Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:40

Art_Ificious schreef:
Henk....
Je mag leugens verspreiden wat je wil. De zaak is nog niet rond. Tenzij je mij bewijst dat je de onderzoekskosten betaald hebt... Hoewel er niet eens onderzoeken gedaan zijn vorig jaar.

Gelieve mij persoonlijk te contacteren ipv via anderen.


Als jij dan Henk persoonlijk contacteert is het weer een zuiver verhaal. Geloof niet dat Bokt/dit Topic bedoelt is om persoonlijke meningsverschillen uit te vechten.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:46

Evamarie schreef:
Dat is mooi. Betekend dit ook dat het gewoon ingeslapen mag worden?

Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanvallen zijn op Bokt niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 06-06-23 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:53

Ik betwijfel of PzB rechtzaken zou starten op basis van contracten die niet kloppen in de eerste plaats. Want adoptie van een paard bestaat niet.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:57

Ik weet dat er in het verleden een rechtzaak is geweest, betreft een pony die geadopteerd was.
Pzb had deze verloren.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:59

Dat zegt toch ook veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:59

Ik weet wel dat ze juridisch best het een en ander hebben mee gemaakt idd.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:01

Evamarie schreef:
Ik weet wel dat ze juridisch best het een en ander hebben mee gemaakt idd.

Dus je weet meer dan je in eerste instantie aangaf.. met je: joh ik weet helemaal niets over problemen rond pzb alleen dat ze mij goed geholpen hebben....

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:02

Brainless schreef:
Evamarie schreef:
Ik weet wel dat ze juridisch best het een en ander hebben mee gemaakt idd.

Dus je weet meer dan je in eerste instantie aangaf.. met je: joh ik weet helemaal niets over problemen rond pzb alleen dat ze mij goed geholpen hebben....

Vast een insider... De berichten die ze naar mij stuurt doen dat ook blijken.

Tevens heb ik net 3x naar Henk gebeld maar ik wordt afgeblokt. Gaat immers 2x over en dan voicemail

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:07

Al geprobeerd met een ander nummer te bellen? En anders je verantwoordelijkheid nemen richting paard en laten inslapen want blijkbaar vinden zij het niet belangrijk genoeg om er op te reageren.

ik zou trouwens een eigen topic aanmaken en fit topic wat betreft jouw paard met rust laten voordat die weer op slot gaat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:08

Ervaringen mochten gedeeld worden....
Niet bereikbaar zijn om problemen te bespreken is een ervaring

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:10

Maar die van jou niet meer, dat is duidelijk gezegd. En je zet héél wat op de helling als je niet verder kan kijken dan enkel jouw paard en situatie door de over door te gaan. Dit topic is een belangrijk communicatiemiddel voor mensen die er op een ander niveau mee bezig zijn. It's not always about you.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:11

Art_Ificious schreef:
Ervaringen mochten gedeeld worden....


Ja, echter niet de hele discussie die telkens ontstaat met je eigen inbreng in het verhaal.
Waarom niet een eigen topic openen ?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:13

Evamarie schreef:
Dat staat allemaal duidelijk uitgelegd waardoor je weet waar je aan begint.

Voor 4000 vind je geen leuk recreatiepaard. De prijzen liggen tegenwoordig veel duurder. Of je hebt echt een mazzeltje, wat dan een uitzondering betreft.

Om dan maar weer even op die 2-jarige tuiger van een paar pagina's eerder terug te komen; er staan genoeg 2jarige tuigers te koop (eigenlijk sowieso 0-3 jarige tuigers) die voor hetzelfde bedrag of soms zelfs fors minder te koop staan. Mijn Gelders dressuurbloedje heeft ook niet meer gekost dan dat en al helemaal als je naar de dravers/volbloeden gaat kijken kan je voor dat bedrag soms best wat leuks vinden wat vaak ook nog eens aardig bomproof is. Een beetje afhankelijk van je eisen valt er dus ook voor 4K best nog wat leuks te vinden, zeker als recreatiepaard. De prijzen die PZB hanteert zijn gewoon bizar, zeker voor adoptie/bruikleen.

Goed, ik kruip weer onder mijn meeleessteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:16

LV19952 schreef:
Al geprobeerd met een ander nummer te bellen? En anders je verantwoordelijkheid nemen richting paard en laten inslapen want blijkbaar vinden zij het niet belangrijk genoeg om er op te reageren.

ik zou trouwens een eigen topic aanmaken en fit topic wat betreft jouw paard met rust laten voordat die weer op slot gaat.


Eens!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:18

Het hele topic gaat niet meer over het oorspronkelijke bericht.

Maar goed dan had er toen misschien een algemeen topic voor ervaringen moeten geopend worden als die hier wel gedeeld mogen worden maar dan toch ook weer niet besproken mogen worden... Dubbelzinnig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:20

Art_Ificious schreef:
Het hele topic gaat niet meer over het oorspronkelijke bericht.

Maar goed dan had er toen misschien een algemeen topic voor ervaringen moeten geopend worden als die hier wel gedeeld mogen worden maar dan toch ook weer niet besproken mogen worden... Dubbelzinnig

Kijk, ik snap oprecht ook niet waarom de ervaring van de een wel mag, en van de ander niet. Meten met twee maten, waardeloos. Het is echter nu eenmaal zo en Bokt is geen democratie. Dus kun je misschien dan ophouden? Of een eigen topic openen wanneer je graag ervaringen deelt/adviezen wil :).

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:26

Waarom wil je eigenlijk praten? (Sorry dat ik er nog op doorga). Het paard is stuk, neem je verantwoordelijkheid, je hebt genoeg redenen om hem in te slapen en als PZB dan kom zeuren kun je aangeven dat je het contact hebt opgenomen en dat er niet is gereageerd. Zo simpel is het. Dus hup, morgen de dierenarts bellen en je verantwoording eens nemen voor een paard wat soms bijna niet in de benen komt als hij heeft gelegen.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:39

Art_Ificious schreef:
Brainless schreef:
[quote
Ik weet wel dat ze juridisch best het een en ander hebben mee gemaakt idd.

Dus je weet meer dan je in eerste instantie aangaf.. met je: joh ik weet helemaal niets over problemen rond pzb alleen dat ze mij goed geholpen hebben....

Vast een insider... De berichten die ze naar mij stuurt doen dat ook blijken.

Tevens heb ik net 3x naar Henk gebeld maar ik wordt afgeblokt. Gaat immers 2x over en dan voicemail[/quote]

Het is natuurlijk wel 2e pinksterdag. Misschien is hij een dagje vrij of zo.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:49

Earth schreef:
Waarom wil je eigenlijk praten? (Sorry dat ik er nog op doorga).


Dat kun je dus beter niet doen, of per pb.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:50

Ik zou hem gewoon laten hemelen.

Als ze een zaak willen aanspannen heb jij ruim voldoende bewijs dat er genoeg geprobeerd is om contact te leggen en dat kunnen zij niet.

Maargoed, laten we weer ontopic gaan en vooral niet ingaan op mensen die het topic op een onhandige manier opschudden.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:13

Art_Ificious schreef:
Femke_Tweety schreef:
Art-ificious beter geen rechtstreekse berichten aan Henk van jou in dit topic.

We willen allemaal graag dat dit topic open blijft...

Er is geen andere manier. Ze reageren nergens meer op... Heb meermaals mails gestuurd, via fb, SMS etc... Als zij niet reageren. Dan doe ik het openbaar.


_San87_ schreef:
Laat het gaan. Neem de verantwoordelijkheid voor jouw paard :). Dat ben je hem verschuldigd.



Het IS haar paard niet, snap dat dan... Het is het paard van PZB
Niet iedereen is hetzelfde. Van een ander kun je niet verwachten wat je zelf zou doen.
Ik denk dat Art het recht heeft om hier te vertellen hoe ze in de knel zit. En het is niet aan ons om over haar te oordelen.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:20

Maar het is wel aan Bokt om te bepalen wat ze met dit topic doen of niet. En het is specifiek gevraagd door de mods om niet op haar situatie in te gaan.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:25

Tieneke schreef:
Maar het is wel aan Bokt om te bepalen wat ze met dit topic doen of niet. En het is specifiek gevraagd door de mods om niet op haar situatie in te gaan.


Dat klopt, maar dat heeft te maken met de manier waarop op Art werd "ingehakt".
Zij heeft net zoals een ander het recht om haar eigen verhaal te vertellen. Persoonlijke aanvallen en veroordelingen kunnen achterwege blijven. Ik snap de reacties; ik zou me in zo'n geval ook niks aantrekken van PZB. Maar niet iedereen is hetzelfde.

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:46

Babootje schreef:
Tieneke schreef:
Maar het is wel aan Bokt om te bepalen wat ze met dit topic doen of niet. En het is specifiek gevraagd door de mods om niet op haar situatie in te gaan.


Dat klopt, maar dat heeft te maken met de manier waarop op Art werd "ingehakt".
Zij heeft net zoals een ander het recht om haar eigen verhaal te vertellen. Persoonlijke aanvallen en veroordelingen kunnen achterwege blijven. Ik snap de reacties; ik zou me in zo'n geval ook niks aantrekken van PZB. Maar niet iedereen is hetzelfde.

Kan me best voorstellen dat je echt geimponeerd kunt worden door het handelen van PZB. Voor zover begrijp ik Art erg goed. En dat je je niet eerlijk behandeld voelt is denk ik een understatement. In de contacten die ik met PZB heb gehad was er ook geen sprake van overleg of aanhoren of wat dan ook bij PZB. Het was gewoon doorgaan met hun eigen plannen en het verleden van het paard wilden ze liever niet horen want dat maakt de verkoop alleen maar ingewikkelder met minder kans van slagen.. De vorige eigenaar is dan in principe fout en zij weten het beter want PZB doet het goed. Het commentaar van Carlijn in het filmpje "van dat zullen we nog wel eens zien" over het oordeel van een dierenarts om een paard niet te rijden, past perfect in die houding. Als je tegen een instantie op moet boksen met zo'n houding dat is wel erg moeilijk en ik begrijp ook hoe frustrerend dat is. Daarnaast blijft wel dat als je zover gaat dat dit topic dicht moet je er PZB echt niet mee belast maar wel diegene die ook vol frustraties naar PZB zitten en ook problemen met PZB hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:00

Babootje schreef:
Art_Ificious schreef:

Er is geen andere manier. Ze reageren nergens meer op... Heb meermaals mails gestuurd, via fb, SMS etc... Als zij niet reageren. Dan doe ik het openbaar.


_San87_ schreef:
Laat het gaan. Neem de verantwoordelijkheid voor jouw paard :). Dat ben je hem verschuldigd.



Het IS haar paard niet, snap dat dan... Het is het paard van PZB
Niet iedereen is hetzelfde. Van een ander kun je niet verwachten wat je zelf zou doen.
Ik denk dat Art het recht heeft om hier te vertellen hoe ze in de knel zit. En het is niet aan ons om over haar te oordelen.

Ik snap dat het niet haar paard is. Maar PZB trekt de handen er ook vanaf. Iemand moet verantwoordelijkheid nemen voor het dier. Er is geen rechter die Art een straf op zal leggen moest ze besluiten het in te laten slapen.

Ik vind ook dat zij haar verhaal mag vertellen. Bokt vindt blijbaar van niet.