Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:53

Tazzey schreef:
De verwijtende reacties van bepaalde personen hier zijn feitelijk geen aandacht waard. Wat een vreselijk persoon ben je als je je geroepen voelt om deze mensen op hun diepste dal nog even na te trappen. Bah.

En vervolgens geef jij er ook weer aandacht aan. Zoals in 9 van de 10 reacties hier. Waarom? Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is voor degene die de opmerking gemaakt heeft.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:58

Daar heb je gelijk in hoor. Echter vind ik het echt stuitend hoe walgelijk mensen kunnen reageren op dit soort berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:19

Het bericht is nu 2 dagen oud en krijg er nog steeds buikpijn van ;( arme ouders. Wat moet die pijn vreselijk zijn om te dragen.

Tussen 1 en 3 is ook zo'n moeilijke, pittige leeftijd. Ze zijn zó snel. En eigenlijk ben je als ouder heel de tijd bezig je kind in veiligheid te houden.

Ikzelf ben fanatiek oplettend met de kinderen. Misschien soms zelfs wat té. Desondanks is mijn 2-jarige er destijds toch in geslaagd in de paddock te lopen en zat ze aan de voeten van een hengst. Dat moment vergeet ik nooit meer, dat kon inderdaad heel snel héél fout aflopen, ik heb nog nooit zo hard gerend/geschreeuwd. Wat een groot geluk, dat dit dier een ontzettend goed karakter had en geduldig bleef staan.

Niet elk kind ligt overigens voor 22u op bed. Vooral (niet-schoolgaande) peuters kunnen vanwege een lang middagdutje in combinatie met zomeruur en langer licht, makkelijk tot 22u wakker blijven.

Mijn deelneming voor de ouders, dit is het ergste wat je kan meemaken in een mensenleven Y;(

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:33

Het is het grootste drama dat ouders kunnen meemaken. Ik heb zelf een kind van 7. Vrienden en man vinden mij te voorzichtig. Zeker toen hij klein was. Overal zie ik gevaar en waarschuw ik. (Soms te) En als je zo een bericht leest dan voel je nog maar een fractie van het verdriet van die ouders en zelfs die fractie wat je kan voelen is zo overweldigend beangstigend. En toch moeten we kinderen blijven uitdagen en loslaten. Ze moeten de wereld op hun wijze kunnen leren kennen, jammer genoeg gebeuren en soms ook vreselijke ongelukken.

En heb ik ook eerst gezegd: Kind had al lang in bed moeten liggen! Ja hoor de mens gaat nu eenmaal op zoek naar schuldigen, uitleg, zingeving. Je wil een logisch verhaal voor een heel onlogische situatie. Kinderen horen niet te sterven. En het is nu eenmaal een vreselijk ongeluk waar niemand schuldig aan is enkel is dat voor onze hersenen zo moeilijk te vatten. Ik hoop met heel mijn hart dat de ouders de mildheid in hun hart en hoofd vinden om elkaar en zichzelf te vergeven.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:44

Het kindje is 's avonds gewond geraakt staat er, dat kan ook 18.05 uur zijn.
Dan liggen er nog niet veel in bed.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:51

DuoPenotti schreef:
Het kindje is 's avonds gewond geraakt staat er, dat kan ook 18.05 uur zijn.
Dan liggen er nog niet veel in bed.

Uiteindelijk maakt het niet wanneer het kindje gewond is geraakt. Wat ik vooral wou zeggen is dat het zo onwezenlijk en vreselijk is dat onze hersenen eerst proberen om er een aannemelijk verhaal van te maken met schuldigen en zo zodat het meer te begrijpen is.

Jammer genoeg is een dergelijke situatie niet te begrijpen en zijn er geen schuldigen. Het is een dramatisch ongeval. We mogen vooral niet blijven vast zitten in het zoeken van een logische verklaring of schuldigen. Het is (kort door de bocht) brute pech en een vreselijk verlies.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:53

mijn hersenen deden dat niet.... het eerste wat ik dacht is ooh verschrikkelijk.
Wat erg voor die ouders, die kleintjes zijn ook watervlug.... 1 seconde en het is genoeg.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:36

Hoe laat het kind ook getrapt is of overleden is maakt niet uit. Mijn eigen dochter had toen ze 2 was ook wel eens slapeloze nachten en het was op een zaterdag lees ik. Dat betekent dat je met een stal nooit rust hebt en je kleine peuterpuber dan best even net als alle andere momenten mee kan nemen.

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is en we weten helemaal niet waarom de ouders daar liepen en het kind even uit het oog verloren of wat dan ook!

Wat we wel weten is dat geen ene liefhebbende ouder zijn of haar kind doelbewust in gevaar brengt.

Een noodlottig ongeval met een verhaal dat alleen maar verliezers kent. Heel veel sterkte aan de nabestaanden en mensen die bij deze oproep opgetrommeld zijn om medische hulp over het kindje te verlenen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:51

Nee dat maakt ook niet uit. Maar het gezemel wat doet dat kind snachts op kan niet zo goed hebben.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:54

Uiteindelijk maakt het niet uit hoe laat het was… dit drama is gebeurd en daar verandert het uur waarop dit gebeurde niets aan, behalve dan dat het wel een rol kan gespeeld hebben in de reactie van het paard op het kind hoe licht het toen nog was.
Ik las ook in een ander artikel dat het kind om 22u getrapt is. Aangezien het dan schemert / donker is, kan ik me wel voorstellen dat het paard geschrokken is van een kind dat plots de weide in kwam en zelf nog niet de risico’s kan inschatten.
Ontsnapt aan de aandacht van mama en papa kan iedereen overkomen. Ik hoop dat deze mensen het uiteindelijk kunnen verwerken (voor zover dat mogelijk is).
Veel sterkte aan familie en vrienden!

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:49

Electra63 schreef:
Wat een verdrietige verhalen Supertje (ik ken het verhaal uit de media) en Appeltje_1.

Mijn zus heeft een kleine volledig afgesloten stadstuin.
Mijn neefje van toen 2 jaar, stond ineens op het dak van de schuur.
Er was een kleine ruimte tussen hek en schuur en hij was naar boven geklommen, door zijn rug tegen het hek en zijn voeten tegen de schuur te zetten.
Niemand had dit kunnen bedenken en mijn zus heeft mijn neefje met veel moeite van het dak gekregen, hij vond het nl. heel leuk om keihard op het dak te rennen.

Kinderen zijn zo snel en vindingrijk. Je moet soms gewoon geluk hebben, dat er niets ernstig gebeurt.

Dit dus!
Mijn jongste (meisje) was ook zo'n barrel die alles uitvrat.
Met 2 jaar klom ze opeens in de schutting omhoog, en met 2.5 zat ze bovenop de blokhut. En dat in een mum van een 2-3 minuten. Ze zat letterlijk heerlijk in de zandbak te spelen, je gaat naar de toilet en je komt na 2-3 minuten terug en ze zit er al boven op.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:42

En misschien zeggen de media dat het paard getrapt heeft. Niemand heeft dat gezien toch, dus misschien is het kindje onder de voeten van het paard gekomen en heeft het paard op dat kindje zijn gezicht gestapt/getrapt. Het woord getrapt, van in een punaise getrapt. Dus misschien was het paard niet boos, of niet geschrokken, maar is het kindje voor de voeten van het paard gevallen.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:42

Vreselijk, de nachtmerrie van elke ouder! ;(