Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29230
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:20

Ik dus ook al 15 jaar geleden, maar het wordt hier ook al aardig druk en verdere mogelijkheden zijn beperkt.
Zit/zat naar nw spanje te kijken (genoeg regen/water en ver genoeg boven zeeniveau), maar qua houden vee en wolf is frankrijk vermoed ik wel een betere optie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:21

_San87_ schreef:
elnienjo schreef:

Helaas zijn het geen complotten. Zag net op Facebook een twitterfilmpje waar Rutte letterlijk zegt dat ie weilanden leeg wil trekken om huizen te bouwen. Laat ze maar de hoogte in bouwen in de randstad als ze de immigratie niet willen tegenhouden en laat de provincies met rust!


Feit is dat er huizen bij moeten komen. Ik hoop vooral dat er slim gebouwd wordt.

Als ze dan eerst ns stoppen met de massa immigratie, dan blijft het hopelijk binnen de perken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:25

tamary schreef:
Ik dus ook al 15 jaar geleden, maar het wordt hier ook al aardig druk en verdere mogelijkheden zijn beperkt.
Zit/zat naar nw spanje te kijken (genoeg regen/water en ver genoeg boven zeeniveau), maar qua houden vee en wolf is frankrijk vermoed ik wel een betere optie.

Ik ben pas naar Oostenrijk geweest en daar lijkt het me nog wel heerlijk wonen. Goede kwaliteit drinkwater, geen horizonvervuiling dmv windmolens, veel natuur en nog grotendeels levend volgens de westerse/christelijke cultuur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:27

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:


Feit is dat er huizen bij moeten komen. Ik hoop vooral dat er slim gebouwd wordt.

Als ze dan eerst ns stoppen met de massa immigratie, dan blijft het hopelijk binnen de perken.

Dat lijkt me alleen al om de mensen die hier wel al zijn fatsoenlijk te kunnen helpen, belangrijk. Het systeem zit vast, dat moet eerst verholpen worden.

Neemt niet weg dat er zo'n 300.000 woningen bij moeten komen, als ik me niet vergis. En ik hoop van harte dat dat geen vrijstaande grote huizen worden. Die zijn niet hard nodig.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:39

ElCid schreef:
Godzijdank wonen wij al ver buitenaf ( ben de stad al vele jaren geleden ontvlucht) en zou het gebied waar wij zitten niet in de Tristatecity vallen. Maar desondanks zijn de ontwikkelingen zorgelijk en zal het er niet beter op worden.
Maar inderdaad; als dit plan nog bestaat ( en ik heb zo'n bang vermoeden met alle idiote maatregelen) dan is midden Frankrijk een aardige optie.

Wij wonen ook ver buiten.
Maar er staan nu 4 windmolens dichtbij, dat gaan niet de laatste zijn.
Kijken er al op een heleboel meer.
Er komt een hoogspanningsstation van 10 hectare.
En dat is allemaal buitengebied, geen stad.
Want ja die opgedrongen elektrische auto's, industrie , huizen, winkels, data centra, alles heeft stroom nodig.
Voor boeren is geen plek meer, bos of bebouwing, gras en akkers die willen ze niet.
En ons eten zal wel gemanipuleerde geprinte zooi worden of zoiets.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:41

Maar als de huizen beter verdeeld zouden worden en die massa imigratie gestopt zou worden dan is er veel mogelijk. In mijn omgeving staan al jaren huizen leeg en zijn nu deels vervallen; daar gaan dan nu weliswaar woningen gebouwd worden maar dat worden echt geen sociale huurwoningen.......aan het water in een Fries watersportdorp! Veel van die nieuw te bouwen huizen ( is in Noordwijk bijv. ook al gebeurt, daar moesten paarden wijken voor zgn. tulpengrond; er staan nu hele rare tulpen in de vorm van grote nieuwbouw villa's) zullen dus ( te?) groot en vrijstaand worden.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:42

_San87_ schreef:
Dat lijkt me alleen al om de mensen die hier wel al zijn fatsoenlijk te kunnen helpen, belangrijk. Het systeem zit vast, dat moet eerst verholpen worden.

Neemt niet weg dat er zo'n 300.000 woningen bij moeten komen, als ik me niet vergis. En ik hoop van harte dat dat geen vrijstaande grote huizen worden. Die zijn niet hard nodig.

1 miljoen de komende 10 jaar..... 1 miljoen!!!

https://www.hypotheker.nl/actueel/nieuw ... en-tekort/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:58

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:
Dat lijkt me alleen al om de mensen die hier wel al zijn fatsoenlijk te kunnen helpen, belangrijk. Het systeem zit vast, dat moet eerst verholpen worden.

Neemt niet weg dat er zo'n 300.000 woningen bij moeten komen, als ik me niet vergis. En ik hoop van harte dat dat geen vrijstaande grote huizen worden. Die zijn niet hard nodig.

1 miljoen de komende 10 jaar..... 1 miljoen!!!

https://www.hypotheker.nl/actueel/nieuw ... en-tekort/

Ja, dat geloof ik wel ja. Mensen gaan sneller uit elkaar, er komen mensen bij, er wordt niet heel goed bedacht over welke woningen nodig zijn, er wordt veel leegstand leeg gelaten.

Ik dacht dan 300.000 het aantal is wat er nu te kort is, dat dat in de komende jaren oploopt naar 1 miljoen... Pfoeh.

tamary

Berichten: 29230
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:01

En wat is er over van de inschatting dat de bevolking gaat krimpen als de babyboom generatie omgevallen is? Dat zou in de komende 10-15 jaar moeten gebeuren.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:04

tamary schreef:
En wat is er over van de inschatting dat de bevolking gaat krimpen als de babyboom generatie omgevallen is? Dat zou in de komende 10-15 jaar moeten gebeuren.


Daar is niks van over. mogelijk omdat er nu steeds meer immigranten bij moeten komen; de "omvolkingstheorie".

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:05

Kan mij iemand uitleggen wat die stikstof uitstoot doet. Krijgen we minder lucht, groeien de groentes niet meer, sterven de buien uit? Wat voor invloed heeft die stikstof?
Waar kan ik zien wat het aanricht?

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:09


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:21

Immigratie is gewoon een probleem als je het tegen de andere uitdagingen neerlegt..we willen eigenlijk minderen, we moeten minderen, maar als je daar onbeperkte binnenkomst van nieuwkomers tegenover zet kom je per saldo dus geen steek verder.

Dat heeft niets te maken met iemand wel of niet willen opvangen, maar is gewoon een feit.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:28

Zo ben is in het gevaar van stikstof gaan googlen. Het kan dit en het kan dat. Wat een gezwam. De enige die er last van zouden moeten hebben zijn de boeren zelf.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:34

Dinopino schreef:
Kan mij iemand uitleggen wat die stikstof uitstoot doet. Krijgen we minder lucht, groeien de groentes niet meer, sterven de buien uit? Wat voor invloed heeft die stikstof?
Waar kan ik zien wat het aanricht?


Stikstof is nodig voor groei.......bij sommige kassen staan enorme stikstoftanks om die reden.
Er zijn blijkbaar mensen die denken dat het woordje "stik" in stikstof betekent dat we gaan stikken maar stikstof hebben we nodig, net als zuurstof. Stikstof maakt sowieso al ca. 78% uit van de atmosfeer op aarde! Er wordt nu alleen verkondigd dat er teveel "stikstof" in de atmosfeer zou zitten en dat daarom er minder insecten en vogels zijn en dat schijnt te komen doordat er o.a. teveel koeien rondlopen _O-

https://www.linde-gas.nl/shop/nl/nl-ig/stikstof

Het verhaal is dan ook anders dan wordt voorgesteld en het gebruik van het woord stikstof klopt niet; het gaat om stikstofverbindingen en met name Nox en NH3 https://klimaatgek.nl/wordpress/2019/10 ... fprobleem/
Er is dus wel iets mis maar om de een of andere reden is dat altijd genegeerd tot nu, het dus te laat is. Daarbij wordt de "stikstofcrisis"/ stiksofhoax (aangegrepen om allerlei wetten en regels er door te drammen (net als iets met een bepaald virus....) terwijl velen al jaren roepen dat het niet goed gaat.

Daarbij zijn er al bewijzen dat het zwaar overdreven wordt
https://bvnl.nl/stikstof/de-nederlandse ... n-makelij/

Ofwel; er wordt weer paniek gezaaid. Dat het niet goed gaat is duidelijk maar wat er nu allemaal bijgehaald wordt is zwaar overdreven.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:35

Dinopino schreef:
Zo ben is in het gevaar van stikstof gaan googlen. Het kan dit en het kan dat. Wat een gezwam. De enige die er last van zouden moeten hebben zijn de boeren zelf.


Inderdaad.

Raineri
Berichten: 6284
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:55

ElCid schreef:
Dinopino schreef:
Kan mij iemand uitleggen wat die stikstof uitstoot doet. Krijgen we minder lucht, groeien de groentes niet meer, sterven de buien uit? Wat voor invloed heeft die stikstof?
Waar kan ik zien wat het aanricht?


Stikstof is nodig voor groei.......bij sommige kassen staan enorme stikstoftanks om die reden.
Er zijn blijkbaar mensen die denken dat het woordje "stik" in stikstof betekent dat we gaan stikken maar stikstof hebben we nodig, net als zuurstof. Stikstof maakt sowieso al ca. 78% uit van de atmosfeer op aarde! Er wordt nu alleen verkondigd dat er teveel "stikstof" in de atmosfeer zou zitten en dat daarom er minder insecten en vogels zijn en dat schijnt te komen doordat er o.a. teveel koeien rondlopen _O-

https://www.linde-gas.nl/shop/nl/nl-ig/stikstof

Het verhaal is dan ook anders dan wordt voorgesteld en het gebruik van het woord stikstof klopt niet; het gaat om stikstofverbindingen en met name Nox en NH3 https://klimaatgek.nl/wordpress/2019/10 ... fprobleem/
Er is dus wel iets mis maar om de een of andere reden is dat altijd genegeerd tot nu, het dus te laat is. Daarbij wordt de "stikstofcrisis"/ stiksofhoax (aangegrepen om allerlei wetten en regels er door te drammen (net als iets met een bepaald virus....) terwijl velen al jaren roepen dat het niet goed gaat.

Daarbij zijn er al bewijzen dat het zwaar overdreven wordt
https://bvnl.nl/stikstof/de-nederlandse ... n-makelij/

Ofwel; er wordt weer paniek gezaaid. Dat het niet goed gaat is duidelijk maar wat er nu allemaal bijgehaald wordt is zwaar overdreven.



Oh my :') weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:57

Danique_G schreef:
Oh my :') weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen


Troost je, het lukt mij duidelijk ook niet }> . Maar als je er anders over denkt laat dat dan vooral weten!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:59

Nou begin maar uit te leggen waar je zo veel last van hebt persoonlijk met dat te hoge stikstofgehalte. Heb je astma wanneer je in het buitengebied loopt? Graag persoonelijke ervaring.

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:00

elnienjo schreef:
Lynnepinny schreef:
Ik snap heel goed dat mensen zich zorgen maken. Maar ik maak me ook zorgen om de kwetsbaarheid van het ecosysteem door de hoeveelheden stikstof die er o.a. op neerslaan. Het is een lastige kwestie waar nou eenmaal een balans in moet worden gevonden. De natuur kan niet de dupe blijven, daar wordt het leven ook zeker niet gemakkelijker van.

Die stikstof van Nederland zal 't verschil niet maken als Duitsland vlak naast de grens wel grote veeteeltbedrijven mag vestigen. Probleem in Nederland is vooral de overbevolking en verstedelijking, niet de boeren die voor ons voedsel zorgen en voor ons weidse plattelandslandschap.

Helemaal mee eens. Makkelijk wijzen naar de boeren, maar ondertussen hele stukken land volbouwen (met alle bijkomende gevolgen)...

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:09


Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:23

Kan dus alleen met een tekenfilmpje. Dat de bijen uitsterven komt dus door de stikstof. Interessante conclusie. Geinig want juist heel veel bijenkasten staan bij de boeren. En het aluminium in de bodem komt door het teveel aan stikstof, uiteindelijk komt de plastic soep in de zee waarschijnlijk ook door de stikstof. De overbevolking ook.

Stikstof kan mooi het ozongat opvullen. Wacht effe de vogels sterven toch aan vogelgriep?

josien_m_
Berichten: 2433
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:28

Immigratie gaat blijven zolang er elders op aarde hongersnoden/oorlogen/woestijnificatie plaatsvindt. Mensen willen overleven namelijk en trekken naar de gebieden waar dat nog kan, toe.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:29

Dinopino schreef:
Kan dus alleen met een tekenfilmpje. Dat de bijen uitsterven komt dus door de stikstof. Interessante conclusie. Geinig want juist heel veel bijenkasten staan bij de boeren. En het aluminium in de bodem komt door het teveel aan stikstof, uiteindelijk komt de plastic soep in de zee waarschijnlijk ook door de stikstof. De overbevolking ook.

Stikstof kan mooi het ozongat opvullen. Wacht effe de vogels sterven toch aan vogelgriep?


_/-\o_

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:30

josien_m_ schreef:
Immigratie gaat blijven zolang er elders op aarde hongersnoden/oorlogen/woestijnificatie plaatsvindt. Mensen willen overleven namelijk en trekken naar de gebieden waar dat nog kan, toe.


Hongersnoden etc. worden veroorzaakt door de verkeerde manier waarop met de wereld omgaan. Al zolang als ik leef zijn die er en daar is nog nooit geprobeerd om die te op te lossen; maar de landen waar dat blijft voorkomen worden steeds verder leeggetrokken!

Maar goed, straks kan men nergens meer leven.