Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Effecten van de stikstofplannen op de paardenhouderij

 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
elnienjo schreef
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat er tijdens de pandemie zoveel kinderen zijn geboren. Je zou denken dat het afremmend zou werken en nu met de crisis ook, maar nee...


Net als dat er in de oorlog ook aardig gefokt werd. Je zou idd zeggen dat doe je toch niet... geen andere activiteiten beschikbaar dan is kindjes maken voor vele mensen een prima tijd verdrijf. :)
Zou zelf geen kind op deze verrotte wereld willen zetten momenteel, zo een kind heeft in mijn ogen geen fijne toekomst.

Het is ook het allerbeste middel om de stikstofwaanzin te stoppen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:08 



 
Profiel   

Rizette schreef
Electra63 O jawel maar dat was allemaal ineens niet zo'n issue meer toen de boeren de schuld niet meer konden krijgen .


Wat een gelul.

Het is geen issue meer, omdat door alle maatregelen de zure regen flink gereduceerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:29 



 
Profiel   

Denemarken, en rest van de EU, heeft ook Natura2000 gebieden daarnaast is er in Denemarken een groot aandeel biologisch. Dat laatste zit vast ook nog wel groei in, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:45 



 
Profiel   

Balko schreef
Letsdunit schreef
Wij zijn maar met zijn tweeen maar de gesprekken zijn er wel, nadeel is dat we een boeren bedrijf hebben dus bij de grens ook flink in kunnen leveren. Ik denk in eerste instantie Frankrijk maar Zweden ook al over gedacht. Ik houd alleen niet zo van sneeuw. Mijn man krijg je hier niet makkelijk weg, boer in hart en nieren.
Wij zitten aan natura2000 gebied plus 75 reductie, ze willen hier al jaren moeras van maken, vergis je niet het is niet alleen melkvee maar er moet ook heel veel omgezet worden naar water.



Wij zijn een jong gezin en ook ik zou graag vertrekken. Maar mijn man leeft voor dit bedrijf.

Overigens las ik ergens terug ook over boeren uitkopen zonder opvolger. Hier onze buurman en oom (de vorige generatie, mijn man heeft het over genomen) die beide gepensioneerden zijn maar elke dag in het bedrijf te vinden.
Ze willen niet weg van hun bedrijf. Ze willen gewoon op afstand mee genieten.

Ik denk dat als ze mijn man het boeren af zouden nemen, ik snel geen man meer heb.
Of hij is er niet meer, of hij is niet meer de man die ik leerde kennen.
Ik snap de zelfmoorden onder boeren, dit is niet zomaar een hobby of baan. Dit is wie ze zijn.
Mijn man werkt dag en nacht en klaagt nooit, vind maar eens iemand die zo gepassioneerd is voor zijn werk. Veel werkgevers zouden erom staan te springen.
Zoals laatst een boer mooi zei;
‘Een boer wordt je niet, dat BEN je.’


Maar echt he, ik denk dat je het kunt vergelijken met paardenmensen (dus geen mensen met paarden).

Stel je voor, dat je als "paardenmeisje", dadelijk te horen krijgt, jij wordt uitgekocht, jij mag geen paarden meer houden, nee ook niet op een pensionstal of ergens anders, je moet gewoon stoppen met paarden, klaar!

want dat is waar het op neerkomt. Hoe zou bokt op zijn kop staan, als dit de toekomst gaat zijn (of misschien zelfs wel is).

Dat er tegen je gezegd wordt, je paard gaat maar naar de slager, er is geen plek meer voor hem in Nederland, je mag geen paard meer houden. Denk je dat toch eens in?

Wij hebben ook koeien, en zullen ook gaan minderen. Nu is het voor ons (een uit de hand gelopen) hobby, maar leuk is het niet......

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 10:07 



 
Profiel   

De "groene boeren" zien wel kansen en presenteren een plan
https://www.nu.nl/binnenland/6210566/groep-van-2500-duurzame-boeren-wil-sector-toekomst-bieden-met-tienpuntenplan.html

Er bestaat natuurlijk ook niet zoiets als DE boer, die zijn net zo verschillend als andere mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 10:16 



 
Profiel   

fransje23 schreef
De "groene boeren" zien wel kansen en presenteren een plan
https://www.nu.nl/binnenland/6210566/groep-van-2500-duurzame-boeren-wil-sector-toekomst-bieden-met-tienpuntenplan.html

Er bestaat natuurlijk ook niet zoiets als DE boer, die zijn net zo verschillend als andere mensen.

Vrees dat het geen standhoud met het mestbeleid wat ze ook nog vanuit de regering willen doorvoeren
https://dagblad010.nl/landelijk/volgend ... 0.facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 10:20 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
fransje23 schreef
De "groene boeren" zien wel kansen en presenteren een plan
https://www.nu.nl/binnenland/6210566/groep-van-2500-duurzame-boeren-wil-sector-toekomst-bieden-met-tienpuntenplan.html

Er bestaat natuurlijk ook niet zoiets als DE boer, die zijn net zo verschillend als andere mensen.

Vrees dat het geen standhoud met het mestbeleid wat ze ook nog vanuit de regering willen doorvoeren
https://dagblad010.nl/landelijk/volgend ... 0.facebook


Biologische boeren moeten, volgens mij, volgens de richtlijnen sowieso onder de norm van 170 kg stikstof per hectare blijven en hebben geen derogatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 10:35 



 
Profiel   

Oke dank je wel, dat wist ik niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 12:26 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Stel je voor, dat je als "paardenmeisje", dadelijk te horen krijgt, jij wordt uitgekocht, jij mag geen paarden meer houden, nee ook niet op een pensionstal of ergens anders, je moet gewoon stoppen met paarden, klaar!

want dat is waar het op neerkomt. Hoe zou bokt op zijn kop staan, als dit de toekomst gaat zijn (of misschien zelfs wel is).

Dat er tegen je gezegd wordt, je paard gaat maar naar de slager, er is geen plek meer voor hem in Nederland, je mag geen paard meer houden. Denk je dat toch eens in?


Ik heb het vaker gezegd: de primaire sector is een puinbak.
Ik ben een fan van onder andere het tien punten plan dat vanmorgen door 2500 boeren is gepresenteerd.

In het plan staan een aantal drastische maatregelen, zoals de prijs voor de consument aanpassen (via de btw bijvoorbeeld)
zodat duurzame producten goedkoper worden.
Dwz: goedkoper dan spul dat met kunstmest is geproduceerd, want de kunstmest is in dit plan niet meer nodig.

En dat is een heel ander verhaal dan 'ik kan geen boer meer zijn: of
'ze zijn tegen ons, ze willen ons weg hebben'.

(Dat de klap groot is, erken ik - maar na dertig, veertig jaar wegkijken door de overheid en een DEEL van de sector zelf KAN dit gewoon niet meer.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 14:08 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Rizette schreef
Electra63 O jawel maar dat was allemaal ineens niet zo'n issue meer toen de boeren de schuld niet meer konden krijgen .


Wat een gelul.

Het is geen issue meer, omdat door alle maatregelen de zure regen flink gereduceerd is.[/quo
Het was destijds een issue en de boeren zouden het gedaan hebben, kranten stonden vol. Toen industrie de grote veroorzaker bleek te zijn en verdere milieuvervuiling was het niet meer in het nieuws en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 14:21 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Denemarken, en rest van de EU, heeft ook Natura2000 gebieden daarnaast is er in Denemarken een groot aandeel biologisch. Dat laatste zit vast ook nog wel groei in, denk ik.

Groei in Denemarken voor biologisch? Hier loopt het vast want de Nederlander wil er niet extra voor betalen dus kan er niet meer geproduceerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 14:22 



 
Profiel   

Rizette schreef
Groei in Denemarken voor biologisch? Hier loopt het vast want de Nederlander wil er niet extra voor betalen dus kan er niet meer geproduceerd worden.

In Denemarken gaat het prima, biologisch boeren.

En het plan van de 2500 boeren bevat een invalshoek om de consument op zonder prijsverhoging aan duurzaam geproduceerde producten te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 14:28 



 
Profiel   

Rizette schreef
fransje23 schreef
Denemarken, en rest van de EU, heeft ook Natura2000 gebieden daarnaast is er in Denemarken een groot aandeel biologisch. Dat laatste zit vast ook nog wel groei in, denk ik.

Groei in Denemarken voor biologisch? Hier loopt het vast want de Nederlander wil er niet extra voor betalen dus kan er niet meer geproduceerd worden.


Ergens in dit topic is een link over hoe ze dat hebben aangepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 14:52 



 
Profiel   

fransje23 schreef
OleJon schreef
En democratie, in Nederland?
Laat me niet lachen. Is zo corrupt tot en met.


Probeer eens een dictatuur uit qua corruptie!

Het feit dat je dit kan en durft te posten zegt al heel wat :j


Ja dat kan en mag ik. De overheid heeft zelf wel bewezen. Vriendjespolitiek uit alle hoeken.
Waarom denk je dat er anders zo weinig vertrouwen in het kabinet is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:27 



 
Profiel   

Ik las gisteren een artikel vanuit een nieuwszender in Australie dat Nederland aardige dictatuurtrekjes begint te vertonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:31 



 
Profiel   

Denemarken en groene landbouw : artikel in De Groene Amsterdammer.

En er is wel verschil tussen 'doen wat je vrienden zeggen' (je kiezers kunnen dit zijn)
en corrupt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:33 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Ik las gisteren een artikel vanuit een nieuwszender in Australie dat Nederland aardige dictatuurtrekjes begint te vertonen.


Ben benieuwd op basis waarvan ze dat denken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:34 



 
Profiel   

OleJon schreef
Ja dat kan en mag ik. De overheid heeft zelf wel bewezen. Vriendjespolitiek uit alle hoeken.
Waarom denk je dat er anders zo weinig vertrouwen in het kabinet is?


Denk je dat er bij een dictatuur meer vertrouwen is in de politiek?

Ik zeg niet dat het goed gaat. We hebben een zwabber beleid en ik vind dat er veel foute keuzes zijn gemaakt.
Vooral het feit dat Rutte alles weg lacht en geen verantwoordelijkheid neemt irriteert mij.
Maar veel mensen zijn dat schijnbaar niet met mij eens.

We feit dat er zoveel verschillende politieke partijen zijn maakt het sowieso lastig om te regeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:51 



 
Profiel   

We zijn hard op weg naar een dictatuur....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 10:01 



 
Profiel   

Ik ben het wel met je eens fransje23. Er worden te veel fouten gemaakt, onder tafel geveegd en niet opgelost. En idd wat je zegt Rutte lacht het weg. Of hi heeft er geen actieve herinnering meer aan.

Kijk naar de mensen in de toeslagen affaire. Dit is nog steeds niet opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 10:07 



 
Profiel   

Mdrf schreef
We zijn hard op weg naar een dictatuur....


Met een het grootste aantal te kiezen partijen ter wereld?

Leg uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 10:24 



 
Profiel   

Ik snap de opmerking dictatuur wel. Misschien niet in letterlijke zin in de macht bij 1 persoon, maar wel dat er macht wordt misbruikt en dat mensen er te makkelijk mee weg komen.
Hoe vaak zijn er geen bonnetjes rellen? Belangenverstrengeling etc?
Als politicus heb je een voorbeeld functie. Je staat ergens voor. Je moet je er mee dan normaal bewust van zijn dat jouw gedrag boven alle twijfel verheven moet zijn. En laat dat nou net niet zijn wat er aan de hand is... Als we alleen al kijken naar de grappen van Rutte en zijn geheugen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:09 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Biologische boeren moeten, volgens mij, volgens de richtlijnen sowieso onder de norm van 170 kg stikstof per hectare blijven en hebben geen derogatie.



Maar ik denk dat veel mensen nu ten onrechte zeggen dat boeren niks willen.

Wij zijn als boeren dagelijks bezig met innoveren en beter. Dat willen wij tenslotte zelf ook voor de toekomst van onze kinderen.
Er zitten rotte appels bij die niks willen, tuurlijk, maar de meerderheid is goed gezind.

Boer Koos heeft zelf het natuurgebied aangelegd wat hem nu nekt bijvoorbeeld.

Maar wij willen niet weer een mega investering doen en dan over 4 jaar (stuk minder inmiddels door alle politieke drama) weer een nieuwe ster aan het front die toch besluit dat het anders moet.
Het kan toch niet zo zijn dat ik net een ton heb geïnvesteerd in Fosfaatrechten, dit nog niet eens heb kunnen weer verdienen en nu weer een slag om de oren krijg?

Daarnaast, het is niet zo simpel dat je zomaar even je voerbeleid ed aanpast. Onze koeien zijn ook ergens op gefokt. Als ik ze ineens heel schraal ga voeren wordt het dier daar niet gezond van.
Als je een Fjord en hoog in het bloed staande KWPNer het zelfde voert heb je of een dikke Fjord die hoefbevangen staat, of een magere doffe KWPNer.
Dus dan moet de hele veestapel plaats maken voor een ander ras. Dubbeldoel of kruisling. Maar zoals ik niet blij wordt van een Fjord, wordt mijn man dat niet van bijv een MRIJ.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:15 



 
Profiel   

Balko schreef
Esaqar schreef
Ik vraag me eigenlijk af wie hier ook de inside verhalen van boeren weet. Hoe zij hebben moeten inkrimpen destijds, wat zij al hebben ingeleverd, en wat zij nu weer moeten inleveren.
Hoeveel zij hebben geïnvesteerd om aan de regels te voldoen, hoeveel zij werken, en hoeveel zij om hun dieren geven.

Want eerlijk is eerlijk.
De boeren zijn natuurlijk niet te vergelijken met een Schiphol of een Tata Steel.

Want achter Tata steel zit een erg rijke man. En Schiphol is voor 70% van de Nederlandse staat, voor 20% van Amsterdam, 2% van Rotterdam en 8% van het ADP.

Daar zit niet achter elke aparte boerderij een gezin die vechten voor het bestaan.

Ik denk dat we dat niet moeten vergeten.
Natuurlijk gaat Schiphol niet protesteren, dat is van Nederland zelf.
Natuurlijk gaat die beste man van Tata steel niet protesteren, geld speelt geen rol bij hun.

Maar de boer moet afscheid nemen van koeien omdat er ineens ingekrompen moet worden.
Hoe denken jullie dat dat ging toen er 100 koeien drachtig waren er afscheid genomen moest worden van 20 koeien?
Precies. De boer moest met tranen in de ogen en lood in de schoenen 20 zwangere koeien naar de slacht brengen.

Ik dwaal af.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen minder boeren in dit land zou willen.



Ik ben zo’n boerin. Dit was ons verhaal…
Daarom doet het mij ook enorm verdriet hoe mensen praten.

We willen van de massa bedrijven af. Maar dat zijn waarschijnlijk een van de weinige die gaan overleven met deze plannen.
De boer met 25 koeien zoals onze buurman die heeft het al opgegeven. Hoe verdrietig is dat!
Dubbeldoel koeien ook nog, wat iedereen hier noemt zo mooi te vinden.

Maar dat is het probleem, ik denk dat mensen niet inzien wat dit daadwerkelijk voor invloed gaat hebben.

En na alles wat er al gebeurd is hebben we inderdaad niet meer de illusie dat de provincie er nu een goed beleid op gaat maken.



Ik vind het dieptriest dat jullie, en velen met jullie drachtige koeien naar de slacht hebben moeten brengen.
Ik vind het onmenselijk. |(

En ik snap niet dat een groot deel van de Nederlanders nog niet doorheeft wat er aan het gebeuren is.
Ik vind het een doodenge ontwikkeling en ik houd mijn hart vast.


Laatst bijgewerkt door sterregoud op 07-07-22 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:21 



 
Profiel   

Balko schreef
fransje23 schreef
Biologische boeren moeten, volgens mij, volgens de richtlijnen sowieso onder de norm van 170 kg stikstof per hectare blijven en hebben geen derogatie.



Maar ik denk dat veel mensen nu ten onrechte zeggen dat boeren niks willen.

Wij zijn als boeren dagelijks bezig met innoveren en beter. Dat willen wij tenslotte zelf ook voor de toekomst van onze kinderen.
Er zitten rotte appels bij die niks willen, tuurlijk, maar de meerderheid is goed gezind.

Boer Koos heeft zelf het natuurgebied aangelegd wat hem nu nekt bijvoorbeeld.

Maar wij willen niet weer een mega investering doen en dan over 4 jaar (stuk minder inmiddels door alle politieke drama) weer een nieuwe ster aan het front die toch besluit dat het anders moet.
Het kan toch niet zo zijn dat ik net een ton heb geïnvesteerd in Fosfaatrechten, dit nog niet eens heb kunnen weer verdienen en nu weer een slag om de oren krijg?

Daarnaast, het is niet zo simpel dat je zomaar even je voerbeleid ed aanpast. Onze koeien zijn ook ergens op gefokt. Als ik ze ineens heel schraal ga voeren wordt het dier daar niet gezond van.
Als je een Fjord en hoog in het bloed staande KWPNer het zelfde voert heb je of een dikke Fjord die hoefbevangen staat, of een magere doffe KWPNer.
Dus dan moet de hele veestapel plaats maken voor een ander ras. Dubbeldoel of kruisling. Maar zoals ik niet blij wordt van een Fjord, wordt mijn man dat niet van bijv een MRIJ.


Ik denk eigenlijk dat weinig mensen denken dat boeren niets willen.
Dat veel mensen snappen dat ze speelbal zijn tussen politiek banken, leveranciers en afnemers.
Er is niet voor niets veel sympathie.

Daarbij zijn er heel veel mensen ontevreden met de politiek van de afgelopen jaren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen