Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:19

Verschrikkelijk :(:)

Een jaar 5/6 terug een pony gekocht daar, de aankondiging van de zwangerschap nog geweten op fb en dan dit lezen Y;( .
Laatst bijgewerkt door Lori op 16-05-22 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:21

superpony schreef:
rien10 schreef:
Het zelfverwijt van deze ouders zal tot de max zijn. Daar hebben ze Bokt niet voor nodig, om nog even zout in de wonde te wrijven.

Ooit heb ik iets stoms gedaan met een van mijn kinderen en dat liep goed af. Maar als dat fout was gelopen, had ik aan de andere kant gestaan als moeder. In het leven heb je 100 x Oef, dat ging net goed. En 1 x gaat het fout. Gruwelijk fout. Dat is ontzetten zielig voor iedereen.


Nee, maar mensen hebben allemaal gevoel. Iedereen schrikt dat zoiets gebeurt. Het zijn gewoon menselijke reacties uit gevoelens.

Juist omdat ouders allemaal weleens hebben gehad dat het net goed is gegaan en zo begrijpen hoe dit is.


Ik denk dat je niet moet gaan uitleggen hoe iemand iets bedoelt tenzij je het zelf hebt gezegd.

Dat gezegd hebbende denk ik dat we de discussie ook los moet laten, als Fohadie zich wil verklaren komt ze daar zelf wel mee.

Ik denk dat ouders juist wel snappen hoe dit in een split moment gebeurd kan zijn.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:40

Vreselijk voor de ouders dit, moet er niet aan denken.
Wens ze heel veel kracht toe om dit te verwerken Y;(

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:48

Wat ontzettend erg zeg.... het kan zo snel gaan. Ik ben zeer voorzichtig bij de paarden, kinderen mogen ook niet in de weide/stallen komen, alles zit dicht en achter stroom. En toch glipte mijn destijds 4 jarig dochter achter me aan.toen ik naar de stallen liep zat ze nog in de zandbak en ineens stond ze achter me. Onze topbrave 85 cm shet schrok ergens van, gooide de kont opzij en gaf een klein bokje. Zo vol in haar gezichtje. Zo snel kan het gaan.... er overlijden soms zelf volwassen zeer ervaren mensen door een paarden ongeluk. Erg genoeg om je kind om deze manier te verliezen.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:55

Ik vraag me af: waarom is dit “ nieuws”? Niet alleen op Bokt, de NOS brengt dit soort dingen ook wel.
Het is al erg genoeg.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:03

rien10 schreef:
Ik vraag me af: waarom is dit “ nieuws”? Niet alleen op Bokt, de NOS brengt dit soort dingen ook wel.
Het is al erg genoeg.


Omdat mensen gevoelig zijn aan overlijdens van een kind.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:05

rien10 schreef:
Ik vraag me af: waarom is dit “ nieuws”? Niet alleen op Bokt, de NOS brengt dit soort dingen ook wel.
Het is al erg genoeg.


Omdat nieuws helaas niet alleen maar leuk is en omdat we, als is het maar een paar uur tot na je iets gelezen hebt, het in je hoofd hebt. En waar je soms gedachteloos en op routine iets doet, er nu dieper over denkt. Waardoor misschien (en ik zeg nadrukkelijk misschien, omdat in dit verhaal niemand dit wilde of kon voorzien) iets kan worden voorkomen.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:06

@ The Cat Dat gevoel snap ik. Maar vind ik niet een echte reden om zo iets in het nieuws te brengen.

@Chevax, Ja. Wellicht kan het tot nadenken stemmen

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:10

The_Cat schreef:
rien10 schreef:
Ik vraag me af: waarom is dit “ nieuws”? Niet alleen op Bokt, de NOS brengt dit soort dingen ook wel.
Het is al erg genoeg.


Omdat mensen gevoelig zijn aan overlijdens van een kind.


En dan specifiek paard gerelateerd want anders haalt het de voorpagina van bokt niet.
Er overlijden elke dag wel kinderen door een ongeval/moord.

Al met al een vreselijk , tragisch ongeval.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:21

Ik heb het niet alleen over Bokt. (Zie mijn post). Ook NOS en andere bronnen brengen nieuws zoals dit.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:32

tita schreef:
Heb jij kinderen?
Niet aanvallend bedoeld hoor.

Maar ik dacht vroeger ook zo... hoe kun je je kind in de auto laten, hoe kun je je laten verwonden door de honden, hoe kun je je kind laten verdrinken, hoezo heb je dat niet gezien.

Echt elke ouder heeft wel iets mee gemaakt de meeste hebben geluk en zullen anderen niet zo snel veroordelen.
Kinderen soms zie je ze niet hoor je ze niet en zijn ze weg

Ik hoop dat de ouders hier samen doorheen zullen komen
Heel veel sterkte
[/quote]

Precies dat!
Jaren in een winkel gewerkt waar er ook een speelhoek was voor kinderen.
Ouders en kinderen kwamen binnen. Ouders gingen shoppen en de kinderen gingen hardlopend naar de speelhoek.
Je wilt niet weten hoeveel ouders klaar waren en naar huis gingen en er thuis achter te komen dat hun kind nog in de winkel aan het spelen was.
Het gebeurde toen bijna wel wekelijks een keer

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:33

rien10 schreef:
Ik heb het niet alleen over Bokt. (Zie mijn post). Ook NOS en andere bronnen brengen nieuws zoals dit.


Omdat mensen een traumaheli hebben zien vliegen, ambulances hebben zien rijden en dan gaan zoeken: wat is er gebeurd. En als ze het dan niet in de krant lezen, zelf op onderzoek uitgaan.
Omdat mensen nieuwsgierig zijn, en ook sensatiebelust.
En in dit geval ook omdat het een bedrijf is, waar (veel) mensen komen. Ook wel handig als die al weten dat de manege even niet open is. Voor de ouders in die zin ook wel prettig, hoeven ze het niet zelf uit te leggen.
Omdat reporters ook moeten eten, en dus dit soort nieuws óók rapporteren.
Omdat dat vroeger door de dorpsomroeper werd gedaan. Of in de kerk werd gezegd.
Of bij de bakker: "heb je het al gehoord? bla bla bla bla"

Oftewel: omdat mensen zo zijn.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:51

rien10 schreef:
Ik heb het niet alleen over Bokt. (Zie mijn post). Ook NOS en andere bronnen brengen nieuws zoals dit.


Klopt want het is nieuws, hoe tragisch ook!!

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:05

Ik ben bang dat jullie gelijk hebben.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:05

Ik vind het diep triest..wat een ongelooflijk drama..

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:13

Tragiek is onderdeel van het leven, dat hoeft van mij niet te worden weggestopt.
Met de werkelijkheid dealen houdt mensen/ouders mogelijk alerter. Ik bedoel dat het ook een functie kan hebben.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:17

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Een ouder hoort zijn kind niet te overleven. Ik eens de ouders en andere nabestaanden van dit kindje veel sterkte en kracht om deze vreselijke gebeurtenis te verwerken.

De verwijtende reacties van bepaalde personen hier zijn feitelijk geen aandacht waard. Wat een vreselijk persoon ben je als je je geroepen voelt om deze mensen op hun diepste dal nog even na te trappen. Bah.

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:31

Wat vreselijk, heel veel sterkte voor de ouders

Kinderen kunnen snel zijn helaas, ik ben als peuter zijnde ook 1x rond kerst in de sloot beland, het was dat op dat moment mijn opa het erf opkwam en mij zag. Mijn ouders vragen zich nog steeds af hoe ik ooit buiten had kunnen komen, ik was destijds een jaar of 1,5 geloof ik

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:37

Boras schreef:
Tragiek is onderdeel van het leven, dat hoeft van mij niet te worden weggestopt.
Met de werkelijkheid dealen houdt mensen/ouders mogelijk alerter. Ik bedoel dat het ook een functie kan hebben.

Precies,dat vind ik ook. Zodat men oplet en mogelijk eenzelfde ongeluk met een ander kind voorkomen kan worden.Mij wordt geregeld gevraagd door echte stadsmensen die nooit met dieren omgaan of ze met hun drukke peuters meemogen naar mijn paard.Die is wel heel rustig maar staat op een pensionstalling met veel andere minder rustige paarden.Het zal je maar gebeuren zoiets ergs.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:01

Urbanus schreef:
Ik denk dat je niet moet gaan uitleggen hoe iemand iets bedoelt tenzij je het zelf hebt gezegd.

Dat gezegd hebbende denk ik dat we de discussie ook los moet laten, als Fohadie zich wil verklaren komt ze daar zelf wel mee.

Ik denk dat ouders juist wel snappen hoe dit in een split moment gebeurd kan zijn.


Tja, dan kunnen we allemaal wel stoppen met reageren op bokt en social media.

We zijn allemaal mensen met onze emoties en ervaringen etc.

Ik reageer niet op 1 persoon, maar op alle reacties, ook buiten bokt en lees daar vooral het onbegrip uit eigen emotie. Puur omdat het om een kind gaat en mensen dat vreselijk vinden.

En ik mag het dan niet invullen, maar je kan ook zeggen; je had je kind niet uit oog mogen verliezen, juist omdat je weet hoe erg dit is en net dat ene moment hun hele leven overhoop haalt.

Maar goed, dat is mijn reactie en ben ik gelukkig ook nog steeds vrij in. Ik vind dat aanvallen op mensen die uit emotie zo reageren niet zo hard nodig gelijk.
En ik denk ook niet dat de ouders dit zichzelf snel gaan vergeven. Of het een stom ongeluk is of niet.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:50

Wat een vreselijk ongeluk, hoe ongelooflijk zwaar moet dat zijn voor de ouders.

Ik schrik ook echt van sommige reacties, wat een oordelen zeg.
Zeer recent gebeurde er in het kleine dorp waar ik woon ook een vreselijk ongeluk, een meisje van 3 jaar oud wat ‘s avonds om 20.30 gevonden werd in de dorpsvijver, verdronken. Er staat nog een hek om die vijver heen ook. En de oordelen die mensen erover hadden, verschrikkelijk om te lezen. Werd werd om het hardst geroepen dat een kind van 3 jaar oud alleen zonder toezicht op straat spelen belachelijk was, en zeker om die tijd, hún kinderen lagen dan allang op bed, etc etc etc.

Wat er in werkelijkheid gebeurd was, is dat het gezin die dag de 3e verjaardag van het meisje vierde. Tja, dan blijft zo’n kind weleens wat later op, en het was ook nog eens de dag na het verzetten van de klok. De visite was na het eten langzaamaan aan het weg gaan, meisje werd verteld dat ze zo naar bed moest, en meisje had daar geen zin in. Ze is terwijl de visite weg ging en de ouders mensen gedag aan het zeggen waren met haar loopfietsje de tuin uit geglipt. Rond 20.15 werd opgemerkt dat ze weg was, eigenlijk direct. Vader is gaan zoeken, moeder bleef bij de andere kinderen. Meisje bleek een behoorlijk eind weg te zijn gekomen in een paar minuten, haar vader vind haar fietsje langs het hek van de vijver en heeft haar zelf uit het water gehaald. Een drama wat werkelijk iedereen had kunnen overkomen, maar wat zoveel erger is gemaakt door de nare oordelen van anderen, de oordelen hadden heel veel extra impact op het gezin.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:36

Wat triest dit nieuws, ik kan niet anders dan de familie heel veel sterkte te wensen met dit enorme verlies

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:18

Wat verschrikkelijk voor iedereen. Veel sterkte gewenst.

Ik heb het van dichtbij mee gemaakt. Bij mijn eigen zus.
We waren met de hele wijk op het strand een nieuw jaars feestje aan het vieren. Normaal gingen alle kinderen veel eerder naar bed, maar deze keer mocht iedereen lekker lang op blijven. Mijn zus en ik ook.
Ze ging na een tijdje met mij te hebben gespeeld naar haar vriendinnen.
Ze waren op een boomstam aan het spelen. En opeens kwam er een grote golf die ervoor zorgde dat de boomstam begon te rollen.
Alle vriendinnen waren eraf gesprongen behalve mijn zus. De boomstam haalde haar onderuit. Maar niet alleen dat, hij rolde terug naar haar toe... Zo tegen haar hoofd aan.
Twee mensen van het feestje hebben haar gevonden...
Ze was 7.
Je had kunnen zeggen dat het de fout was van mijn ouders of wie dan ook. Maar dat klopt niet. Het is niemands schuld. Net zoals bij dit ongeluk.

Ja misschien had het kind wel op bed moeten liggen, maar we weten toch het hele verhaal niet? Hoe kun je zonder het hele verhaal te weten oordelen of ouders wel of niet iets fout doen.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:40

Appeltje_1 schreef:
Wat verschrikkelijk voor iedereen. Veel sterkte gewenst.

Ik heb het van dichtbij mee gemaakt. Bij mijn eigen zus.
We waren met de hele wijk op het strand een nieuw jaars feestje aan het vieren. Normaal gingen alle kinderen veel eerder naar bed, maar deze keer mocht iedereen lekker lang op blijven. Mijn zus en ik ook.
Ze ging na een tijdje met mij te hebben gespeeld naar haar vriendinnen.
Ze waren op een boomstam aan het spelen. En opeens kwam er een grote golf die ervoor zorgde dat de boomstam begon te rollen.
Alle vriendinnen waren eraf gesprongen behalve mijn zus. De boomstam haalde haar onderuit. Maar niet alleen dat, hij rolde terug naar haar toe... Zo tegen haar hoofd aan.
Twee mensen van het feestje hebben haar gevonden...
Ze was 7.
Je had kunnen zeggen dat het de fout was van mijn ouders of wie dan ook. Maar dat klopt niet. Het is niemands schuld. Net zoals bij dit ongeluk.

Ja misschien had het kind wel op bed moeten liggen, maar we weten toch het hele verhaal niet? Hoe kun je zonder het hele verhaal te weten oordelen of ouders wel of niet iets fout doen.


Appeltje dank je wel voor het delen van je verhaal. Wat ongelooflijk verdrietig voor jullie allemaal.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:08

Wat een verdrietige verhalen Supertje (ik ken het verhaal uit de media) en Appeltje_1.

Mijn zus heeft een kleine volledig afgesloten stadstuin.
Mijn neefje van toen 2 jaar, stond ineens op het dak van de schuur.
Er was een kleine ruimte tussen hek en schuur en hij was naar boven geklommen, door zijn rug tegen het hek en zijn voeten tegen de schuur te zetten.
Niemand had dit kunnen bedenken en mijn zus heeft mijn neefje met veel moeite van het dak gekregen, hij vond het nl. heel leuk om keihard op het dak te rennen.

Kinderen zijn zo snel en vindingrijk. Je moet soms gewoon geluk hebben, dat er niets ernstig gebeurt.