Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuuramazones TeamNL vierde in landenwedstrijd Aken

 
Profiel   

KNHS
Sport

[ img ]
Dinja van Liere en Hartsuijker, hier tijdens het NK Dressuur 7 mei 2022.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie.


Het dressuurteam van bondscoach Alex van Silfhout is in de vijfsterren landenwedstrijd van CHIO Aken op de vierde plaats geëindigd. In de Grand Prix Special reed Marieke van der Putten haar Tørveslettens Titanium RS2 bij haar Aken-debuut naar een mooie negende plaats. Dat was in de Grand Prix de positie die Dinja van Liere met haar ‘tweede’ paard Hartsuijker innam. Denemarken won de landenwedstrijd, met Duitsland en Zweden naast zich op het podium.

Bondcoach Alex van Silfhout: “Donderdag begonnen we de landenwedstrijd goed en stonden we na de Grand Prix derde. Karen had bij haar debuut met Elysias hier in Aken een paar foutjes, maar de andere paarden liepen fijn. Dinja, Marieke en Thamar hadden hun paarden er fijn aan staan. Vandaag in de Grand Prix Special reed Marieke met Tørveslettens Titanium RS2 voor dit moment perfect. Dat was echt een toprit. Bij Dinja en Thamar liepen er een paar foutjes in de proef. Ja, dan zak je met het team in dit topveld naar de vierde plaats. Maar ik ben wel super blij hoe de jonge paarden van Marieke en Dinja hier in de mooie accommodatie hun kunnen tonen. Dan zie ik echt wel weer perspectief.”

De bondscoach kiest zijn woorden zorgvuldig op de vraag of hij in Aken al conclusies kan trekken voor zijn team voor het WK Herning begin augustus. “Op 20 juli maak ik mijn team bekend. Ik heb nu de tijd om alles op een rijtje te zetten. Ik wil met een zo goed mogelijk resultaat uit Herning weg komen, zodat we de kwalificatie voor de Olympische Spelen van Parijs binnen hebben. Dat is voor mij de rode draad.”

Eén van de kandidaten voor het team lijkt Marieke van der Putten met de Deens gefokte tienjarige Tørveslettens Titanium RS2 (v.Totilas). In Aken scoorden ze in de Grand Prix Spelen een nieuw persoonlijk record met 74.000% en een goede negende plaats. In de Grand Prix op donderdag werden ze 15e met 72,695%. Op het NK in Ermelo veroverden ze de bronzen medaille en ze zijn de laatste weken in goede vorm.

Dinja van Liere reed Hartsuijker donderdag in de Grand Prix naar een goede negende plaats met een fijn gereden, welhaast foutloze proef. In de Special ontstonden er wat foutjes, zodat er geen top 10-klassering in zat. Nu werd het plaats 17, met 72.128. Vorige week in Rotterdam won Van Liere met het team en won ze de Grand Prix en de Special met haar hengst Hermes.

Thamar Zweistra zat vorige week ook in het winnende team in Rotterdam, toen met Hexagon’s Ich Weiss. In Aken reed Thamar met haar meer ervaren Hexagon’s Double Dutch de meetellende scores voor het teamresultaat. Karen Nijvelt debuteerde op vijfsterrenniveau in Aken met haar dertienjarige Jazz-zoon Elysias.

Uitslag Landenwedstrijd dressuur, CHIO Aken
1. Denemarken, 459.421
2. Duitsland, 454.903
3. Zweden, 440.499
4. Nederland, 437.161
Dinja van Liere (Uden), Hartsuijker (v.Johnson), 74.739 – 72.128
Marieke van der Putten(Apeldoorn), Tørveslettens Titanium RS2 (v.Totilas), 72.695 – 74.000
Thamar Zweistra (Schore), Hexagon’s Double Dutch, 72.174 – 71.425
Karin Nijvelt (Hoeven), Elysias (v.Jazz), 69.870 – 68.787


Klik hier voor de volledige uitslag.

Klik hier voor de volledige uitslag van de Grand Prix Special.

Klik hier voor de volledige uitslag van de Grand Prix
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 19:38 



 
Profiel   

Is het ook ergens te volgen, de kür?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:34 



 
Profiel   

Tijd voor de jonge garde zo te zien! Gaat dit dan ook mee naar de OS of wordt het dan weer wel EG en HP?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:47 



 
Profiel   

Via de Duitse tv is het te volgen, zie deze link: https://www.chioaachen.de/de/programm/d ... hen-im-tv/
Clipmyhorse zendt het ook uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:48 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Tijd voor de jonge garde zo te zien! Gaat dit dan ook mee naar de OS of wordt het dan weer wel EG en HP?

Ligt aan de scores de komende tijden. Edward, ligt het er ook aan of hij dan al weer mee rijdt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen