Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:32

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:47


Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:51

Heb geen Twitter dus kan het noet lezen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:53


upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:56

Goh, plannen voor een museum ook al.
Kaartjes zullen ook niet gratis zijn en aan het eind van de route liggen vast foldertjes om donateur te worden voor de zielige paardjes. :+

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:57

Dank je Cayenne

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:58

Het ziet eruit als een zeer fraaie locatie. Met een besmet verleden dus. Vandaar misschien niet duur om nu te huren.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:06

Voor zo'n accommodatie niet veel. Wel bizar dat een stichting dat gaat lappen.

manzano

Berichten: 23956
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:20

Het is ook van een stichting, niet van een particulier/commerciële partij. Dat maakt ook uit denk ik.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:24

Net zoals darkadia dus de reden dat je ze evt terug kan brengen. En ik begrijp dat de prijzen eerder heel anders lagen? De prijzen die ze nu vragen kun je toch ook echt wel wat voor vinden op Marktplaats namelijk.

Op de oude locatie heb ik ze ook vaak zat zien springen, maar kan natuurlijk dat die hindernissen bij die locatie horen. Neemt niet weg dat het weer een raar verhaal is om te vragen of iemand hindernissen wilt sponsoren. :Y)[/quote]


Wij hebben toen, 5 jaar geleden, 700 euro voor de pony betaald en dat was toen ook al een schijntje voor een goed bruikbare D pony. Buiten het feit dat hij een oog miste, waardoor het andere oog echt een punt van aandacht was, was de pony gezond en sterk. Hoogstens niet geschikt voor een jongere ruiter.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:37


darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:52

Née, die zien een mooie kans dat het van drugshol naar iets positiefs gaat. En ongetwijfeld zijn de negatieve berichten (naast dat de helft gewoon verdwijnt en verwijderd wordt) weg gewuifd door PZB zelf.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:56

Hij zegt op het laatst toch echt dat ze paarden ter adoptie aanbieden......

Het maakt toch geen donder uit wat er daar is gebeurd verder? Ik denk dat meer ruiters daar prima een trainings en of handelsstal hadden willen runnen. Je zet je eigen naam erop en mensen vergeten wel.

En ik snap het niet zo goed. Mensen zeggen dat het dan makkelijk was om een paard te proberen en terug te brengen?? Maar je bent toch je geld kwijt als je het paard terugbrengt? Dan zou ik nog liever met een particulier of echte handelaar kijken of ik zulke afspraken kan maken.

manzano

Berichten: 23956
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:58

darkadia schreef:
Née, die zien een mooie kans dat het van drugshol naar iets positiefs gaat. En ongetwijfeld zijn de negatieve berichten (naast dat de helft gewoon verdwijnt en verwijderd wordt) weg gewuifd door PZB zelf.

Toen was het nog niet van Twickel.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:12

Nu ben ik vooral benieuwd naar foto's en video's van het drugslab. Zijn die ergens te vinden of moet ik dan wachten op het museum? :')

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:37

Ik vind het persoonlijk niet zo interessant hoe ze het complex gebruiken of dat ze om sponsorhindernissen met reclame vragen.
Als dat maar manieren zijn om direct en indirect geld te genereren voor het doel van de stichting.

Ik heb een jaar of twee geleden er over nagedacht om een weidemaatje naar ze toe te doen nadat ik zelf een paard had opgekocht en had 'opgeknapt'.
Mij leek oppervlakkig het een mooi idee, dat er controle zou zijn dat het paard echt als weidemaatje gebruikt zou worden.

Wat mij tegenhield is dat zodra je verder kijkt, er gewoon geen duidelijkheid is over de financiën van de stichting.

Ik vind het oprecht jammer dat er geen gehoor aan word gegeven vanuit paard zoekt baas en dat oprechte vragen verwijderd worden of niet beantwoord.
Ze kunnen zo veel meer paarden helpen als ze volwassen zouden worden als stichting zijnde.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:47

Pumpkinbroes schreef:
Ik vind het persoonlijk niet zo interessant hoe ze het complex gebruiken of dat ze om sponsorhindernissen met reclame vragen.
Als dat maar manieren zijn om direct en indirect geld te genereren voor het doel van de stichting.

Ik heb een jaar of twee geleden er over nagedacht om een weidemaatje naar ze toe te doen nadat ik zelf een paard had opgekocht en had 'opgeknapt'.
Mij leek oppervlakkig het een mooi idee, dat er controle zou zijn dat het paard echt als weidemaatje gebruikt zou worden.

Wat mij tegenhield is dat zodra je verder kijkt, er gewoon geen duidelijkheid is over de financiën van de stichting.

Ik vind het oprecht jammer dat er geen gehoor aan word gegeven vanuit paard zoekt baas en dat oprechte vragen verwijderd worden of niet beantwoord.
Ze kunnen zo veel meer paarden helpen als ze volwassen zouden worden als stichting zijnde.


Wat ik me dan afvraag is hoe controleren ze of zo'n paard ook echt als weidemaatje wordt gebruikt of stiekum toch bereden wordt. De adoptant stuurt af en toe foto's en er is wat mailcontact. Maar als ze inderdaad 600 paarden per jaar opvangen is dat toch onmogelijk te controleren? Ze hebben al niet eens tijd om vragen te beantwoorden.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:52

Maar ze vangen er geen 600 per jaar op hè… dat is het geschatte aantal wat ze hebben opgevangen over ruim 5 jaar… daarvan zijn er ook de nodige ingeslapen… en inderdaad een deel geadopteerd. Maar ook naar het buitenland, waarvan ik me inderdaad af vraag hoe je dergelijke zaken als stichting nog kan controleren…

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:59

darkadia schreef:
Maar ze vangen er geen 600 per jaar op hè… dat is het geschatte aantal wat ze hebben opgevangen over ruim 5 jaar… daarvan zijn er ook de nodige ingeslapen… en inderdaad een deel geadopteerd. Maar ook naar het buitenland, waarvan ik me inderdaad af vraag hoe je dergelijke zaken als stichting nog kan controleren…


Oke, ik meende ergens gelezen te hebben dat ze afgelopen jaar 600 paarden hadden opgevangen. Zal dan jaren geweest zijn. Mijn excuses.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:09

Dreamboy schreef:
darkadia schreef:
Maar ze vangen er geen 600 per jaar op hè… dat is het geschatte aantal wat ze hebben opgevangen over ruim 5 jaar… daarvan zijn er ook de nodige ingeslapen… en inderdaad een deel geadopteerd. Maar ook naar het buitenland, waarvan ik me inderdaad af vraag hoe je dergelijke zaken als stichting nog kan controleren…


Oke, ik meende ergens gelezen te hebben dat ze afgelopen jaar 600 paarden hadden opgevangen. Zal dan jaren geweest zijn. Mijn excuses.


Volgens mij heb je gelijk, ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben ja. 600 paarden over 5 jaar zijn maar 50 paarden per jaar. Het zijn er echt meer dan dat, logisch gezien dan, met de doorloop die ze hebben.

Edit: Brainfart, uiteraard zijn het er 120 per jaar. :+ :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-08-22 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:11

KimD schreef:
Dreamboy schreef:


Oke, ik meende ergens gelezen te hebben dat ze afgelopen jaar 600 paarden hadden opgevangen. Zal dan jaren geweest zijn. Mijn excuses.


Volgens mij heb je gelijk, ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben ja. 600 paarden over 5 jaar zijn maar 50 paarden per jaar. Het zijn er echt meer dan dat, logisch gezien dan, met de doorloop die ze hebben.

Weet je dat zeker?

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:12

Nee, zijn er 120. :') Ik was met 12 maanden aan het rekenen, brainfart. _O-

Dit staat op hun eigen website.
Afbeelding

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:28

DuoPenotti schreef:
Mijn mond valt steeds verder open van de rare regels.
Geen bijrijder mogen hebben :? kijk dat hij niet in manegelessen mag gaan lopen, dat daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar of nu de eigenaar/houder 6 dagen rijd of een bijrijder 2 en de houder 4, wat maakt dat voor dat paard uit?

Ik begrijp eigenlijk steeds minder dat er nog mensen zijn die daar een paard vandaan hebben.
De prijzen zijn ook niet laag, dan kun je toch beter 1 gewoon zelf zo kopen?
Ik mis echt de voordelen.

Ik denkt dat het gevoel overheerst boven het verstand. Jonge meisjes die graag bij de club van PZB willen horen omdat daar paarden gered worden naar hun idee. Hoe vaak lees je niet, wat en hoe moet ik doen met mijn mishandelde, verwaarloosde enz paard. Ze hebben echt het idee dat ze een paard redden. Kan me voorstellen dat ze ook niet verwachten dat er bij PZB maar iets zou worden verzweren of opgepoetst want ze menen het toch goed met de dieren en met de mensen?

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:30

Dreamboy schreef:
Pumpkinbroes schreef:
Ik vind het persoonlijk niet zo interessant hoe ze het complex gebruiken of dat ze om sponsorhindernissen met reclame vragen.
Als dat maar manieren zijn om direct en indirect geld te genereren voor het doel van de stichting.

Ik heb een jaar of twee geleden er over nagedacht om een weidemaatje naar ze toe te doen nadat ik zelf een paard had opgekocht en had 'opgeknapt'.
Mij leek oppervlakkig het een mooi idee, dat er controle zou zijn dat het paard echt als weidemaatje gebruikt zou worden.

Wat mij tegenhield is dat zodra je verder kijkt, er gewoon geen duidelijkheid is over de financiën van de stichting.

Ik vind het oprecht jammer dat er geen gehoor aan word gegeven vanuit paard zoekt baas en dat oprechte vragen verwijderd worden of niet beantwoord. Ik ken een paar paarden die er vandaan komen daar is nul controle op in de zin van kijken/langskomen/ beoordelen.
Ze kunnen zo veel meer paarden helpen als ze volwassen zouden worden als stichting zijnde.


Wat ik me dan afvraag is hoe controleren ze of zo'n paard ook echt als weidemaatje wordt gebruikt of stiekum toch bereden wordt. De adoptant stuurt af en toe foto's en er is wat mailcontact. Maar als ze inderdaad 600 paarden per jaar opvangen is dat toch onmogelijk te controleren? Ze hebben al niet eens tijd om vragen te beantwoorden.