Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 223  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

 
Profiel   

Superpony, de naam van het paard wordt vast niet bekend gemaakt. Er vanuit gaande dat het een adoptiepaard betreft, zal dit namelijk weer veel vragen en reacties oproepen zodra het paard ter adoptie aangeboden wordt. Maar sommige reacties hier en vooral op facebook zijn echt tenen krommend. Bijna van het zelfde penny niveau als van sommige pzb aanhangers.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 15:08 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Superpony, de naam van het paard wordt vast niet bekend gemaakt. Er vanuit gaande dat het een adoptiepaard betreft, zal dit namelijk weer veel vragen en reacties oproepen zodra het paard ter adoptie aangeboden wordt. Maar sommige reacties hier en vooral op facebook zijn echt tenen krommend. Bijna van het zelfde penny niveau als van sommige pzb aanhangers.


Ja, dat zeg ik al een paar keer, dat is echt SM gedrag.

Daarom, dit opslaan en onthouden en verder naar wat belangrijk is.

Maar persoonlijk vind ik dus hun omgang met paarden ook belangrijk en niet alleen de geldzaken. Ik erger me meer aan hun onwetendheid en onkunde.

En dat is het nadeel; als ze morgen met de goede jaarrapporten komen en alles klopt, kunnen ze gewoon door met hun praktijken en bejubeld worden hoe goed ze alles doen.

En eigenlijk is dat iets wat ik tegen veel stichtingen heb. Zieltjes winnen over de rug van dieren.

Overigens las ik bij het AD veel reacties van mensen dat ze ook dieren zouden willen opvangen als ze rijk waren, een prijs winnen etc. Dus dat is wel een punt bij mensen. En dan niemand die zich afvraagt hoe PZB het wel kan doen.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 15:15 



 
Profiel   

Poe hier schrik ik wel even van er staat een merrie ter adoptie met de meest verschrikkelijke ingezakte rug die ik ooit heb gezien

Kosten voor de adoptie zijn wel laag. Maar mijn vraag is meer hoe eerlijk is het om dit dier in leven te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 15:20 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Poe hier schrik ik wel even van er staat een merrie ter adoptie met de meest verschrikkelijke ingezakte rug die ik ooit heb gezien

Kosten voor de adoptie zijn wel laag. Maar mijn vraag is meer hoe eerlijk is het om dit dier in leven te houden.


kennelijk wilde de eigenaar dat, anders stond ie niet bij pzb ter adoptie.
Ik begin me ook te ergeren merk ik. Hartstikke naar dat zo'n meiske zo'n nare val maakt. Hartstikke naar dat paard er zo slecht aan toe is. Ws voelde Jaya zich achuldig en staat daarom op de fb pagina dat ze er niks aan kon doen. Gewoon lief bedoeld. Kaya snapt de bedoeling, dus waarom moet dat hier uitgemolken. De paarden staan onder hun hoede. Ze mogen er dus gewoon mee doen wat ze willen. En onwetendheid. Tja. We weten allemaal dat nergens zoveel meningen zijn over wat goed is als in de paardenwereld.

Het enige wat ter zake doet:
kloppen de cijfers.
word er eerlijk gehandeld (dus wordt er eerlijk vermeld wat een paard heeft).

De rest kun je wat van vinden, maar ligt dan vooral bij laatste eigenaar die te laf is om in te laten slapen. Pzb voert gewoon uit wat laatste eigenaar wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 16:48 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Poe hier schrik ik wel even van er staat een merrie ter adoptie met de meest verschrikkelijke ingezakte rug die ik ooit heb gezien

Kosten voor de adoptie zijn wel laag. Maar mijn vraag is meer hoe eerlijk is het om dit dier in leven te houden.

Die er al eerder op stond?

Ik schrok ook van die rug. Echt heftig op die foto van de zijkant ik vroeg me ook af of dat eerlijk is om in leven te houden.

Maar ik mag hopen dat ze als het echt slecht was haar weldaden laten inslapen. Zie dat inslapen ook wel eens voor bij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 16:49 



 
Profiel   

Ja dat doen ze wel regelmatig als de dierenarts dat adviseert. Ik denk ook puur dat het van verkeerd fokken komt paard is nog niet zo heel oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 17:00 



 
Profiel   

Bij hun komen ook dit soort extreme dingen natuurlijk.

Die hoeven boven aan de omslagfoto dat dat paard nog kon staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 17:46 



 
Profiel   

IHN schreef
Zebrastreep schreef
Poe hier schrik ik wel even van er staat een merrie ter adoptie met de meest verschrikkelijke ingezakte rug die ik ooit heb gezien

Kosten voor de adoptie zijn wel laag. Maar mijn vraag is meer hoe eerlijk is het om dit dier in leven te houden.


kennelijk wilde de eigenaar dat, anders stond ie niet bij pzb ter adoptie.
Ik begin me ook te ergeren merk ik. Hartstikke naar dat zo'n meiske zo'n nare val maakt. Hartstikke naar dat paard er zo slecht aan toe is. Ws voelde Jaya zich achuldig en staat daarom op de fb pagina dat ze er niks aan kon doen. Gewoon lief bedoeld. Kaya snapt de bedoeling, dus waarom moet dat hier uitgemolken. De paarden staan onder hun hoede. Ze mogen er dus gewoon mee doen wat ze willen. En onwetendheid. Tja. We weten allemaal dat nergens zoveel meningen zijn over wat goed is als in de paardenwereld.

Het enige wat ter zake doet:
kloppen de cijfers.
word er eerlijk gehandeld (dus wordt er eerlijk vermeld wat een paard heeft).

De rest kun je wat van vinden, maar ligt dan vooral bij laatste eigenaar die te laf is om in te laten slapen. Pzb voert gewoon uit wat laatste eigenaar wil.



Dit dus. Nog even en ik onstip.

Iemand al jaarcijfers gevonden? Want gisteren zouden ze ter inzage zijn dus dan zouden ze niet meer bij de boekhouder zijn toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 17:55 



 
Profiel   

Wat ik begreep zouden ze bij de open dag van pzb liggen om in te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 18:01 



 
Profiel   

Klopt maar dan kunnen ze dus online gegooid worden, want ze zouden al die tijd bij de boekhouder liggen maar nu dus niet meer als je ze gisteren in kon zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 18:08 



 
Profiel   

Ik heb wel een beleidsplan gevonden maar bij de jaarstukken staat dat de boekhouder het aan het afronden is maar dat was al bekend hier dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 18:11 



 
Profiel   

Nee de cijfers zijn nog niet gepubliceerd, voor zover ik weet. Overigens moeten ze online worden gepubliceerd. Dat is een verplichting voor een ANBI. De jaarstukken van de BV moeten op de KVK worden gepubliceerd Als Henk het netjes doet publiceert hij alle jaarstukken van de organisatie PZB, dus ook die van Zinloos Geweld tegen Dieren.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben - als er bokkers van hier op de open dag zijn geweest - of ze daar nu echt verwaarloosde dieren hebben zien lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 18:13 



 
Profiel   

Christiene schreef
Zebrastreep schreef
Poe hier schrik ik wel even van er staat een merrie ter adoptie met de meest verschrikkelijke ingezakte rug die ik ooit heb gezien

Kosten voor de adoptie zijn wel laag. Maar mijn vraag is meer hoe eerlijk is het om dit dier in leven te houden.

Die er al eerder op stond?

Ik schrok ook van die rug. Echt heftig op die foto van de zijkant ik vroeg me ook af of dat eerlijk is om in leven te houden.

Maar ik mag hopen dat ze als het echt slecht was haar weldaden laten inslapen. Zie dat inslapen ook wel eens voor bij komen.


Zo lang je er niet op gaat zitten en het paard is niet kreupel lijkt het me geen probleem. Het paard is dit zijn leven lang al gewend. Of je dit moet willen is een tweede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 18:16 



 
Profiel   

Helaas kon ik gisteren niet, anders was ik langs gegaan. Ik probeer op sm ook beelden te vinden van gisteren, van bezoekers maar ik kan op t eerste oog niks vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 18:50 



 
Profiel   

IHN schreef
Zebrastreep schreef
Poe hier schrik ik wel even van er staat een merrie ter adoptie met de meest verschrikkelijke ingezakte rug die ik ooit heb gezien

Kosten voor de adoptie zijn wel laag. Maar mijn vraag is meer hoe eerlijk is het om dit dier in leven te houden.


kennelijk wilde de eigenaar dat, anders stond ie niet bij pzb ter adoptie.
Ik begin me ook te ergeren merk ik. Hartstikke naar dat zo'n meiske zo'n nare val maakt. Hartstikke naar dat paard er zo slecht aan toe is. Ws voelde Jaya zich achuldig en staat daarom op de fb pagina dat ze er niks aan kon doen. Gewoon lief bedoeld. Kaya snapt de bedoeling, dus waarom moet dat hier uitgemolken. De paarden staan onder hun hoede. Ze mogen er dus gewoon mee doen wat ze willen. En onwetendheid. Tja. We weten allemaal dat nergens zoveel meningen zijn over wat goed is als in de paardenwereld.

Het enige wat ter zake doet:
kloppen de cijfers.
word er eerlijk gehandeld (dus wordt er eerlijk vermeld wat een paard heeft).

De rest kun je wat van vinden, maar ligt dan vooral bij laatste eigenaar die te laf is om in te laten slapen. Pzb voert gewoon uit wat laatste eigenaar wil.


Het topic is wel; PZB heeft onverwacht snel nieuw onderkomen. Dus het onderwerp is breder dan alleen die jaarcijfers waar alles om is gaan draaien.

Je mag je in dit topic dus ook afvragen hoe ze aan zo een onderkomen komen, of ze dat nodig hebben, wat ze verder doen etc.

Niet iedereen vindt alleen de centen belangrijk, maar ook hoe de rest van de gang van zaken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 01:11 



 
Profiel   

Superpony, prima. Maar het word wat drammerig en gaan miepen over een naar ongeluk vind ik echt penny niveau. Maar goed. Pagina's lang een grote mond, maar dan is er de kans om jaarcijfers in te zien of te checken of hun uitspraak klopt en dan is er niemand die tijd heeft. Die 'zaak' die sommigen willen starten zal dan vooral op Bokt afspelen. Ik ontstip. Kinderlijk gedoe hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 08:28 



 
Profiel   

IHN schreef
Superpony, prima. Maar het word wat drammerig en gaan miepen over een naar ongeluk vind ik echt penny niveau. Maar goed. Pagina's lang een grote mond, maar dan is er de kans om jaarcijfers in te zien of te checken of hun uitspraak klopt en dan is er niemand die tijd heeft. Die 'zaak' die sommigen willen starten zal dan vooral op Bokt afspelen. Ik ontstip. Kinderlijk gedoe hier


Misschien moet je een beetje geduld hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 08:32 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Ik heb het idee dat de laatste tijd werkelijk alles wat pzb schrijft of doet door sommige hier onder een gigantisch vergrootglas wordt gelegd. Ik ben absoluut geen fan maar dit gaat soms wel erg ver. Zo ook het bericht over dit vreselijke ongeluk. Dat gun je niemand en hun manier van iets omschrijven is niet altijd even handig maar in dit geval bedoelen ze het vast niet vervelend.

Dat idee heb ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 08:33 



 
Profiel   

superpony klopt het onderkomen/budget etc snap ik maar de rest eromheen wat hier nu hele tijd bij word gehaald ..... vooraal aannames vind ik niet oke en zelfs tot inderdaad penny niveau en niet serieus te nemen als je andere ook wilt bereiken. ik bedoel bijv de haflinger die hier besproken is vanwege de fotos hebben er hier al heel veel een dierenarts verklaring afgegeven(cushing niet gezond etc allemaal al voorbij gezien), nu weer over het ongeluk met het paard het zal wel....( struikelen etc...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 08:39 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. speculeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:02 



 
Profiel   

IHN schreef
Superpony, prima. Maar het word wat drammerig en gaan miepen over een naar ongeluk vind ik echt penny niveau. Maar goed. Pagina's lang een grote mond, maar dan is er de kans om jaarcijfers in te zien of te checken of hun uitspraak klopt en dan is er niemand die tijd heeft. Die 'zaak' die sommigen willen starten zal dan vooral op Bokt afspelen. Ik ontstip. Kinderlijk gedoe hier


Ben je zelf wel geweest dan?

Je kan helemaal niet beoordelen waarom iemand wel of niet kan gaan of wil gaan.

Ik vind het veel erger dat ze straks kloppende cijfers hebben en gewoon op dezelfde voet door kunnen gaan en zoveel aanhang hebben.

Goed werk doen, ja is hard nodig. Geld daarvoor nodig, ja absoluut. Maar populair zijn over de rug van de paarden en zo geld binnen harken, vind ik een probleem. Dan maar kinderlijk........... Is best een compliment op mijn leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 14:15 



 
Profiel   

Update over Kaya en paard die dat ongeluk hebben meegemaakt. Oordeel zelf..... paard heeft knie verbrijzeld maar geen pijn? 3 maand box rust? Weke delen in schouder beschadigd betekent einde paard?

https://fb.watch/fQ3yV3X000/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:07 



 
Profiel   

leestmee schreef
Update over Kaya en paard die dat ongeluk hebben meegemaakt. Oordeel zelf..... paard heeft knie verbrijzeld maar geen pijn? 3 maand box rust? Weke delen in schouder beschadigd betekent einde paard?

https://fb.watch/fQ3yV3X000/



De weken delen in de schouder zei ze. Als die teveel beschadigd zijn laten ze het paard inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:13 



 
Profiel   

Hoe kan een paard dat de knie verbrijzeld heeft geen pijn hebben en op 4 benen staan? Misschien offtopic, maar dat kan toch niet kloppen? Ook omdat op de rontgenfoto's niets te zien was maar op de echo wel, dat is toch onlogisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:14 



 
Profiel   

Op de X-ray was niets te zien en op de echo de volgende dag zagen ze dat de knie verbrijzeld was???? Bijzonder.

Lijkt mij dat een verbrijzelde knie sowieso afscheid nemen is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 223  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen