Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:20

Kan me niet voorstellen dat dit weg is gehaald? Want het is gewoon oplichting.

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:22

Ik kan het ook niet meer vinden, dus is echt weggehaald. Ben wel benieuwd waarom?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:25

Zullen ze wel op smaad gooien of zo

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:25

Flubberboot schreef:
Kan me niet voorstellen dat dit weg is gehaald? Want het is gewoon oplichting.


Mag niet speculeren maar zal niet de eerste zijn die een negatief bericht over pzb onder dreiging van een rechtzaak verwijderd.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:27

Maar is dat oplichting? Je doneert spullen en het lijkt mij dat ze er dan mee mogen doen wat ze willen?
Nou ja, zolang het ten behoeve komt van de paarden dan teminste. En van die opbrengsten (passende) spullen kopen die nodig zijn voor de paarden, dat lijkt me geen oplichting toch? Wel met de nadruk op nodig zijn natuurlijk :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:28

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:28

Een paard dat je als weide maatje opvangt als rijpaard laten adopteren wel. En daar ging dat bericht over.

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:29

DuoPenotti schreef:
Een paard dat je als weide maatje opvangt als rijpaard laten adopteren wel. En daar ging dat bericht over.



klopt

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:31

DuoPenotti schreef:
Een paard dat je als weide maatje opvangt als rijpaard laten adopteren wel. En daar ging dat bericht over.

"Laten adopteren" noemen wij gewoon verkopen. Ik vind het achterbaks, minachtend naar vorige eigenaar en totaal gestoord ten opzichte van het paard.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:33

Nee adopteren. Zodat hij weer gratis terug gaat en het trucje herhaald word.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:52

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:01

Earth schreef:
hoogendroog schreef:
Geen fan van PZB, maar om nu alleen over hun acties te vallen, is mij te kort door de bocht. De eigenaren van Imhoff zijn ook niet helemaal heilig. Zo'n paard wegdoen en dan denken dat ie een goed leven krijgt bij iemand op de wei: dan heb je in mijn ogen weinig realiteitszin. Maar goed, als eigenaar ben jij van het "probleem" af....


Zij hebben het paard als weidemaatje naar PZB gebracht. Omdat het paard in de weide blijkbaar geen pijn had. Niets vermoedend is het paard als rijpaard aangeboden. De eigenaren hebben daarbij verwoede pogingen gedaan om dit duidelijk te maken, maar ze zijn van alle kanalen geblokkeerd en verwijderd.

Dat is wat er steeds gebeurd met een oud eigenaar die reageert op een onwaar verhaal wat PZB over het paard vertelt. Dan wordt de oud eigenaar geblokt en zelfs krijgen ze niet de kans om het paard voor adoptiegeld terug te kopen omdat ze er dan zogenaamd niet goed voor zijn geweest. Die reacties van PZB geen allemaal starten als een oudeigenaar hen aanspreekt op een verhaal wat niet klopt bij een paard. Uit de eerste hand meegemaakt. Blokkade overall hoort er ook bij.

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:24

Als er zoveel bewijs is van fraude, oplichting of hoe mensen het willen noemen, kunnen we niet sbs6 in de arm nemen? Dit is gewoon oplichting lijkt me.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:26

Annemiekev schreef:
Als er zoveel bewijs is van fraude, oplichting of hoe mensen het willen noemen, kunnen we niet sbs6 in de arm nemen? Dit is gewoon oplichting lijkt me.


Dat zal dan toch echt van de gedupeerden moeten komen. Ze zullen harde bewijzen willen zien lijkt me.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:05

ik begrijp dat toch niet goed, hoor. Als dit je toch gebeurt als eigenaar, dan schreeiw je dat toch vd daken?

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:12

Er zal vast gedreigd worden met allerlei dingen. Plus dat leger pennymeisjes kan best eng zijn soms. Ohwee als je hun idooltjes schaad want dan ben je echt de grootste boeman ooit en krijg je 20000 berichten van dei 12 jarigen die niet doorhebben wat ze aan het doen zijn.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:21

IHN schreef:
ik begrijp dat toch niet goed, hoor. Als dit je toch gebeurt als eigenaar, dan schreeiw je dat toch vd daken?


Das leuk, maar waar schreeuw je dan heen?
Politie? Je hebt je paard vrijwillig afgestaan.

PZB facebook? Voor je het weet ben je geblockt. Plus het leger van duizenden kritiekloze volgers/Penny minions die over je heen stampen. Waar ga je je stem laten horen?

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:53

Mars schreef:
IHN schreef:
ik begrijp dat toch niet goed, hoor. Als dit je toch gebeurt als eigenaar, dan schreeiw je dat toch vd daken?


Das leuk, maar waar schreeuw je dan heen?
Politie? Je hebt je paard vrijwillig afgestaan.

PZB facebook? Voor je het weet ben je geblockt. Plus het leger van duizenden kritiekloze volgers/Penny minions die over je heen stampen. Waar ga je je stem laten horen?


Gewoon op Facebook? PzB hoeft echt niet overal in getagd te worden. Maar als het om mijn paarden ging, vrijwillig afgestaan of niet, en er wordt gelogen, zou ik toch écht wel het hele verhaal online gooien. Waar dan ook. En vooral hoe dan ook.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:58

Waar zijn die ouders dan? Ik besprak wel dingen met mijn kind en nog, dus snap niet dat zo een legertje penny's maar hun gang kunnen gaan.

Zag wel weer een zielig verhaal waar iemand een goed huisje zoekt voor de paarden. Daar adviseren weer mensen contact op te nemen met pzb. Het is dus wel echt heel bekend en het slechte nieuws komt nog niet zo ver.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:12

Dat gebeurd ook hoor, oud eigenaren die hun verhaal delen op Facebook. Zo heb ik er al een paar voorbij zien komen, maar dat wordt gewoon minder massaal gedeeld ofzo. Maar goed, ik zou zelf ook eerder meer actie ondernemen en de media inschakelen inderdaad. Of contact opnemen met een programma als Opgelicht ofzo.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:20

Ik moet wel weer grinniken om de nieuwe adoptiepony die op fb staat: 'Ze is niet gevoelig voor hoefbevangenheid MITS er wordt gedacht aan rantsoen'. Dus, ze is wel gevoelig voor bevangenheid, maar mooi verpakt hoor := Er staat voor deze zin nog dit: 'Ze heeft wel cushing en moet 1/2 tabletje per dag, verder heeft ze geen bemerkingen'.
Ze heeft dus wel bemerkingen, gevoelig voor hb. Als je hier nog intrapt, dan ben je gewoon echt een beetje dom :') (tenzij je er echt bewust van bent en de pony dit goed ka nbieden natuurlijk.)

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:33

En eerste reactie (zal wel gegumd worden..)

Citaat:
Delisa stond met mijn paardje in de paddock. Het is zeker een schat van een pony, maar ze was al met pensioen met een goede reden.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:44

Ook bij die Uferno..

"Hij kan nog bereden worden maar alleen in stap" Waarom in godsnaam zou je er dan op willen zitten? Is een reden dat je er niet op kan in draf/galop, waarom stap wel??

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:50

Mwah, dat is wel kort door de bocht. Ik mag met de mijne ook alleen stapritjes doen. Vindt hij mentaal prachtig. Alleen fysiek is alleen stap mogelijk (blessure). Waarom zou ik dat niet moeten willen als we er beiden blij van worden en mentaal fris?

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:04

Maar jij kent jouw paard. Jij weet (gok ik) precies wanneer en hoe hij aangeeft wat wel en niet kan. Dat weet je niet als je op een wild vreemd paard gaat zitten. Ieder paard geeft zijn grenzen weer anders aan en dat moet je maar net weten... Daarom vind ik het niet helemaal oke dat ze zeggen dat je erop kan rijden maar alleen in stap. Voor hetzelfde geld geeft hij een grens aan en weet de nieuwe eigenaar dat niet...