Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Recensie Handboek Bitloos Rijden van Jesse Drent

 
Profiel   

superpony schreef
ElCid, ik weet dat je kennis en ervaring hebt. Maar zoals er heel veel mensen zijn met verschillende meningen over bitloos, snaffles/trensjes, gebroken bitten, ongebroken, shanks etc etc. Zijn er ook meer ervaringen met de bosal.



Maar iedereen zal het er over eens zijn dat alles wel moet passen en goed gebruikt moet worden.......en daar gaat het om. Een bosal moet passen en van een bepaalde kwaliteit zijn, een zadel moet passen en van een bepaalde kwaliteit zijn, een bit of welke bitloze optoming dan ook moet passen en van een bepaalde kwaliteit zijn en een ruiter moet weten hoe hij er mee om moet gaan, etc. Dat er details in gebruik kunnen verschillen is logisch maar niet passende tack van slechte kwaliteit werkt niet/ slecht en daar krijg je echt geen blij paard van.
Maar het hangt natuurlijk ook af van de ambitie van de ruiter......... rondhobbelen kan altijd wel, dan maakt wat je er op een aanhangt minder uit dan wanneer je een paard echt wil "fine tunen" en goed wil opleiden.

Een paar niet passende schoenen wordt een mens ook niet blij van bijv.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 10:01 



 
Profiel   

Maar als het voor alles geldt, is het ook wel een beetje specifiek om net dat onderwerp eruit te halen toch? Dan kun je beter vragen naar de kwaliteit en mate van detail van het hele boek nee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 12:48 



 
Profiel   

Ik wil ook het liefst dat alles goed zit en goed gaat. Maar paardrijden is alleen maar continu leren en ontwikkelen. Er gaat vaak heel veel mis en daar kan je niks aan doen, want je moet leren, iedereen, op elke leeftijd, met elk paard weer.

Er lopen heel veel paarden met slecht passende bitten en zadels. Dat is voor een rondje rondhobbelen ook niet fijn. Dat staat los van ambities.

Het andere nadeel is dat altijd gelijk wordt benoemd dat alleen het dure spul goed kan zijn. Dan kweek je al een anti....Voor veel mensen is het dan een laat maar........Of ze kopen een goedkope bosal en gaan er niet mee naar een les, omdat ze toch gelijk commentaar krijgen.

Jesse laat zien wat er vooraf gaat aan bitloos rijden en welke keuzes er zijn. Dat er meerdere mogelijkheden zijn en mensen er van kunnen proeven.

Daarna kunnen mensen altijd nog verdiepen en verder gaan. Het is maar een boek. Voor les en training moet je toch weer verder op zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 14:30 



 
Profiel   

Jammer genoeg heb ik geen enkele reactie gehad op mijn bericht aan Jesse...................Triest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 16:15 



 
Profiel   

Wie weet komt dat nog, of heeft hij het überhaupt nog niet gelezen. Hij is erg druk.. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 16:18 



 
Profiel   

ElCid schreef
Jammer genoeg heb ik geen enkele reactie gehad op mijn bericht aan Jesse...................Triest!


Ik verwijder mijn eerste bijdrage, die was net zo goed negatief en triest. Daarom wat positievers.

Gefeliciteerd, ElCid Y)(^)

Ik wens je van harte een positief nieuw levensjaar.


Laatst bijgewerkt door Boras op 17-07-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 16:32 



 
Profiel   

Jemig ElCid, ik hoop toch dat jij in het echte leven een prettiger persoon bent. Je kraakt mensen al af zonder uberhaubt iets te hebben gelezen en nu is iemand 'triest' omdat die niet op je berichtje reageert? Wie weet is die jongen wel op vakantie of hartstikke druk of staan er nog 500 ongelezen berichten in zijn inbox.

Ik erger me ook weleens aan uitspraken die wellicht niet kloppen maar relax! Maakt het leven een stuk leuker ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 16:35 



 
Profiel   

Het is idd heel triest Elcid. Wat precies mag iedereen zelf invullen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen