Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:00

Kinke schreef:
zo jammer dat deze topics gebruikt worden voor diverse complot theorieën

Helaas zijn het geen complotten. Zag net op Facebook een twitterfilmpje waar Rutte letterlijk zegt dat ie weilanden leeg wil trekken om huizen te bouwen. Laat ze maar de hoogte in bouwen in de randstad als ze de immigratie niet willen tegenhouden en laat de provincies met rust!

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:03

En dat terwijl ik van de week las dat de bossen verschralen en er eigenlijk bemest moet worden om de bossen gezond te houden..

Van mij mag er echt wel wat varkenshouderij weg maar melkvee? Snap er weinig van. Maar goed in Den Haag krijgen ze hun geld niet binnen via de agrarische sector.. laat ze eerst vliegen naar duurder maken, verplicht thuiswerken voor aantal dagen in functies waar dat kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:09

elnienjo schreef:
Kinke schreef:
zo jammer dat deze topics gebruikt worden voor diverse complot theorieën

Helaas zijn het geen complotten. Zag net op Facebook een twitterfilmpje waar Rutte letterlijk zegt dat ie weilanden leeg wil trekken om huizen te bouwen. Laat ze maar de hoogte in bouwen in de randstad als ze de immigratie niet willen tegenhouden en laat de provincies met rust!


Feit is dat er huizen bij moeten komen. Ik hoop vooral dat er slim gebouwd wordt.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:45

tengeltje11 schreef:
Ik geloof niet dat ze alles willen verstedelijken, meer dat er steeds meer natuurgebied herkend zal worden en daardoor de omliggende boeren de dupe worden.
En dat is allemaal scheef.

Meer natuur? Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:47

elnienjo schreef:
Kinke schreef:
zo jammer dat deze topics gebruikt worden voor diverse complot theorieën

Helaas zijn het geen complotten. Zag net op Facebook een twitterfilmpje waar Rutte letterlijk zegt dat ie weilanden leeg wil trekken om huizen te bouwen. Laat ze maar de hoogte in bouwen in de randstad als ze de immigratie niet willen tegenhouden en laat de provincies met rust!
Dat ben ik wel met je eens: bouw de hoogte in en maak die appartementen ook betaalbaar, in plaats van dat je torens en torens met "exclusieve, hyperluxe appartementen van 150m2 voor €700.000" neerzet. :roll:

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:51

princequillo schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik geloof niet dat ze alles willen verstedelijken, meer dat er steeds meer natuurgebied herkend zal worden en daardoor de omliggende boeren de dupe worden.
En dat is allemaal scheef.

Meer natuur? Vreselijk.


Het meer natuur is niet erg, maar wel dat landbouwbedrijven die er al generaties lang zitten, plots zouden moeten verdwijnen omdat naast hun percelen plots natuurgebied ingekleurd wordt en zij ‘vervuilen’ die natuur.

Natuur en landbouw zouden gewoon naast elkaar moeten kunnen, het een zou geen plaats moeten maken omdat het ander er is.

Dat is niet juist.

Van mij mogen ze overal land kopen om natuur te maken, maar de boer die toevallig naast die nieuwe natuurgebieden zit, mag niet de dupe worden, en dat gebeurt nu wel!

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:53

Eens! De boeren hebben zich al jarenlang aan moeten passen aan nieuwe regeltjes of wetten en daardoor zijn er al veel vertrokken naar het buitenland.
Nog even en heel Nederland is als New York.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 11-06-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:53

elnienjo schreef:
Helaas zijn het geen complotten. Zag net op Facebook een twitterfilmpje waar Rutte letterlijk zegt dat ie weilanden leeg wil trekken om huizen te bouwen. Laat ze maar de hoogte in bouwen in de randstad als ze de immigratie niet willen tegenhouden en laat de provincies met rust!


tuurlijk, als je huizen wilt bouwen voor ons overbevolkte landje, dan zit daar meer achter, great reset, Bilderberg en zo nog meer van die onzin. Pleur al die onzin aub in het complottheorieën topic.
Het is heel simpel. Er moet meer gebouwd worden, dus gaan we dat compenseren met zogenaamde 'natuur'. Die natuur moet ergens komen, en laten die stukken grond nou het bezit zijn van boeren. Dus die moet je in handen krijgen. Dan verzinnen we iets over een zgn. ruimhartige regeling, terwijl het gewoon onteigening is.
De wereld zou te klein zijn als de provincie voor je deur staat in een woonwijk waarbij ze melden dat ze graag jouw stuk grond willen hebben. Dan krijg je voor de show ff een waardeloos aanbod, bijvoorbeeld een ander huis tig kilometer bij je vandaan, een huis wat niet geschikt is voor jouw woonsituatie etc.etc. Neem je dat aanbod niet aan, jammer dan, onteigening. Hoe absurd wil je het hebben.
Zelfs al halen we alle industrie/auto's/landbouw/veehouderij uit Nederland, dan nog kunnen we niet aan de eisen voldoen. Ik kan maar niet snappen dat hier nauwelijks een woord over gerept wordt.
En hoe kan meer bouwen/meer bevolking goed zijn voor de natuur? Dat compenseren kan helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:14

Kinke schreef:
elnienjo schreef:
Helaas zijn het geen complotten. Zag net op Facebook een twitterfilmpje waar Rutte letterlijk zegt dat ie weilanden leeg wil trekken om huizen te bouwen. Laat ze maar de hoogte in bouwen in de randstad als ze de immigratie niet willen tegenhouden en laat de provincies met rust!


tuurlijk, als je huizen wilt bouwen voor ons overbevolkte landje, dan zit daar meer achter, great reset, Bilderberg en zo nog meer van die onzin. Pleur al die onzin aub in het complottheorieën topic.
Het is heel simpel. Er moet meer gebouwd worden, dus gaan we dat compenseren met zogenaamde 'natuur'. Die natuur moet ergens komen, en laten die stukken grond nou het bezit zijn van boeren. Dus die moet je in handen krijgen. Dan verzinnen we iets over een zgn. ruimhartige regeling, terwijl het gewoon onteigening is.
De wereld zou te klein zijn als de provincie voor je deur staat in een woonwijk waarbij ze melden dat ze graag jouw stuk grond willen hebben. Dan krijg je voor de show ff een waardeloos aanbod, bijvoorbeeld een ander huis tig kilometer bij je vandaan, een huis wat niet geschikt is voor jouw woonsituatie etc.etc. Neem je dat aanbod niet aan, jammer dan, onteigening. Hoe absurd wil je het hebben.
Zelfs al halen we alle industrie/auto's/landbouw/veehouderij uit Nederland, dan nog kunnen we niet aan de eisen voldoen. Ik kan maar niet snappen dat hier nauwelijks een woord over gerept wordt.
En hoe kan meer bouwen/meer bevolking goed zijn voor de natuur? Dat compenseren kan helemaal niet.
Daarnaast denk ik dat met name veeteelt en natuurbehoud elkaar ook helemaal niet uit hoeven te sluiten, maar juist geïntegreerd kunnen worden. Dit artikel las ik op The Guardian een paar jaar geleden en het is me altijd bijgebleven: https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/aug/25/veganism-intensively-farmed-meat-dairy-soya-maize
Even los van de provocatieve titel, gaat het over een boerenbedrijf (melkvee en landbouw) dat het al jaren moeilijk had, want op hun kleigrond konden ze eigenlijk niet concurreren met bedrijven die op lichtere grondsoorten stonden. In 2000 besloten ze het roer om te gooien en in te zetten op een "rewilding" programma, waardoor ze nu niet alleen vlees kunnen produceren van dieren die een dierwaardig bestaan leiden, maar het heeft ook heel veel gedaan voor het ecosysteem en de biodiversiteit op hun grond.

In plaats van dat de Nederlandse overheid alles alleen maar meer high-tech wil hebben in de landbouw en veeteelt (koeien op een vlonder midden in de Rotteramse haven, koekoek 8)7 ), moeten ze misschien eens gaan nadenken over hoe ze juist de hulp van de boeren kunnen gebruiken om natuur te behouden en ook een keer tegen mensen zeggen: prima dat je in het buitengebied wilt wonen, maar dan niet janken over de geur van mest of modder op de weg. Eén ding is zeker: datacentra en industrieterreinen neergooien gaat er iig niet aan bijdragen.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:20

Sunnda schreef:
Ik begin mij steeds meer zorgen te maken dat die verrekte wappies straks nog eens gelijk krijgen.


Die "verrekte wappies" gaan inderdaad gelijk krijgen ( en hebben dat deels al gekregen) als iedereen braaf de bevelen van onze " (r)overheid" blijft opvolgen.
Uiteindelijk is er maar 1 manier om te zorgen dat we Nederland ( en de rest van de wereld) en onze vrijheid kunnen behouden en dat is heel simpel: niet meer meedoen! En verder kijken dan de neus lang is, informatie zoeken en om je heen kijken.
De ontwikkelingen van het moment ( enorme prijsstijgingen van alles, belasting en accijns verhogingen, digitale passen, etc. etc.) kan niemand meer ontkennen en toch zijn en blijven er mensen die denken dat het "allemaal wel goedkomt"?! |o |o

Raineri
Berichten: 6284
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:29

Iemand nog even een het woord “the great reset” er bij doen en dan is de bingo kaart weer afgestreept.

Mooi artikel Mkango. Er moet een gulden middenweg gevonden want op deze voet doorgaan kan echt niet meer. De huidige aanpak is ook onethisch en snap de reactie van die boeren 100%.
Deze transitie had al veel eerder ingezet moeten worden. Nu is het 5 voor 12 en moeten we drastisch aanpassen. Volbouwen met huizen is wel een gekke redenatie gezien bouwbedrijven net zo hard lijden onder stikstofquotas waar ze onder moeten blijven

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:32

Ik geloof best dat bepaalde agrarische bedrijven minder gezond zijn. Wat er nu echter gebeurd is alle schuld op de agrarische sector afschuiven. Ondertussen schieten de industrieterreinen uit de grond, neemt de bevolking in razend tempo toe, moet iedere centimeter groen wijken voor (leegstaande) kantoorpanden, uitbreiding van snelwegen en extra asfalt.

In mijn omgeving is het in de afgelopen 20 jaar verandert in een industriegebied waar wilde dieren panisch rondrennen opzoek naar leefomgeving (en meestal platgereden aan een einde komen).
Ondertussen schiet er iedere 2 minuten een vliegtuig over ons huis, staat Tata steel flink te pruttelen, ligt het Noordzeekanaal vol met grote containerschepen en iedere dag file om tot de voordeur te komen.
Iedere dag, het liefst 2x, moet ik al mijn meubels afstoffen vanwege zwarte zooi dat binnenkomt.

In mijn ogen kun je de boeren wel wegjagen en huizen bouwen maar zolang er niets gedaan wordt aan de enorme toestroom van "vluchtelingen" blijf je bouwen, uitstoten en tekorten houden.
Uiteindelijk krijg je een soort superstad met de Veluwe als Central park.

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:36

wacht ff.....dus dat bouwen en uitstoten komt door 'vluchtelingen'?

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:38

Nou als er niet zoveel asielzoekers een huis moeten dan scheelt dat wel een slok op een borrel he, is gewoon realiteit en niets raars mee bedoeld.

Lieser
Berichten: 1551
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:39

elnienjo schreef:
Die stikstof van Nederland zal 't verschil niet maken als Duitsland vlak naast de grens wel grote veeteeltbedrijven mag vestigen. Probleem in Nederland is vooral de overbevolking en verstedelijking, niet de boeren die voor ons voedsel zorgen en voor ons weidse plattelandslandschap.

De boeren zorgen niet voor ons voedsel. 85 % van de opbrengst wordt geëxporteerd. Prima, maar exporteer dan de mest ook maar mee }>

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:52

want? voor plantaardig vreten zijn we geen mest nodig?

Elisa2

Berichten: 37606
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:53

Forcalquier schreef:
Ik geloof best dat bepaalde agrarische bedrijven minder gezond zijn. Wat er nu echter gebeurd is alle schuld op de agrarische sector afschuiven. Ondertussen schieten de industrieterreinen uit de grond, neemt de bevolking in razend tempo toe, moet iedere centimeter groen wijken voor (leegstaande) kantoorpanden, uitbreiding van snelwegen en extra asfalt.

In mijn omgeving is het in de afgelopen 20 jaar verandert in een industriegebied waar wilde dieren panisch rondrennen opzoek naar leefomgeving (en meestal platgereden aan een einde komen).
Ondertussen schiet er iedere 2 minuten een vliegtuig over ons huis, staat Tata steel flink te pruttelen, ligt het Noordzeekanaal vol met grote containerschepen en iedere dag file om tot de voordeur te komen.
Iedere dag, het liefst 2x, moet ik al mijn meubels afstoffen vanwege zwarte zooi dat binnenkomt.

In mijn ogen kun je de boeren wel wegjagen en huizen bouwen maar zolang er niets gedaan wordt aan de enorme toestroom van "vluchtelingen" blijf je bouwen, uitstoten en tekorten houden.
Uiteindelijk krijg je een soort superstad met de Veluwe als Central park.


Spijker op de kop!

We hoeven helemaal niet meer te bouwen, vol is vol...(en nee, ik ben geen racist) wat er nu gebeurd is dat ze die grond allemaal willen hebben om meer huizen te bouwen en idd een grote super stad van NL te maken. En de paardenhouderij is aan de beurt na de boeren, dus maak je daar maar geen illusies over.

De grote vervuilers worden niet aangepakt, ik ben niet van de complottheorieen maar kan niet ontkennen dat er iets heel anders zit achter wat er beweerd wordt.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:54

En wat zit er dan achter? Dat vraag ik me al heel lang af bij al die complotten, tot en met kindermoord aan toe. Sorry heel off-topic maar t begint me wat te irriteren

Elisa2

Berichten: 37606
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:00

Geld, geld, geld...imo gaat het alleen maar om de economie..meer mensen binnen halen om prijzen kunstmatig op te blijven drijven etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:02

Kinke schreef:
want? voor plantaardig vreten zijn we geen mest nodig?
Daar heb je kunstmest voor, denkt de overheid. :j

Raineri
Berichten: 6284
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:02

Trouwens, dit artikel gaat over België toch? In Nederland is momenteel (klopt af) niets

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:11

Mkango schreef:

Daar heb je kunstmest voor, denkt de overheid. :j[/quote]

dat groeit dan aan de bomen zeker :+

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:22

Nederland heeft geen natuur, alle zgn. natuurgebieden zijn door de mens gemaakt.
Heidevelden, die door stikstof "bedreigd worden" zijn ontstaan door onttrekking van voedingsstoffen uit de bodem door afplaggen en overbegrazing.

De zgn. "kwetsbare stuifzandgebieden" zijn gewoon door de mens veroorzaakte erosie en die gebieden dreigen door stikstofneerslag weer vruchtbaar te worden.

Als we de natuur in Nederland willen herstellen, dan moeten we ook de dijken weghalen en de gemalen stilleggen. Dan staat Nederland binnen de kortste keren voor 1/3 deel onder water.

Lieser
Berichten: 1551
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:24

Kinke schreef:
want? voor plantaardig vreten zijn we geen mest nodig?

Geen dierlijke mest inderdaad. En ook geen kunstmest trouwens. Compost en bokashi zijn voldoende.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:27

JMJ schreef:
Nederland heeft geen natuur, alle zgn. natuurgebieden zijn door de mens gemaakt.
Heidevelden, die door stikstof "bedreigd worden" zijn ontstaan door onttrekking van voedingsstoffen uit de bodem door afplaggen en overbegrazing.

De zgn. "kwetsbare stuifzandgebieden" zijn gewoon door de mens veroorzaakte erosie en die gebieden dreigen door stikstofneerslag weer vruchtbaar te worden.

Als we de natuur in Nederland willen herstellen, dan moeten we ook de dijken weghalen en de gemalen stilleggen. Dan staat Nederland binnen de kortste keren voor 1/3 deel onder water.

Gaan we weer. :+ Dit argument wordt altijd erbij gehaald. Wees blij dat er initiatieven genomen worden om juist de biodiversiteit en natuur weer te stimuleren.