Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:06

Flubberboot schreef:
Ook bij die Uferno..

"Hij kan nog bereden worden maar alleen in stap" Waarom in godsnaam zou je er dan op willen zitten? Is een reden dat je er niet op kan in draf/galop, waarom stap wel??


Ik vind 'bereden worden' een misleidende term als je alleen kan stappen. Maar desalniettemin kan het wel heerlijk zijn voor paard en toekomstige eigenaar om mooie lange stapritten te maken. Dus ik snap wel dat het vermeld wordt. Wat de reden is zou je PZB kunnen vragen. Geen idee wat zij hierover te melden hebben.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:21

Er staat nu ook onder dat met de eigenaar was afgesproken dat het diertje als weidemaatje zou worden herplaatst...

Not.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als dit waar is, dan is het toch jereinse oplichting. Weidemaatje betaal je voor, en vervolgens herplaatsen als rijpaard. Hoppa, dubbel vangen.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:27

Die zag ik ook net.

Maar alleen de eigenaresse weet wat ze met PZB heeft afgesproken.
En vervolgens zou die moeten willen verklaren dat PZB niet volgens de afspraken handelt.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:31

Er heeft nu iemand gereageert die beweert de oud eigenaar te zijn. Zij is helemaal tevreden met pzb en zegt dat ze nog best zo nu en dan bereden kan worden.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:33

Ik zag dat Imhoff ook weer werd geadverteerd als rijpaard. Er staat niets bij over de zenuwsnede die hij heeft gehad en de oude bekkenfractuur. Het klopt dat het paard nu niet meer kreupel is aan zijn voeten, door de zenuwsnede, maar een nieuwe eigenaar moet weten dat hij de rest van zijn leven op speciaal beslag moet (met zooltjes) om te voorkomen dat er bv nagels of andere rotzooi in zijn hoeven komen die hij niet meer voelt).
Zenuwen hebben zo de neiging - na doorgesneden te zijn - toch weer aan elkaar te groeien. Ook daar moet op worden gelet. Verder kan de oude bekkenfractuur natuurlijk ook nog voor pijnlijkheid zorgen.

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:34

capopjekop schreef:
Er heeft nu iemand gereageert die beweert de oud eigenaar te zijn. Zij is helemaal tevreden met pzb en zegt dat ze nog best zo nu en dan bereden kan worden.


Zo staat het niet in de advertentie...

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:40

Zo blijkt maar weer, elk verhaal heeft 2 kanten, daarom schreef ik ook; ALS het waar is, is het oplichting.
Blijkt dus niet waar te zijn, het weidemaatjes verhaal.

Ben echt mega benieuwd naar het hele verhaal achter Imhoff, daar kom je nooit achter. Maar meerdere keren geadopteerd geweest en weer terug, verhalen dus zoals hier boven over een bekkenbreuk en zenuwschede. Misschien vertellen ze het er wel eerlijk bij als je er naar vraagt, maar in de advertentie is het nog al rooskleurig allemaal.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:06

Misschien zegt dat meer over de vorige eigenaar. Ik verbaas me nergens meer over en neem ook niks meer zomaar aan, van wie dan ook.
Feit is dat de vorige eigenaar er niet zelf voor wilde of kon zorgen en er vanaf is.

Het moet om de pony gaan. Laat die maar nakijken dan, als mensen zomaar wat roepen en de makkelijkste weg kiezen. Op het filmpje bij PZB loopt het beestje niet slecht en ziet er ook niet slecht uit. Maar als je wil dat het goed terecht komt, moet je wel uitkijken.

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:48

MarliesV schreef:
[ [url=m/GLCKQj.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4E7vqE.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U2VYBZ.png]Afbeelding[/url] ]

Als dit waar is, dan is het toch jereinse oplichting. Weidemaatje betaal je voor, en vervolgens herplaatsen als rijpaard. Hoppa, dubbel vangen.


Bemieuwd hoelang dit erop blijft staan haha

FennyPower

Berichten: 1488
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:49

Mhh leuk dier die mcdonalds. Maar 29 jaar...
Ik dacht dat pZb oudere paarden ging opvangen ergens. Een soort rusthuis?
Waarom dan nog herplaatsen voor adoptie ?,

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:10

FennyPower schreef:
Mhh leuk dier die mcdonalds. Maar 29 jaar...
Ik dacht dat pZb oudere paarden ging opvangen ergens. Een soort rusthuis?
Waarom dan nog herplaatsen voor adoptie ?,


Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen :$

Balou_k

Berichten: 14091
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:31

Daphne__ schreef:
FennyPower schreef:
Mhh leuk dier die mcdonalds. Maar 29 jaar...
Ik dacht dat pZb oudere paarden ging opvangen ergens. Een soort rusthuis?
Waarom dan nog herplaatsen voor adoptie ?,


Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen :$


Dit vind ik wel overtrokken, geen geld meer over hebben of geen geld ergens voor over hebben zijn verschillende zaken.
Ik kan me voorstellen dat mensen (zeker in de huidige tijd) geen geld overhouden voor een dure pensioenstal.

Of mijn oude dier dan zou afstaan aan PZB, nee, maar ik denk dat mensen die dat wel doen dat in ieder geval doen met de beste intenties.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:31

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:36

Laatst stond pzb ook op de opgelicht in de paardenwereld fb, maar zelfs daar zijn de reacties uitgezet.. iemand een idee waarom?

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:37

Balou_k schreef:
Daphne__ schreef:


Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen :$


Dit vind ik wel overtrokken, geen geld meer over hebben of geen geld ergens voor over hebben zijn verschillende zaken.
Ik kan me voorstellen dat mensen (zeker in de huidige tijd) geen geld overhouden voor een dure pensioenstal.

Of mijn oude dier dan zou afstaan aan PZB, nee, maar ik denk dat mensen die dat wel doen dat in ieder geval doen met de beste intenties.


Als het waar is wat PZB zegt, dan is ze door verwaarlozing bij PZB gekomen. Dan heb je gewoon lak aan je dier, of dat nou komt omdat je het geld niet hebt, of er het er niet voor over hebt..

En PZB heeft alleen pensioenplek voor mensen die er voor willen betalen. Dus dit paard komt daar niet, want niemand wil er voor betalen.

Balou_k

Berichten: 14091
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:50

Daphne__ schreef:
Als het waar is wat PZB zegt, dan is ze door verwaarlozing bij PZB gekomen. Dan heb je gewoon lak aan je dier, of dat nou komt omdat je het geld niet hebt, of er het er niet voor over hebt..

En PZB heeft alleen pensioenplek voor mensen die er voor willen betalen. Dus dit paard komt daar niet, want niemand wil er voor betalen.


Moet zeggen dat ik dit specifieke dier nog niet bekeken heb op de facebook. Ik ging er van uit dat deze 'gewoon' was afgestaan. Als een dier is verwaarloosd geef je inderdaad vrij weinig om je dier. :(

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:51

Dan nog snap ik niet dat ze die Mc niet houden, dat dier is bijna 30 jaar. Zoek dan donateurs voor dat dier, dat lukt ze prima zou je denken.

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:54

Ladygiroc schreef:
Laatst stond pzb ook op de opgelicht in de paardenwereld fb, maar zelfs daar zijn de reacties uitgezet.. iemand een idee waarom?

Ook al verwijderd

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:03

Zou het ja?

Bizar toch dat een stichting zo overal een vinger in kan steken om slechte verhalen te weren..

Narcissa
Berichten: 3052
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:06

Ze hebben nu ook een disclaimer bij alle paarden gezet:

Indien een paard bemerkingen heeft, verzoeken wij jullie je eerst goed in te lezen. De hierboven geplaatste info hebben wij van een eigenaar (indien bekend), of uit eigen onderzoek. In samenspraak met de oude eigenaar is er een medische ingreep geweest. Daarom adviseren wij altijd keuring uit te laten voeren bij een dierenarts.

Imhoff willen ze nu 1500 voor. Stond die eerst niet voor 4k ter "adoptie"?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 02:32

Babootje schreef:
superpony schreef:
Misschien zegt dat meer over de vorige eigenaar. Ik verbaas me nergens meer over en neem ook niks meer zomaar aan, van wie dan ook.
Feit is dat de vorige eigenaar er niet zelf voor wilde of kon zorgen en er vanaf is.

Het moet om de pony gaan. Laat die maar nakijken dan, als mensen zomaar wat roepen en de makkelijkste weg kiezen. Op het filmpje bij PZB loopt het beestje niet slecht en ziet er ook niet slecht uit. Maar als je wil dat het goed terecht komt, moet je wel uitkijken.


Dat ben ik helemaal met je eens.
Als een eigenaar het met PZB "op een akkoordje gooit" valt PZB niets te verwijten, kun je denken. Maar daar denk ik wel anders over. Ik denk dat PZB als hulporganisatie het paardenwelzijn meer voor ogen moet hebben en daar de eigenaar in moet adviseren in plaats van "waar kan nog op gereden worden en waar kunnen we meer voor vragen?"


Ja, maar dat is wat imo mis gaat daar.

Paarden opvangen is prima. Vertel hun verhaal en vraag donaties. Laat ze mooi en waardig oud worden of slaap ze uiteindelijk in.

Voor andere paarden die nog wel rijdbaar zijn, kan je een nieuw baasje zoeken. Mits dat ook is afgesproken met degene die het dier heeft afgestaan.

Dan ben je imo een goede opvang.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 03:27

Maar de naam "Paard zoekt baas" geeft eigenlijk al aan dat het geen opvang is. En bovendien zit je snel vol als je al het weidemaatjes spul zelf houdt. Dan ben je ook klaar. Dus herplaatsen is an sich geen slecht idee want op dat punt kom je toch ook wel als je opvang vol zit.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:56

pmarena schreef:
Maar de naam "Paard zoekt baas" geeft eigenlijk al aan dat het geen opvang is. En bovendien zit je snel vol als je al het weidemaatjes spul zelf houdt. Dan ben je ook klaar. Dus herplaatsen is an sich geen slecht idee want op dat punt kom je toch ook wel als je opvang vol zit.


Daar is ook niets mis mee mits je het eerlijke verhaal erbij verteld en geen fantasieprijzen vraagt.