Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:30

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de ouders van dit jochie niet in dit soort topics gaan kijken. Alsof de pijn nog niet genoeg is.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:37

The_Cat schreef:
Ontzettend erg wat daar gebeurd is. Ik kan idd ook begrijpen dat die mensen zouden stoppen met hun zaak als je zoiets meegemaakt hebt. Je kind daar te moeten vinden. Wat een drama

Dit inderdaad. Dit is zo'n naar ongeluk. (en speculeren hoe het is gegaan dat heeft ook helemaal geen zin, het is gebeurd).

Ik hoop dat de ouders dit ooit een plekje kunnen geven.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:41

Verschrikkelijk!
Ergste wat een ouder kan overkomen, een kind verliezen. Ze zullen zich zo ontzettend schuldig voelen maar het kan iedereen overkomen.
Wat iemand hier ook zegt, het is veiliger om iemand de schuld te geven dan te bedenken dat het iedereen kan overkomen.
Mijn dochter is ook altijd dol op paarden en liep laatst ook zo de wei in.
Pony's zijn wel wat gewend maar ze hoeven maar gewoon weg te lopen en kind kan eronder komen.
Denk niet eens dat het gerichte trap zal zijn geweest bij deze peuter.

Mijn dochter plukte ik gelukkig direct uit de wei voordat ze bij de pony's was. Maar ze zijn zo snel. Pony's zouden haar ook heus niet gaan aanvallen.
Maar zo'n peuter gaat zo onder de benen etc.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:45

Ik wens de ouders en andere nabestaanden heel veel sterkte en kracht om door te gaan.
En ik hoop ook dat dit grote verlies de ouders niet uit elkaar zal drijven, maar dat ze er samen uiteindelijk sterker uit zullen komen.

Wat een immens verdriet is dit, ik heb het van dichtbij meegemaakt. Mijn broer en zijn ex hebben door een ongeluk ook hun 2 jarige zoontje af moeten geven. De opa was erbij, die man is er nooit overheen gekomen. Gelukkig bestonden er toen nog geen sociale media, want dan had iedereen een mening gehad en was het leed daardoor nog veel groter geweest.

Edit: correctie typefout
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-05-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:51

Brrr, afschuwelijk. Veel sterkte aan de familie Y;(

Moet gelijk weer denken aan een collega waarvan het broertje verdronken was. Die liep gewoon achter zijn moeder op de stoep in een rustige buurt en ineens was hij weg. Gewoon in opwelling een tuinhek binnen gegaan en daar een zwembad ingelopen. Echt binnen een fractie van een tijdsbestek, maar je verwacht je kind niet meteen in een vreemde tuin dus die 1-2 minuten dat je om je heen zoekt ben je al te laat.

Overigens zijn er zat paarden die kleine kinderen maar een soort aliens vinden en het vooral uit hun directe omgeving willen elimineren (net als met schapen voetballen). Het is een misvatting dat alle dieren automatisch voorzichtig zijn met kinderen.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:11

kinderen op die leeftijd zijn zo vliegens vlug, ze worden niet voor niets handenbindertjes genoemd.
Ik ben de mijne allebei op die leeftijd ook wel een paar seconden uit oog verloren (echt even omdraaien) en dan zit je hart echt helemaal boven in je keel. Gelukkig is het bij mij met sisser afgelopen maar jeetje je zult dit maar treffen.
Dit heeft echt niks te maken of je goede of slechte ouder bent, dit is gewoon een verschrikkelijk ongeluk.
Hij had ook net zo goed de straat op kunnen rennen of wat dan ook.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:24

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Heek veel sterkte voor de betrokkenen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:31

Wat een reacties weer...

Ik kroop als bijna 2 jarige baby mijn Parkje uit en klom door het raam naar de buren waar ik aan het vensterbank bleef hangen omdat daar geen zetel onder het raam stond. M'n ouders gingen even een andere ruimte in omdat ik toch lag te slapen in het parkje.

En hoe ik dat parkje uit geraakte? Knuffels opeen stapelen :+ kleine kinderen zijn verdomd vindingrijk als het gaat om ontsnappen.

Dus de ouders beschuldigen vind ik echt erover.


Veel sterkte voor de nabestaanden.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:36

Wat een vreselijk ongeluk…Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Kinderen zijn echt zo vlug, een ongeluk is zo gebeurd.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:40

_San87_ schreef:
Vreselijk dit...

marley93 schreef:
Jeetje wat een reacties weer. :n Dit siert Bokt echt niet.

Wat een nachtmerrie voor de ouders, heel veel sterkte.

Ik vind het nogal apart om heel Bokt over 1 kam te scheren omdat twee bokkers een andere mening zijn toegedaan? Waarom siert dit Bokt niet?


Ik zal het even anders verwoorden: de kritische/vingerwijzende berichten die bij een bericht als dit worden gezet, sieren Bokt niet.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:44

Volgens mij zijn het maar 2 mensen die verheven opmerkingen hebben gemaakt en worden ze vervolgens door iedereen gecorrigeerd, dus op zich vind ik dat best mooi van bokt.

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:48

Wat een vreselijk ongeluk, het zal je kind maar zijn ;(
Ik zeg elke dag weer tegen ons zoontje niet bij de paarden in de wei, maar ze zijn zo vlug, zien geen gevaar, willen net dat ene bloemetje plukken in de wei. Een ongeluk zit in een piepklein hoekje!
Sterkte aan de ouders en alle nabestaanden.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:11

Alleen maar verliezers..

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:14

Vreselijk, hoe kom je daar ooit nog overheen ?
Ontzettend veel sterkte voor de ouders.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:20

Wat moet dit afschuwelijk zijn voor de ouders. De angst van elke ouder, dat er iets met je kind gebeurt. En die betweterige posts van sommige mensen: ongelukken, groot en klein, gebeuren dagelijks. Hoe vaak heb je zelf niet dat je denkt "poeh, dat ging net goed". Tot de keer dat het niet goed gaat. En dan heb je geen behoefte aan verwijten, zeker niet van mensen die je helemaal niet kent en online willen tonen dat het hén niet zou overkomen. Ongelukken zitten in erg kleine hoekjes. Dit is met fatale afloop. De ouders zullen duizenden keren de film afspelen wat ze anders konden doen. Maar zulke dingen kunnen helaas iedereen overkomen. Ik wens de familie oprecht veel sterkte.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:25

KM_Ris schreef:
Vreselijk, hoe kom je daar ooit nog overheen ?
Ontzettend veel sterkte voor de ouders.


Niet. Je leert er mee leven, maar daar gaat heel heel heel veel tijd overheen, zeker met zo'n naar ongeluk van een levenslustige gezonde peuter. Heel heel erg.

Het is zoals gezongen wordt in Graceland:"losing your parents is as a window in your heart", je kind verliezen is als een gat in je hart en je leert er mee leven weet ik (helaas ;( ). Maar dit komt nooit meer helemaal goed in het leven van deze ouders. Helaas.....

Dennenboom

Berichten: 699
Geregistreerd: 05-12-20

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:39

Oh wat erg! Dit gun je niemand Y;(

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:50

fohadie schreef:
Wat doet een kind s,nachts op stal? Sowieso, een kind zonder toezicht op stal noem ik bijzonder. Evengoed sterkte voor de nabestaanden.

[quote/]Hallo, hij is 's nachts overleden. Nergens staat dat ie 's nachts op stal was. Hij is in de weide getrapt.
Eerst beter lezen..

Verschrikkelijk drama, heel veel sterkte aan de nabestaanden.


Citaat:
Hallo, S,avonds dan, ook goed, ik blijf erbij dat ik het raar vind dat er niemand blijkbaar goed heeft opgelet en ja, ik heb goed gelezen voor hen die denken dat ik niet kan lezen. Schrijven is ook een kunst.


Heb jij kinderen?
Niet aanvallend bedoeld hoor.

Maar ik dacht vroeger ook zo... hoe kun je je kind in de auto laten, hoe kun je je laten verwonden door de honden, hoe kun je je kind laten verdrinken, hoezo heb je dat niet gezien.

Echt elke ouder heeft wel iets mee gemaakt de meeste hebben geluk en zullen anderen niet zo snel veroordelen.
Kinderen soms zie je ze niet hoor je ze niet en zijn ze weg

Ik hoop dat de ouders hier samen doorheen zullen komen
Heel veel sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:57

Ik heb zelf geen kinderen, maar kan me dit ZO goed voorstellen dat het kan gebeuren!
Ook met huisdieren moet je ogen in je achterhoofd hebben om alles in de gaten te kunnen houden.
Onze papegaai presteert het om binnen 2 seconden iets in te slikken waarvan je denkt dat het 200% veilig is :+ En dan ben je nog zo voorzichtig!
Mijn moeder moest soms met 3 kinderen tegelijk boodschappen doen. Probeer dan maar eens 3 kids in de leeftijd van 6, 5 en 3 tegelijkertijd in het oog te houden. Die stuiteren alle kanten op :=

Verschrikkelijk voor de ouders. Die moeten dit hun hele leven met zich mee dragen ;(

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:59

Mindim schreef:
Heftig, heel veel sterkte voor de nabestaanden!

Ben het wel eens met hierboven trouwens, als je op een bedrijf woont en kleine kindjes hebt, maak het dan zo dat een uk niet 123 de weide in kan lopen. Dat vind ik wel nalatig.

Tja, want jij was er bij he? Jij weet hoe de hekken daar gemaakt zijn.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:01

Cayenne schreef:
Ik heb zelf geen kinderen, maar kan me dit ZO goed voorstellen dat het kan gebeuren!
Ook met huisdieren moet je ogen in je achterhoofd hebben om alles in de gaten te kunnen houden.
Onze papegaai presteert het om binnen 2 seconden iets in te slikken waarvan je denkt dat het 200% veilig is :+ En dan ben je nog zo voorzichtig!
Mijn moeder moest soms met 3 kinderen tegelijk boodschappen doen. Probeer dan maar eens 3 kids in de leeftijd van 6, 5 en 3 tegelijkertijd in het oog te houden. Die stuiteren alle kanten op :=

Verschrikkelijk voor de ouders. Die moeten dit hun hele leven met zich mee dragen ;(


Ik ken een geval van ongeveer 25 jaar geleden. Een tuinders bedrijf. Vader dacht dat zoontje bij moeder was. Moeder dacht dat zoontje bij vader was. Ze hebben hem in de sloot gevonden, hij was verdronken.

Hou toch op met dat vingerwijzen.
Mijn man en ik waren een keer met twee auto's naar de manege. Thuisgekomen hadden we geen van tweeën onze dochter bij ons. (Die zat in de kantine aan de limonade en chips). Ik dacht dat papa haar meegenomen had. Papa dacht dat ik haar meegenomen had. Manegehouder schonk limonade en pakte een zakje chips. Hartelijk om gelachen. Maar als het een sloot of trap betreft weten we elkaar te vinden met verwijten. Bah.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:02

Brrr haalt bij mij nare herinneringen naar boven.

Mijn merrie heeft tijdelijk op een (kleinschalige) manage gestaan. Kind van een stalgenoot (ook een jaar of 2/3) rende een kip achterna op het erf. Hij rende via de buitenbak, waar hij met z'n moeder stond, de paddock van mijn merrie in. Hij was klein genoeg om onder de draad door te komen en alles gebeurde in een seconde. Mijn merrie schrok daar zo van dat ze naar achter trapte en het jongetje ook op zijn hoofd raakte.

Het jongetje bleef liggen en bloedde. Binnen no-time stond het erf vol met politie en ambulances. Hij is uiteindelijk in het ziekenhuis gehecht en bleek na allerlei scans 'enkel' een hersenschudding te hebben. Hij was snel weer oké, de wond is netjes geheeld en liep binnen 1 a 2 weken weer net zo vrolijk rond op stal.

Oh wat voelde ik me er naar over zeg. Ik kan me niet voorstellen hoe het is als het écht zo slecht afloopt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:06

Echt vreselijk, gewoon het aller ergste wat je kan overkomen.

Ik snap de reacties echter wel. Heel veel mensen zijn ouder en voelen wel mee hoe het moet zijn. Niet alleen de mensen met commentaar, maar ook de ouders zelf, zullen zichzelf dit verwijten. Je blijft altijd denken; wat als, had ik maar etc....

Daarom denk ik niet dat het echte aanvallen zijn, maar ook een soort meevoelen hoe erg dit moet zijn en wat er door iedereen zijn hoofd gaat.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:12

Het zelfverwijt van deze ouders zal tot de max zijn. Daar hebben ze Bokt niet voor nodig, om nog even zout in de wonde te wrijven.

Ooit heb ik iets stoms gedaan met een van mijn kinderen en dat liep goed af. Maar als dat fout was gelopen, had ik aan de andere kant gestaan als moeder. In het leven heb je 100 x Oef, dat ging net goed. En 1 x gaat het fout. Gruwelijk fout. Dat is ontzetten zielig voor iedereen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:13

rien10 schreef:
Het zelfverwijt van deze ouders zal tot de max zijn. Daar hebben ze Bokt niet voor nodig, om nog even zout in de wonde te wrijven.

Ooit heb ik iets stoms gedaan met een van mijn kinderen en dat liep goed af. Maar als dat fout was gelopen, had ik aan de andere kant gestaan als moeder. In het leven heb je 100 x Oef, dat ging net goed. En 1 x gaat het fout. Gruwelijk fout. Dat is ontzetten zielig voor iedereen.


Nee, maar mensen hebben allemaal gevoel. Iedereen schrikt dat zoiets gebeurt. Het zijn gewoon menselijke reacties uit gevoelens.

Juist omdat ouders allemaal weleens hebben gehad dat het net goed is gegaan en zo begrijpen hoe dit is.