Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kleinste pony ter wereld geboren in Duitsland

 
Profiel   

Bokt
Algemeen

[ img ]
Baby Tilda en moeder Tarja. Foto: Printscreen Zoo der Minis op Facebook.


In de Duitse Zoo der Minis is de kleinste pony ter wereld geboren: Tilda, een prachtig valkkleurig merrieveulen. Ze was bij de geboorte slechts 43 centimeter groot en acht kilo zwaar, wat haar op dat moment de kleinste pony ter wereld maakte. Moeder Tarja was op 1 juni uitgerekend, maar ze was ruim twee weken over tijd toen de kleine Tilda zich op 17 juni aandiende. Vanaf twee weken voor de uitgerekende datum stond Tarja al onder cameratoezicht.

Een woordvoerster van de Zoo der Minis verklaart: "Moeder Tarja deed alles prima. De verzorger zag bij de eerste controle geen gekke dingen."

Op de Facebookpagina van Zoo der Minis is een filmpje van Tilda en Tarja te zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:18 



 
Profiel   

Ik denk dat de gemiddelde mini/shet ook zo groot is als veulen, maar niemand/weinig dat op gaat meten na de geboorte

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:25 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik denk dat de gemiddelde mini/shet ook zo groot is als veulen, maar niemand/weinig dat op gaat meten na de geboorte

Dat denk ik niet. 43 cm is erg klein. Meet maar eens langs je been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:54 



 
Profiel   

pillow schreef
Kabayo schreef
Ik denk dat de gemiddelde mini/shet ook zo groot is als veulen, maar niemand/weinig dat op gaat meten na de geboorte

Dat denk ik niet. 43 cm is erg klein. Meet maar eens langs je been.



Ja maar zonder alle veulens gemeten te hebben is deze uitspraak nietszeggend.
Hoe weten ze dat nou dat dit de kleinste is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:57 



 
Profiel   

Zal daar niet gewoon een database ofzo voor zijn net als dat iemand weet dat de langste paalzitter zoveel dagen heeft gezeten? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:04 



 
Profiel   

pillow schreef
Kabayo schreef
Ik denk dat de gemiddelde mini/shet ook zo groot is als veulen, maar niemand/weinig dat op gaat meten na de geboorte

Dat denk ik niet. 43 cm is erg klein. Meet maar eens langs je been.

Hoevaak zie je niet een mini veulen naast een cola fles, die dan even groot zijn :D Ik heb zo'n foto van meerdere veulens voorbij zien komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:26 



 
Profiel   

Nou idd, zo super klein is dat niet, er worden wel vaker mini veulens rond die hoogte geboren.
Alleen er is voor zover ik weet geen speciaal persoon van een database die je kan bellen en die gelijk langskomt om ze te meten ofzo.

Mijn mini veulentje van dit jaar had een stokmaat van 45 cm bij de geboorte.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:30 



 
Profiel   

Ons mini veulen hebben we toen ook gemeten inmiddels jaarling maar die was ook maar 40 cm klein. Droeg mini honden dekentje ( regende) maarja op moment van geboren worden doe je daar niks mee. Tis gezond dat is dan het belangrijkste. Paar dagen na Geboorte waren we wel erg nieuwsgierig geworden en hebben we voor de gein gemeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:30 



 
Profiel   

Grootte met geboorte wordt niet vast gelegd ergens dus ik vind het ook vrij bijzonder dat zr dit zo brengen. Klein is het iig wel.
Laten we op bokt al alle minis meten als veulen, lijkt me wel leuk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:30 



 
Profiel   

xDenies schreef
Zal daar niet gewoon een database ofzo voor zijn net als dat iemand weet dat de langste paalzitter zoveel dagen heeft gezeten? :')

Waarschijnlijk groeit dat veulen wel groter uit dan 56 cm. Dit is de huidige recordhouder: https://www.guinnessworldrecords.com/ne ... und-588674

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:32 



 
Profiel   

Citaat
Hoevaak zie je niet een mini veulen naast een cola fles, die dan even groot zijn :D Ik heb zo'n foto van meerdere veulens voorbij zien komen


Zoiets :D
[ img ]

Ja, hier zijn sommige van mijn miniveulens zeker ook zo klein bij de geboorte. Daarbij had deze nog de zeldzame kleur erbij, classic silver champagne.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 22:07 



 
Profiel   

Jorex schreef
xDenies schreef
Zal daar niet gewoon een database ofzo voor zijn net als dat iemand weet dat de langste paalzitter zoveel dagen heeft gezeten? :')

Waarschijnlijk groeit dat veulen wel groter uit dan 56 cm. Dit is de huidige recordhouder: https://www.guinnessworldrecords.com/ne ... und-588674


Vind het altijd erg jammer dat ze niet vermelden dat dit soort van kleinste paardjes aan dwerggroei lijden, een genetische aandoening waar een paard meestal geen happy leven mee lan leiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 22:10 



 
Profiel   

Laureas schreef
Citaat
Hoevaak zie je niet een mini veulen naast een cola fles, die dan even groot zijn :D Ik heb zo'n foto van meerdere veulens voorbij zien komen


Zoiets :D
[ [url=m/Nm04vv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, hier zijn sommige van mijn miniveulens zeker ook zo klein bij de geboorte. Daarbij had deze nog de zeldzame kleur erbij, classic silver champagne.

[ [url=m/jXmHD8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een droppie <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 22:30 



 
Profiel   

Laureas schreef
Vind het altijd erg jammer dat ze niet vermelden dat dit soort van kleinste paardjes aan dwerggroei lijden, een genetische aandoening waar een paard meestal geen happy leven mee lan leiden.


Idd, wel (terecht) commentaar op de hondenrassen maar dit is dan schattig.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:47 



 
Profiel   

Laureas schreef
Vind het altijd erg jammer dat ze niet vermelden dat dit soort van kleinste paardjes aan dwerggroei lijden, een genetische aandoening waar een paard meestal geen happy leven mee lan leiden.

Het veulen lijdt zeker niet aan dwerggroei, hij is heel mooi in verhouding en staat mooi recht op zijn hoge beentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:19 



 
Profiel   

Brainless schreef
Het veulen lijdt zeker niet aan dwerggroei, hij is heel mooi in verhouding en staat mooi recht op zijn hoge beentjes.


Ik had het over de wereld record houders in onderstaande link.

Jorex schreef

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:08 



 
Profiel   

Wat een droppie zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:59 



 
Profiel   

Inderdaad ik vind het zelf ook geen leven voor de pony's met dwerggroei. Ik zou een veulen zoals bvb Thumbellina die ergens rond de 45 cm was volwassen laten inslapen. En zeker niet dit soort genetische misvormde pony's supporten in een wereldrecord boek. Maar xDenies vroeg om de gegevens voor het record dus vandaar dat ik die gaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:05 



 
Profiel   

Jorex schreef
Inderdaad ik vind het zelf ook geen leven voor de pony's met dwerggroei. Ik zou een veulen zoals bvb Thumbellina die ergens rond de 45 cm was volwassen laten inslapen. En zeker niet dit soort genetische misvormde pony's supporten in een wereldrecord boek. Maar xDenies vroeg om de gegevens voor het record dus vandaar dat ik die gaf.

Maar dit is een normaal klein veulen, geen dwerg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 23:15 



 
Profiel   

Als veulen zijnde zegt het toch gewoon zo goed als niks. Na een week is ie dat niet meer.

Als het de titel 'kleinste veulen ooit geboren' zou hebben snap ik het nog wel, die titel blijft dan ook tot er een kleinere geboren zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:07 



 
Profiel   

pillow schreef
Jorex schreef
Inderdaad ik vind het zelf ook geen leven voor de pony's met dwerggroei. Ik zou een veulen zoals bvb Thumbellina die ergens rond de 45 cm was volwassen laten inslapen. En zeker niet dit soort genetische misvormde pony's supporten in een wereldrecord boek. Maar xDenies vroeg om de gegevens voor het record dus vandaar dat ik die gaf.

Maar dit is een normaal klein veulen, geen dwerg.

Ik heb het dan ook niet over dit veulen. Dit veulen is in 6 maanden wel groter dan s werelds kleinste paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:28 



 
Profiel   

Vind het altijd erg jammer dat ze niet vermelden dat dit soort van kleinste paardjes aan dwerggroei lijden, een genetische aandoening waar een paard meestal geen happy leven mee lan leiden.

inderdaad dat is heel jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:32 



 
Profiel   

Als het paardje van mijn moeder ooit nog een veulen krijgt wil ik een topic met 'jongste pony ter wereld geboren in Nederland' :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:40 



 
Profiel   

Mariett schreef
Als het paardje van mijn moeder ooit nog een veulen krijgt wil ik een topic met 'jongste pony ter wereld geboren in Nederland' :D

Niemand houdt je tegen... ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen