Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8933
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:41

Rizette schreef:
Cinnepin schreef:
Ze zullen toch ooit wel een keer tegen de lamp lopen?

Heb de indruk dat er al zoveel duidelijk is over het reilen en zeilen daar maar dat er geen mogelijkheid is om in te grijpen. Paard kapot rijden zal nog wel mogen volgens de wet . Niet bij een merrie in de buurt blijven als deze moet bevallen zal ook wel mogen. Kapotte paarden als rijpaard aanbieden zal ook wel mogen. Of de bij de neus genomen kopers moeten individueel een proces aanspannen en daar zijn er maar weinig van die daar aan beginnen dus het rommelt door.


Dat is ook zo ja...

pinto_1

Berichten: 2562
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:16

Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar naar aanleiding van de filmpjes begrijp ik het niet helemaal meer. Ik dacht dat ze verwaarloosde paarden opvingen en daar een nieuwe baas voor zochten. Maar nu blijkt dat ze geen opvang zijn, maar de paarden van marktplaats opkopen om vervolgens donaties voor te vragen? En dochter wil graag de sport in, maar als blijkt dat het paard daar niet geschikt voor is wordt hij aangeboden "ter adoptie".
Dan vervuil je toch je eigen concept? Je hebt "adoptiepaarden" en je eigen hobby. Als je dat door elkaar heen gaat gooien krijg je toch het idee dat dit ook met de donaties gebeurt. Betaalt de donateur dan voor de dure dierenartskosten om een paard de sport in te krijgen?
Of begrijp ik het dan niet goed?
Snap ook niet dat Asveld zich hier voor leent, zou als dierenarts niet in die vlogs terug te zien willen zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29625
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:45

Die dierenarts geeft eerlijk advies.
PZB negeert dat, daar kan de dierenarts niks aan doen.

Zou alleen een keer zeggen, je zoekt maar een ander want je doet toch dwars je eigen weg.

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:57

Eerder in dit topic werd gezegd dat ze bij deze dierenarts niet meer welkom waren. Geen idee hoe diegene daar bij komt want ze hebben nog steeds dezelfde dierenarts die ze al jaren hebben.

Paardenfann4
Berichten: 1350
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:31

Als je ziet wat ze aan dierenartskosten uitgeven op jaarbasis dan snap ik die dierenarts best wel. Dan heb je haast aan 1 klant wel genoeg. Dat ze soms niets met zijn adviezen doen zal hij dan op de koop toe nemen, tenslotte zijn ze niet verplicht om te doen wat hij zegt.

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:51

Paardenfann4 schreef:
Als je ziet wat ze aan dierenartskosten uitgeven op jaarbasis dan snap ik die dierenarts best wel. Dan heb je haast aan 1 klant wel genoeg. Dat ze soms niets met zijn adviezen doen zal hij dan op de koop toe nemen, tenslotte zijn ze niet verplicht om te doen wat hij zegt.

Dan zou deze dierenarts , geld boven dierenwelzijn stellen.

DuoPenotti

Berichten: 29625
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:52

Nee. Die dierenarts doet toch niks verkeerd.
Pzb zet geld boven welzijn.
Niet de Da die eerlijk advies geeft

Paardenfann4
Berichten: 1350
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:07

Precies, de dierenarts geeft advies, zij trekken zich er niets van aan dat is niet zijn schuld toch? Hij doet zijn werk en wat ze er verder mee doen dat is aan hun net als met iedere andere klant.

Christiene
Berichten: 7727
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 23:05

Die nu overleden is, is dat een van hunzelf die er langer is? Kon het zo niet zien. Er staat daar veel en ook zwakkeren dus dan overlijd er helaas wel eens een.

upendo

Berichten: 22284
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:34

Rizette schreef:
Paardenfann4 schreef:
Als je ziet wat ze aan dierenartskosten uitgeven op jaarbasis dan snap ik die dierenarts best wel. Dan heb je haast aan 1 klant wel genoeg. Dat ze soms niets met zijn adviezen doen zal hij dan op de koop toe nemen, tenslotte zijn ze niet verplicht om te doen wat hij zegt.

Dan zou deze dierenarts , geld boven dierenwelzijn stellen.

Kromme redenatie.

Dan gaan ze naar een ander, stelt die geld dan ook boven welzijn? Als dierenarts heb je zorgplicht.

Dan maar liever goed vastleggen in dossier wat jij als advies hebt gegeven zodat daar niet aan te tornen valt.

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:42

Ja precies, ook de paarden van PZB hebben nou eenmaal een DA nodig. En wat PZB ermee doet is helaas niet aan de DA. Ik vind het wel sterk hoe hij bij z’n verhaal blijft.

Alsof mensen zo braafjes altijd naar hun arts luisteren :+

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:36

Dreamboy schreef:
Eerder in dit topic werd gezegd dat ze bij deze dierenarts niet meer welkom waren. Geen idee hoe diegene daar bij komt want ze hebben nog steeds dezelfde dierenarts die ze al jaren hebben.



Dat is niet helemaal waar. Ze hadden namelijk nog een vaste arts en die is al tijd weg inmiddels. En als je de vlogs allemaal kijkt valt dat ook op.

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:52

Axel_Valerie schreef:
Dreamboy schreef:
Eerder in dit topic werd gezegd dat ze bij deze dierenarts niet meer welkom waren. Geen idee hoe diegene daar bij komt want ze hebben nog steeds dezelfde dierenarts die ze al jaren hebben.



Dat is niet helemaal waar. Ze hadden namelijk nog een vaste arts en die is al tijd weg inmiddels. En als je de vlogs allemaal kijkt valt dat ook op.


Oke, ik weet niet beter dan dat ze dierenarts A hebben. Heb ook niet alle vlogs bekeken.