Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sjoerd Miedema: 7 uur op sjees met drie verschillende Friese merries

 
Profiel   

Phryso.com
Sport

[ img ]
Een Fries voor de sjees. Dit is niet de combinatie uit het artikel.
Foto: Mabon, Bokt Wiki


Halverwege mei reed Sjoerd Miedema met zijn sjees en afwisselend één van zijn Friese merries in twee dagen vanuit Oosterwolde via zijn boerderij in Haskerdijken naar Leeuwarden. Een trip van in totaal ruim 7 uur waarbij Sjoerd zijn drie Friese merries afwisselend en ieder zo’n 2,5 uur voor de sjees spande: Elisabeth, Pronkje en Geartsje. En dat allemaal om de expositie Natuerlik Fryslân 2050 te openen en aandacht te vragen voor meer biodiversiteit in Fryslân.

Pronkje Ster (Anton 434) is de 17-jarige merrie die Sjoerd van zijn vader heeft gekregen. Ook de inmiddels vierjarige dochter van Pronkje, Geartsje fan de Nije Mieden (Mees 497) liep mee voor de sjees. Het derde paard uit de stal van de biologische boer is de vijfjarige Elisabeth fan de Nije Mieden (Haike 482 x Abel 344).

Biodiversiteit vergroten
Aandacht vragen voor meer biodiversiteit spreekt Sjoerd persoonlijk aan. ‘Wanneer ik met paard en wagen in mei door Friesland rijd dan zie ik kaalgemaaide percelen aan de éne kant en wat bermen en randen aan de andere kant, maar met biodiversitet heeft het niet zoveel te maken.’ Sjoerd, die zelf ook last van ‘landschapspijn’ heeft én liefhebber van weidevogels is, was meteen te porren voor zo’n rit met de wagen. ‘Ik zie deze rit met de paarden vooral als een ‘schreeuw om aandacht. De gedachte was om met paard en wagen op pad te gaan, maar op zijn Sjoerd’s moest het wel bijzonder zijn: met de sjees dus.’

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 16:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen