Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mala26

Berichten: 4992
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:10

Wat een verschrikking. Heel veel sterkte voor de ouders en familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:12

Heftig, heel veel sterkte voor de nabestaanden!

Ben het wel eens met hierboven trouwens, als je op een bedrijf woont en kleine kindjes hebt, maak het dan zo dat een uk niet 123 de weide in kan lopen. Dat vind ik wel nalatig.

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:16

Kunnen jullie (Fohadie, Mindim) ophouden met dat vingerwijzen? Ik heb zelf niet eens kinderen, maar weet dat mijn broers en ik stuk voor stuk aan de aandacht van onze ouders wisten te ontsnappen. Ook midden in de nacht als peuter, ja. Ik had goede, oplettende ouders.

Dit is een verschrikkelijke tragedie voor de ouders, onvoorstelbaar wat een verdriet zij zullen hebben. Denk dat het schuldgevoel al ondraaglijk zal zijn zonder de Boktbetweters.

Een nachtmerrie.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 16-05-22 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:25

Om te kotsen zulke reacties. Heel verdrietig word ik daar van. Hou gewoon je mond, die ouders leven hun ergste nachtmerrie l, laatste wat ze nodig hebben is een 'eigen schuld dikke bult' commentaar. Alsof ze zelf niet al een mega schuldgevoel en 'had ik maar....' hebben.

Vraag me altijd af dat, als het vrienden van je zouden zijn geweest en je kent het kindje. Zou je tegen hen ook hetzelfde zeggen, of hou je je mond en zorg je dat je er voor ze bent zonder judgment?

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:29

Jeetje wat een reacties weer. :n Dit siert Bokt echt niet.

Wat een nachtmerrie voor de ouders, heel veel sterkte.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:47

Zo erg dit. Die ouders vergeven zich dit zelf nooit.
Op zo een moment vraag ik mij toch af waarom een paard zoiets doet. Ik weet wel dat het een natuurlijke reactie is bij dreiging, maar een kind van nog geen 3. Het blijven dieren, maar zou er na zo een vreselijke actie wel anders tegenaan kijken.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:53

Een paard hoeft alleen maar van iets geschrokken te zijn of n jolige bok te maken en het is gebeurd.


Denk dat iedere ouder wel eens heeft meegemaakt, dat er van alles had kunnen gebeuren , maar geluk heeft gehad en er niets gebeurd is.

Heb die van mij met 2 jaar uit de koeienstal geplukt ( liep vrolijk tussen de koeien). Ik zette de buggy weg , draaide me om; kind weg.


Ergste nachtmerrie, dit.

Britta31

Berichten: 13134
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:00

Mijn dochter wist met de slaapzak aan uit het ledikant te klimmen,de trap af en stond in de achtertuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:00

miereneter schreef:
Kunnen jullie (Fohadie, Mindim) ophouden met dat vingerwijzen? Ik heb zelf niet eens kinderen, maar weet dat mijn broers en ik stuk voor stuk aan de aandacht van onze ouders wisten te ontsnappen. Ook midden in de nacht als peuter, ja. Ik had goede, oplettende ouders.

Dit is een verschrikkelijke tragedie voor de ouders, onvoorstelbaar wat een verdriet zij zullen hebben. Denk dat het schuldgevoel al ondraaglijk zal zijn zonder de Boktbetweters.

Een nachtmerrie.


Het is ook een nachtmerrie en verschrikkelijk dat een kind van 2.5 jaar is gestorven. Afschuwelijk is het.

Toch hoor je vaker dat dit voor komt, op boerderijen gebeurt het ook dat kleine kids worden overreden door een trekker. Met zoveel gevaar op het erf (door groot materieel of in deze paarden) icm peuters, moet er dan niet een veilige plek voor de kids worden ingericht, zodat de marges voor een ongeluk zo klein mogelijk worden gehouden. Als je een peuter zonder gordel in de auto vervoerd dan vinden we dat ook niet ok toch, een thuissituatie, vooral in deze omstandigheden moet evengoed veilig zijn.

@betadine,om 22.00 schemert het, misschien is het paard geschrokken.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:30

Je kan alles nog zo goed proberen te voorkomen en alles zo veilig mogelijk proberen te maken, en dan nog kan er een ongeluk gebeuren.

Vreselijk hoe er met vingers gewezen wordt naar de ouders. Gelukkig zijn jullie zelf perfect en gebeurt er in jullie leven nooit een ongeluk. Ik heb niet eens kinderen en kan me heel goed voorstellen dat het voorkomt dat je één seconde de aandacht verliest want dat is gewoon menselijk.

Afschuwelijk wat hier is gebeurt..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:32

Jildau schreef:
Je kan alles nog zo goed proberen te voorkomen en alles zo veilig mogelijk proberen te maken, en dan nog kan er een ongeluk gebeuren.

Vreselijk hoe er met vingers gewezen wordt naar de ouders. Gelukkig zijn jullie zelf perfect en gebeurt er in jullie leven nooit een ongeluk. Ik heb niet eens kinderen en kan me heel goed voorstellen dat het voorkomt dat je één seconde de aandacht verliest want dat is gewoon menselijk.

Afschuwelijk wat hier is gebeurt..


Nou om te kotsen, wat een naïeve arrogantie.

Ongelukken gebeuren, hoe dan ook.

DuoPenotti

Berichten: 29408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:36

Ik reed paard bij iemand.
Daar kon het kind niet bij de paarden.
Toch stond hij ineens bij een paard en deed in en seconde kiekeboe bij de staart.
Hoe hij het poortje open heeft gekregen is altijd een raadsel gebleven, maar het is gelukt.
Dus ja dat het dan helaas ook erger kan zijn is niet altijd te voorkomen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:39

Wat een vreselijk bericht, ik wil me niet eens voorstellen hoe die ouders zich nu voelen…

Aan de mensen die zo kritisch zijn: hebben jullie zelf ervaring met kinderen van die leeftijd? Enig idee hoe snel ze zijn? Het is echt zo dat je je een seconde omdraait en hop je kind is weg. En geen enkele ouder is in staat 24/7 zo alert te zijn dat dit altijd te voorkomen is.
Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik altijd erg gericht ben op potentieel gevaar (soms iets te, is ook niet gezond) en goed oplet. Toch heeft mijn dochter het laatst voor elkaar gekregen in het zwembad de benen te nemen. Ik had me net een seconde omgedraaid….
Wat moet je dan doen? Je kind inpakken in bubbeltjesplastic en vastbinden aan een stoel?
Een veilige plek creëren klinkt heel leuk, in de praktijk niet zo haalbaar. Dan moet je als ouder daar ook continu bij blijven staan, want op die leeftijd alleen laten doe je ook niet. En alles hermetisch afsluiten want ze zijn verdomd handig…

Het leven bevat nou eenmaal risico’s. We willen graag dat alles te voorkomen is, daarom wijzen mensen in zo’n vreselijk drama ook graag naar de ouders. Want denken dat zij iets fout hebben gedaan, voelt veiliger dan bedenken dat zoiets echt iedereen kan overkomen…. Want dat is de harde waarheid: een ongeluk zit in een klein hoekje…

Popstra
Berichten: 13726
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:41

betadine schreef:
Zo erg dit. Die ouders vergeven zich dit zelf nooit.
Op zo een moment vraag ik mij toch af waarom een paard zoiets doet. Ik weet wel dat het een natuurlijke reactie is bij dreiging, maar een kind van nog geen 3. Het blijven dieren, maar zou er na zo een vreselijke actie wel anders tegenaan kijken.

Wellicht het kind tussen wat paarden stond en die paarden elkaar gingen muiten om hooi/voer of aandacht en over het kind heen gingen. Als volwassen kom je ook wel eens in een situatie dat het best even link kan zijn tussen een kudde te staan als er even onrust is. Lijkt mij niet een paard een klein kind gericht zo trapt maar goed, dat is speculeren.
Vreselijk triest voor die mensen

pien_2010

Berichten: 43214
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:45

Citaat:
Het leven bevat nou eenmaal risico’s. We willen graag dat alles te voorkomen is, daarom wijzen mensen in zo’n vreselijk drama ook graag naar de ouders. Want denken dat zij iets fout hebben gedaan, voelt veiliger dan bedenken dat zoiets echt iedereen kan overkomen…. Want dat is de harde waarheid: een ongeluk zit in een klein hoekje…



Hier ,zie vetgedrukte, komt dit gedrag vandaan. Het is begrijpelijk gedrag want zelfs maar één dag echt moeten voelen waar deze ouders doorheen gaan, is gewoon te pijnlijk. Ik vind het heel heel verdrietig voor ze, en zoals zo vaak bij dit soort vreselijk nieuws en verdriet dank ik het lot dat ik tot 2x toe, met de schrik vrij ben gekomen en er niets is gebeurd met mijn kinderen, die nu achter hun eigen kleintjes aanlopen.

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:50

Mindim schreef:
Toch hoor je vaker dat dit voor komt, op boerderijen gebeurt het ook dat kleine kids worden overreden door een trekker. Met zoveel gevaar op het erf (door groot materieel of in deze paarden) icm peuters, moet er dan niet een veilige plek voor de kids worden ingericht, zodat de marges voor een ongeluk zo klein mogelijk worden gehouden. Als je een peuter zonder gordel in de auto vervoerd dan vinden we dat ook niet ok toch, een thuissituatie, vooral in deze omstandigheden moet evengoed veilig zijn.


Goed idee, laten mensen met dieren hun kinderen opsluiten in de stallen. Beesten lopen toch buiten dus húp, paard de wei in, kind in de stal. Lekker veilig.

Totdat iemand dan weer het paard de box in gooit zonder te kijken of het kind er al weer uit is.

Net zoals het óók voorkomt dat mensen hun kind vergeten op de achterbank van de auto. Waarna het binnen 10 minuten oververhit raakt. Veilig in het gordeltje en zo.

Oftewel: ja, het gebeurt wel eens. Álles kan gebeuren, met kinderen, met dieren, met mensen.

Dit is een dramatisch ongeluk. Eén keer in de weet ik veel hoeveel near misses is het helaas raak.

Kind had ook voor een auto kunnen lopen achter een bal aan.
Kind had ook in een sloot kunnen vallen.
Kind had ook van een balkon kunnen vallen.
Of uit een raam. Weet je nog wel? Tears in Heaven? Eric Clapton?

Die dingen gebeuren. Dat kun je nóóit helemaal dichttimmeren.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:53

Vreselijk! En dan nog alle oordelen erover, bah! Wat deze ouders meemaken is al erg genoeg.

Maar blijkbaar zit het in de mens, een ander de schuld willen geven, ze een nog groter schuld gevoel willen geven. Oordelen zonder de situatie te weten. Te wijzen met het vingertje.... Bah! Bah! Bah!
Maar misschien ben ik er in een andere situatie te veel en te dichtbij bij betrokken geweest.
Vrienden van ons hadden net een huis gekocht en zei was toen net bevallen.
Ze waren even bij andere op visite en toen is bij hun in de tuin het buurjongetje in de vijver verdronken. Uiteindelijk vonden mensen het hun schuld, want het was hun vijver. En hun hadden beter op moeten letten ( en ja er waren gelukkig ook genoeg mensen die ook vonden dat ze er niks aan konden doen gelukkig). Maar wat een schuld gevoel hebben hun gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:06

Wat een drama. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

Van mij hoeven dit soort nieuwtjes ook niet op de voorpagina of überhaupt in de media. Het is al erg genoeg; het lijkt me beter als de betrokkenen ruimte krijgen om hun verlies te verwerken zonder dat iedereen ervan hoeft te weten. Laat staan dat er ook nog verwijten komen, zoals hier gebeurt :n

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:17

Uit de media houden is net zo schadelijk als het nieuws naar buiten brengen, ben ik bang. Verhalen zingen toch rond, en dan beginnen de speculaties. Ontzettend ongepast, maar dat is helaas de aard van de mens. Het zou ons allemaal sieren om eens niet te (ver-)oordelen en uitsluitend ons medeleven uit te spreken. Het is al verschrikkelijk genoeg.

Rubs

Berichten: 506
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:24

Afschuwelijk, wat een drama, sterkte voor alle betrokkenen!
Iedereen die kinderen heeft weet dat ongelukken kunnen gebeuren. Kinderen zijn zo watervlug, zelfs als beide ouders opletten kan er wat gebeuren of kunnen ze kwijt raken. Meestal loopt het goed af en soms zoals hier tragisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:30

Vreselijk dit...

marley93 schreef:
Jeetje wat een reacties weer. :n Dit siert Bokt echt niet.

Wat een nachtmerrie voor de ouders, heel veel sterkte.

Ik vind het nogal apart om heel Bokt over 1 kam te scheren omdat twee bokkers een andere mening zijn toegedaan? Waarom siert dit Bokt niet?

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:39

Sterkte voor alle mensen die dit kindje en ouders kennen

Ik heb op een pensionstal gestaan dat tegenover een huis stond met paarden faciliteiten. Daar bleek ook een meisje te zijn overleden op dezelfde manier als hier.
Die mensen hebben toen alle paarden verkocht. Ik snap de vraag of die mensen met hun bedrijf door kunnen gaan dus ook wel

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:42

Wat een vreselijk trieste gebeurtenis, heel veel sterkte aan de nabestaanden. De vingerwijzende reacties vind ik ook zeer ongepast. Je kind verliezen, op welke manier dan ook, is het ergste wat je als ouder kan overkomen. Ik kan er helaas zelf over meepraten. En weet vooral dat deze ouders zichzelf hoe dan ook enorm schuldig voelen, ook al kunnen ze er helemaal niks aan doen! Wij hoeven dit niet nog erger voor ze te maken dan het al is. Vooral veel liefde voor deze ouders want dat hebben ze zo hard nodig nu♥️

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:46

Wat een vreselijk bericht, sterkte voor de ouders en alle nabestaanden!

En voor de critici hier, het hele principe van een ongeluk is dat het een on-ge-luk is. Dus iets dat je niet had voorzien, iets dat normaal niet gebeurt. Je kunt niet een hekje om alles dat een kind aanraakt maken. Je kunt je kind niet in een gouden kooitje stoppen. Kón het soms maar... ze zijn zo snel, er is amper een ouder te vinden die zijn/haar kind niet op z'n minst heel even kwijt is geraakt ooit. En meestal gaat het goed. Maar soms niet... en dat is vreselijk. Laat deze ouders met rust, ze voelen zich ongetwijfeld al schuldig genoeg zonder verwijten van internetridders (op Bokt, Facebook, waar dan ook).

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:53

Ontzettend erg wat daar gebeurd is. Ik kan idd ook begrijpen dat die mensen zouden stoppen met hun zaak als je zoiets meegemaakt hebt. Je kind daar te moeten vinden. Wat een drama