Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Recordpoging stokpaardrijden in Hurst, Engeland

 
Profiel   

Bokt.nl
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Keppihevosharrastaja/Wikimedia Commons.


Inwoners van het Engelse Hurst hebben afgelopen zondag, 26 juni, een poging gedaan om een Guiness World Record te verbreken. Ze organiseerden tijdens de Hurst Show & Country Fayre een optocht met 300 stokpaardjes en hun ruiters. Uiteindelijk telden de organisatoren geen 300, maar 263 deelnemers. Guinness World Records heeft nog niet bevestigd dat het huidige record van 250 is verbroken.

Meer dan twintig jaar geleden is de traditie van stokpaardjes tijdens de Hurst Show begonnen, toen er geen wedstrijden met echte paarden gehouden konden worden vanwege de MKZ-crisis. In 2017 werden de eerste Hobby Horse Jumping Championships van het Verenigd Koninkrijk georganiseerd. De Championships werden uitgezonden door BBC Breakfast News, en presentator Mike Bushell nam ook enkele sprongen.

Klik hier voor een foto van de optocht met stokpaardjes.



Laatst bijgewerkt door Banjer op 01-07-22 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto aangepast, oorspronkelijke foto als linkje geplaatst

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 20:55 



 
Profiel   

Het merendeel v.d. mensen op die foto gebruikt het stokpaard als wandelstok _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 20:58 



 
Profiel   

En toen stond er een andere foto :+

NR, ik bedoelde dit niet richting jullie, maar zo'n poging kan je dan toch niet serieus nemen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 21:16 



 
Profiel   

Er was een misverstand over het gebruik van de foto… we mogen de foto niet gebruiken, maar wel een linkje plaatsen, daarom heb ik de foto aangepast en onderaan een linkje naar de oorspronkelijke foto geplaatst, excuses Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 21:17 



 
Profiel   

Sinds het stokpaardje een onderdeel was van het CHIO Aachen is het natuurlijk een volwaardige sport.
Ik vind het leuk hoor! Tenslotte zijn we allemaal homo ludens (spelende mens) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 23:04 



 
Profiel   

Natuurlijk, een volwaardige sport _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 16:59 



 
Profiel   

senna21 schreef
Sinds het stokpaardje een onderdeel was van het CHIO Aachen is het natuurlijk een volwaardige sport.
Ik vind het leuk hoor! Tenslotte zijn we allemaal homo ludens (spelende mens) :+

Het is natuurlijk nooit een volwaardige sport geweest, maar de tijdgeest is blijkbaar zo dat je het niet meer als raar mag benoemen als volwassen mensen of (te) oude kinderen iets raars doen en dat (te) serieus nemen. Ze zouden zich maar eens gekwetst of uitgelachen kunnen voelen, stel je voor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 17:04 



 
Profiel   

Oh, te laat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 17:06 



 
Profiel   

:D ah leuk toch. En als je zo hindernissen moet springen denk ik dat het toch echt wel een sport is.

Hoe dan ook een lolletje is altijd leuk en een wereldrecord al helemaal natuurlijk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 17:06 



 
Profiel   

Ailill schreef
Het merendeel v.d. mensen op die foto gebruikt het stokpaard als wandelstok _O-


_/-\o_ :')

Zolang mensen lekker bezig zijn, laten genieten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 17:21 



 
Profiel   

Heel eerlijk, mij zal je er nooit een lelijk woord over horen zeggen. Zag het een paar dagen geleden weer op TV (openingsceremonie Aken?), en ik ben jaloers op het uithoudingsvermogen dat die kinderen hebben. Lopen in een optocht, schwa, maar als ze continue rondrennen… Kan ik (en velen met mij, gok ik zo) een voorbeeld aan nemen, hoor. Als je zo fit wordt of blijft, petje af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 18:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen