Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:57

Nyaleti schreef:
Kost en inwoning zullen ze wel zeggen. Maar dat mag helemaal niet als stichting toch?

Toch ook leuk. Zo focussen op de airb&b als inkomsten maar wel zelf in een van de huisjes gaan wonen.. beetje dubbel op hè


Ben wel benieuwd wie inmiddels eigenaar is van het spul. Dan bedoel ik de de stal zelf, die ze zouden huren. Kan me niet voorstellen dat je veel kunt of wil verbouwen op iemand anders zijn eigendom of dat zo'n eigenaar dat zou willen. Geen idee hoe de afspraken zijn. Maar als eigenaar van het hele spul zou ik ook geen 80 paarden willen die het land stuklopen of iemand die flink gaat verbouwen. .
Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-03-24 19:04, in het totaal 4 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:58

Annemiekev schreef:
Eef_Bam schreef:
Ben wel benieuwd hoeveel huur die meid gaat betalen :D . En of daar dan ook nog stalgeld bijkomt :Y) .



Die meid heeft de tijd van haar leven!!
Gratis wonen, en gratis 10 paarden hebben…
Nja mischien zal ze iets betalen


Vergeet niet de inkomsten uit Social Media.

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:59

Ik heb net een kijkje op de hoofdpagina van PZB genomen. Jemig, wat een bizar slecht staaltje taal bevat dat. Ik heb moeite moeten doen om het te kunnen lezen. Tegenwoordig is het zo makkelijk; je haalt je tekst door ChatGPT of een ander AI-tool en alle schrijf- en spelfouten worden er in een seconde uitgefilterd. Ik zou de eigenaren van PZB dringend verzoeken om hier eens naar te kijken, want dit straalt uiteraard een en al onprofessionaliteit uit.

Over de agenda van PZB heb ik ook weinigs positiefs te zeggen. Dat van de weide lijkt me dan wel weer een goed plan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:07

Ik maak me vooral zorgen om het plan voor mensen met een lichte (verstandelijke) beperking daar een dagbesteding te geven.
Met name haar: "Dan kunnen ze mooi helpen" vond ik nou niet echt hoopgevend en een beetje zorgwekkend.

Telpeva

Berichten: 14762
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:44

Cayenne schreef:
Ik maak me vooral zorgen om het plan voor mensen met een lichte (verstandelijke) beperking daar een dagbesteding te geven.
Met name haar: "Dan kunnen ze mooi helpen" vond ik nou niet echt hoopgevend en een beetje zorgwekkend.

Ik ook. Eerder kwam toch ook al naar voren dat ze eigenlijk geen volwassen vrijwilligers willen maar alleen kinderen, nu ook jongeren met een beperking? Op mij komt dat echt neer als: gratis krachten willen hebben waarvan je weet dat ze de kennis, ervaring en/of mogelijkheid niet hebben om kritiek te leveren, plus ze zijn nog eens makkelijk beinvloedbaar. Want jong, en (verstandelijk) beperkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41698
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:58

Scheelt dat er aan betaalde dagbesteding aanbieden nog wel wat haken en ogen zitten. Vergunningen, opleidingen, verzekeringen e.d..

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:14

Daihyo schreef:
Ik zie op de socials ook een hoop commentaar op de hoge prijzen van de veulens. Pzb is gewoon een commercieel bedrijf geworden. Prima om daar opvang naast te doen, maar houd het dan gescheiden en zuiver.



Als ze dit 100% transparant deden waren ze nu niet in al deze ellende. Ik ben het hier zo ontzettend mee eens.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:15

Axel_Valerie schreef:
Daihyo schreef:
Ik zie op de socials ook een hoop commentaar op de hoge prijzen van de veulens. Pzb is gewoon een commercieel bedrijf geworden. Prima om daar opvang naast te doen, maar houd het dan gescheiden en zuiver.



Als ze dit 100% transparant deden waren ze nu niet in al deze ellende. Ik ben het hier zo ontzettend mee eens.

Ellende? Zo zien wij het.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:22

Rizette schreef:
Ellende? Zo zien wij het.


En jij mag dat zo zien. Heel veel andere mensen zien dat wel zo. Scroll anders alleen even door de gewetensvragen van dit topic heen waar nooit een antwoord op komt.

Ik vind niet dat het lekker gaat daar jij wel dan?

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:30

Axel_Valerie schreef:
Rizette schreef:
Ellende? Zo zien wij het.


En jij mag dat zo zien. Heel veel andere mensen zien dat wel zo. Scroll anders alleen even door de gewetensvragen van dit topic heen waar nooit een antwoord op komt.

Ik vind niet dat het lekker gaat daar jij wel dan?

Precies zoals ik zeg, zo zien wij het. PZB lijkt het prima naar de zin te hebben

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:31

Als ze ellende ervaarde zouden ze dan blijven doen wat ze al jaren doen?

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:54

_San87_ schreef:
Scheelt dat er aan betaalde dagbesteding aanbieden nog wel wat haken en ogen zitten. Vergunningen, opleidingen, verzekeringen e.d..



Precies, maar anderzijds gaat het soms ook heel gemakkelijk dat je denkt hoe kan het dat die locatie een dagbesteding is. Mensen denken er vaak wel heel gemakkelijk over onder het nom dat doen we wel even.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:54

Het is de vraag of er permanent gewoond mag worden op dit perceel !

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:55

Ik bedoelde ook wij mensen. En ik weet toevallig dat ze zelf wel degelijk met grote regelmaat ellende ervaren. Ook zij laten alleen de dingen zien die nuttig zijn voor de buitenwereld. Het staat echt niet netjes als je bijvoorbeeld gaat posten over extra belastingcontroles enzo, bij wijze van he! Ik wil geen laster of smaad aan mn kont!

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:56

BigOne schreef:
Het is de vraag of er permanent gewoond mag worden op dit perceel !



Goeie vraag wel! Dat is uit te zoeken! Zelfs als er een woonhuis op het terrein staat waar wel een volwaardige woonbestemming op zit kan dat voor vakantiehuisjes op het terrein helemaal anders zijn!

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 06:46

Zelfs als het een bedrijfswoning is kan Calijn verklaren waarom ze daar woont lijkt me, om zorg te kunnen dragen voor de paarden..

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:01

BigOne schreef:
Het is de vraag of er permanent gewoond mag worden op dit perceel !

Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de manier waarop ze met de paarden omgaan? Het wordt al weer snel een hetze, merk ik. Houd die dingen gescheiden.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:19

Ik vind het dubbel. Het riekt een beetje naar iedereen profiteert mee over de rug van die paarden, de binnengehaalde donaties gaan naar eigen luxe. Nog even snel de BB op laten knappen van donaties onder het motto van "dan kunnen we deze verhuren en komt er meer geld binnen voor de paardjes".

En als de BB en tuintje er omheen dan helemaal voor elkaar zijn dankzij die donaties.... dan gaat de BB functie er gelijk af en gaan we er lekker zelf wonen *\o/* Waardoor het dus helemaal geen inkomsten meer genereert.

Zeg dan gewoon dat je graag een eigen huisje wil maar door je inzet voor de stichting geen ander inkomen kan genereren. Dat het fijn is om 24/7 tussen de paarden te zitten zodat je er altijd bij bent voor de verzorging. En vraag een donatie om dat huisje voor Calijn op te knappen als dank voor haar goede zorgen.

Ik weet natuurlijk totaal niet wat ze wel of niet doet. Maar als ze haar ziel en zaligheid in die knollies legt, er amper een leven naast heeft en er bloed, zweet en tranen in stopt, communiceer dat dan en dan gunnen de donateurs haar echt wel een fijn plekje :j

Ik denk dat je er voor moet waken dat het overkomt als hoe het nu op Bokt "leest" en je als buitenstaander een beetje het beeld geschetst krijgt van een meisje dat op kosten van pappie en de stichting / donateurs lekker verwend wordt met allerlei eigen paardjes, een super locatie, allerlei verbeteringen en spulletjes die haar toegeworpen worden op kosten van donateurs, waar ze weinig voor hoeft te doen maar wel enorm van profiteert zeg maar.

Ik weet niet wat waar is. Het verwende meisje dat heerlijk haar hobby kan leven op andermans kosten.
Of iemand die keihard werkt, hele dagen stront staat te scheppen en te ploeteren, 24/7 voor àlle knollies klaarstaat en dan dagelijks een uurtje wil rijden als ontspanning.

Volgens mij hebben we geen idee, toch....? Behalve hoe we het vinden "rieken" door de ondoorzichtigheid van het geheel.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:53

Ik geloof echt wel dat ze er hard voor werken, maar inderdaad ook hier weer de vreemde constructie: eerst B&B en dan er zelf gaan wonen… had ik persoonlijk een andere weg in gekozen en meteen open kaart gespeeld dat dat het plan zou zijn…

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:57

Lieser schreef:
BigOne schreef:
Het is de vraag of er permanent gewoond mag worden op dit perceel !

Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de manier waarop ze met de paarden omgaan? Het wordt al weer snel een hetze, merk ik. Houd die dingen gescheiden.

Dus stel ? Ze gaan fantastisch met de paarden om, alles heel duidelijk vermelden , inkomsten/uitgaven , dan zou niemand diegene het misgunnen om daar heel misschien illegaal voor noppes te wonen??

Ook dan had ik dezelfde opmerking gemaakt. Een woning betrekken op een plek waar misschien geen bewoning is toegestaan heeft geen bal te maken met hoe goed/slecht je bent . Regels zijn er voor iedereen . En dit heeft zeker met pzb te maken aangezien die B en B wordt opgeknapt, daar donaties voor worden gebruikt die niet ten goede komen aan de paarden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-03-24 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:58

Lieser schreef:
BigOne schreef:
Het is de vraag of er permanent gewoond mag worden op dit perceel !

Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de manier waarop ze met de paarden omgaan? Het wordt al weer snel een hetze, merk ik. Houd die dingen gescheiden.



Dat is geen Hetze. Dat zijn regels die voor iedereen gelden dus ook voor hen. Als je niet snapt waar dit over gaat zoek dan even de Casus : De duinrand op. Dan snap je hoeveel problemen dit kan geven.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:59

upendo schreef:
Zelfs als het een bedrijfswoning is kan Calijn verklaren waarom ze daar woont lijkt me, om zorg te kunnen dragen voor de paarden..



Absoluut niet dezelfde regeling. Als er een recreatie bestemming op zit mogen de huisjes niet als bedrijfswoning ingezet worden. En die regels gelden voor iedereen dus ook voor paard zoekt baas.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:02

pmarena schreef:
Ik vind het dubbel. Het riekt een beetje naar iedereen profiteert mee over de rug van die paarden, de binnengehaalde donaties gaan naar eigen luxe. Nog even snel de BB op laten knappen van donaties onder het motto van "dan kunnen we deze verhuren en komt er meer geld binnen voor de paardjes".

En als de BB en tuintje er omheen dan helemaal voor elkaar zijn dankzij die donaties.... dan gaat de BB functie er gelijk af en gaan we er lekker zelf wonen *\o/* Waardoor het dus helemaal geen inkomsten meer genereert.

Zeg dan gewoon dat je graag een eigen huisje wil maar door je inzet voor de stichting geen ander inkomen kan genereren. Dat het fijn is om 24/7 tussen de paarden te zitten zodat je er altijd bij bent voor de verzorging. En vraag een donatie om dat huisje voor Calijn op te knappen als dank voor haar goede zorgen.

Ik weet natuurlijk totaal niet wat ze wel of niet doet. Maar als ze haar ziel en zaligheid in die knollies legt, er amper een leven naast heeft en er bloed, zweet en tranen in stopt, communiceer dat dan en dan gunnen de donateurs haar echt wel een fijn plekje :j

Ik denk dat je er voor moet waken dat het overkomt als hoe het nu op Bokt "leest" en je als buitenstaander een beetje het beeld geschetst krijgt van een meisje dat op kosten van pappie en de stichting / donateurs lekker verwend wordt met allerlei eigen paardjes, een super locatie, allerlei verbeteringen en spulletjes die haar toegeworpen worden op kosten van donateurs, waar ze weinig voor hoeft te doen maar wel enorm van profiteert zeg maar.

Ik weet niet wat waar is. Het verwende meisje dat heerlijk haar hobby kan leven op andermans kosten.
Of iemand die keihard werkt, hele dagen stront staat te scheppen en te ploeteren, 24/7 voor àlle knollies klaarstaat en dan dagelijks een uurtje wil rijden als ontspanning.

Volgens mij hebben we geen idee, toch....? Behalve hoe we het vinden "rieken" door de ondoorzichtigheid van het geheel.



Ook hier sla je de spijker op zijn kop. Ik ken stichtingen die het water aan de lippen hebben staan zij steken elke privecent die ze hebben in de stichting. En dan staat dit daar tegenover. Of het nu gegrond is of niet dit is ook geen goed imago wat je neerzet op deze manier. Ze zal ongetwijfeld veel met die paarden bezig zijn maar als je de socials volgt lijkt daar nu een stuk minder prio te liggen.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:18

Een vriendin van mij werkt op dagbestedingen voor mensen met een beperking.
De begeleiding is hard werken en die mensen kunnen niet zelfstandig werken.

Dat kost meer tijd dan het oplevert dus echte hulp hoef je daar niet van te verwachten. Logisch ook, het is dagbesteding en geen goedkope hulpkrachtjes.

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:24

Percy schreef:
Een vriendin van mij werkt op dagbestedingen voor mensen met een beperking.
De begeleiding is hard werken en die mensen kunnen niet zelfstandig werken.

Dat kost meer tijd dan het oplevert dus echte hulp hoef je daar niet van te verwachten. Logisch ook, het is dagbesteding en geen goedkope hulpkrachtjes.

Afhankelijk wat je verwacht kan het rond de paarden best handig zijn. Als je verwacht dat ze vegen, stoffen/poetsen bij de boxen, onkruid verwijderen e.d. kan het al snel. Niet ieder persoon zal evenveel werk verzetten.

Een groep die ik ken komt met eigen begeleiding, dus voor Carlijn is er dan minder werk aan dan wanneer zij zelf de begeleider gaat zijn.