Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:17

Dat is wel weer een dooddoener Lieser als dat de reactie is. dit zijn publieke figuren met duizenden volgers. Alles wat ze posten komt meteen terecht bij die groep. Als je zoveel volgers hebt in de penny leeftijd is het belangrijk dat je even stil staat bij wat je precies promoot, wat er verder achter zit etc.

Dat is iets heel anders dan als individu een kiloknaller in je winkelmandje gooien.

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:34

Lieser schreef:
xLoki schreef:
Ik heb op IG een berichtje gestuurd naar Feline met de vraag waarom ze meewerkt aan dit soort ongein. Ik mag op Bokt geen priveconversaties delen, maar ze schreef iets terug in de trant van dat ze alleen maar vrijwillig Jill helpt en dat PZB hun locatie (als enige) gratis ter beschikking hadden gesteld. Zij zegt dat het evenement los staat van de locatie. Ik heb daarop gereageerd dat PZB wel overal in getagd wordt en dat haar 115K volgers dit dus ook zien, dus dat zij (indirect) zeker bijdraagt aan het 'succes' en vooral de oplichtingspraktijken van PZB. En ik vind het niet gek dat zij hun locatie gratis aanbieden, na alle commotie hier op Bokt...

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je iemand op die manier aanspreekt. Ik ken Feline niet, maar van mij zou je echt een pissig mailtje terug krijgen. Doe jij nooit iets 'fouts'? Vliegvakanties, vlees eten, kiloknallers kopen, plastic verpakkingen gebruiken ...


En dat is misschien wel de kracht van felinehoi.

Die wordt niet boos.
Nee...
Die beantwoord de vragen gewoon netjes.

En ik denk dat dat wel een reden is, van de zovele volgers die ze heeft.

Dat jij er "boos" om wordt, is prima. Maar ik vind daarin feline toch wel een topper, dat ze de moeite neemt om eerlijk te antwoorden. *\o/*

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:57

Lieser, niemand is perfect, dat heb ik ook nooit gezegd. Echter heeft zij met meer dan 100.000 volgers een behoorlijke voorbeeldfunctie. Mars verwoordt het goed, als zij iets ‘fouts’ promoot is dat vele malen schadelijker dan als een individu bijv doneert aan PZB. En idd fijn dat ze (snel!) reageert op priveberichtjes. Ik heb wel eens vaker met haar ergens over gepraat via DM en dat gaat helemaal niet op de aanvallende wijze die jij nu van mij schetst hoor :)

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 23:31

Ik vind het goed dat je aam haar vragen stelt, ze mogen best op de hoogte gebracht worden van de handelswijze van pzb .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 03:58

maralyn schreef:
En dat is misschien wel de kracht van felinehoi.

Die wordt niet boos.
Nee...
Die beantwoord de vragen gewoon netjes.

En ik denk dat dat wel een reden is, van de zovele volgers die ze heeft.

Dat jij er "boos" om wordt, is prima. Maar ik vind daarin feline toch wel een topper, dat ze de moeite neemt om eerlijk te antwoorden. *\o/*


Mwah, die vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van volwassen reageren hoor :=

PZB heeft op FB een update geplaatst over de nieuwe paarden die zijn gebracht.
Er is er eentje naar een oude verzorgster gegaan. Dat vind ik dan wel weer netjes.

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 06:27

Cayenne schreef:
maralyn schreef:
En dat is misschien wel de kracht van felinehoi.

Die wordt niet boos.
Nee...
Die beantwoord de vragen gewoon netjes.

En ik denk dat dat wel een reden is, van de zovele volgers die ze heeft.

Dat jij er "boos" om wordt, is prima. Maar ik vind daarin feline toch wel een topper, dat ze de moeite neemt om eerlijk te antwoorden. *\o/*


Mwah, die vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van volwassen reageren hoor :=

PZB heeft op FB een update geplaatst over de nieuwe paarden die zijn gebracht.
Er is er eentje naar een oude verzorgster gegaan. Dat vind ik dan wel weer netjes.


De reactie van lieser is nog minder volwassenen... Vind ik.

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:44

Dat ze nieuwe paarden hebben opgevangen die in beslag zijn genomen is alleen maar mooi, dit is uiteindelijk waar ze de stichting voor in het leven geroepen hebben. Alleen die adoptiebedragen zijn te bizar voor woorden en ook dat het geld niet naar de stichting gaat, maar naar een BV. Als ze daar eens wat aan gaan doen en ook transparant worden met de financiën, dan kunnen ze dit prima voortzetten. Op de manier waarop ze het nu doen, gaat het hoe dan ook een keer mis.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:04

Cayenne schreef:
Mwah, die vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van volwassen reageren hoor :=

PZB heeft op FB een update geplaatst over de nieuwe paarden die zijn gebracht.
Er is er eentje naar een oude verzorgster gegaan. Dat vind ik dan wel weer netjes.


Voor welke prijs? :=
Ik vraag me echt af of ze dat uit liefde hebben gedaan of dat daar meteen al met een contract gezwaaid werd...

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:30

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

StalNollie

Berichten: 9142
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:17

Muurp schreef:
Cayenne schreef:
Mwah, die vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van volwassen reageren hoor :=

PZB heeft op FB een update geplaatst over de nieuwe paarden die zijn gebracht.
Er is er eentje naar een oude verzorgster gegaan. Dat vind ik dan wel weer netjes.


Voor welke prijs? :=
Ik vraag me echt af of ze dat uit liefde hebben gedaan of dat daar meteen al met een contract gezwaaid werd...



Ik ben benieuwd naar het verhaal van de verzorgster toch leuk om te delen/lezen. Maar vraag me af in hoeverre het waar is

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:31

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:34

Dreamboy schreef:
Staat nu een schimmel ter adoptie. Ook uit die groep van 9. Maanden geleden had hij een gebroken been, is daar aan geopereerd. Wordt wederom met geen woord over gerept in de omschrijving. Nu heb ik geen idee in hoeverre een paard met een gebroken been nog bereden kan worden maar lijkt me wel nuttig voor de adoptant om te weten. Paard staat sowiezo raar op de benen.


Ik ben dan ergens wel heel nieuwsgierig, hoe... Dat gebroken been was. Waar precies, wat voor impact dat heeft en had op het lichaam.

Negen van de tien paarden die een gebroken been hebben, worden naar de groene weides geholpen

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:39

maralyn schreef:
Dreamboy schreef:
Staat nu een schimmel ter adoptie. Ook uit die groep van 9. Maanden geleden had hij een gebroken been, is daar aan geopereerd. Wordt wederom met geen woord over gerept in de omschrijving. Nu heb ik geen idee in hoeverre een paard met een gebroken been nog bereden kan worden maar lijkt me wel nuttig voor de adoptant om te weten. Paard staat sowiezo raar op de benen.


Ik ben dan ergens wel heel nieuwsgierig, hoe... Dat gebroken been was. Waar precies, wat voor impact dat heeft en had op het lichaam.

Negen van de tien paarden die een gebroken been hebben, worden naar de groene weides geholpen

Gebroken griffelbeen.
Dus wel een gebroken been, maar geen been-been :+

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:43

maralyn schreef:
Dreamboy schreef:
Staat nu een schimmel ter adoptie. Ook uit die groep van 9. Maanden geleden had hij een gebroken been, is daar aan geopereerd. Wordt wederom met geen woord over gerept in de omschrijving. Nu heb ik geen idee in hoeverre een paard met een gebroken been nog bereden kan worden maar lijkt me wel nuttig voor de adoptant om te weten. Paard staat sowiezo raar op de benen.


Ik ben dan ergens wel heel nieuwsgierig, hoe... Dat gebroken been was. Waar precies, wat voor impact dat heeft en had op het lichaam.

Negen van de tien paarden die een gebroken been hebben, worden naar de groene weides geholpen

Gebroken griffelbeen.
Dus wel een gebroken been, maar geen been-been :+[/quote]

Maar dan nog kunnen ze het vermelden.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:34

Beter als het verhaal van Valentijn/Valley
De persoon die het volgende geschreven heeft ken ik zelf van op internationale wedstrijden.
En die gaan hun naam niet zwart maken voor leugens…

“ Valley noemt valentin is in bezit geweest van ons na paar maand blokkeerde hij totaal wat niet paste bij zijn gouden karakter ondrrzoek en bleek kissing spines te zijn terug nr de verkoper heb dit alles gemeld aan pzb als ik em dr zag verschijnen, nooit iets van vermeld gezien mr als ze zijn originele naam ingeven komen ze wel bij mij uit want zoon is er tweemaal mee op wedstrijd gestart bikzonder jammer vind ik dit want is een gouden dier, mr in rijden zal hij vroeg of laat zijn issues in de rug tonen hij wnas goedgekeurde deense dekhengst en is super jong ingereden”

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:37

Dreamboy schreef:
Staat nu een schimmel ter adoptie. Ook uit die groep van 9. Maanden geleden had hij een gebroken been, is daar aan geopereerd. Wordt wederom met geen woord over gerept in de omschrijving. Nu heb ik geen idee in hoeverre een paard met een gebroken been nog bereden kan worden maar lijkt me wel nuttig voor de adoptant om te weten. Paard staat sowiezo raar op de benen.


Viel mij ook al op. En dan ook nog eens aangeven dat hij geschikt is voor de hogere dressuursport...
Heel bijzonder. -O-

Ik ken het achtergrondverhaal van het paard overigens niet, maar het viel mij op dat hij gek op de benen stond en dat daar niks over gezegd wordt. En daarbij snap ik niet helemaal hoe een paard uit de 'hogere prijsklasse' (die ze dus ook doorberekenen volgens hun bericht) bij hen terecht komt.

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 09:39

Alle reacties die een beetje kritisch zijn hebben ze weer gewist. Ik hoop toch van harte dat niemand dit paard voor de hogere prijsklasse gaat "adopteren". Dit begint toch wel erg vreemde vormen aan te nemen, deze handel in ongezonde paarden.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 09:42

Als het griffelbeen gunstig gebroken is en verwijderd, kan een paard nog prima bereden worden, ook in de sport. Maar daar zou ik dus wel foto’s van laten maken bij de keuring.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 10:04

Hoe zit het met de meldingsplicht? Helemaal als je een dier aanbiedt als rijdier? Je bent wel verplicht te melden wat een dier mankeert. Helemaal omdat het toch geen consumenten meer zijn met stichting en bv enzovoorts. Vooral bij de wat serieuzere zaken. Een dier dat niet meer op gras mag aanbieden als weidemaatje is dan wel kwalijk. Of een dier met ks aanbieden zonder dat te melden.

Griffelbeen is niet zo boeiend als het goed en op tijd verwijderd is. Kan wel wat schade achtergelaten hebben eventueel, maar dat zouden ze zelf ook moeten weten. Bij zulke dieren zou ik gewoon het dossier van de da erbij geven. Kijk dit is gedaan en zo ziet het eruit. Voldaan aan meldingsplicht en de particulier weet war die aan begint.

Ik heb ooit een rechtszaak gevolgd over dier bij asiel of stichting vandaan die van alles mankeerde. Even kijken of ik die terug kan vinden.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:13

Geen idee of dit verplicht is. Zou het anders onder verborgen gebrek vallen?
Fatsoenlijk om te melden is het sowieso.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:19

Maar komen ze niet onder het gedoe van "verborgen gebreken" uit omdat je het paard dus adopteert en niet koopt?
En als je het paard terug wilt doen, ben je gewoon je paar duizend euro kwijt..

Ik walg steeds meer van hun praktijken. Ik ben benieuwd hoe het achter de schermen gaat met info verzamelen en hier werk van te maken. Hopelijk komt er snel schot in de zaak en kunnen ze aangepakt worden ..

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:20

Nyaleti schreef:
Maar komen ze niet onder het gedoe van "verborgen gebreken" uit omdat je het paard dus adopteert en niet koopt?
En als je het paard terug wilt doen, ben je gewoon je paar duizend euro kwijt..

Interessante vraag. Maar dat kan alleen een jurist beantwoorden denk ik.

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:27

upendo schreef:
Als je er wetenschap van hebt en het niet vermeldt is het zeker een verborgen gebrek, mocht hij er last van krijgen.

Een gebroken griffelbeen hoeft helemaal geen probleem te zijn, het 'doet' niks. Wordt ook niet geopereerd als de breuk gunstig is en er geen kans is op irritatie. Maar erbij zeggen is wel netjes.

Ik vind het steeds meer een stel nare handelaars, vergelijkbaar met stal Doorstap niveau.


In het filmpje op youtube over dit paard zegt de dierenarts dat het afgebroken deel eruit gehaald moet worden. Als dat gebeurt is (is dat zo?), hoeven ze er verder geen last van te hebben. Maar dan is vermelden nog wel zo netjes. Daarnaast is het opgelopen bij "van de vrachtwagen afvallen bij uitladen". Bij recente filmpje van de verhuizing zie je dat dit paard apart van de rest vervoerd word en met heel veel spanning de veewagen uitspringt :oo . Ze zouden ook wel even mogen vermelden dat het paard spanning heeft met laden/vervoeren omdat een nieuwe blessure op die manier wel in een erg klein hoekje zit.

SharonIndezz
Berichten: 4694
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:32

Die schimmel kun je dus adopteren, maar valt wel in de hogere prijsklasse, alle keuringen zijn toegestaan, zijn er mensen die daar werkelijk in trappen?