Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Effecten van de stikstofplannen op de paardenhouderij

 
Profiel   

Nou als ik veel berichten in bijvoorbeeld dit topic lees geeft dat toch een vertekend beeld over de boer aan.

Oh ik reageerde trouwens op de ‘groene boeren’ met link maar zie dat hij wat anders heeft gequote :').
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:27 



 
Profiel   

Ik denk dat paardenmensen over het algemeen de boeren nog wel wat beter begrijpen (op enkele na), maar veel mensen uit de stad hebben geen begrip. Denken dat alle boeren dierenmishandelaars zijn ofzo en zijn uberhaupt nog nooit in hun leven op een boerderij geweest. Dan helpt het ook niet mee als ze geen boodschappen kunnen doen of in de file staan door acties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:17 



 
Profiel   

Wel leuk trouwens, wij doen mee aan Boert en Eet Bewust. Is nu steeds meer in Nederland.
We hebben nu een project waarbij burgers mee kunnen lopen op verschillende bedrijven en dus ook kunnen ervaren wat de verschillen zijn en voornamelijk met hoeveel passie ze werken!

Ik denk dat dit soort initiatieven ook bewuster maakt. De hoe, wat en waarom ook echt zien.

Ook doen ze boeren fietstochten, vogelexpedities ed.
Dus alle boerinnen hier; doe mee :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:21 



 
Profiel   

Mdrf schreef
We zijn hard op weg naar een dictatuur....


Ik ben tenminste dan niet de enige die dat ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:27 



 
Profiel   

OleJon schreef
Mdrf schreef
We zijn hard op weg naar een dictatuur....


Ik ben tenminste dan niet de enige die dat ziet


Nogmaals waar maak je dat uit op?
Wat zijn je argumenten?
Aan een losse kreet hebben we niets.


Veranderen we in een soort Noord-Korea?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:33 



 
Profiel   

Nou wat mij enorm verbaasd heeft bijvoorbeeld; de VVD, het grootste gedeelte van de VVD stemde tegen de stikstofregels. Vervolgens in het debat hebben ze vrijwel alles mee gestemd. Dan is het toch niet meer de meeste stemmen gelden?

Daarnaast vind ik het eigenlijk ook gek dat als grootste uitkomt de VVD, D66 en de PVV. Hoe kan je dan zeggen ja maar met jou wil ik niet samen. Nee, het is de stem van Nederland dat het een combinatie van deze partijen zou moeten zijn.
Het is toch gek dat zo’n grote groep steeds ‘de bek afveegt’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:58 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Mdrf schreef
We zijn hard op weg naar een dictatuur....


Met een het grootste aantal te kiezen partijen ter wereld?

Leg uit!


Misschien veel partijen, maar een aantal worden per definitie al uitgesloten. Ook al zouden ze de 2de partij zijn, de rest van de partijen besluiten al dat ze er niet mee willen regeren. Betekent dat er niet naar de stem van het land wordt geluisterd.

Rutte die zegt dat Remkes geen bemiddelaar is, want dat zou impliceren dat de nieuwe stikstofregels nog onderhandelbaar zijn en dat zijn ze niet. Dat is al niet bepaald democratisch.

En als je dan ook nog kijkt hoe de politie de laatste dagen optreedt door bijvoorbeeld op een 16 jarige jongen gericht te schieten en hoe politici de agrariërs als terroristen bestempeld.. Of hoe iets gelijk als doodslag wordt bestempeld terwijl duidelijk op filmpjes is te zien dat daar never nooit sprake van is. Niks democratisch meer aan, maar langzaam de burger de mond snoeren en dat vind ik wel degelijk de eerste stappen naar een dictatuur. En dan ook nog de media die heel veel dingen zo brengt zoals de politiek het wil, niet meer de waarheid of feiten. Dat merkte je met corona al, dat de media maar halve waarheden vertellen en met de boerenprotesten is daar weer sprake van.

Ik vind het in ieder geval heel zorgelijk allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:34 



 
Profiel   

Daar ben ik het helemaal mee eens, neem inmiddels het nieuws met een grote korrel zout. Veel bangmakerij en manipulatie en hersenspoeling van het volk.

En dat uitsluiten van partijen is dus ook zo achterlijk, ik vind dat ze gewoon moeten regeren met wat er gekozen wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:37 



 
Profiel   

Vind ik trouwens ook het lastige… Wat moeten we geloven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:55 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
En dat uitsluiten van partijen is dus ook zo achterlijk, ik vind dat ze gewoon moeten regeren met wat er gekozen wordt.


Moeten wel alle partijen instemmen met compromissen anders valt er niet mee samen te werken.

Maar uiteindelijk blijft het ongeacht de "houtje touwtje" samenstelling zo dat meer dan 75 zetels zijn vertegenwoordigd in het kabinet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:01 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Daar ben ik het helemaal mee eens, neem inmiddels het nieuws met een grote korrel zout. Veel bangmakerij en manipulatie en hersenspoeling van het volk.

En dat uitsluiten van partijen is dus ook zo achterlijk, ik vind dat ze gewoon moeten regeren met wat er gekozen wordt.

Daar moet idd wat aan gedaan worden. Want nu komt het soms toch wel over als: schijt aan het volk, maakt ons niet uit wat die kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:04 



 
Profiel   

Balko schreef
Nou wat mij enorm verbaasd heeft bijvoorbeeld; de VVD, het grootste gedeelte van de VVD stemde tegen de stikstofregels. Vervolgens in het debat hebben ze vrijwel alles mee gestemd. Dan is het toch niet meer de meeste stemmen gelden?

Daarnaast vind ik het eigenlijk ook gek dat als grootste uitkomt de VVD, D66 en de PVV. Hoe kan je dan zeggen ja maar met jou wil ik niet samen. Nee, het is de stem van Nederland dat het een combinatie van deze partijen zou moeten zijn.
Het is toch gek dat zo’n grote groep steeds ‘de bek afveegt’.

En vergeet niet dat in een democratie de overheid er is voor de burger, maar onze overheid is bezig provincien en gemeentes te passeren en steeds meer macht naar zich toe te trekken door wetgeving waardoor ze alles door kunnen drukken en zij voor jouw bepalen of en hoe je goed leeft.

Centraliseren van macht is erg gevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:14 



 
Profiel   

Balko schreef
Nou wat mij enorm verbaasd heeft bijvoorbeeld; de VVD, het grootste gedeelte van de VVD stemde tegen de stikstofregels. Vervolgens in het debat hebben ze vrijwel alles mee gestemd. Dan is het toch niet meer de meeste stemmen gelden?

?

Ja, de vvd is een partij en op het partijcongres was 51% tegen de stikstof aanpak.

In principe 'moet je daar wel iets mee',
máár:
'Kamerleden stemmen vrij van last en ruggespraak', zijn vrij om een congresuitspraak naast zich neer te leggen, en
kabinetsleden zijn minder vrij, men moet allerlei afspraken uitvoeren.
Dwz: partijleden mogen zich uitspreken, individueel of op een congres of hoe het maar uitkomt - politici zijn geen marionetten aan de touwtjes van hun partij.

Negeer je als Kamerlid volledig je eigen partij, kom je waarschijnlijk niet meer op de lijst.
Negeer je als kabinetslid je eigen partij, zijn er nauwelijks sancties (behalve royement).

En dit is de gewone, gebruikelijke speelruimte in vrijwel elke westerse democratie.


(Ik vind dat er heel veel mis is met hoe de democratie werkt in dit land, maar om wat hier beschreven is maak ik mij geen zorgen.)


Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 07-07-22 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:15 



 
Profiel   

De media ligt ook wel aan de 'clickbait' cultuur. Dat zie je nu weer mooi met het 'volgende week wordt het 40°graden idee'
Er loopt al een topic waar mensen duidelijk zo'n clickbait titel hebben gelezen, maar niet de rest.

En ja het is deels ook waar..veel kranten/nieuwssites zijn in dezelfde handen en die bepalen waar het nieuws over gaat.

Zoals een zekere volt mevrouw die schietgebaren maakt naar een ander raadslid in een raadszaal zie je amper terug.
Dat had iemand van fvd moeten doen en het was weken nieuws geweest want waar moest dit toch heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:17 



 
Profiel   

Sunnda schreef
En vergeet niet dat in een democratie de overheid er is voor de burger, maar onze overheid is bezig provincien en gemeentes te passeren en steeds meer macht naar zich toe te trekken door wetgeving waardoor ze alles door kunnen drukken en zij voor jouw bepalen of en hoe je goed leeft.

Centraliseren van macht is erg gevaarlijk.


Ik heb juist het idee dat alle hoofdpijndossiers worden doorgeschoven naar de provincie en gemeenten. Neem jeugdzorg en stikstof als voorbeeld.
Kan de regering haar handen wassen in onschuld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:23 



 
Profiel   

Zo mocht Gidi Markuszower niet meer spreken van de kamervoorzitter omdat hij het woord eng gebruikte en dit niet terug wilde nemen.
Ging echt helemaal nergens over.
Vind ik ook zo iets in de kamer, dat dwangmatige mensen dingen willen laten terug nemen. Of het ergens afstand van moeten doen wat iemand anders zegt.


Janneke; Maar in democratie; de meerderheid is voor dan is het toch voor? Dat is toch democratie of ben ik nou gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:35 



 
Profiel   

Balko schreef
Janneke; Maar in democratie; de meerderheid is voor dan is het toch voor? Dat is toch democratie of ben ik nou gek.


Er wordt gezegd dat in het oude Athene er een simpel recept was:
wie man was, geen slaaf en 'al drie generaties in Athene woonde',
ging naar het marktplein en dan was het 'meeste stemmen gelden'.

Of het toen echt altijd zo simpel was, blijft een vraag.


Met name een kabinet zit vast aan allerlei afspraken,
van internationale verdragen via wetten tot zoiets vrijwilligs als een regeerakkoord.

En nou zijn de wetten volgens het principe 'meeste stemmen in Tweede en Eerste Kamer gelden' tot stand gekomen,
internationale verdragen zijn door het parlement geratificeerd (dus ook meeste stemmen gelden)
... het regeerakkoord heeft een andere status en kan in principe ter plekke veranderd worden of terzijde worden geschoven. (Wat soms grote gevolgen heeft, en soms moeiteloos en zonder consequenties kan.)


Binnen de partij is er volstrekte vrijheid om te zeggen wat je wil (het kan gevolgen hebben, dat dan weer wel) - maar een vvd kamerlid kan en mag de uitspraak van het congres naast zich neer leggen.
Ivm consequenties kan dit tricky zijn, maar ik hecht zelf erg aan de vrijheid van de Kamerleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:10 



 
Profiel   

ik reageer toch even op wat iemand schreef dat het dieptriest is dat drachtige koeien naar de slacht worden afgevoerd en dat het tijd wordt dat nederland weet wat er gebeurt.
Maar....... er worden elke dag duizenden en duizenden dieren naar de slacht gebracht. Onschuldige dieren waarvan wij vinden dat ze geen recht hebben te leven. Wat dacht je dat er gebeurt met de kalfjes die geboren worden??? Weggehaald bij de moeders dus. Wat gebeurt er met de stiertjes? Hup even vetmesten en dan naar de slacht. Koeien die jaarlijks een kalf moeten krijgen, die vervolgens weggehaald worden zodat de melk van de koe naar de mens gebracht kan worden. En dat vinden wij klaarblijkeljk met zijn allen ok. Nee, sorry, ik heb geen medelijden met de veeboer, laat hij of zij een eerlijke boterham verdienen en niet over de rug van dieren. We komen in NL heel veel mensen tekort in heel veel beroepen, dus lijjkt mij een win win situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:26 



 
Profiel   

Drachtige dieren mogen niet naar de slacht, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus dat is onzin.

En daarbij, mensen zijn niet gemaakt om vega(n) te zijn. Anders waren er vroeger al geen jagers geweest, we zijn nou eenmaal alles eters. Dat je daar zelf voor kiest prima, maar stop met het opdringen van dat linkse extremisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:28 



 
Profiel   

Mdrf schreef
Drachtige dieren mogen niet naar de slacht, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus dat is onzin.

En daarbij, mensen zijn niet gemaakt om vega(n) te zijn. Anders waren er vroeger al geen jagers geweest, we zijn nou eenmaal alles eters. Dat je daar zelf voor kiest prima, maar stop met het opdringen van dat linkse extremisme.


Het mag wel: https://www.veeteeltvlees.nl/nieuws/vle ... %20maanden)%20hebben%20bereikt.

Het moest zelfs met de fosfaatreductie. Vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:32 



 
Profiel   

cajabol schreef
ik reageer toch even op wat iemand schreef dat het dieptriest is dat drachtige koeien naar de slacht worden afgevoerd en dat het tijd wordt dat nederland weet wat er gebeurt.
Maar....... er worden elke dag duizenden en duizenden dieren naar de slacht gebracht. Onschuldige dieren waarvan wij vinden dat ze geen recht hebben te leven. Wat dacht je dat er gebeurt met de kalfjes die geboren worden??? Weggehaald bij de moeders dus. Wat gebeurt er met de stiertjes? Hup even vetmesten en dan naar de slacht. Koeien die jaarlijks een kalf moeten krijgen, die vervolgens weggehaald worden zodat de melk van de koe naar de mens gebracht kan worden. En dat vinden wij klaarblijkeljk met zijn allen ok. Nee, sorry, ik heb geen medelijden met de veeboer, laat hij of zij een eerlijke boterham verdienen en niet over de rug van dieren. We komen in NL heel veel mensen tekort in heel veel beroepen, dus lijjkt mij een win win situatie


Dat ligt aan de consument, niet aan de boer. Er zijn boeren die het heel erg goed voor hebben met hun dieren en zij die dat niet zijn.

Zo ben ik ook voor verbeteringen op dat gebied, een dierwaardiger leven. Maar imo gaat dat juist gepaard met meer land en niet minder zoals de regering nu wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:39 



 
Profiel   

juval schreef
Mdrf schreef
Drachtige dieren mogen niet naar de slacht, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus dat is onzin.

En daarbij, mensen zijn niet gemaakt om vega(n) te zijn. Anders waren er vroeger al geen jagers geweest, we zijn nou eenmaal alles eters. Dat je daar zelf voor kiest prima, maar stop met het opdringen van dat linkse extremisme.


Het mag wel: https://www.veeteeltvlees.nl/nieuws/vle ... %20maanden)%20hebben%20bereikt.

Het moest zelfs met de fosfaatreductie. Vreselijk.


Mijn excuus, het is dus alleen hoogdrachtige dieren die niet mogen. Ik dacht dat dit voor alle drachtige dieren gold.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:41 



 
Profiel   

Sunnda schreef
De media ligt ook wel aan de 'clickbait' cultuur. Dat zie je nu weer mooi met het 'volgende week wordt het 40°graden idee'
Er loopt al een topic waar mensen duidelijk zo'n clickbait titel hebben gelezen, maar niet de rest.

En ja het is deels ook waar..veel kranten/nieuwssites zijn in dezelfde handen en die bepalen waar het nieuws over gaat.

Zoals een zekere volt mevrouw die schietgebaren maakt naar een ander raadslid in een raadszaal zie je amper terug.
Dat had iemand van fvd moeten doen en het was weken nieuws geweest want waar moest dit toch heen.


Zoveel nieuwsartikelen zijn sensationeel belust, veel bangmakerij en uit het verband getrokken zaken.

Je hoort ook zelden wat over de overlast van veel AZC"s, op het nieuws alleen maar hoe zielig het is voor de mensen daar. Niet om het naar dit onderwerp te willen brengen, maar het is een klassiek geval van framing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:41 



 
Profiel   

Mdrf schreef
Drachtige dieren mogen niet naar de slacht, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus dat is onzin.

En daarbij, mensen zijn niet gemaakt om vega(n) te zijn. Anders waren er vroeger al geen jagers geweest, we zijn nou eenmaal alles eters. Dat je daar zelf voor kiest prima, maar stop met het opdringen van dat linkse extremisme.

Pardon?
En zit hier toch een boerin die dit verteld, en ik ben zelf schoondochter van een boer en ik vertel dit toch ook?

Wie ben jij om even te vertellen dat dit onzin is?
Want dat is het niet. Doe je research.

Edit:
Excuses zie dat er al op gereageerd is.
Echter is het niet handig dit zonder na te denken, en zonder research online te gooien, genoeg mensen die lezen tot jouw reactie en denken "Zie je wel, onzin, stomme boeren!" En vervolgens niet meer verder lezen.


Laatst bijgewerkt door Esaqar op 08-07-22 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:42 



 
Profiel   

Esaqar schreef
Mdrf schreef
Drachtige dieren mogen niet naar de slacht, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus dat is onzin.

En daarbij, mensen zijn niet gemaakt om vega(n) te zijn. Anders waren er vroeger al geen jagers geweest, we zijn nou eenmaal alles eters. Dat je daar zelf voor kiest prima, maar stop met het opdringen van dat linkse extremisme.

Pardon?
En zit hier toch een boerin die dit verteld, en ik ben zelf schoondochter van een boer en ik vertel dit toch ook?

Wie ben jij om even te vertellen dat dit onzin is?
Want dat is het niet. Doe je research.


even hierboven lezen ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen