Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe uitdaging voor Felinehoi: ze gaat programma maken voor Hoofon!

 
Profiel   

Bokt.nl
Community

[ img ]
Tijdens de opnames was er ook tijd voor een ijsje.
Het paard wilde ook wel een hapje hebben!
Foto: Persbericht van Hoofon


Een mooie nieuwe uitdaging voor Feline de Jonge, beter bekend als Felinehoi. Zij gaat voor de nieuwe hippische streamingsdienst Hoofon een programma maken. Maar wat is Hoofon eigenlijk precies, wat willen zij bereiken en wat is hun doelgroep? Feline noemt het zelf “de Netflix van de paarden. Met ingekochte films, series en eigen gemaakte programma’s. Het is gericht op entertainment met een vleugje infotainment, geen trainingsplatform bijv. dus waar er tegenwoordig best veel van zijn. Zij willen zich daarbuiten houden zodat het echt geschikt is voor iedere paardenliefhebber.”

Feline vertelt dat zij ooit als gast gevraagd werd voor de Super Stable Show. Dit is de talkshow van Equitality, het vlogduo Sanne en Iris. Toen werd zij al gevraagd of ze interesse had in een eigen programma. Volgens Feline is tot nu toe iedereen bij Hoofon gevraagd om een programma te maken. De streamingszender wil graag eigen programma’s maken en daar zijn natuurlijk presentatrices/ presentatoren voor nodig. Ze willen graag mensen die gewend zijn om voor de camera te staan én natuurlijk verstand hebben van paarden. Het was niet de intentie om met influencers te werken, maar als je met deze wensen op zoek gaat, kom je toch al wel snel bij de paardenyoutubers uit.

Feline maakt natuurlijk al jaren series op haar YouTubekanaal, maar sommigen blijven meer bij een droom. Omdat je weet dat het veel, wellicht té veel, tijd/ onderzoek/ geld/ moeite of wat dan ook kost. Toen haar gevraagd werd wat ze wilde maken, vertelde ze dan ook haar idee. Bij de streamingsdienst waren ze meteen enthousiast en wat bleek: ze hadden dat idee zelf ook op de plank liggen, maar daar hadden ze nog niet de geschikte persoon voor. Ze heeft dus zelf ook invloed hierop gehad. Zoals ze zelf zegt: “Je hoeft daar echt niet iets te presenteren wat echt niet bij je past”.

Het programma dat Feline gaat maken gaat over ruiterroutes. Dat was in ieder geval de insteek. Het bleek echter vrij moeilijk om dit met een camera over te laten komen. Je beleeft een route van achter een scherm toch altijd anders dan wanneer je zelf op je paard zit. Ook is de camera vrij groot en dus lastig mee te nemen, dan zou je een menwagen of huifkar erbij moeten hebben. En die beperken je soms ook weer tijdens je route. Door deze punten wisten ze al dat je eigenlijk nooit een hele aflevering kan maken zonder dat het, zelfs tijdens mooie routes, wat saai of eentonig werd. Daarom is er een combinatie gemaakt met leuke activiteiten die in diezelfde omgeving te doen zijn. Alsof je daar met je paard in de omgeving op vakantie bent. Je maakt dan een mooie buitenrit, maar gaat ook zelf iets bezoeken. En de volgende dag doe je weer een andere leuke activiteit, met of zonder je paard. De rol van Feline als presentatrice is dat zij de kijker meeneemt in wat ze allemaal gaat doen. Ze vertelt het niet alleen, maar probeert het ook een beetje spontaan te doen en de humor er ook in te houden. Vaak neemt ze ook een vriendin mee, zo krijg je een beetje het vriendinnengevoel, het gevoel dat je hebt als je zelf met een vriendin en jullie paarden op vakantie gaat. Uiteraard probeert ze ook om hier en daar wat tips te geven en leuke feitjes (o.a. over de omgeving) te vertellen.

De eerste aflevering werkte wel gelijk iets anders, er werd namelijk erg last minute pas besloten om deze op te nemen. Deze is dan ook op de Veluwe, zeg maar de achtertuin van Feline zelf. Hier kent zij alle mooie plekjes en weet welke activiteiten je kunt doen of wat je echt moet bezoeken. In dit geval heeft zij alles zelf uitgekozen. De volgende afleveringen bepaalt ze samen met een vriendin en waarschijnlijk worden ze ook rondgeleid door degene waar zij de paarden huurt.
Ze bedenken natuurlijk van tevoren wel waar ze heen willen en wat het doel van de aflevering is. Je moet uiteraard wel rekening met houden met de lengte van de aflevering (is hij wel lang genoeg) en het moet natuurlijk interessant blijven voor de kijker. Maar verder doen ze alles spontaan en zien ze op de locatie wel wat voor leuks ze ervan gaan maken. Met vloggen is zij niet anders gewend en dit werkt voor hen ook gewoon het fijnste. Het enige qua format dat zij het liefste begint en eindigt met paarden. Er is een duidelijke intro en outro en Feline doet wat voice-overs tussendoor voor de afwisseling. En waarschijnlijk gaan ze er niet aan ontkomen om ook bijna elke aflevering ergens te overnachten.

Ze hebben pas twee opnamedagen gehad, maar ook daar zit een soort van structuur in. Iedereen kwam om 11 uur aan om in een halfuurtje wat laatste dingen op te nemen. In dit geval werd de intro al aan het begin opgenomen, terwijl dat normaal aan het einde van de dag gebeurt. Maar dat ging nu niet in verband met het rijden (caphaar) en de persoon van dag één was er niet meer op dag twee. Dus toen moesten ze even aanpassen. Daarna gingen ze op pad met de paarden. Soms werd er afgesproken op plekjes waar de auto ook kon komen. Dan konden er wat shots in het bos gemaakt worden en Feline kon wat vertellen over de omgeving waar ze op dat moment reden. Zo ging het dan even door, tot het die dag klaar was. En dan de volgende dag weer verder. Feline zegt zelf: “We nemen het redelijk chronologisch op (net als een vlog eigenlijk) omdat je dan nog wel eens kan terugverwijzen of juist aan kan geven dat iets nog gaat komen. We hebben het wel eens anders geprobeerd maar dan ga ik meestal de mist in met mijn tekst, haha.”


[ img ]
Tijdens de opnames.
Foto: Persbericht van Hoofon



Na het opmaken volgt uiteraard de montage. Feline is blij dat ze dat niet (meer) zelf doet. “Ik heb al een tijd terug besloten dat het editen van video's niet meer zo mijn ding is,” vertelt ze. Ik kan het prima maar haal er geen plezier meer uit. Uit het editen van vlogs dan weer wel. Video's film ik al jaren samen met Alieke Datema en zij edit ze dan ze ook steeds vaker. Dus ik had ook gevraagd of zij deze serie mocht filmen + editen omdat wij gewoon erg op elkaar ingespeeld zijn en we hierdoor snel, makkelijk en met veel plezier kunnen werken!” Uiteraard bleek dat geen probleem te zijn bij Hoofon.


In het verleden heeft Feline het programma “Liefde voor paarden” gemaakt. De verschillen tussen dat programma en haar nieuwe programma voor Hoofon zijn nogal groot. Feline legt het uit: “. Liefde voor Paarden was een commercieel programma. Dus kochten de bedrijven een X aantal minuten waar de vooraf bedachte vragen en antwoorden zelfs getimed werden. Nu hebben we zelf echt alle tijd om te doen wat we willen. Wordt de video 20 minuten of 40? Dat maakt niet uit! Doordat er een abonnement afgesloten moet worden voor Hoofon hoeft een programma of serie dus ook niet gesponsord te worden, wat het ook allemaal veel makkelijker maakt en persoonlijk vind ik ook veel leuker om te kijken. En als laatste had ik bij Liefde voor Paarden 0 in te brengen en bij mijn eigen programma natuurlijk alles”. De enige overeenkomst tussen beide programma’s zijn de items die ze in de provincies hebben opgenomen. Te paard langs allemaal activiteiten die daar in de buurt gedaan of bezocht konden worden. Een beetje hetzelfde idee als haar nieuwe programma dus. Ook de opnametijd was verschillend. Voor Liefde voor Paarden waren 30 dagen nodig om 7 afleveringen op te nemen. Dit was voor Feline niet meer te combineren met haar eigen werk. Het nieuwe programma kent maximaal twee dagen voor 1 aflevering. Stuk beter de combineren dus. En bijvoorbeeld de Super Stable Show, dat zijn 2 dagen opnamen voor 8 afleveringen.

Collega’s van Feline bij Hoofon zijn onder andere Jill Huijbregts, Jolanda Adelaar en vlogduo Iris en Sanne van Equitality, zij maken ook verschillende programma’s voor Hoofon. Ook documentairemaakster Annet van Trigt draagt een steentje bij: zij heeft er speciaal eentje voor de streamingsdienst gemaakt. Feline werkt niet met hem samen. Maar zowel Jill als zij is al eens te gast geweest in de talkshow van Iris en Sanne.

Op het YouTubekanaal ‘felinehoi’ staat de eerste aflevering nu online en dat is ook gelijk de enige die daarop komt. Zo kunnen mensen alvast zien wat het precies is. Hoofon is een betaalde streamingsdienst waar je een abonnement voor moet hebben en zo kun je vast eens kijken of je dat je geld waard vindt. Uiteraard hoeven ze dat abonnement niet alleen te nemen voor het programma van Feline, want er is zoveel moois te zien daar, wel tig andere dingen. Via de website en de app van Hoofon kun je alles bekijken. Ook zijn ze nog bezig met een app voor de Smart TV store zodat je ook vanaf je TV kunt kijken. De eerste aflevering van de serie van Feline staat er al op, dat is ook pas de enige die is opgenomen. Zo hadden ze even tijd om de inzendingen af te wachten en in juni gaan ze de rest opnemen. Er is dus geen vaste dag of tijd dat ze online komen. Althans voor nu dan, want Feline heeft nog geen idee wat de bedoeling is straks in juni. Feline’s Youtubekanaal is hier te vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:12 



 
Profiel   

Ik heb de eerste aflevering op haar youtube bekeken en moet zeggen dat haar inspiratie huisvesting leuker vond, en die staat er gratis op, dus beetje jammer. Maar ik vind de meeste van de creators wel leuk en was wel benieuwd. 10 euro en er staan volgens mij nog niet eens 30 dingen op. Denk niet dat hoofon een grote toekomst heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:40 



 
Profiel   

En nóg een streamingsdienst, alsof er al niet genoeg is.. Nee, ik ga er niet aan beginnen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:00 



 
Profiel   

PowerOfZoef schreef
Ik heb de eerste aflevering op haar youtube bekeken en moet zeggen dat haar inspiratie huisvesting leuker vond, en die staat er gratis op, dus beetje jammer. Maar ik vind de meeste van de creators wel leuk en was wel benieuwd. 10 euro en er staan volgens mij nog niet eens 30 dingen op. Denk niet dat hoofon een grote toekomst heeft.


Ze zijn al in prijs gezakt zag ik voorbij komen. Het is nu 6,99 als ik mij niet vergis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:04 



 
Profiel   

Hoeveel streamingdiensten komen er nog joh.
Volgens mij kun je 14 dagen gratis proef kijken, daarna 2,99 en uiteindelijk 6,99
Prijs was eerst 9,95 maar daar zijn ze zo te zien van terug gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:54 



 
Profiel   

Nou ben heel benieuwd, ik zou het best eens de kans willen geven als het wat uitgebreider is allemaal.
Ik hoop vooral dat de balans tussen pratende mensen en de beelden van waar het over gaat beter is bij een “proffesioneel” programma.
Want veel paarden-youtubers staan maar wat graag een video vol te kleppen met hun eigen hoofd in beeld en dat is toch niet waar ik een (informatieve) video voor wil kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:06 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe dit platform gaat worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:41 



 
Profiel   

Ik snap de gedachtegang van "nog een streamingsdienst" wel en daar ben ik het over eens.
Maar wat betreft het aanbod, ze zijn natuurlijk pas net gestart dus dat is wel logisch natuurlijk. :j De vraag is of er genoeg content te krijgen is, ze zullen dan toch echt een hoop nieuw spul moeten produceren denk ik.

Al zou ik zelf bijvoorbeeld wel geïnteresseerd zijn als ze bijvoorbeeld de content van die oude educatieve videobanden zouden toevoegen, ik weet dat ik er vroeger bijvoorbeeld één had over klassieke dressuur wat een soort instructieserie was. Maar of dat haalbaar is is natuurlijk maar de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 12:55 



 
Profiel   

Weer een betaalde....
Ze hadden zich beter kunnen aansluiten bij een bestaande dienst
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 17:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen