Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:18

Spaansepony schreef:
Mars schreef:
Op de open dag mag iedereen de jaarcijfers zien, ook heel bijzonder

Maar wel bijzonder want in z’n reacties geeft hij aan dat ze nog bij een account liggen en je nog geduld moet hebben voor de juiste goede cijfers, maar zaterdag kan je ze al inzien? Alsof de account spontaan morgen de cijfers klaar heeft.

Ze hebben die gewoon cijfers gewoon beschikbaar, me dunkt. Alleen niet online.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:28

En wederom veel steun voor ze van de volgers. Iedereen die kritisch is, is een azijnzeiker en mensen volgen braaf. Blijkbaar heeft het zielig doen en o we doen zulk goed werk toch een bepaalde aantrekkingskracht.

Niemand valt over de zin; waarschijnlijk waren er wel goedkopere opties, maar die werken niet voor ons..........
Waarom niet? Je kan zelf niet vies en nat worden? Je kan alleen goed werk doen op een luxe stal?

Uit alles blijkt wel dat ze te weinig verstand en kennis van paarden hebben en wat die nodig hebben. Ze zouden gaan investeren in een pp, maar dat lijkt mij bij zoveel wisselende paarden echt niet handig. En de investering is echt heel duur. Als je al tekort gaat komen, zou ik eerst investeren in wat je echt nodig hebt. Dat paarden droog en veilig staan met voldoende goed eten.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:04

Ik heb weer een paar posts geplaatst en mensen die ik ken daar de pzb fb site reageren benaderd en op de hoogte gesteld

rowindie
Berichten: 601
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:08

Het verbaast me dat mijn reactie er nog staat :+

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:08

Ze blijven zo’n applaus clubje houden omdat elk kritisch geluid wordt verwijderd en geblokkeerd. En omdat mensen alleen hun narratief te horen krijgen: WiJ ReDdUh sIeLuGuH pAaRdJuHs

Dat er een heel sneaky verdienmodel omheen hangt krijgt de gemiddelde pzb volger niet mee. En zelfs op bokt wordt die waarheid soms weggemoffeld en houden mods pzb de hand boven het hoofd… Joost mag weten waarom.

En idd hoe kan het dat de officiële cijfers nog niet bekend zijn maar wel zaterdag in te zien?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:22

Aan de ene kant ga ik aan mezelf twijfelen. Moeten we zo kritisch zijn, dergelijke opvangen zijn blijkbaar noodzakelijk. Ook al staat hun werkwijze me echt niet aan en zeker hun manier van communiceren niet. Heb ooit 2x contact met ze gehad omdat ik open stond voor een paardje.

Maar aan de andere kant vind ik het ook erg hoe het werkt op SM. De ene groep steunt ze en vindt alles geweldig en kraakt de kritische mensen af met het welbekende; azijnzeikerds etc. Niks origineels, altijd hetzelfde.
Waar de kritische groep ook over lijkt te komen op zeurpieten.

Ik blijf het denk ik een beetje apart vinden toch hoe dat werkt met SM. Vooral bij heftige onderwerpen en discussies. Dat in hokjes stoppen, alle bekende smoesjes en weerwoorden etc. Niks zelf onderzoeken, nadenken en normaal een discussie kunnen aan gaan.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:35

Mars schreef:
Op de open dag mag iedereen de jaarcijfers zien, ook heel bijzonder



Maar dan moet je wel eerst €5 intree betalen :+
Vind ik ook zo raar iets. Een opendag moet toch 'open' zijn, zodat iedereen vrij toegang heeft. Ook de mensen met een klein of geen budget.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:40

AmyJamess schreef:
Maar dan moet je wel eerst €5 intree betalen :+
Vind ik ook zo raar iets. Een opendag moet toch 'open' zijn, zodat iedereen vrij toegang heeft. Ook de mensen met een klein of geen budget.


Is dit serieus ja??? :')

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:40

Nah maar die €5 komt natuurlijk ‘ten goede aan de paardjes’ :+

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:57

Dat je een open dag houd om geld te innen snap ik opzich wel. Maar zet er dan een grote donatiepot neer of een stand waar mensen zich in kunnen schrijven als donateur. Dan vinden ze het serieus raar dat mensen wel commentaar leveren maar niet de moeite nemen om eerst een heel stuk te rijden en dan nog entree te betalen. Omdat zij zelf hun stukken nog niet online hebben staan. En dan vinden mensen het op hun fb ook nog raar dat pzb ter verantwoording wordt geroepen.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:10

De FB pagina begint wel een beetje bipolair te lijken zo...

Door de "negatieve" reacties op berichten te verwijderen (of ze halen het hier vandaan), lijken de "verdedigingsberichten" compleet uit de lucht te komen vallen.

Enorm jammer dat ze niet iemand hebben voor communicatie. Geef gewoon netjes uitleg en ga niet in de verdediging, nergens voor nodig als je je zaakjes goed op orde hebt lijkt mij. Zouden ze die communicatie even flink verbeteren dan denk ik dat ze al een hele andere doelgroep aan kunnen spreken, een groep die wat meer te besteden heeft :Y)

Het zou zo mooi kunnen zijn....

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:38

Definitie van een open dag is een dag bij een school of instelling waarbij je GRATIS kunt rondkijken en vragen kunt stellen. Door het toegangskaartje kun je het geen open dag meer noemen.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:40

Mars schreef:
Nah maar die €5 komt natuurlijk ‘ten goede aan de paardjes’ :+


Neem je toch een omheiningspaal of een baal hooi mee? :+

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:43

Ze komen wel
Behoorlijk aanvallig over op fb, kinderlijk en niet profesioneel.... boekhouder heeft de stukken nog maar zaterdag is het er wel?
En waarom moet alles zo luxe, ja het is een prachtig pand laten we eerlijk wezen maar waarom moet alles er wezen? Hoofdzaak is het paard weer op gewicht krijgen en de hoeven goed.
Daar is geen luxe stal voor nodig.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:47

Nee het moet zo luxe zegt PZB want als de paarden in een drassige bak staan met oude omheiningen krijgen ze ook klachten.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:49

Mars schreef:
Nee het moet zo luxe zegt PZB want als de paarden in een drassige bak staan met oude omheiningen krijgen ze ook klachten.


Van wie? van de Paarden?

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:02

Nee van de minions op FB denk ik.


Afbeelding
Afbeelding

Zie je, heel transparant hoor je mag gewoon langs komen om de boeken in te zien := Waarom ze dan niet gepubliceerd worden is me een raadsel

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:20

Plus die onderstaande regel over de adoptiepaarden. :=

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:29

upendo schreef:
Plus die onderstaande regel over de adoptiepaarden. :=


Nou echt.

En eerlijk? Dergelijke prijzen zouden niet gek zijn voor gezonde (!) paarden. Maar zoals eerder in dit topic besproken is dat dus niet het geval.

Aan het einde van de dag denk ik oprecht dat ze geloven in wat ze zichzelf vertellen. Wat de situatie lastiger maakt. Men wil het niet zien, dus is het er niet.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:06

Dat ze ook goed werk doen staat buiten kijf. Dat ze belachelijk veel geld vragen voor een adoptie paard en er mogelijk zelf ook niet slechter van worden kan me weinig schelen. Uiteindelijk is het de keuze van de adoptanten om dat geld ervoor te betalen. Maar dat ze kapotte en zieke paarden ter adoptie zetten als zijnde paarden die nog prima bereden kunnen worden en alles bachelatiseren, dat stuit mij tegen de borst. Dat vind ik echt niet kunnen.

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:35

Had ik het eerder geweten, was ik gegaan zaterdag. Nu heb ik helaas andere plannen.
Maar de volgende dag kom ik graag de boeken in zien! Zou ik er ook screenshots van mogen maken, denken jullie? :)

Overigens klopt het niet wat Henk zegt, want ik heb een kennisje die op een open dag is geweest en naar de cijfers vroeg maar niets te zien kreeg!

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:38

Koekie73 schreef:
Had ik het eerder geweten, was ik gegaan zaterdag. Nu heb ik helaas andere plannen.
Maar de volgende dag kom ik graag de boeken in zien! Zou ik er ook screenshots van mogen maken, denken jullie? :)

Overigens klopt het niet wat Henk zegt, want ik heb een kennisje die op een open dag is geweest en naar de cijfers vroeg maar niets te zien kreeg!


Maar dat wil nog niet zeggen dat dat deze keer ook zo is. Eerst maar eens zien. Als er iemand gaat tenminste.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:45

Ik val echt over de zin; maar dat werkt niet voor ons............Leg eens uit?

Wij hebben al meerdere paarden gehad met een kronkeltje, blessure of anders en hebben zeker geen binnenbak of stallen met gouden knoppen.

Zag dat de omheining vernieuwd is en de stallen geschilderd, maar buiten was de bak of de paddock wel behoorlijk nat. Had daar in geinvesteerd!!!

Mariska_28

Berichten: 10519
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:53

Maar de adoptie gaat toch via de stichting geweld tegen dieren? En als de "kopers" daar het geld aan over maken is het toch logisch dat het doorgezet wordt naar paard zoekt baas? Hoe en waarom moet paard zoekt baas dan op "eigen benen staan"?

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:30

Koekie73 schreef:
Had ik het eerder geweten, was ik gegaan zaterdag. Nu heb ik helaas andere plannen.
Maar de volgende dag kom ik graag de boeken in zien! Zou ik er ook screenshots van mogen maken, denken jullie? :)

Overigens klopt het niet wat Henk zegt, want ik heb een kennisje die op een open dag is geweest en naar de cijfers vroeg maar niets te zien kreeg!


Grappig dat Henk eerst iets zegt over het inzien van de concept jaarrekening. Dan vraag ik me af welke? Die van de ANBI waarschijnlijk. Daar kun je weinig aan zien. Dus ook de jaarrekeningen van de BV en de jaarrekening van de andere stichtingen die onderdeel uitmaken van de PZB organisatie horen daarbij.