Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

 
Profiel   

Bokt.nl
Algemeen



In een manege in het Belgische Lier heeft zich een drama afgespeeld. In de nacht van zaterdag op zondag is een jongetje van 2,5 jaar overleden, nadat hij 's avonds in de manege zwaargewond raakte door een trap van een paard. Het betreft het zoontje van de eigenaren van de manege. Het kindje is op een gegeven moment even aan de aandacht van de ouders ontsnapt en belandde in de wei, waar hij de fatale trap in zijn gezicht kreeg. Hij is nog gereanimeerd en naar het ziekenhuis overgebracht, maar overleed daar ‘s nachts aan zijn verwondingen.

Rik Verwaest, de burgemeester van Lier, werd op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen en leeft mee met de ouders van het kindje en de verdere betrokkenen: “Ronduit verschrikkelijk”, vat hij de situatie samen. “Je kunt nu alleen maar stilstaan bij hoe broos het leven in feite is.”

Lieselotte Claessens van het parket, dat is in België het openbaar ministerie, vertelt dat er nog wordt onderzocht wat er precies is gebeurd. "Onze focus is gegaan naar de medische verzorging van de peuter, en naar de opvang van de ouders", vertelt ze. “Wat er exact gebeurd is, en of de veiligheidsvoorschriften in de manege werden gerespecteerd, zou nog onderzocht kunnen worden. Maar voorlopig wijst alles in de richting van een bijzonder tragisch ongeval".



Laatst bijgewerkt door JPitty op 15-05-22 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Tekst aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:32 



 
Profiel   

Mijn hemel wat een nachtmerrie. Veel sterkte voor de nabestaanden, wat een intens verdrietige gebeurtenis :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:41 



 
Profiel   

Wat een drama!
Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:42 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijk drama , mijn moederhart huilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:43 



 
Profiel   

Afschuwelijk ongeluk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 20:44 



 
Profiel   

Wat vreselijk Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:01 



 
Profiel   

Ik heb hier jaren geleden nog gestaan met mijn paard. Wat een afschuwelijk drama. Veel sterkte aan iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:04 



 
Profiel   

Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:05 



 
Profiel   

fohadie schreef
Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.

Hallo, hij is 's nachts overleden. Nergens staat dat ie 's nachts op stal was. Hij is in de weide getrapt.
Eerst beter lezen..

Verschrikkelijk drama, heel veel sterkte aan de nabestaanden.


Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 15-05-22 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:06 



 
Profiel   

fohadie schreef
Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.

Ik denk niet dat het kind 's nachts op stal was, maar aan zijn verwondingen overleden is in die nacht.
In een ander artikel las ik dat de moeder dacht dat de vader erop lette en de vader dacht het omgekeerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:07 



 
Profiel   

fohadie schreef
Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.


Lezen is ook een kunst. Moet zeggen dat ik het ook 2x moest lezen voor ik het snapte. Maar het kind is 'snachts overleden. Hoe dan ook, het blijft een vreselijk drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:14 



 
Profiel   

Ik las het eerst ook zo := maar xAnthea heeft een goed punt.

Kinderen zijn ook gewoon watervlug.

Ik weet niet of dit verwijtbaar is, ze zijn zo aan je aandacht ontsnapt...... en ik denk ook niet dat iemand met verwijten geholpen is, het is zo al zwaar genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:18 



 
Profiel   

Jeetje, wat een nachtmerrie!
Veel sterkte voor de nabestaanden. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:19 



 
Profiel   

Wat heftig. Heel veel sterkte.
Denk dat een discussie hier niet op zijn plaats is. Kids zijn vliegensvlug en het is vreselijk als je je eigen kind verliest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:22 



 
Profiel   

lies_sparkle schreef
Wat heftig. Heel veel sterkte.
Denk dat een discussie hier niet op zijn plaats is. Kids zijn vliegensvlug en het is vreselijk als je je eigen kind verliest.


Dat idd...

Wat een vreselijk voorval, verschrikkelijk voor de ouders dit mee te moeten maken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:01 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:04 



 
Profiel   

Vreselijk en kinderen zijn zo vlug.Je kijkt om en ze zijn weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:09 



 
Profiel   

Wat een vreselijk nieuws, hoe kom je hier als ouders zijnde ooit overheen |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:18 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
fohadie schreef
Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.

Hallo, hij is 's nachts overleden. Nergens staat dat ie 's nachts op stal was. Hij is in de weide getrapt.
Eerst beter lezen..

Verschrikkelijk drama, heel veel sterkte aan de nabestaanden.



Hallo, S,avonds dan, ook goed, ik blijf erbij dat ik het raar vind dat er niemand blijkbaar goed heeft opgelet en ja, ik heb goed gelezen voor hen die denken dat ik niet kan lezen. Schrijven is ook een kunst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:35 



 
Profiel   

Jeetje, wat heftig. Sterkte voor de familie. Zo wat een tragisch ongeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:36 



 
Profiel   

Of je dan nog met je bedrijf verder kunt/wilt gaan... :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:41 



 
Profiel   

GamblersCup schreef
Of je dan nog met je bedrijf verder kunt/wilt gaan... :oo

Waarom niet? Het bedrijf is hier toch niet schuldig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 22:45 



 
Profiel   

Ayasha schreef
GamblersCup schreef
Of je dan nog met je bedrijf verder kunt/wilt gaan... :oo

Waarom niet? Het bedrijf is hier toch niet schuldig?

Maar je zult nooit meer op dezelfde manier langs je eigen weide lopen.
Dat kan te confronterend zijn, denk dat dit bedoeld wordt iig.

Wat een afschuwelijk ongeval. Soms weet je niet wat je moet zeggen.
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen! Een nachtmerrie. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 23:36 



 
Profiel   

Het ergste wat een ouder kan overkomen is je kind verliezen.. Wat een nachtmerrie.. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 02:55 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
fohadie schreef
Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.

Hallo, hij is 's nachts overleden. Nergens staat dat ie 's nachts op stal was. Hij is in de weide getrapt.
Eerst beter lezen..

Verschrikkelijk drama, heel veel sterkte aan de nabestaanden.


Op fb circuleert het verhaal dat het kind om 22u getrapt is. Daar werd hetzelfde gereageerd: wat doet een kind van die leeftijd uit bed?
Antwoord: dat een ongeluk snel gebeurd is, dat het een l*llige reactie is, dat het niet fair is dat er op die manier met de vinger gewezen wordt en dat de ouders dachten dan het kind bij een andere ouder onder toezicht zat. Dat laatste vond ik ook wel een beetje met de vinger wijzen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 06:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen