Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 223  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

 
Profiel   

Equnews
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Ze zaten even in zak en as: de Enschedeër Henk ten Napel en dochter Calijn, die samen Paard Zoekt Baas besturen. De paniek was vorige week groot toen duidelijk werd dat de vrijwilligersorganisatie binnen twee maanden moest vertrekken vanuit de manege net over de grens bij Gronau, waar zo'n dertig verwaarloosde paarden worden opgevangen. Ten Napel en zijn dochter vreesden een hele lange zoektocht, maar nadat RTV Oost aandacht besteedde aan de penibele situatie was er binnen een week een oplossing. "Het is fantastisch hoe dit is gegaan."

Ten Napel heeft een hele lange geschiedenis met paarden. Nadat zijn eigen paard Wenga ooit werd toegetakeld door de beruchte Beul van Twente begon hij destijds een burgerwacht en hij richtte later de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren op.

Sinds een kleine tien jaar ontfermt Ten Napel zich samen met dochter Calijn (22) over verwaarloosde paarden en biedt ze een liefdevol dak boven het hoofd. "Paarden afkomstig van de dierenpolitie, maar ook van particulieren die ze zelf niet meer kunnen verzorgen." De afgelopen vijf jaar alleen al ving Paard Zoekt Baas naar schatting 600 paarden op. Iets waarvoor Ten Napel dit voorjaar door de politie in het zonnetje werd gezet.

Vorige week nog luidden vader en dochter de noodklok nadat ze te horen hadden gekregen dat het contract met de manege in Gronau werd beëindigd. Ten Napel vertelde te vrezen voor een lange zoektocht. Vooral omdat het gaat om afgedankte paarden, waarvoor veel mensen de neus ophalen.

Maar de paardenopvang had ineens onverwacht de wind in de zeilen: "Nadat RTV Oost aandacht besteedde aan onze speurtocht, namen diverse paarden-websites dit verhaal over. Met als gevolg dat we vanuit het hele land aanbiedingen kregen. In totaal veertig stuks zelfs."

NadjaNadja @ [VN] Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen
Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal berichten moeten leeghalen en verwijderen in verband met speculatie en de (flauwe) reacties daarop. We weten dat er behoefte is om dit topic open te houden, maar dat kan alleen als jullie objectief en neutraal reageren. Hierbij dan ook het verzoek om daar op te letten! Alvast bedankt :)



Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 15-02-23 20:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Moderatoropmerking toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 18:33 



 
Profiel   

Ben benieuwd naar hun nieuwe locatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 13:29 



 
Profiel   

Die is al bekend toch bij Kootwijkerbroek volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 13:31 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoelang ze hier mogen blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 13:42 



 
Profiel   

Onali schreef
Ben benieuwd hoelang ze hier mogen blijven.



Ik ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 13:43 



 
Profiel   

Waarom moesten ze weg bij de huidige locatie? :?
Daar stonden ze toch prima dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 16:44 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Waarom moesten ze weg bij de huidige locatie? :?
Daar stonden ze toch prima dacht ik?


In een video hebben ze vermeld dat de eigenaar een nieuwe bestemming heeft gevonden voor het pand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 17:10 



 
Profiel   

Onali schreef
Ben benieuwd hoelang ze hier mogen blijven.


Ik ook.. en als ik zie welke locatie het is ben ik ook heel benieuwd hoe ze dit daar gaan realiseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 17:34 



 
Profiel   

San_ner schreef
Onali schreef
Ben benieuwd hoelang ze hier mogen blijven.


Ik ook.. en als ik zie welke locatie het is ben ik ook heel benieuwd hoe ze dit daar gaan realiseren.


Op welke locatie is het? Toch niet bij Equidutch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 17:38 



 
Profiel   

Op hun Instagram staat bij hun post over de nieuwe locatie wel Equidutch bij de 'locatie' erboven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 17:42 



 
Profiel   

Dat gaat dan met 30 extra paarden wel een uitdaging worden op die locatie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 17:43 



 
Profiel   

Vijf jaar 600 paarden opgevangen, nu nog 30? Dus zeg maar voor 500 een nieuw tehuis gevonden , knap hoor , 100 paarden per jaar bemiddelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 17:54 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:32 



 
Profiel   

In de laatste YouTube video van Pzb vertellen ze dat ze kampen willen organiseren en intern verblijf er bij zochten.
Equidutch is toch een pensionstal? En qua buiten/weiland ruimte ook niet heel groot? Ik zelf zou dan als pension klant zijnde dat niet zo prettig vinden.
30/40 paarden in eens op een stal extra is heel veel. Maar wel fijn dat ze zo snel een plek hebben kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 13:37 



 
Profiel   

Volgens Facebook, Paard zoekt baas, gaan ze naar Ambt Delden.
Crème de la crème (heb er gestaan met paard) prachtige stallen, binnenbak, onmeunig grote buitenbak, raming 60 stallen. Vorige eigenaresse heeft het verkocht aan Twickel,eigenaar van de pachtgronden. Pand stond veel in Tubantia wegens het voormalige ondergrondse drugslab.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 21:56 



 
Profiel   

Nico12 schreef
Volgens Facebook, Paard zoekt baas, gaan ze naar Ambt Delden.
Crème de la crème (heb er gestaan met paard) prachtige stallen, binnenbak, onmeunig grote buitenbak, raming 60 stallen. Vorige eigenaresse heeft het verkocht aan Twickel,eigenaar van de pachtgronden. Pand stond veel in Tubantia wegens het voormalige ondergrondse drugslab.


Hoe betaalt een non profit organisatie zo'n giga complex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 01:25 



 
Profiel   

Dat vroeg ik me ook al af. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar voor dezelfde prijs staan als op hun vorige locatie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 06:15 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Nico12 schreef
Volgens Facebook, Paard zoekt baas, gaan ze naar Ambt Delden.
Crème de la crème (heb er gestaan met paard) prachtige stallen, binnenbak, onmeunig grote buitenbak, raming 60 stallen. Vorige eigenaresse heeft het verkocht aan Twickel,eigenaar van de pachtgronden. Pand stond veel in Tubantia wegens het voormalige ondergrondse drugslab.


Hoe betaalt een non profit organisatie zo'n giga complex?



Wat ik begreep gaan ze meer doen naast het paarden opvangen.
Er komt een b&b en ze willen er een plek hebben voor paarden die daar op pensioen kunnen.
Zo willen ze extra inkomen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 07:14 



 
Profiel   

Als een deel van donaties naar het pand gaan is dat toch heel begrijpelijk , zonder onderkomen geen paarden kunnen stallen. Ik heb jaren bij een dierenambulance gewerkt die op donaties draaide en van dat geld werd o.a ook de locatie betaald.
En de neven activiteiten erbij is toch ook niet erg? Hoeveel boeren doen dat wel niet omdat ze het anders ook niet redden.

Ik heb zelf ook wel wat vraagtekens bij de stichting maar ik krijg nu wel een beetje het idee dat er naar dingen gezocht gaat worden om ze maar in negatief daglicht te stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:11 



 
Profiel   

Wat een negatieve reacties. Ken het bedrijf zelf onvoldoende.
Maar gezien de aantallen hierboven beschreven zijn er blijkbaar veel mensen die op die manier van hun paard afwillen en anderen die de paarden daar weer kopen. Tja. Dan is het fijn dat ze een nieuwe plek hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:18 



 
Profiel   

Erg negatieve reacties inderdaad.

Ik was nieuwsgierig dus ben de video aan het kijken nu. Ze zegt dat de huur nagenoeg hetzelfde is als in Kootwijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:29 



 
Profiel   

@Paars: Nee, nee, niet kopen; dan zouden het handelaren zijn... Je mag ze adopteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:30 



 
Profiel   

Als het stuk van 1twente.nl klopt is dit tijdelijk, hoe tijdelijk is niet bekend, maar Ten Napel wil graag naar de regio Enschede en wil graag een ander soort locatie daar realiseren.

https://www.1twente.nl/artikel/1495156/ ... n-enschede

Dat ze nu luxe huren verbaasd mij ook, maar zoals San al schrijft, je weet niet waar ze het voor huren.

Het voelt voor mij al jaren als 'verkapte handel' en deze locatie en de niet transparantie van de financien van de stichting dragen niet bij aan dat beeld.
Verantwoording hebben ze niet af te leggen aan Bokt, maar het is niet gek dat zoveel mensen hun vraagtekens hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:35 



 

@ Cowgirl: maar moeten ze dan persee een super de luxe complex kiezen? Dat waarschijnlijk bakken met geld kost terwijl ze wel om donaties vragen om de verzorging van paarden te kunnen betalen? Als ik hun filmpjes voorbij zie komen krijg ik het idee dat het ze echt om de faciliteiten gaat zoals de binnenbak, luxe stallen en de mega buitenbak. Weides worden daar in niet getoond.

Naar mijn mening zijn ze de laatste jaren meer een verkapte handelsstal geworden. Volgens mij was het hele doel van de stichting het opvangen, opknappen en herplaatsen van verwaarloosde paarden door middel van adoptie. De laatste tijd zie ik steeds meer paarden voorbij komen die volgens hen niks mankeren en altijd een goed thuis hebben gehad. Zelfs het beleren van paarden en ze vervolgens “herplaatsen” zie ik ze doen.

Het doel waarmee de stichting is opgericht was goed. Maar ik denk dat ze een beetje zijn doorgeslagen.

@paars: ze verkopen de paarden niet. Ze gaan ter adoptie weg. Je betaalt dus een bepaald bedrag maar uiteindelijk heb je niks over het paard te zeggen. Je mag er niet mee fokken, mag ze niet voor lessen inzetten, pzb kan zomaar komen controleren hoe het paard erbij staat, hebben eisen hoe het paard gehouden moet worden etc. Ze kunnen ze ze zelfs zomaar terughalen waardoor jij je paard kwijt bent en er geen rooie cent voor terug krijgt en ze kunnen vervolgens het paard weer overnieuw ter adoptie aanbieden en geld voor vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:39 



 
Profiel   

_lauraaa_ schreef
@ Cowgirl: maar moeten ze dan persee een super de luxe complex kiezen? Dat waarschijnlijk bakken met geld kost terwijl ze wel om donaties vragen om de verzorging van paarden te kunnen betalen? Als ik hun filmpjes voorbij zie komen krijg ik het idee dat het ze echt om de faciliteiten gaat zoals de binnenbak, luxe stallen en de mega buitenbak. Weides worden daar in niet getoond.

Naar mijn mening zijn ze de laatste jaren meer een verkapte handelsstal geworden. Volgens mij was het hele doel van de stichting het opvangen, opknappen en herplaatsen van verwaarloosde paarden door middel van adoptie. De laatste tijd zie ik steeds meer paarden voorbij komen die volgens hen niks mankeren en altijd een goed thuis hebben gehad. Zelfs het beleren van paarden en ze vervolgens “herplaatsen” zie ik ze doen.

Het doel waarmee de stichting is opgericht was goed. Maar ik denk dat ze een beetje zijn doorgeslagen.

@paars: ze verkopen de paarden niet. Ze gaan ter adoptie weg. Je betaalt dus een bepaald bedrag maar uiteindelijk heb je niks over het paard te zeggen. Je mag er niet mee fokken, mag ze niet voor lessen inzetten, pzb kan zomaar komen controleren hoe het paard erbij staat, hebben eisen hoe het paard gehouden moet worden etc. Ze kunnen ze ze zelfs zomaar terughalen waardoor jij je paard kwijt bent en er geen rooie cent voor terug krijgt en ze kunnen vervolgens het paard weer overnieuw ter adoptie aanbieden en geld voor vragen.


Hoe weet je of ze dat gekozen hebben?. Ik weet dat ze een korte periode hadden om wat anders te zoeken omdat die oproep mijn FB passeerde, die overigens gedeelt was door een fb vriendje die hun volgt. Misschien was dit wel het enige wat op hun pad kwam of was de eigenaar coulant in de huurprijs.
En als we het artikel van MarliesV dan moeten geloven is het nog tijdelijk ook.

En nee ik heb geen aandelen in hun opvang.. ;) en JA ik heb ook regelmatig mijn twijfels. Onlangs nog met een ijslander die daar terecht was gekomen. Maar ondanks deze twijfels vond ik het nu wel erg zoeken naar dingen om ze maar weer negatief in het daglicht te zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 223 [ 5563 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 223  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen