Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sanne Thijssen wint Global Champions Tour GP Madrid

 
Profiel   

KNHS.nl
Sport

[ img ]
Sanne Thijssen en Con Quidam RB tijdens de GCT Valkenswaard in 2021.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Sanne Thijssen (Sevenum) won gisteravond op spectaculaire wijze de vijfsterren Global Champions Tour Grand Prix van Madrid. Met haar razendsnelle partner in crime Con Quidam RB versloeg ze – als laatste starter in de barrage – de topruiters Darragh Kenney en Marlon Modolo Zanotelli, die gezamenlijk de tweede plaats moesten delen. Thijssen is met haar 23 jaar de derde jongste Grand Prix winnaar in de geschiedenis van de Global Champions Tour. “Het is ongelooflijk om hier te winnen van al die goede ruiters”, reageerde Sanne.

Sanne Thijssen kwam als laatste van de elf combinaties in de barrage de ring in met haar fanatieke hengst Con Quidam RB. Vanaf het begin koos Sanne, vorig jaar winnaar van de Grote Prijs van CHIO Rotterdam, voor de aanval. En haar geweldig springende zestienjarige Holsteiner hengst kwam nergens in de problemen, liet alle balken liggen en finishte 0.76 seconden sneller dan Zanotelli en Kenny, die met de tijd van 39.91 seconden de tweede plaats deelden.

Sanne werd gedragen door het vele Madrileense publiek en toonde zich dan ook bijzonder blij en emotioneel toen ze over de finish kwam. Een spectaculaire zege en de grootste (100.000 euro) uit de loopbaan van de nummer 3 van het NK drie weken geleden. “Ik wist voor de laatste hindernis al dat ik goed in de tijd zat. Dus ik nam die hindernis wel wat op safe. Con Quidam was honderd procent geconcentreerd. Hij maakte het fantastisch af. Het was een geweldig gevoel toen ik over de finish kwam”, reageert Sanne emotioneel. “Het is ongelooflijk om hier te winnen van al die goede ruiters.”

Waar kwam die emotie vandaan. “Toen ik jonger was ging het met Con Quidam RB en mij zo gemakkelijk. Ik realiseerde me toen niet hoe ongeloof uniek en goed Con Quidam is. Wanneer je dan een wedstrijd als deze wint dat besef je het en dat maakt het moment heel bijzonder. Ik wist dat ik op koers lag om de wedstrijd te winnen. In de eerste lijn maakte in zeven galopsprongen, dat was mijn plan. Daarna ging het allemaal zo vlot. Het is ongelofelijk. Ik had altijd al de droom om een Global Grand Prix te winnen. Nu heb ik de kans om de Globals te rijden. En het is super dat het dan ook echt lukt.”

Thijssen vormt al negen jaar een combinatie met Con Quidam RB. “We zijn echt samen naar dit niveau gegroeid. Ik weet dat wanneer hij zich happy voelt, dat hij dan alles geeft in de ring. Ik train hem in veel in het bos. Ik spring thuis nooit met hem.”

Met haar overwinning in Madrid is Sanne Thijssen geplaatst voor de Super Finale van de Global Champions tour in het najaar in Praag. Met de overwinning in Madrid verdiende Thijssen 40 punten voor de competitie van de GCT en staat nu op plaats 13 met 55 punten.
Bart Bles verzamelde in vier wedstrijden al 80 punten en staat daarmee op plaats in de tussenstand. Bles reed zijn schimmel Gin D met 4 strafpunten in het basisparcours van de Grand Prix van Madrid naar plaats 18.
Eerder op de dag veroverde Bles samen met Jur Vrieling als team Hamburg Giants de zesde plaats in de Global Champions League wedstrijd. In de tussenstand van de GCL staat het team Hamburg Giants op de tweede plaats, na hun winst twee weken geleden in Mexico Stad.

Bekijk op de site van de KNHS de winnende barragerit.

Uitslag vijfsterren Global Champions Tour Grand Prix Madrid, 1.60m
1. Sanne Thijssen (Sevenum), Con Quidam RB (v.Quinar), 0 – 0, 39.15 sec
2. Marlon Modolo Zanotelli (Bra), VDL Edgar (v.Arezzo VDL), 0 – 0, 39.91 sec
2. Darragh Kenny (Irl), VDL Cartello (v.Cartani), 0 – 0, 39.91 sec

Klik hier voor de volledige uitslag

Klik hier voor de tussenstand van de GCT na 4 van de 16 wedstrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen