden boeken te lezen en te recenseren.
Deze recensies zullen op Voorpagina Nieuws belicht worden, zodat jullie kunnen kijken welke paardenboeken passen bij jullie interesses en tak van paardensport.


Namens Ankh-Hermes bv mochten wij het boek "Ruiter tussen twee werelden" recenseren. Dit is een Nederlandse vertaling van het boek "Riding Between The Worlds", dat oorspronkelijk is uitgegeven door New World Library. In dit boek geeft de auteur, Linda Kohanov, nieuwe en provocatieve ideeën over de communicatie tussen mens en paard.

Paarden zijn volgens Kohanov de belichaamde spiritualiteit die helemaal aanwezig is in onze materiële wereld, maar ook geworteld is in onze ziel. Als we met paarden werken, dan "rijden" we ook in deze twee werelden. We komen in contact met onze angsten, met intuïtie, bewustzijn, kracht en bovenal met wie we echt zijn.

Linda Kohanov wisselt haar eigen visie af met talrijke voorbeelden en cases, die gebaseerd zijn op de praktijk, zoals ze die beleefd heeft in haar werk als paardencoach. De verhalen zijn ingedeeld in verschillende hoofdstukken, met elk hun eigen "subhoofdstukken". De visie van Kohanov wordt goed onderbouwd. Aan alles is te merken dat de auteur een gevoelsmens is, die een grote passie heeft voor wat ze doet. Ze gebruikt haar eigen paarden als coachpaarden. Ze zijn leraren en genezers, voor zowel de cliënten van Linda, als voor Linda zelf.

Er wordt erg veel gesproken over het eerste boek dat ze heeft geschreven, "The Tao Equus". Dit geeft mij als lezer het gevoel dat ik iets mis, omdat ik dat niet gelezen heb, en dat is jammer. Het boek heeft een waardevolle boodschap, die voor mijn gevoel een klein beetje teniet wordt gedaan door het gevoel dat ik krijg over het eerste boek. Ik raad je dus aan om eerst het eerste boek van deze schrijfster te lezen.

"Ruiter tussen twee werelden" is geschreven op een ietwat zweverige manier, die erg prettig en makkelijk wegleest. Door de woorden en levendige beschrijving van de gebeurtenissen, kan Kohanov je alles van dichtbij laten meebeleven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 18:09 



 
Profiel   

Leuk stukje..!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 09:54 



 
Profiel   

Ow ik vind beide zulke mooie en unieke boeken hè. Zeker aanraders, al gaat het soms idd heel ver en zijn sommige dingen wat lastig te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 19:54 



 
Profiel   

Ik vond de Tao of equus helemaal niks, dus aan deze ben ik niet eens begonnen. Dankzij de recensie weet ik nu dat dat een goede beslissing was ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen