Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Royal Welsh Agricultural Show door de ogen van een fotograaf

 
Profiel   

* Bokt.nl
Fokkerij, NWPCS
Foto's en tekst door VivianHesen


Met nog ongeveer twee weken te gaan tot het grootste evenement voor Welsh Pony's en Cobs ter wereld, ga ik je meenemen in de laatste voorbereidingen.

Maar eerst zal ik me even zelf voorstellen. Ik ben VivianHesen, fotografeer al ruim tien jaar voornamelijk de Welsh Pony's. Ik ben dan ook op nagenoeg alle evenementen te vinden van de Welsh Pony's. Sinds een aantal jaren ga ik iedere zomer naar Wales voor de Royal Welsh Show. Na twee jaar afwezigheid door Covid-19 mag ik deze zomer eindelijk weer deze reis maken.


[ img ]
Bokker VivianHesen met de geleende Welsh Cob merrie Little Home Mary Poppins


De Royal Welsh Agricultural Show
Ik zal beginnen met een korte uitleg over de Royal Welsh show. Dit evenement, wat plaats vindt in het plaatsje Builth Wells, is een verzameling van alles wat met agricultuur te maken heeft. Verdeeld over 4 dagen worden er wedstrijden georganiseerd voor o.a. houthakken, schaapscheren, hoefijzers smeden, taarten bakken, maar ook keuringen voor schapen, runderen, kippen en alle andere dieren die je op een boerderij tegen komt. En natuurlijk ook paarden, met de Welsh Pony's en Cobs in overvloed. Daarnaast zijn er nog vele eet standjes en zijn ook de grotere ruitershops vertegenwoordigd met een stand.


[ img ]
Prins Charles bezoekt de Royal Welsh en feliciteert Sophie Curry en Brynfforest Anwen met het Ridden Cob kampioenschap.


Voor een idee hoe groot het evenement is. In vier dagen tijd worden er ongeveer 4000 paarden geshowd en komen er ca 165.000 bezoekers op het evenement af.


[ img ]
Een panorama van de hoofdring



De eerste voorbereidingen
Je kunt je vast wel voorstellen, dat bij een meerdaags evenement met zo veel bezoekers er ook veel hotelkamers nodig zijn. Mijn eerste voorbereidingen beginnen dan ook al in september met het zoeken van een onderkomen voor deze week. Dit jaar verblijf ik in Glasbury, een klein dorpje op ongeveer twintig minuten rijden van Builth Wells. De volgende voorbereidingen komen in het voorjaar, de mogelijkheid voor het aanvragen van de perskaart. Iets wat ik ieder jaar toch wel een beetje spannend vind, zouden ze ook dit jaar mijn aanvraag goedkeuren? Zodra de perskaarten zijn aangevraagd ga ik kijken naar de mogelijkheden voor transport. Dit jaar heb ik er voor gekozen om met eigen auto die kant op te gaan. Circa een maand geleden heb ik dan ook de veerboot geboekt van Calais naar Dover en terug via Hull naar Rotterdam.


[ img ]
Gesloten poort in 2020


Tijdens de Royal Welsh Show zal ik proberen je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de gebeurtenissen en zal ik je een kijkje geven achter de schermen. Tevens zal ik uitleg geven over de verschillende onderdelen en eigenaardigheden behorende bij een Welsh Pony en Cob show. Heb je vragen over de Welsh Pony's en Cobs, over de Royal Welsh Show of over de reis in het algemeen? Stel ze dan gerust, dan probeer ik deze te beantwoorden tijdens de volgende PLOG.


[ img ]
Reserve Champion Royal Welsh 2018 Stougjeshoeve Escudo met v.l.n.r. Kimberley Karsdorp, Clara Verbaas en Geert Verbaas.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 22:51 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk! Fijn dat het evenement eindelijk weer door kan gaan, en leuk dat we via jou mee kunnen gaan genieten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:24 



 
Profiel   

Hee dat is Geert. Zo’n 10 jaar onze smid geweest. En verhuisde helaas niet mee naar de Veluwe :+

Tof dat je daar bent! Heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:36 



 
Profiel   

wat gaaf zeg!
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 08:39 



 
Profiel   

Wat een mooie plaatjes! Ben benieuwd naar meer. Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:19 



 

De Royal Welsh staat hier ook nog op mijn verlanglijstje, ben heel benieuwd naar je verslag van 'y Sioe'! :D Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 13:53 



 
Profiel   

Wat gaaf, heerlijk brits ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 15:23 



 
Profiel   

Ohh wat leuk! Ik wil ook zo’n knappe cob :~ veel plezier daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 15:40 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Ik heb er echt mega veel zin in!

Mochten er nog specifieke dingen zijn die je wilt weten, stel ze gerust! Mocht ik het antwoord niet hebben, dan kan ik het iig nog navragen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 22:32 



 
Profiel   

Veel plezier daar Vief

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 22:56 



 
Profiel   

Wat gaaf! Wat laten ze allemaal zien? Alleen shows of ook een veiling verkoop?
Ben zelf ook helemaal dol op het ras en dan met name de A sectie. Ik heb er ook zojuist 6 gekocht in Engeland en gaan van de week op transport naar Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 23:54 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Wat gaaf! Wat laten ze allemaal zien? Alleen shows of ook een veiling verkoop?
Ben zelf ook helemaal dol op het ras en dan met name de A sectie. Ik heb er ook zojuist 6 gekocht in Engeland en gaan van de week op transport naar Nederland.


Wat ze allemaal laten zien, ga ik behandelen in de komende Plogs (photo blogs). Er is geen veiling bij. Mocht je geïnteresseerd zijn, organiseert de Welsh Pony and Cob Society (WPCS) in oktober een veiling. Voorheen was dit de Fayre Oaks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 00:10 



 
Profiel   

Wat een gaaf evenement! Leuk dat je dit met ons wilt delen :j Doet me denken aan Balmoral in Noord-Ierland. Heb ik zo van genoten toen ik daar was <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 07:52 



 
Profiel   

Super gaaf Vivian! Als Cob eigenaar en liefhebber probeer ik het al jaren een beetje te volgen, maar mijn Welsh is nog altijd niet zo goed :D .

Ik hoop volgend jaar zelf eens te kunnen gaan kjken, dus mocht je tips hebben voor een first-timer qua kaarten, boeken of eventuele organisaties dan ben ik daar heel benieuwd naar!

Alvast veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 13:38 



 
Profiel   

Ik ga je daar zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 22:06 



 
Profiel   

Voor diegenen die live mee willen kijken:
https://m.youtube.com/watch?v=5Xm7nZ2aI ... e=youtu.be

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 09:45 



 
Profiel   

Ik ben super blij met je linkje.

Altijd al eens willen zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 11:07 



 
Profiel   

Mooi om te zien, blijft toch ergens wel jammer al die veel te dikke ponies.
Die rengalop op het gras zou ik doodeng vinden :Y) . Wel machtig om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 11:16 



 
Profiel   

Een paar jaar geleden per ongeluk op de Royal Welsh terecht gekomen, maar wat is het daar fantastisch (we waren bij een nichtje op bezoek die ons mee nam).

Maak je ook foto's van de andere dieren? Vooral de stieren, zo machtig als je dat ziet daar. Wij waren er op een dag dat alle winnaars tegelijk in de ring kwamen, echt, je weet niet wat je ziet....

Mijn vriend werkt in de paarden, dus die wil in zijn vakantie geen paarden zien...haha, maar de koeien (die we ook hebben) vond hij wel echt prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 11:32 



 
Profiel   

Wat een gaaf avontuur TS! Heb je zelf ook welsh pony's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 12:01 



 
Profiel   

Verblijven de ponys daar ook allemaal op locatie daar? Omdat er voor heel vk een vervoers verbod geld vandaag en morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 12:33 



 
Profiel   

Kijkt er nu iemand live?

Een volwassen man berijdt de dieren een voor een. Een kort rondje. Het ziet er vreemd uit, zo'n volwassen man lichtrijdend op een niet zo grote pony met korte passen, beugels te kort en zadel te klein natuurlijk.

Is hij een jurylid die de pony's bereden beoordeeld?


Laatst bijgewerkt door Boras op 18-07-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 13:20 



 
Profiel   

Kan het niet zo goed beoordelen of je het vreemd vind dat een volwassene op een (grote) pony rijdt of dat het specifiek deze man betreft?

Naar wat ik zie is dat inderdaad om een cijfer te kunnen geven aan rijbaarheid oid, hij koppelt na elk paard zichtbaar terug aan de jury.

Wat betreft volwassenen op pony's, in de UK is dat heel normaal (in meerdere andere landen ook, ik vind zelf dat we in Nederland in bepaalde kringen een beetje een gekke mindset hebben waarin pony's standaard alleen voor kinderen zouden zijn). Welsh cobs zijn ook geen kleintjes, dus ik vind dat in het algemeen geen gek gezicht.
Deze specifieke meneer is wel groot natuurlijk, dat dat plaatje niet helemaal past kan ik wel achter staan. Denk niet dat het kwaad kan, maar de meeste amazones (en kleinere mannen) die ernaast staan maken een mooier plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 13:42 



 
Profiel   

Nu is hetzelfde idee bezig, maar dan met iets grotere hunters :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 13:45 



 
Profiel   

Ik houd wel van die grof gebouwde paarden. Niet te verwarren met te vet.

Leuk die oudere man op die prachtige donkere vos. Ik hoop dat ze nog een rondje doen, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen