Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16276
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:46

Moderatoropmerking:
Reactie op een verwijderd bericht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 20-07-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:55

Bielsje schreef:
hahahatsjoe schreef:
Beste Rizette, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... Nee ik wil Norma niet te kijk zetten. Ik volg Norma en als ik soms zie wat zij voor elkaar krijgt en hoeveel liefde zij haar dieren geeft, ik heb er respect voor, topwijf is het. Ik noemde haar omdat ze bij elk nieuw geval dat ze binnen krijgt ook om donaties vraagt en daar hoor je niemand over. PzB wordt met de grond gelijk gemaakt en nee, ik schrijf dit niet in hun opdracht maar al die speculaties en dat nare gepraat vond ik te laag bij de gronds om niet te reageren. Het is zo gemakkelijk om vuil te spuiten en te speculeren hier of op Facebook of Instagram. En ik kan het begrijpen dat ze mensen blokkeren die vuil spuiten of beschuldigend zijn. Mijn eigen ervaring met hen is heel anders. Ik heb een keer een paardje dat een vriendin gefokt had gekocht omdat het op een slechte plek stond en vervolgens afgestaan aan PzB omdat ik zelf geen plek voor hem had. Ik appte en kon komen, werd op de hoogte gehouden van zijn wel en wee en waar hij terecht kwam, met die mensen heb ik nog af en toe contact en het gaat goed. Een eerder paardje dat ik afgestaan heb omdat hij doodongelukkig werd hier alleen thuis (kon niet meer op het gras en toen had ik nog niet 4 paardjes zodat ik kon splitsen tussen de wei en thuis) wilden de adopteerders geen contact met mij maar als ik Calijn appte en vroeg hoe het ging nam zij contact op met de adopteerders en kreeg ik binnen een paar dagen foto's en filmpjes. Toen hij terug kwam naar PzB kreeg ik dat meteen te horen en toen hij weer geadopteerd was ook, heb nog leuk contact gehad met die mensen en heb nog steeds contact met hen terwijl het paardje vorig jaar is ingeslapen met koliek. Dit jaar heb ik een paardje afgestaan dat ik zelf gefokt heb. Hij paste niet in de kudde, kreeg na bijna 2 jaar (na een jaar opfok) nog steeds op zijn donder, van de dames, werd steeds weg gejaagd. Hij had een wat apart karakter waar ik zelf ook niet goed mee overweg kon, dus ik wilde hem niet verkopen want dan kon hij misschien in de handel belanden en dat wilde ik niet (geldt ook voor de andere 2). Dus ik heb hem gebracht, werd op de hoogte gehouden en hij is inmiddels geadopteerd. Dat is ook een mooi verhaal, want die mensen kwamen vanuit Rotterdam voor Jip, een shet die daar ook stond en waar de mijne dikke maatjes mee was. Omdat ze het zo sneu vonden om ze te scheiden namen ze de mijne ook mee. En als je hem nu ziet... niemand die hem schopt, niemand die hem weg jaagt, hij mag zelfs onder 1 van de Friezen staan. En elke keer werd ik door PzB netjes behandeld, netjes op de hoogte gehouden. Toen ik daar was waren ze gewoon heel lief, heb ik Owen en de andere shet zelf gezien, gezien hoe ze met de beestjes om gaan, hoe ze daar staan, met hoeveel liefde ze behandeld worden. Dus hou op met die gemene speculaties en ga daar eens kijken, dan kun je tenminste echt iets zeggen.


Oprechte vraag, hoe heb je 3 paardjes naar PzB kunnen brengen? Als in dat ze ze hebben aangenomen bedoel ik dan, niet perse waarom iemand ze erheen zou doen.

Ik heb tenminste altijd begrepen dat ze verwaarloosde paarden opvangen of paarden van mensen die financieel enorm in de knoei zitten. En van wat ik zo uit dit verhaal haal, vallen je paardjes niet in één van deze groepen toch?

In principe kan alles er heen wat mensen kwijt willen. Gedeelte van de gevallen moeten stallingsgeld betalen totdat het paard geplaatst is. Heb je het over mij met 3 paarden? Ik heb er geen 3 paarden heen gedaan.

Bielsje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:58

Ik quote hahahatsjoe Rizette :Y)

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:04

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Bokt regels voldeed
Laatst bijgewerkt door Muiz op 23-07-23 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht verwijderd

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:15

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om de dicussie niet op een persoonlijk vlak te gaan spelen. Hou de discussie bij het lopende onderwerp en laat het niet verzanden in modder gooien.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:48

Bielsje schreef:
Ik quote hahahatsjoe Rizette :Y)

O.k.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:15

Kijk, natuurlijk kan Hatsjoe positieve ervaringen hebben met de stichting. Er is ook nooit gezegd dat ze vanuit de kern geen goee dingen doen, ze doen goede dingen wanneer het gaat om verwaarloosde paarden opvangen. Ik geloof dat niemand dat iets slechts vind. Maar de manier waarop zij verhalen verdraaien, daar gaat het mis. Het krantenartikel van laatst zijn geen speculaties, dat is gewoon feiten. En dan zie je dat PZB regelmatig gedrag of ziektes/mankementen van paarden weglaten. Dat is gewoon een kwalijke zaak, want dat is gewoon misleiden en slechte handel drijven. Niets meer, niets minder.
En ja ik ben het er ook mee een dat niet alles gered hoeft te worden. Laat me niet beginnen over Norma, dat is hetzelfde verhaal. Een paard wat zijn been niet wil belasten heeft gewoon pijn, als een paard geen pijn heeft staat hij gewoon op dat vergroeide been. Maar dat doet ie niet. En daarin is deze pony niet ineens een uitzondering of anders.

Dus ik ben blij voor je dat jouw ervaringen goed zijn Hatsjoe, maar er gaat daar genoeg mis. En ja, ze vangen kritiek omdat ze een hoge boom zijn. Niets meer en niets minder :)

Babootje

Berichten: 26455
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:19

Ik denk dat je ook een andere ervaring met PZB hebt als je een paar shetjes afstaat, dan dat je een paard afstaat als weidemaatje dat vervolgens aangeboden wordt als rijpaard.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:32

Het enige opmerkelijke van het verhaal van hatsjoe is dat ze niet wilde dat de dieren in de handel belandde maar ze tóch heen en weet gesleept werden. Van kennis naar haar naar pzb naar adoptant en weer terug. Best een handelsriedeltje.

Zag gisteren 2 shetten spelen en de ene liep gewoon op 3 benen. Gewoon sneu. Maar de reacties wezen erop dat niemand goed kijkt ofzo.

Biebz

Berichten: 5535
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:34

Ladygiroc schreef:
Het enige opmerkelijke van het verhaal van hatsjoe is dat ze niet wilde dat de dieren in de handel belandde maar ze tóch heen en weet gesleept werden. Van kennis naar haar naar pzb naar adoptant en weer terug. Best een handelsriedeltje.

Zag gisteren 2 shetten spelen en de ene liep gewoon op 3 benen. Gewoon sneu. Maar de reacties wezen erop dat niemand goed kijkt ofzo.


Wat ik jammer vind is dat alleen de reacties die ze willen zien blijven staan. (Dat ze het zo goed doen en dat de andere maar wat lullen).

Vraag iets over hoe die loopt of maak je er een opmerking over wordt het bericht verwijderd en wordt je geblokkeerd en kan je dus ook niks meer vragen. Dat vind ik dan zo jammer.
Als hij echt goed loopt kan je er toch gewoon op ingaan en het uitleggen?

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:45

Biebz schreef:
Ladygiroc schreef:
Het enige opmerkelijke van het verhaal van hatsjoe is dat ze niet wilde dat de dieren in de handel belandde maar ze tóch heen en weet gesleept werden. Van kennis naar haar naar pzb naar adoptant en weer terug. Best een handelsriedeltje.

Zag gisteren 2 shetten spelen en de ene liep gewoon op 3 benen. Gewoon sneu. Maar de reacties wezen erop dat niemand goed kijkt ofzo.


Wat ik jammer vind is dat alleen de reacties die ze willen zien blijven staan. (Dat ze het zo goed doen en dat de andere maar wat banketstaaf).

Vraag iets over hoe die loopt of maak je er een opmerking over wordt het bericht verwijderd en wordt je geblokkeerd en kan je dus ook niks meer vragen. Dat vind ik dan zo jammer.
Als hij echt goed loopt kan je er toch gewoon op ingaan en het uitleggen?

Het is ons hier denk ik allemaal inmiddels wel duidelijk waarom dat plaats vindt. Ik kijk als ik iets wil kopen altijd bij de revieuws en reacties. Als er slechtere revieuws zijn maar het is alsnog top opgelost door de verkoper dan vind ik dat een plus. Open en eerlijk zijn over wat er mis gaat maar ook de oplossing presenteren en de klant die daar dan aan het eind tevreden op reageert blijft een tevreden klant ondanks de problemen die er geweest Worden klachten weggemoffeld of niet opgelost dan ga ik er niet heen of bestel er niets. Geeft een boel rust. Ook daarvoor is het goed dat dit topic blijft dan is er toch een plek waar de problemen terug te vinden zijn en kunnen mensen zelf beslissen wat ze daar dan van vinden.

Lieser
Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:50

Dreamboy schreef:
Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.

Toch zijn het de vorige baasjes die hun paard blijkbaar liever met pijn bij PzB zetten dan in te laten slapen. Waarom wordt PzB daar dan op afgerekend?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:01

hahahatsjoe schreef:
Dreamboy schreef:
Nee, dan wordt je alsnog geopereerd omdat je daar zeker wel pijn aan gaat krijgen.


Diepe zucht... waarom wil jij en veel mensen hier de mensen bij PzB zo graag weg zetten als dierenkwellers (en inhalige graaiers) ? Zoals de waard is...

Omdat het zo is.
Mijn paard liep al 3 jaar kreupel maar nee inslapen mocht toen niet. En ondanks kreupel liep ook hij in galop door de wei.
Ik heb zo nog een pony gehad, zware artrose, kreupel maar met dagelijks pijnstillers heeft die een mooie zomer gehad. Zodra het kouder werd hielpen de pijnstillers niet meer dus ook afscheid moeten nemen toen.


Er moet gewoon eens zeer kritisch gekeken worden of een dier laten kreupelen wel zo diervriendelijk is.

En ja ook een mens heeft pijn als een breuk slecht gegroeid is, ken zo persoonlijk iemand.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:30

Lieser schreef:
Dreamboy schreef:
Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.

Toch zijn het de vorige baasjes die hun paard blijkbaar liever met pijn bij PzB zetten dan in te laten slapen. Waarom wordt PzB daar dan op afgerekend?

PZB kan acuut voor pijnstilling zorgen.

DuoPenotti

Berichten: 30124
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:38

Lieser schreef:
Dreamboy schreef:
Eigen,niet zo positieve ervaringen misschien? En nee, niet zo als de waard is.. ik weet wanneer het genoeg is. Als mijn paard geen pijnvrij en paardwaardig bestaan meer kan leven, laat ik hem gaan. Hoe moeilijk dan ook. Dan gebruik ik hem niet om zieltjes en donaties te winnen.

Toch zijn het de vorige baasjes die hun paard blijkbaar liever met pijn bij PzB zetten dan in te laten slapen. Waarom wordt PzB daar dan op afgerekend?

Dat ben ik met je eens.
Als eigenaren van een kapot paard nu zelf eens wat meer ballen tonen en een paard in laten slapen dan komt een paard de handel ook niet in. En kan daar ook niet een ander verhaal bij verzonnen worden bij verkoop. Gewoon algemeen, niet eens over PZB. Ik begrijp dat ze bij PZB wel een ander beeld hebben, maar toch, het blijft een kapot paard weg doen en geen zeggenschap meer hebben.

Mars

Berichten: 33292
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:55

Niemand rekent PZB erop af dat ze afdankertjes opvangen. Men rekent PZB erop af dat ze ze herplaatsen met een oneerlijk/onvolledig verhaal over de medische geschiedenis van een aantal paarden.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:04

Alle redenen zijn toch al genoemd in dit topic?

Ik zie ook nog steeds dat veel mensen het voor ze opnemen en ze steunen. Maar soms snap ik het ook echt wel. En er wordt soms ook echt wel hard geoordeeld.

Het is al eerder gezegd, maar het grootste probleem ligt toch wel bij de mens en hoe we met dieren omgaan. Heel veel mensen willen alles redden en gaan te lang door.
Veeartsen werken daar ook te vaak en te lang aan mee. Deels logisch, want we kunnen ook steeds meer.

Maar wat we voorbij zien komen bij PZB is wel een afspiegeling wat verspreid overal gebeurt. Er lopen heel veel paarden nog rond die iets mankeren en de baasjes nog van alles willen en proberen. Een groot deel van Bokt staat er vol mee.

Paarden zijn sterk en ze tonen niet allemaal gelijk of goed hun pijn en ongemak. Niet iedereen kan het ook goed zien. Maar er zijn ook teveel mensen die denken dat ze expert zijn op het gebied van paarden lezen.

Dat bonte shetje kwam daar als ramp binnen en zouden veel mensen hebben ingeslapen. Hij is duidelijk niet goed, maar wel beter dan in het begin. Uit vrolijkheid rennen is wel wat anders dan uit nood als je pijn hebt.
En pijn went, maar in hoeverre kunnen wij dan bepalen wat voor het paard zelf acceptabel is.
Ik heb ook een lijstje van schade en ongemak met pijn tot veel pijn, maar ik kan nog steeds de beste dingen uit het leven halen.

Je moet ook echt naar het paard kijken. Wij hebben meerdere paarden laten gaan om diverse redenen en ik neem ook het karakter mee en hoe ze waren of zijn in hun goede doen. Mijn ruin liet snel iets merken, maar redde zich goed.
Mijn merrie was heel pittig en wilde ik nooit laten aftakelen. Toen zij 29 was en ongemak liet zien, was de beslissing ook veen sneller gemaakt.
Bij een uitzichtloos bestaan of alleen staan, afgewezen worden door de rest laten we dat ook allemaal meewegen.

Waar ik me wel aan stoor, is dat ze slechte stukken schrijven en denken als professionals over te komen. Een grote groep neemt alles aan voor waar en geweldig, waar ze ook qua voeding bijv er echt weleens flink naast zitten.
Maar ik denk ( ook als ik hier reacties lees) dat als mensen zelf de kennis missen, dat echt niet opvalt voor die volgers.

Norma Miedema gaat imo echt heel vaak veel te ver. Ik vind heel veel eerder mishandeling dan goed werk. Maar ze schrijven een hoop recht wat krom is en kunnen zo zieltjes winnen.
Wat ik dan wel echt heel erg vindt, is dat bijvoorbeeld voederbedrijven sponsor zijn en hele pakketten sturen. Dan heb ik wel vraagtekens waar hun belang ligt.

Maar goed, waar liggen de grenzen? Het is al zo vaak besproken, hier en op bokt in het algemeen. Wat is goed, wat is slecht? Wat is welzijn? Waar is de grens met mishandeling?

Ik zie bijv echt te magere paarden. Waarschijnlijk nooit een tandarts gezien en denk dat ontwormen ook niet serieus wordt gedaan. Maar zolang dieren eten krijgen en drinken hebben, gaat geen dierenbescherming of dierenpolitie vertellen dat je ook naar tanden moet kijken als paarden mager zijn, of wormen, zand etc.

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:50

hahahatsjoe schreef:
Babootje schreef:
Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?


Als jij je been ooit gebroken hebt en dat is op een verkeerde manier geheeld dan kun je kreupel lopen zonder dat je pijn hebt.

Dat is echt de grootste onzin die je hier verkondigd.
Flinke enkelbreuk welke op de foto's en mri perfect is genezen. Maar wel elke dag flinke pijn waardoor degene mank loopt, zelfs na 7 jaar nog

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:15

Diepe zucht... waarom mensen in dit topic de mensen bij PzB zo graag weg zetten als dierenkwellers (en inhalige graaiers) ?

En mods: dit is niet persoonlijk, dit is zoals het is.

Flubberboot

Berichten: 2947
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:17

Ik vind ze anders echt geen dierenkwellers hoor. Ze doen echt goede dingen en er zijn vast veel goede verhalen. Echter vind ik de slechte verhalen te groot en heftig om ze te ondersteunen in wat ze doen. Idee wat ze hebben is echt fantastisch, uitvoering vaak wat minder

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:18

die snap ik niet, er zijn hier toch genoeg verhalen te vinden waarbij zaken niet kloppen?
Waarom wil jij dan perse iedereen ervan overtuigen dat het allemaal geweldig is?

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:19

kiki1976 schreef:
Dat is echt de grootste onzin die je hier verkondigd.
Flinke enkelbreuk welke op de foto's en mri perfect is genezen. Maar wel elke dag flinke pijn waardoor degene mank loopt, zelfs na 7 jaar nog


Vindt je ? Mijn tante is 95, heeft haar been op 2 plaatsen gebroken begin dit jaar. Het is goed geheeld maar ze hebben het niet recht gezet. Ze loopt daardoor kreupel, maar heeft geen pijn.

Paard van vriendin met gebroken been. Bot zit niet goed op elkaar dus been is minder lang dan de rest (volgens de dierenarts) maar het is verder wel goed geheeld. Loopt kreupel maar heeft geen pijn (ook volgens de dierenarts).

Edit: mijn eigen paard Rhea. Had hoge overhoef, liep kreupel maar had geen pijn. Om de ontsteking te remmen kreeg ze duivelsklauw. Zo heeft ze het nog 3 jaar volgehouden. Ineens merkte ik dat ze wel pijn had, dat zag ik aan haar ogen. Toen is ze ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 21-07-23 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:23

Flubberboot schreef:
Ik vind ze anders echt geen dierenkwellers hoor. Ze doen echt goede dingen en er zijn vast veel goede verhalen. Echter vind ik de slechte verhalen te groot en heftig om ze te ondersteunen in wat ze doen. Idee wat ze hebben is echt fantastisch, uitvoering vaak wat minder


Het punt is dat je de verhalen maar van een kant hoort en als PzB hun kant van het verhaal doet dat dit niet geloofd / in twijfel getrokken wordt. Daarom vind ik dat mensen daar zelf moeten gaan kijken en met ze moeten praten en niet af gaan op een 2e handsverhaal. Ook bij eigen ervaringen zit er een andere kant aan het verhaal. Daarom vind ik het niet juist dat er ergens midden in dit topic gezegd wordt dat het liegers en bedriegers zijn.

Kinke schreef:
die snap ik niet, er zijn hier toch genoeg verhalen te vinden waarbij zaken niet kloppen?
Waarom wil jij dan perse iedereen ervan overtuigen dat het allemaal geweldig is?


Dat wil ik niet. Ik wil aangeven dat er een andere kant kan zitten aan een verhaal en dat het een slechte zaak is dat de mensen van PzB uitgemaakt worden voor leugenaars en bedriegers. Ook bij eigen ervaringen zit er een andere kant aan het verhaal.

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:34

Hatsjoe, omdat beelden van sneue zaken lonen.

Het zou ze, voor mij persoonlijk, sieren als ze bij echt sneue paarden direct overgaan tot euthanasie. En dan ook gewoon delen: paard bleek zwaar hoefbevangen / zeer zwaar artrose te hebben / pees was bijna door (/ noem eens iets dat lang duurt en zeer pijnlijk is), kan nog x-y-z proberen, maar gaat lang en veel pijn krijgen, wij vinden humaner om hem zijn rust te geven.

Niet alles hoeft in leven gehouden te worden.

Daar zou ik meer respect voor hebben, dan bv het in leven houden van alles dat binnenkomt. Ik zag een filmpje waarbij een pony constant op drie benen huppelt. Voor mij grenst dat (!) aan dierenkwellerij.

En uiteraard doen ze veel goeds, maar net als met de kwaliteit of je kennisniveau; het kan altijd beter

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:42

Rocamor dat is waar, maar als je Owen ziet bijvoorbeeld, dat hij in zijn eentje heerlijk rond aan het scheuren is in de bak, dat hij vrolijk naar je toe komt... Die moest PzB ook afmaken van veel bokkers. Je weet gewoon niet alles en je weet niet precies wat er aan de hand is en om deze mensen dan compleet af te maken, ik vind het laag.