Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie met gebroken been moest in springring half uur wachten op hulp

 
Profiel   

Kuggur: ergens snap ik je. Maar het gaat om een georganiseerd event met meerdere paarden en laten we wel zijn in een situatie met gekend risico. Hoe moeilijk kan het zijn om een dopingkoffer, net als een ehbo koffer, binnen handbereik te hebben, een arts die klaar staat en koffer weet staan en de regels kent?

Bloed afnemen bij elk paard lijkt mij onhaalbaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:24 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Hoe lang duurt het voor je een da bij je paard hebt als dat thuis met zéér pijnlijke aandoeningen als koliek, hoefbevangenheid, een hoefzweer oid staat?
Als jij dit onacceptabel vind kun je geen dieren houden tenzij je getrouwd bent met een da.
Binnen een half uur behandeld worden door de da die op het terrein aanwezig was is gewoon snel, ja dat doet dat wachten ongetwijfeld pijn, maar nogmaals een beenbreuk die niet belast wordt is geen waanzinnig lijden.
Kortom ik blijf bij mijn opinie, doe niet zo dramatisch.
het gaat om het waarom er gewacht moest worden toch!?
Dat was om eerst een doping test af te willen nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:36 



 
Profiel   

Vind het geen vergelijking: dierenarts die naar stal moet komen, of een dierenarts al aanwezig maar die niet handelt omdat ie de regels niet kent. Vind een gebroken been bij paard zeer zeker wel waanzinnig lijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:46 



 
Profiel   

Juut schreef
Vind het geen vergelijking: dierenarts die naar stal moet komen, of een dierenarts al aanwezig maar die niet handelt omdat ie de regels niet kent. Vind een gebroken been bij paard zeer zeker wel waanzinnig lijden.


dat het gebroken was was pas met zekerheid na de foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:13 



 
Profiel   

Ik vind het niet netjes hoe het is gegaan, maar snap Kuggur wel.

Ken ook helaas situaties dat men pas aan het einde van de dag een paard met gebroken been uit de wei viste en Joost mag weten hoe lang ze er dan al zo bij stonden.

Vorig jaar had mijn oude ruin net voor openingstijden waarschijnlijk ene hersenbloeding en het was heel naar, maar er was 1 veearts die dienst draaide en die was nog bij een andere spoed.

Nu hadden we een drachtige merrie en zei de veearts ook; je moet vaak zelf voorbereid zijn, want een veearts kan er meestal echt niet snel genoeg zijn in nood.

Dit paard had zijn been gebroken, maar moest nog wel op de trailer naar een kliniek. Logisch misschien als je nog hoopt iets te kunnen doen. Maar aan de andere kant, moet het dier dus wel nog op de trailer en lieten ze hem niet ter plekke gaan. Dan wel op pijnstillers, maar blijft een keus die je maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 01:09 



 
Profiel   

Ik vind het vergelijk niet kloppen.
Ik gaf eerder ook aan een paard in de wei kan er al uren staan.
En ondanks dat dit erg verdrietig is is daar weinig aan te doen.

Maar een paard met hevige pijn. Waar een dierenarts bij is om voor wat regeltjes langer te laten lijden dan nodig is gewoon belachelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:17 



 
Profiel   

Natuurlijk kan je het wel vergelijken. Nu gaat het om het handelen van de FEI en 2 veeartsen. Maar voor een paard maakt het geen donder uit waar hij zijn been breekt of pijn lijdt. Wachten met pijn is wachten met pijn. Maakt dan ook niks uit of het een duur sportpaard is of een weiderversiering. Dit paard moest zelfs nog mee naar de kliniek.

Ik snap de eigenaresse/ruiter, maar het is geen uitzondering dat je moet wachten als een paard wat mankeert.

Maar daar had ze het niet verwacht en dat is volledig te begrijpen.We krijgen hier alleen geen antwoorden op alle vragen; waarom duurde het zo lang? Waar was die FEI arts? Er kan een verklaring voor zijn.
En blijkbaar wist hij niet dat het paard ter plekke getest moest worden. Ook daar kan je vragen stellen; hoe was de communicatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:48 



 
Profiel   

At het voor het paard hetzelfde is wil niet zeggen dat het vergelijkbaar is. Zij waren er wel bij en de mogelijkheid om het anders te doen was er. Er is tijd verloren gegaan die had kunnen voorkomen worden. Het is echt niet te vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:45 



 
Profiel   

Het gaat er niet om wat wij vinden, het gaat er om wat de amazone/ eigenaresse er van vind. Zij was er bij dus heeft gezien of het paard wel of niet aan het lijden was. En zij vind van wel en daar is ze (terecht imo) boos om. Als de FEI dierenarts gewoon zijn koffertje bij zich had gehad en gelijk had kunnen handelen dan was het nog erg geweest maar had het paard niet onnodig hoeven wachten.

Als er thuis iets gebeurd en het paard loopt er uren mee rond dat is natuurlijk vreselijk, maar daar ben je niet bij. Daar zit het verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:37 



 
Profiel   

Ik zeg nergens dat er geen verschil in zit en dat je niks moet doen. Maar het is wel vergelijkbaar met elkaar voor het paard.

En wij kunnen helemaal niet beoordelen waarom de FEI arts later kwam en de kit niet bij zich had. Dat een eigenaresse emotioneel reageert snapt iedereen.
Ondanks dat ik het vreselijk vind zou ik toch die antwoorden willen voor ik keihard ga oordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 15:56 



 
Profiel   

Dat is begrijpelijk, ik hoop gewoon dat het een les is voor iedereen en dit in de toekomst niet meer voor gaat komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen