Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:42

Eerlijke verhaal vooral :j Die prijzen moeten ze zelf weten vind ik. Als ze genoeg mensen kunnen vinden die dat geld neer willen leggen, en ze dat geld dan vervolgens gebruiken voor het (tijdelijk) opvangen van paarden dan is dat ook prima, lijkt mij.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:44

Ze hadden toch juist een pensioenplek gemaakt? Waarom kan zo'n oud dier daar niet blijven? Daar moet je toch niet mee gaan leuren op 29 jarige leeftijd. Ik snap ook niet waarom die dan niet dmv donaties oid daar gewoon kan blijven.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:17

Dacht dat die pensioenplek voor betalende klanten was bedoeld.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:47

Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.

Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:47

Pensioenplekken zijn idd voor betalende klanten.
Ze bieden 2 soorten stallingspakketten aan. Prijzen vanaf € 300 (24/7 buiten in dat geval)

Dat hebben ze liever vol staan met betalende klanten dan dat ze deze kosten zelf gaan dragen (al dan niet betaald van donaties). Het geld van de donaties spenderen ze liever elders aan

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:59

MarliesV schreef:
Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.

Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.


Maar ze kunnen toch om hooibaaltjes vragen voor zo'n oudje? Of sponsors voor zo'n ouwetje. En zo eentje dan Mascotte maken. Die ouwetjes worden vast niet wekelijks aangeboden. In mijn ogen laat je dan zien dat ze echt om die dieren geven en doen waarvoor ze opgericht zijn: paarden echt helpen.

En door zo'n ouwetje te laten sponsoren, krijg je toch geld binnen en je bindt sponsoren aan je bedrijf en als dit dier dan uiteindelijk naar de eeuwig groene weiden is, willen die sponsoren wellicht een volgende ouwetje weer sponsoren.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:16

Staat ook weer een zielig verhaal op hun FB over een groep uit Venlo. Op hun website in de beleidsnota staat dat ze verwachten in 2022 200.000 euro kwijt te zijn voor alle paarden aan kosten. Dit groepje zou volgens Henk al 70.000 gekost hebben tot nu toe in een jaar tijd. Terwijl ze allemaal geadopteerd zijn, op 1 na.Gewoon random met grote bedragen gaan smijten, in de hoop dat mensen weer wat over maken. Benieuwd waar dit dan straks terug te zien is in hun jaarrekening :+

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:35

Rocamor schreef:
MarliesV schreef:
Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.

Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.


Maar ze kunnen toch om hooibaaltjes vragen voor zo'n oudje? Of sponsors voor zo'n ouwetje. En zo eentje dan Mascotte maken. Die ouwetjes worden vast niet wekelijks aangeboden. In mijn ogen laat je dan zien dat ze echt om die dieren geven en doen waarvoor ze opgericht zijn: paarden echt helpen.

En door zo'n ouwetje te laten sponsoren, krijg je toch geld binnen en je bindt sponsoren aan je bedrijf en als dit dier dan uiteindelijk naar de eeuwig groene weiden is, willen die sponsoren wellicht een volgende ouwetje weer sponsoren.


Oh zeker eens, maar dat is exact de ethische kant die ze dus niet lijken te hebben. Want het verdient natuurlijk beter om zo'n dier te laten 'adopteren' en zo geld te vangen. En dan kan je de sponsor gelden weer voor andere dieren gebruiken of voor andere zaken. Ze hebben er genoeg staan waar ze dat soort zaken voor vragen, die gaan echt geen extra mond voeden als ze dit nog verkocht krijgen hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:10

Rocamor schreef:
Maar ze kunnen toch om hooibaaltjes vragen voor zo'n oudje? Of sponsors voor zo'n ouwetje. En zo eentje dan Mascotte maken. .


Die hebben ze al. Die oude shet die flink beroerd loopt.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:25

MarliesV schreef:
Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.

Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.


Walgelijk :o

Zo'n dier kun je dan beter gewoon nog een mooi seizoen op het gras zetten en daarna waardig in laten slapen.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:39

Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:54

Laat die zich maar kenbaar maken inderdaad.

Cayenne, als dat shettie al lang flink beroerd loopt, dan is dat geen eerlijke mascotte en geldt voor dat dier: Paard zoekt pijnvrij / paardeerlijk leven".

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:09

Dat is raar. Een journalist die een onafhankelijk en objectief stuk wil schrijven kan gewoon zijn naam noemen en ook vertellen waarvoor die gaat schrijven.

Ze lezen mee en balen vreselijk dat de negatieve plek zich verspreid en mensen bewuster worden, vooral omdat mensen nu meer gaan nadenken waar ze geld aan willen besteden.

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:18

Rizette schreef:
Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.

Toevallig ook zeker net een nieuw account voor aangemaakt?
Allemaal wel weer erg toevallig iedere keer

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:20

Rizette schreef:
Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.


Verder niks met PZB te maken, maar ik heb naar aanleiding van een van mijn topics hier op bokt een redacteur van een TV studio in m'n inbox gehad die mij in een serie op discovery+ wilden hebben. Wel met naam, toenaam en contactgegevens en alles. Deze persoon had ook speciaal een account op bokt aangemaakt om mij te benaderen. Dit gebeurt dus wel, al mag deze journalist zich wel eerst kenbaar maken.

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:23

Een echte journalist zou ook eerst een nieuw account aan moeten maken voor hij/zij kan pb-en hier? Zou zeker achterdochtig zijn en om meer info vragen van de journalist en waar ze voor schrijven voor je reageert, maar ook niet meteen dit afserveren. Als er in een kwaliteitskrant wat waarheden gedeeld kunnen worden over pzb dan zal er hopelijk meer controle komen, zowel op wat ze precies doen met paarden met bemerkingen als op de financiele zaken.

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:32

E_C schreef:
Rizette schreef:
Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.


Verder niks met PZB te maken, maar ik heb naar aanleiding van een van mijn topics hier op bokt een redacteur van een TV studio in m'n inbox gehad die mij in een serie op discovery+ wilden hebben. Wel met naam, toenaam en contactgegevens en alles. Deze persoon had ook speciaal een account op bokt aangemaakt om mij te benaderen. Dit gebeurt dus wel, al mag deze journalist zich wel eerst kenbaar maken.


Volledig offtopic, maar wat voor bijzonders doe je dan? En heb je het gedaan? :D

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:34

haha ik was ook wel nieuwsgierig :P

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:44

Ik ben bang dat dit een anti-climax antwoord gaat worden :o Ik doe niets bijzonders. Mijn partner is transgender waar ik destijds een topic op bokt over heb aangemaakt. De serie in kwestie heet 'sex tape' waar volgens de redacteur in kwestie 'stellen hun intieme hoogte- en dieptepunten met elkaar delen'. Uiteraard niet gedaan :')

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:33

E_C schreef:
Ik ben bang dat dit een anti-climax antwoord gaat worden :o Ik doe niets bijzonders. Mijn partner is transgender waar ik destijds een topic op bokt over heb aangemaakt. De serie in kwestie heet 'sex tape' waar volgens de redacteur in kwestie 'stellen hun intieme hoogte- en dieptepunten met elkaar delen'. Uiteraard niet gedaan :')

Flauw dat je daar niet aan meerwerkt :+

Volgens mij kan je op Bokt alleen PB's sturen met een account. Dus dat zou het wel kunnen verklaren, maar goed, beetje journalist die zichzelf serieus neemt komt met naam en toenaam en zal ook via een andere weg gaan communiceren, waarmee je de identiteit kan verifieren lijkt mij.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:43

Of je plaatst hier open een oproepje dat je contact zoekt en vraagt of mensen je een pb willen sturen. Klakkeloos en willekeurig mensen een pb sturen, is geen journalistiek onderzoeks werk.

Wel grappig dat ze hier toch bang zijn en op fb doorgaan met de onschuld spelen.

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:26

Ik ben d´r altijd terughoudend mee, maar misschien omdat ik zelf ooit eens gebeld ben door Hart van Nederland.
Dit was indertijd nav een overleden bokker en een lopende rechtszaak. Via internet waren ze erachter gekomen dat wij contact hadden en hun wilde van mij gegevens hebben. Welke ik ze niet gegeven hebt, maar juist heel boos geworden. Laat de nabestaande met rust stelletje ramptoeristen. Later bleek dat er meer gebeld waren waaronder zelfs de kroeg in hun dorp.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:38

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:43

Vasco komt net ook weer voorbij op fb. Een leuke 2 jarige, waarom is die nog niet geadopteerd? Wat is er mis mee vraag ik me gelijk af

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:52

Siersma schreef:
Vasco komt net ook weer voorbij op fb. Een leuke 2 jarige, waarom is die nog niet geadopteerd? Wat is er mis mee vraag ik me gelijk af


Ik vraag me dan eerder af waarom je zo'n jong ding, met nog een hele toekomst voor zich, naar een opvang doet ipv verkopen.