Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Effecten van de stikstofplannen op de paardenhouderij

 
Profiel   

LTO
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie.


Het kabinet presenteerde onlangs plannen om in verschillende regio’s in Nederland de stikstofuitstoot in acht jaar terug te brengen met zo’n 70 procent, waardoor de veestapel met 30 procent moet inkrimpen en bedrijven mogelijk moeten verdwijnen. De boeren zijn begrijpelijkerwijs enorm geschrokken van deze ingrijpende plannen en organiseerden de afgelopen weken diverse acties om hun ongenoegen over de kabinetsplannen kenbaar te maken.

Effect op paardenhouderij
FNRS en LTO vakgroep paardenhouderij krijgen veel vragen over de effecten van deze plannen op de paardenhouderij. De plannen van het kabinet hebben effect op alle dierhouderijen in Nederland dus zeer waarschijnlijk ook, in meer of mindere mate, de paardenhouderij. Het is aan de provincies hoe invulling gegeven gaat worden aan de opgave en in welke mate de paardenhouderij aangesproken gaat worden.

Via politieke dialoog
FNRS en LTO vakgroep paardenhouderij leven mee met de boeren in Nederland en ziet de grote impact van de regeringsplannen op de agrarische sector. Actievoeren is een grondwettelijk recht en daar mag iedereen, binnen de geldende regels, gebruik van maken. Om dit recht niet te verspelen, is het van belang dat we geen grenzen overschrijden. De FNRS en LTO vakgroep paardenhouderij roepen paardenhouders op, die sympathie willen betuigen aan de boeren in Nederland, om dit te doen binnen de grenzen van wet. Acties die niet door de beugel kunnen, schaden de sympathie die Nederlanders nu hebben voor deze zaak.

FNRS en LTO vakgroep paardenhouderij werken er ondertussen samen met andere partijen hard aan om via de politieke dialoog een voor de boeren zo goed mogelijk resultaat te behalen. Ook staan we individuele paardenhouders op lokaal niveau bij wanneer ze getroffen worden door de maatregelen. Om dit proces op gang te kunnen houden en ons positieve imago te behouden, is het zaak dat we ons hoofd koel houden en op basis van de inhoud blijven opkomen voor onze sector.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 19:44 



 
Profiel   

Dit gaat zeker van invloed zijn. Alleen al voor de prijs van hooi.
Als er zoveel natuurlandschap bij komt, wat niet bewerkt mag worden, dan gaan de kruiskruid, springbalsemien etc gouden jaren tegemoet. Dat kan dus niet meer gebruikt worden voor hooi voor paarden, koeien en ander vee. Er zal dus minder hooi komen (misschien zelfs schaarste bij slecht weer) en door minder boeren ook minder loonwerkers.... logisch gevolg is : prijs omhoog.
Dan nog de paarden die bij "de boer" staan. Die weg moeten. Grote paardenbedrijven zullen ook in moeten leveren, dus waar gaan alle paarden gestald worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:48 



 
Profiel   

Het wordt straks druk bij de slager |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 23:38 



 
Profiel   

Het word echt een zorgelijke tijd.
En ik vind wel dat ook de paardenhouderij zich moet laten horen.
Voor het welzijn van de paarden maar ook de andere dieren die oa hooi eten.
Alleen al om de kwaliteit van ruwvoer en "normale prijs" moeten we ons laten horen. Voor het welzijn voor onze dieren.

Zij daar achter bureau hebben geen idee wat voor uitwerking dit belachelijke gedoe heeft. Het heeft uitwerking op iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:03 



 
Profiel   

Horsie84 schreef
Het word echt een zorgelijke tijd.
En ik vind wel dat ook de paardenhouderij zich moet laten horen.
Voor het welzijn van de paarden maar ook de andere dieren die oa hooi eten.
Alleen al om de kwaliteit van ruwvoer en "normale prijs" moeten we ons laten horen. Voor het welzijn voor onze dieren.

Zij daar achter bureau hebben geen idee wat voor uitwerking dit belachelijke gedoe heeft. Het heeft uitwerking op iedereen!

Voor het welzijn van paarden? Opzich vind ik het een vooruitgang als het niet meer mogelijk is 150 paarden te huisvesten op een postzegel waarin ze de kont niet keren kunnen.

En een eerlijke prijs betalen voor je stalling en ruwvoer is ook niet verkeerd. De meeste stalhouders hielden en houden er geen cent aan over. En diesel is nu eenmaal nu ook erg duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:05 



 
Profiel   

Wat houdt de stikstofreductie in voor het paardenbedrijf?
50% minder stikstof is 50% minder paarden?
Hoe gaan fokkerijen, handelaren en maneges dit oplossen dan?
En de hobby paardenhouder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:23 



 
Profiel   

@redactie: is het niet handiger de discussie een beetje centraal te houden?

Het topic op NM is daarom gesloten en wordt hierheen verwezen:
[VN] Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

@Yvette: lees deze reactie van Ibbel maar even:
Ibbel @ [NM] Stikstofbeleid treft ook paardenhouderij??

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:49 



 
Profiel   

Yvette81 schreef
Wat houdt de stikstofreductie in voor het paardenbedrijf?
50% minder stikstof is 50% minder paarden?
Hoe gaan fokkerijen, handelaren en maneges dit oplossen dan?
En de hobby paardenhouder?


Ik denk zeker dat de paardensector er ook mee te maken krijgt. Niet door de stikstof maar de ammoniak afscheiding. In 1 van de 2 topics genoemde topics wordt dit ook aangegeven waar de ammoniak het meest vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 13:51 



 
Profiel   

Yvette81 schreef
Wat houdt de stikstofreductie in voor het paardenbedrijf?
50% minder stikstof is 50% minder paarden?
Hoe gaan fokkerijen, handelaren en maneges dit oplossen dan?
En de hobby paardenhouder?


Natuurlijk, dacht je dat ze daar onderscheid in gaan maken dan? Stikstof is stikstof, of dat nou van een koe, paard, varken of kip komt.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 13:56 



 
Profiel   

Natuurlijk niet.
De veeindustrie is verreweg de grootste stikstofvervuiler.
Natuurlijk wordt daar het hardst in gesneden!

Dat dat gevolgen voor anderen gaat hebben, is onvermijdelijk.
Ja en ook kleinere vervuilers zullen zich moeten aanpassen.

Jullie willen toch ook een beter klimaat enz?
Of alleen als dat niet ten koste gaat van je eigen belangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 14:44 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Natuurlijk niet.
De veeindustrie is verreweg de grootste stikstofvervuiler.
Natuurlijk wordt daar het hardst in gesneden!

Dat dat gevolgen voor anderen gaat hebben, is onvermijdelijk.
Ja en ook kleinere vervuilers zullen zich moeten aanpassen.

Jullie willen toch ook een beter klimaat enz?
Of alleen als dat niet ten koste gaat van je eigen belangen?

Er zit een verdienmodel achter en daarmee greenwashing. Voor werkelijke verbetering moet het hele economische systeem op de kop en de multinationals er uit. Ik en ik vermoed met mij heel veel gewone mensen zijn het zat om de rekening te betalen voor wat niet werkt en dus ook nog eens de andere schade op ons bord te krijgen. Enige wat ik sec voorbij zie komen is creatief boekhouden, geen werkelijke oplossingen als minder spullen, machinegebruik of andersinds energiereducties. Reycling is grotendeels een farce en het is nu meer een excuus om meer grondstoffen te gebruiken ipv hergebruiken. Wel zie ik veel over groeimarkt, en technologie gaat alles oplossen (vroeger was dat god gaat alles oplossen, maar dat iets tastbaar is en bestaat maakt het nog niet een oplossing). We zijn 40-50 jaar te laat met kleine stapjes zetten en de grote stappen moeten ook nu weer vanuit de basis komen, multinationals en bedrijfsleven heeft nog steeds veel te vrijblijvend mooie sier makende bescherming van een overheid die als taakomschrijving nog altijd volksvertegenwoordiger heeft, ipv de bedrijfsvertegenwoordiger die het is/lijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 15:51 



 
Profiel   

tamary schreef
Asciugamano schreef
Natuurlijk niet.
De veeindustrie is verreweg de grootste stikstofvervuiler.
Natuurlijk wordt daar het hardst in gesneden!

Dat dat gevolgen voor anderen gaat hebben, is onvermijdelijk.
Ja en ook kleinere vervuilers zullen zich moeten aanpassen.

Jullie willen toch ook een beter klimaat enz?
Of alleen als dat niet ten koste gaat van je eigen belangen?

Er zit een verdienmodel achter en daarmee greenwashing. Voor werkelijke verbetering moet het hele economische systeem op de kop en de multinationals er uit. Ik en ik vermoed met mij heel veel gewone mensen zijn het zat om de rekening te betalen voor wat niet werkt en dus ook nog eens de andere schade op ons bord te krijgen. Enige wat ik sec voorbij zie komen is creatief boekhouden, geen werkelijke oplossingen als minder spullen, machinegebruik of andersinds energiereducties. Reycling is grotendeels een farce en het is nu meer een excuus om meer grondstoffen te gebruiken ipv hergebruiken. Wel zie ik veel over groeimarkt, en technologie gaat alles oplossen (vroeger was dat god gaat alles oplossen, maar dat iets tastbaar is en bestaat maakt het nog niet een oplossing). We zijn 40-50 jaar te laat met kleine stapjes zetten en de grote stappen moeten ook nu weer vanuit de basis komen, multinationals en bedrijfsleven heeft nog steeds veel te vrijblijvend mooie sier makende bescherming van een overheid die als taakomschrijving nog altijd volksvertegenwoordiger heeft, ipv de bedrijfsvertegenwoordiger die het is/lijkt.

_/-\o_
Zolang er heel vervuilende bedrijven nog steeds loosvergunning hebben/krijgen op ons kostbare drinkwater is het in europa heel slecht gesteld.
https://www.plasticsoupfoundation.org/2 ... aas-lozen/
Greenwashing, inderdaad, hoeveel van de zogenaamde "groene stroom" bijvoorbeeld komt in werkelijkheid uit een vervuilende kolencentrale?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 15:58 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Natuurlijk niet.
De veeindustrie is verreweg de grootste stikstofvervuiler.
Natuurlijk wordt daar het hardst in gesneden!

Dat dat gevolgen voor anderen gaat hebben, is onvermijdelijk.
Ja en ook kleinere vervuilers zullen zich moeten aanpassen.

Jullie willen toch ook een beter klimaat enz?
Of alleen als dat niet ten koste gaat van je eigen belangen?


Hear hear!
Op internet ben ik vaak best gematigd, en laat ik politiek gezien vaak enorm niet het achtersvan mijn tong zien. Maar hier word ikzo giftig van: 1) ja, oprecht K voor boeren die uitgekocht gaan worden en dat niet willen.
2) maar laten we wel wezen, tis niet dat dit er niet aan zat te komen. Al 20 tot 25 jaar weten we dat het niet houdbaar was. Zure regen is een term uit mijn jeugd (ik ben 53). Doe nou niet alsof dit een donderslag bij heldere hemel is. 3) op zich wel donderslag bij heldere hemel, want door de boerenlobby zijn zij dus al 25 jaar uit de wind gehouden terwijl men wist dat dat niet houdbaar was.
4) wat ik het rottigst vind voor de boeren is dat ze al decennia lang met ‘pappen en nathouden’ aan het lijntje zijn gehouden. Zachte heelmeesters (CDA en VVD).
5) en geen boer geen voer, get a life, geen boer, lagere export inkomsten. Al moet je dat zeker niet uitpoetsen, maar tis niet dat we voor een lege Jumbo komen te staan. Wederom een tikkie grootheidswaanzin van de boeren.
Aten we maar wat meer lokaal, maar vnl onze buurlanden worden blij van onze goedkope bioindustrie (en die is vooral NIET biologisch) dieren.
6) het was voor de mijnen en de sluiting daarvan óók heel zuur, toch gebeurd. Ook best K voor de mijn medewerkers.
7) de paardenbedrijven zijn peanuts, vergeleken met de kippen-, varkens- en koeienbio-industrie bedrijven, maar ook als die niet aan de vereisten voldoen: sluiten, verplaatsen, verkleinen, aanpassen.

Zo: ik heb erg zitten spuien, sorry, maar zo zit ik erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 18:25 



 
Profiel   

boeren al 25 jaar uit de wind gehouden? Lachwekkend dit. Nee de boeren hebben al decennia te maken met een regering die steeds wat nieuw verzint ten nadele van de boeren. Iedere keer maar weer regels die omgegooid worden waardoor weer hoge investeringen moesten worden aangegaan ( = nog meer moeten lenen bij de bank). Er worden wel bepaalde ondernemers/fabrieken/luchthavens al decennia uit de wind gehouden die heel wat meer vervuilen dan een boer.

en je punt 5; en weer wordt er gevallen over het feit dat boeren exporteren.....toch vreemd he; allerlei producenten produceren voor het grootste deel van hun productie voor het buitenland en exporteren dus flink, maar dan heet het een goede, slimme producent met een gezond bedrijf met massa's groeimogelijkheden en niemand die met een scheef oog kijkt als die mogelijkheden ten volle benut worden. Of denken jullie dat Tata steel alleen voor Nederland produceert? Of een Unilever? Alleen maar Nederlandse afnemers natuurlijk.....maar o wee als een boer exporteert; dat lijkt bijna wel een halsmisdaad en wordt totaal misgunt.

Maar bedrijven die volop vervuilen ( again; Tata steel anyone?) en voor heel veel natuurschade zorgen ( ijzererts delven gebeurd met een hoop natuurvernietiging, om nog maar niet te spreken over giftige stoffen die rond die mijnen in het grondwater komen. Die wordt de export wel gegund. Sterker nog; dat vindt men dood normaal...en al die vervuiling die optreed tijdens het mijnen: das ergens aan de andere kant van de wereld dus dan telt dat niet natuurlijk.

Maar poeh die boeren; aan de schandpaal er mee.

Onlangs was er een artikel bij de NOS over dat de levensverwachting in Brabant ( in het deel waar veel intensieve veehouderij is)met 1 jaar werd ingekort vanwege de intensieve veehouderij. Mag uiteraard genoemd worden......maar waarom geen cijfers van mensen die rond Tata steel wonen en Schiphol ( al die kerosinedampen zijn echt niet goed voor je gezondheid op de lange duur), want heel eerlijk? Ik denk dat de levens van die mensen met heel wat meer jaren wordt ingekort dan voor diegenen die rond intensieve veehouderijboeren aan wonen.

Maar de boeren zijn het grote kwaad en moeten oprotten.

Trouwens; ook niemand die gereageerd had( op Olejon na dan) op een post van mij in het 'steun onze boeren' topic over dat wijzelf ook wel eens wat mogen gaan inleveren; weg die vaatwasser, geen tig tv's/tablets in huis en niet om de 2 jaar een nieuwe mobiel en die wasdroger alleen gebruiken bij echt kl*teweer en minder vliegen......maar blijkbaar raakte dat teveel eigen belangen en dus niemand die erop reageert. Met andere woorden; tig mensen op Bokt ( ook in het steun onze boeren topic) die elke kans aangrijpen om te katten op de boeren, want man, man, man, man, man wat zijn dat een vervuilende klootzakken zeg.......maar als men er op gewezen wordt dat ze zelf ook wat kunnen doen om vervuiling tegen te gaan door ook flink te gaan consuminderen op het vlak van luxe en elektronica, dan is men ineens opvallend stil....doodstil zelfs.

Iets met hypocriet zijn imo


edit; overigens sta ik ook niet achter die grote veefabrieken, maar guess what? Een heleboel boeren zouden ook veel liever maar 60 koeien hebben ipv 400. En die grote jongens, waar iedereen ( terecht) zo op tegen is; die hebben een korte lijn met bewindslieden en zullen waarschijnlijk nog met rust gelaten worden ook. En juist de kleinere boeren zijn ( zoals altijd al) de l*l


edit 2; om ook nog een stuk ontopic te reageren; ik denk dat het voor de paardenhouderij ook grote gevolgen gaat hebben: inkrimping ( al zal het minder extreem zijn als bij de veeboeren), maar ook; minder hooi en veel duurder. Mest goedkoop afvoeren via een boer is er ook niet meer bij.
Mensen die bij een melkveehouder staan, moeten ( als ze bij natura 2000 zitten) rekening houden met nieuwe stalling zoeken. En zo is er nog een hele waslijst te bedenken hoe dit gevolgen gaat hebben voor de paardenhouderij

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 22:22 



 
Profiel   

Om tegen te gaan is samen strijden met de boeren.
Als je niet gaat strijden weet je zeker dat je mee te maken krijgt.
OP staan en strijden met elkaar morgen.
Dit tegen niet waarheid van stikstof.
Maar land binnen zien te krijgen heel goedkoop, en duur verkopen aan bouw projecten, zoals huizen.
Daar gaat het eigenlijk om.
Zo meteen hebben we hier een tweede Dubai alleen maar gebouwen en geen dieren meer, dan nog misschien dieren in dierentuin.
En als dat door is komen wij als burgers verder aan de regels, BV net als china 1 kind maximaal, Je mag alleen nog maar 3D troep eten en ga zo door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 23:10 



 
Profiel   

nou minder kinderen zou een hele goede beslissing zijn, dus een 1 kind regel zou ik zeker achter staan. Gezien de overbevolking zou de planeet zelf daar zeer bij gebaat zijn dat de wereldbevolking drastisch inkrimpt ipv maar blijft groeien.

Ik ben het met je eens dat het niet om stikstof gaat. Als het daarom ging, zou stoppen voldoende moeten zijn en kunnen boeren ( mits ze dat willen) gewoon hun hectares behouden. Maar dat laatste is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat boeren hun land gaan afstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 23:21 



 
Profiel   

Ik weet war enigste kind is, en dat is niet leuk.
Dat kan ik je wel vertellen.
Kwam vroeger bij een gezin met 12 kinderen.
Kon zeggen ondanks wel ruzie met elkaar was, was het zekers gezellig met sinterklaas en andere feest dagen.
Ik was liever daar dan thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 23:27 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
boeren al 25 jaar uit de wind gehouden? Lachwekkend dit. Nee de boeren hebben al decennia te maken met een regering die steeds wat nieuw verzint ten nadele van de boeren. Iedere keer maar weer regels die omgegooid worden waardoor weer hoge investeringen moesten worden aangegaan ( = nog meer moeten lenen bij de bank). Er worden wel bepaalde ondernemers/fabrieken/luchthavens al decennia uit de wind gehouden die heel wat meer vervuilen dan een boer.

en je punt 5; en weer wordt er gevallen over het feit dat boeren exporteren.....toch vreemd he; allerlei producenten produceren voor het grootste deel van hun productie voor het buitenland en exporteren dus flink, maar dan heet het een goede, slimme producent met een gezond bedrijf met massa's groeimogelijkheden en niemand die met een scheef oog kijkt als die mogelijkheden ten volle benut worden. Of denken jullie dat Tata steel alleen voor Nederland produceert? Of een Unilever? Alleen maar Nederlandse afnemers natuurlijk.....maar o wee als een boer exporteert; dat lijkt bijna wel een halsmisdaad en wordt totaal misgunt.

Maar bedrijven die volop vervuilen ( again; Tata steel anyone?) en voor heel veel natuurschade zorgen ( ijzererts delven gebeurd met een hoop natuurvernietiging, om nog maar niet te spreken over giftige stoffen die rond die mijnen in het grondwater komen. Die wordt de export wel gegund. Sterker nog; dat vindt men dood normaal...en al die vervuiling die optreed tijdens het mijnen: das ergens aan de andere kant van de wereld dus dan telt dat niet natuurlijk.

Maar poeh die boeren; aan de schandpaal er mee.

Onlangs was er een artikel bij de NOS over dat de levensverwachting in Brabant ( in het deel waar veel intensieve veehouderij is)met 1 jaar werd ingekort vanwege de intensieve veehouderij. Mag uiteraard genoemd worden......maar waarom geen cijfers van mensen die rond Tata steel wonen en Schiphol ( al die kerosinedampen zijn echt niet goed voor je gezondheid op de lange duur), want heel eerlijk? Ik denk dat de levens van die mensen met heel wat meer jaren wordt ingekort dan voor diegenen die rond intensieve veehouderijboeren aan wonen.

Maar de boeren zijn het grote kwaad en moeten oprotten.

Trouwens; ook niemand die gereageerd had( op Olejon na dan) op een post van mij in het 'steun onze boeren' topic over dat wijzelf ook wel eens wat mogen gaan inleveren; weg die vaatwasser, geen tig tv's/tablets in huis en niet om de 2 jaar een nieuwe mobiel en die wasdroger alleen gebruiken bij echt kl*teweer en minder vliegen......maar blijkbaar raakte dat teveel eigen belangen en dus niemand die erop reageert. Met andere woorden; tig mensen op Bokt ( ook in het steun onze boeren topic) die elke kans aangrijpen om te katten op de boeren, want man, man, man, man, man wat zijn dat een vervuilende klootzakken zeg.......maar als men er op gewezen wordt dat ze zelf ook wat kunnen doen om vervuiling tegen te gaan door ook flink te gaan consuminderen op het vlak van luxe en elektronica, dan is men ineens opvallend stil....doodstil zelfs.

Iets met hypocriet zijn imo


edit; overigens sta ik ook niet achter die grote veefabrieken, maar guess what? Een heleboel boeren zouden ook veel liever maar 60 koeien hebben ipv 400. En die grote jongens, waar iedereen ( terecht) zo op tegen is; die hebben een korte lijn met bewindslieden en zullen waarschijnlijk nog met rust gelaten worden ook. En juist de kleinere boeren zijn ( zoals altijd al) de l*l


edit 2; om ook nog een stuk ontopic te reageren; ik denk dat het voor de paardenhouderij ook grote gevolgen gaat hebben: inkrimping ( al zal het minder extreem zijn als bij de veeboeren), maar ook; minder hooi en veel duurder. Mest goedkoop afvoeren via een boer is er ook niet meer bij.
Mensen die bij een melkveehouder staan, moeten ( als ze bij natura 2000 zitten) rekening houden met nieuwe stalling zoeken. En zo is er nog een hele waslijst te bedenken hoe dit gevolgen gaat hebben voor de paardenhouderij


Amen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 23:39 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
nou minder kinderen zou een hele goede beslissing zijn, dus een 1 kind regel zou ik zeker achter staan. Gezien de overbevolking zou de planeet zelf daar zeer bij gebaat zijn dat de wereldbevolking drastisch inkrimpt ipv maar blijft groeien.

Ik ben het met je eens dat het niet om stikstof gaat. Als het daarom ging, zou stoppen voldoende moeten zijn en kunnen boeren ( mits ze dat willen) gewoon hun hectares behouden. Maar dat laatste is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat boeren hun land gaan afstaan.



Precies dit inderdaad. De stikstofcrisis is een gevolg. niet van teveel boeren of teveel industrie. Maar van teveel mensen. Als er minder mensen zouden zijn, dan was er minder industrie nodig en minder voedsel. De populatie heeft zich biologisch gezien ontwikkeld als een plaag en normaliter zou een flinke ziekte of voedselschaarste ervoor zorgen dat dit weer in evenwicht wordt gebracht. Maar de mens acht zich superieur met alle technologie en kennis. We worden steeds ouder en het worden er steeds meer. Kan een vrouw op de natuurlijke manier geen kind krijgen? Nou, dan regelen we toch in het laboratorium dat het kan...

Enerzijds ben ik zeker voor een regeling van minder kinderen, echter is in het verleden wel gebleken dat ook dit veel leed met zich mee brengt. In china werden meisjes gedood na de geboorte, want ouders hadden een jongen nodig en ze mochten maar een kind.

in een ideale wereld zou men zelf tot inzicht komen en beseffen dat het zo niet langer kan. Minder mensen, dat is DE ENIGE oplossing. Wereldwijd. Maar ja, hoe haalbaar is dat? In ieder geval ben ik van mening dat het creëren van grote gezinnen ontmoedigd moet gaan worden. Kinderbijslag eraf en een klimaattax erop. Wil je vijf kinderen? Dat betaal je maar. Wellicht zou dat helpen.

Dan zou dit hele gezeik niet nodig hoeven zijn. Nu is het boertje pesten en landjepik... Daarom komen wij vandaag in actie en zetten we alles vast. Trots op mijn collega's door het hele land. We gaan ervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 07:40 



 
Profiel   

LvdO schreef
xxCYNNxx schreef
nou minder kinderen zou een hele goede beslissing zijn, dus een 1 kind regel zou ik zeker achter staan. Gezien de overbevolking zou de planeet zelf daar zeer bij gebaat zijn dat de wereldbevolking drastisch inkrimpt ipv maar blijft groeien.

Ik ben het met je eens dat het niet om stikstof gaat. Als het daarom ging, zou stoppen voldoende moeten zijn en kunnen boeren ( mits ze dat willen) gewoon hun hectares behouden. Maar dat laatste is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat boeren hun land gaan afstaan.



Precies dit inderdaad. De stikstofcrisis is een gevolg. niet van teveel boeren of teveel industrie. Maar van teveel mensen. Als er minder mensen zouden zijn, dan was er minder industrie nodig en minder voedsel. De populatie heeft zich biologisch gezien ontwikkeld als een plaag en normaliter zou een flinke ziekte of voedselschaarste ervoor zorgen dat dit weer in evenwicht wordt gebracht. Maar de mens acht zich superieur met alle technologie en kennis. We worden steeds ouder en het worden er steeds meer. Kan een vrouw op de natuurlijke manier geen kind krijgen? Nou, dan regelen we toch in het laboratorium dat het kan...

Enerzijds ben ik zeker voor een regeling van minder kinderen, echter is in het verleden wel gebleken dat ook dit veel leed met zich mee brengt. In china werden meisjes gedood na de geboorte, want ouders hadden een jongen nodig en ze mochten maar een kind.

in een ideale wereld zou men zelf tot inzicht komen en beseffen dat het zo niet langer kan. Minder mensen, dat is DE ENIGE oplossing. Wereldwijd. Maar ja, hoe haalbaar is dat? In ieder geval ben ik van mening dat het creëren van grote gezinnen ontmoedigd moet gaan worden. Kinderbijslag eraf en een klimaattax erop. Wil je vijf kinderen? Dat betaal je maar. Wellicht zou dat helpen.

Dan zou dit hele gezeik niet nodig hoeven zijn. Nu is het boertje pesten en landjepik... Daarom komen wij vandaag in actie en zetten we alles vast. Trots op mijn collega's door het hele land. We gaan ervoor!


En zo is het. Ik sta bij distrubitie centrum Lidl in Heerenveen. Lekker druk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 10:16 



 
Profiel   

Het hele principe van "overbevolking" in bepaalde gebieden is natuurlijk ook een gevoelig punt; maar ook in deze crisis mag dit ook best met een schijnwerper aangestraald worden.

Het is op o.a. het front van instroom zo dat er ca. 1000 personen per week ons land binnenkomen (brede asielstroom, bron Rijksoverheid) al jaren lang en daar alles maar voor gefaciliteerd kan worden. Dat gaat gewoon mis naast ook de een-oudergezinnen, scheefwonen, huizenprijzen etc.
Dat er iets structureel mis is in onze systemen (aantal werkuren per persoon, regeldrift, vinkjescultuur etc) waardoor er zoveel personen missen op onze arbeidsmarkt met handjes, helpt ook niet mee. De ene helft van Nederland houdt met hun werk de andere helft aan het werk door erop toe te zien.

De boeren nu deels laten inkrimpen, is de dakgoot van een huis met de slechte fundering, want over paar jaar ben je met dit beleid weer op hetzelfde punt. En daarbij; de boeren zijn al jaren aan het minderen in uitstoot; investeren enorm en staan nu knel. En vervolgens gaat de Rabobank vrolijk door om een mega kippenfabriek te financieren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 11:41 



 
Profiel   

Stop met vliegen en stop met kinderen fokken, dan zijn een groot deel van de wereldproblemen verholpen. Succes boeren vandaag! Gooi alles komende tijd maar goed plat, mijn steun hebben jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 11:48 



 
Profiel   

xxCYNNxx helemaal met je eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 12:19 



 
Profiel   

Ook helemaal eens met xxCynnxx, ik sta achter de boeren en paardenhouders en hier is het heel rustig nu want de halve omgeving is aan het protesteren.

Minder mensen, dat is de oplossing inderdaad en ja..ik ben wel zo egoistisch om te zeggen dat ik liever meer paarden zie dan meer mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:29 



 
Profiel   

Ik denk niet dat wij een klimaatprobleem hebben. Wij hebben een milieuprobleem. Dat is iets heel anders, en dat los je niet op met het verhuizen van problemen naar andere landen, en wat giftige elektrische auto’s.
Als er een goed verhaal achter zat, en als dit echt om de gezondheid van onze planeet ging, stond ik helemaal vooraan, maar dit is gewoon dikke bullshit. Net als alle verhaaltjes en maatregelen van de afgelopen 2,5 jaar. Ze willen gewoon de boeren kapotmaken en hun land inpikken, huizen bouwen en ondertussen doorgaan met meer mensen binnenhalen en mensen lekker aanmoedigen om nog meer baby’s op de wereld te zetten.
De boeren gaan continu met de grillen van de overheid mee. Dan moet er weer schaalvergroting, dan weer dit investeren, dan weer dat. En uiteindelijk hebben al die maatregelen van de overheid een probleem gecreëerd en dan komt het ineens door de boeren. En als die dan boos worden, dan is dat belachelijk van de boeren, want de kamerleden moeten wel rustig hun werk kunnen doen. De boeren daarentegen niet. Die moeten hun mond houden en opdonderen.
Ondertussen verschuiven we de problemen naar andere landen, terwijl onze planeet heus niet kan kaartlezen, of we doen aan wat creatieve boekhouding. En dan is alles opgelost.
En ja, bij de paardenhouders valt ook geld te halen dus ook wij zijn de sjaak. Alsof onze paarden dan ineens betere kwaliteit kak eruit gooien
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 16:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen