Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:52

Bijzonder dat je op dat besluit foto's te maken. laat staan deze vervolgens op facebook te plaatsen. Het had ook heel anders af kunnen lopen voor de stagiare.

Telpeva

Berichten: 14758
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:54

Oh wat eng zeg, en aangezien ze hier meelezen: sterkte voor de ruiter en het paard!
Dit staat toch los van wat voor mening je ook over een ander zou kunnen hebben, dit is gewoon op alle vlakken naar, hopelijk is er niks ergs aan de hand en knappen beide goed op!

Dreamboy

Berichten: 2456
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:04

Ik heb het idee dat de laatste tijd werkelijk alles wat pzb schrijft of doet door sommige hier onder een gigantisch vergrootglas wordt gelegd. Ik ben absoluut geen fan maar dit gaat soms wel erg ver. Zo ook het bericht over dit vreselijke ongeluk. Dat gun je niemand en hun manier van iets omschrijven is niet altijd even handig maar in dit geval bedoelen ze het vast niet vervelend.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:04

DuoPenotti schreef:
Wat een naar ongeluk.
Maar in de sloot belanden kun je idd niet altijd wat aan doen.
Mijn grootste angst hier ook
Zo smal. Dan is 2 stappen opzij genoeg.

Beterschap voor de ruiter.
En ook voor het paard.

Over dit ongeluk negatief praten snap ik niet en vind ik echt naar

Dat bedoelde ik er juist mee te zeggen. Ik dacht alleen maar die heeft geluk gehad maar vond het bericht heel vreemd.

manzano

Berichten: 23962
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:05

Zo lees ik het totaal niet.

Femke_Tweety

Berichten: 12004
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:08

Dreamboy schreef:
Ik heb het idee dat de laatste tijd werkelijk alles wat pzb schrijft of doet door sommige hier onder een gigantisch vergrootglas wordt gelegd. Ik ben absoluut geen fan maar dit gaat soms wel erg ver. Zo ook het bericht over dit vreselijke ongeluk. Dat gun je niemand en hun manier van iets omschrijven is niet altijd even handig maar in dit geval bedoelen ze het vast niet vervelend.


Eens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:25

Ik zie ook geen kwaad in hun tekst over het ongeluk. Ook qua foto's niet. Soms worden die door fotografen gemaakt die de alarmeringssites in de gaten houden.
Dat hoeft niet per sé door PZB te zijn gedaan.

Christiene
Berichten: 7731
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:30

Alleen de laatste zin vind ik wat raar.

Mag hopen dat ze haar gewoon gesproken hebben erover..

ik bedoel waarom zou je dat op een openbare nieuws bericht typen.

Die foto's zal wel in overleg zijn en van afstand niet meteen herkenbaar

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:33

Het bericht is inmiddels aangepast.

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:36

Ze passen wel snel dingen aan na dat hier dingen gezegd worden. Al vond ik het bericht ook niet raar ofzo

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:58

Ik heb niet gereageerd op fb maar blijkbaar was het toch meer mensen opgevallen. Waarbij ze zelfs een reactie gaven dat het enkel om het paard ging.
We hebben het hier over een grootschalige (stichting) bedrijf waarbij een stagiaire toch een hele nare val heeft gehad en om het zo neer te zetten ik hoop dat het paard niet dood gaat is in mijn optiek een beetje vreemd.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:06

Zoals ik het lees vallen de verwondingen van de stagiaire mee.
Het paard is er een stuk erger aan toe en daarvan hopen ze dat die er weer bovenop komt en het geen fatale verwonding is.
Ik snap niet zo goed dat mensen in de reacties op fb er dan van maken dat de stagiaire half dood zou zijn (daarom geven ze aan dit dit het het paard betreft, de verwondingen van de stagiaire vielen immers mee gelukkig!) en dat pzb niks om de stagiaire zou geven.

Dus in die zin ben ik het wel met Dreamboy eens. Zo kun je van alles wat ze plaatsen wel wat negatiefs maken. En tuurlijk zou het meehelpen als ze zelf zo’n stuk tekst in normaal Nederlands zouden typen. Maar daarvan weten we al dat ze dat niet zo goed kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:12

candalisa schreef:
Ik heb niet gereageerd op fb maar blijkbaar was het toch meer mensen opgevallen. Waarbij ze zelfs een reactie gaven dat het enkel om het paard ging.
We hebben het hier over een grootschalige (stichting) bedrijf waarbij een stagiaire toch een hele nare val heeft gehad en om het zo neer te zetten ik hoop dat het paard niet dood gaat is in mijn optiek een beetje vreemd.


Dat interpreteer je volgens mij verkeerd.

Babootje

Berichten: 26346
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:54

Ik snap wel wat Candalisa bedoelt. Dat meisje heeft heel wat meegemaakt, is onder een paard in de sloot belandt is getrapt en mag blij zijn dat ze niet zwaar gewond of is of erger. Dat doet mentaal ook wat met zo’n kind je en daar wordt erg makkelijk overheen gestapt met ‘ja jij kon er ook niks aan doen’. Ik hoop echt dat ze haar hebben kunnen troosten met een grote doos chocola oid. Arm kind.

Christiene
Berichten: 7731
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:15

Ik las in de reacties al dat de ruiter zelf heeft gereageerd.

Paard is echt niet goed wat ik lees dat levert ook emoties op plus ongeluk en gewonde ruiter

Er staat zelfs een reactie bij van geen cap... dat vond ik ook wel bijzondere aaname. op een foto een tijdje na het ongeluk.

Er komen veel reacties als je iets op Facebook zet

Zebrastreep

Berichten: 9790
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:41

Het blijven levende dieren een ongeluk zit in een klein hoekje , dit kan iedereen overkomen. Het blijven soms toch wat onvoorspelbare dieren.

Alleen is het wel vervelend als je stagiaire bent, maar ook dan kun je er niks aan doen.

En bij ongelukken kan helaas ook voorkomen dat het paard ernstig verwond raakt is een risico van het rijden.


Alleen is meer mijn vraag heeft pzb zich goed verzekerd en ingedekt tegen dit soort ongevallen als ze al zo vaag doen over alles? Nu vallen de verwondingen voor de stagiaire gelukkig mee. Maar het had ook anders ad kunnen lopen.

Ik wacht in ieder geval voor het volgende verhaal om te doneren voor dit desbetreffende paard

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:15

Een ongeval kan overal gebeuren, door nu op alle slakken zout te leggen leidt je af van de daadwerkelijke problemen.

Elisa2

Berichten: 37354
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:45

Ik zag het ook voorbij komen en vroeg me af of Kaya nu dat paard met HKO was? Want..kunnen wel wat meer struikelen. Dat is natuurlijk insinuatie en hoeft totaal niet hetgene te zijn wat er gebeurd is. Bij paarden zitten ongelukken nu eenmaal in een klein hoekje en de stagaire zal wel enorm geschrokken zijn. Ik hoop dat het goed komt met het paard in ieder geval.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:54

Er wordt geen naam van een paard genoemd in het bericht, Kaya is de naam van de stagiaire. Lijkt erop dat alles oké met haar is want op de stories van PZB op Instagram is ze al mee uitgegaan gisteren avond.

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:00

Kunnen we in grote lijnen blijven kijken waar dit topic voor bedoeld is. Alles maar dan ook echt alles word nu wel ovedreven onder een vergrootglas gegooid.

Als we meer mensen willen bereiken en willen we serieus genomen worden en blijven moeten we dit vooral niet zo allemaal erin gooien. Vind het kinderachtig en beetje azijnzeiken

Daphne__
Berichten: 12474
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:05

Christiene schreef:
Ik las in de reacties al dat de ruiter zelf heeft gereageerd.

Paard is echt niet goed wat ik lees dat levert ook emoties op plus ongeluk en gewonde ruiter

Er staat zelfs een reactie bij van geen cap... dat vond ik ook wel bijzondere aaname. op een foto een tijdje na het ongeluk.

Er komen veel reacties als je iets op Facebook zet


Vind PZB echt een aanfluiting, maar de cap is op de foto's te zien.. Die ligt in het gras, naast de sloot :j

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:07

Het lijkt nu inderdaad een beetje alsof niets wat PzB online gooit goed is. Maar als dit zo doorgaat wordt dit topic natuurlijk ook niet meer serieus genomen, als "roddelkanaal".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:14

StalNollie schreef:
Kunnen we in grote lijnen blijven kijken waar dit topic voor bedoeld is. Alles maar dan ook echt alles word nu wel ovedreven onder een vergrootglas gegooid.

Als we meer mensen willen bereiken en willen we serieus genomen worden en blijven moeten we dit vooral niet zo allemaal erin gooien. Vind het kinderachtig en beetje azijnzeiken


Helemaal mee eens.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:38

Aan de andere kant is het wel iets om te onthouden. Bij dit soort organisaties is het wel een combinatie van factoren en als ze onder een vergrootglas liggen, moet je alles bekijken en noteren.

Was dit paard van hun of is het ter adoptie? Is het een gezond paard? Is het verantwoord dat die stagiaire ermee buiten ging rijden?
Hoeven we hier niet breed uit te meten verder, maar het kan voor een totaal beeld wel mee gaan tellen straks als mensen een zaak tegen ze willen hebben. Ook de omgang met de paarden moet gewoon goed zijn incl rijden op de alleen gezonde paarden en niet die wat mankeren.

Dan zijn ze sws verantwoordelijk als ze een stagiaire op een paard dat bijv struikelt langs de weg laten rijden.
Hun bericht lijkt ook meer op roddels voorkomen, dit is gebeurt, er is niks aan de hand. Kan me zelfs voorstellen dat de stagiaire zich verantwoordelijk voelt en bang is dat ze daar niet meer mag rijden. Maar dat is inderdaad speculeren.

Babootje

Berichten: 26346
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:08

superpony schreef:
Aan de andere kant is het wel iets om te onthouden. Bij dit soort organisaties is het wel een combinatie van factoren en als ze onder een vergrootglas liggen, moet je alles bekijken en noteren.

Was dit paard van hun of is het ter adoptie? Is het een gezond paard? Is het verantwoord dat die stagiaire ermee buiten ging rijden?
Hoeven we hier niet breed uit te meten verder, maar het kan voor een totaal beeld wel mee gaan tellen straks als mensen een zaak tegen ze willen hebben. Ook de omgang met de paarden moet gewoon goed zijn incl rijden op de alleen gezonde paarden en niet die wat mankeren.

Dan zijn ze sws verantwoordelijk als ze een stagiaire op een paard dat bijv struikelt langs de weg laten rijden.
Hun bericht lijkt ook meer op roddels voorkomen, dit is gebeurt, er is niks aan de hand. Kan me zelfs voorstellen dat de stagiaire zich verantwoordelijk voelt en bang is dat ze daar niet meer mag rijden. Maar dat is inderdaad speculeren.


Je moet je afvragen of het uberhaupt verantwoord is om al die piepjonge vrijwilligers te werk te stellen daar. Ik heb wel wat filmpjes gezien op de insta van Paard zoekt baas Waarheid waar ik wel zo mn bedenkingen had. Als ik een kind had in die leeftijd had ze er niet mogen werken. Kinderen in die leeftijd overschatten zichzelf meestal toch wel en kunnen niet alle risico's overzien.
Wil niet zeggen dat dat in deze situatie ook niet klopt.