Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Effecten van de stikstofplannen op de paardenhouderij

 
Profiel   

fransje23 schreef
DuoPenotti schreef
De weidevogels doen het hier dan ontzettend goed op het Engelse raai.
Daarnaast staat hier bij erg veel akkers een rand van 3 meter met wildbloemen.

Maar dan zie bermen langs de wegen gras, vies gras, Ken er maar enkele waar bloemen zijn ggezaaid... kan ook anders.

En nogmaals; In de lijst met grootste uitstoters van stikstofoxiden staan alleen industriële bedrijven en geen veehouderij bedrijven.


De weidevogelstand in Nederland neemt al een aantal jaar af.
Dat is een gegeven. Zal uiteraard meerdere oorzaken hebben maar vroeg en veelvuldig maaien en een monocultuur werken niet in het voordeel.
Daarbij hebben de vogels ook graag een wat hogere grondwaterstand.


Niemand ontkent dat Tata en Schiphol veel stikstof uitstoten.
En ook die zijn aan het werk gezet.

Maximum snelheid verlagen is ook een maatregel die vrijwel iedereen aan gaat.

In Noord-Holland hebben we best wat mooie bloeiende bermen. Gemeenten die minder en later maaien en stukken langer gras laten staan etc.
Hangt misschien een beetje per provincie af?



Als er straks volop gebouwd word kunnen de weidevogels helemaal nergens meer heen. En de andere dieren die in de weilanden leven ook niet.

En democratie, in Nederland?
Laat me niet lachen. Is zo corrupt tot en met.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 21:11 



 
Profiel   

Ik vraag me eigenlijk af wie hier ook de inside verhalen van boeren weet. Hoe zij hebben moeten inkrimpen destijds, wat zij al hebben ingeleverd, en wat zij nu weer moeten inleveren.
Hoeveel zij hebben geïnvesteerd om aan de regels te voldoen, hoeveel zij werken, en hoeveel zij om hun dieren geven.

Want eerlijk is eerlijk.
De boeren zijn natuurlijk niet te vergelijken met een Schiphol of een Tata Steel.

Want achter Tata steel zit een erg rijke man. En Schiphol is voor 70% van de Nederlandse staat, voor 20% van Amsterdam, 2% van Rotterdam en 8% van het ADP.

Daar zit niet achter elke aparte boerderij een gezin die vechten voor het bestaan.

Ik denk dat we dat niet moeten vergeten.
Natuurlijk gaat Schiphol niet protesteren, dat is van Nederland zelf.
Natuurlijk gaat die beste man van Tata steel niet protesteren, geld speelt geen rol bij hun.

Maar de boer moet afscheid nemen van koeien omdat er ineens ingekrompen moet worden.
Hoe denken jullie dat dat ging toen er 100 koeien drachtig waren er afscheid genomen moest worden van 20 koeien?
Precies. De boer moest met tranen in de ogen en lood in de schoenen 20 zwangere koeien naar de slacht brengen.

Ik dwaal af.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen minder boeren in dit land zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 21:30 



 
Profiel   

Esaqar schreef
Ik vraag me eigenlijk af wie hier ook de inside verhalen van boeren weet. Hoe zij hebben moeten inkrimpen destijds, wat zij al hebben ingeleverd, en wat zij nu weer moeten inleveren.
Hoeveel zij hebben geïnvesteerd om aan de regels te voldoen, hoeveel zij werken, en hoeveel zij om hun dieren geven.

Want eerlijk is eerlijk.
De boeren zijn natuurlijk niet te vergelijken met een Schiphol of een Tata Steel.

Want achter Tata steel zit een erg rijke man. En Schiphol is voor 70% van de Nederlandse staat, voor 20% van Amsterdam, 2% van Rotterdam en 8% van het ADP.

Daar zit niet achter elke aparte boerderij een gezin die vechten voor het bestaan.

Ik denk dat we dat niet moeten vergeten.
Natuurlijk gaat Schiphol niet protesteren, dat is van Nederland zelf.
Natuurlijk gaat die beste man van Tata steel niet protesteren, geld speelt geen rol bij hun.

Maar de boer moet afscheid nemen van koeien omdat er ineens ingekrompen moet worden.
Hoe denken jullie dat dat ging toen er 100 koeien drachtig waren er afscheid genomen moest worden van 20 koeien?
Precies. De boer moest met tranen in de ogen en lood in de schoenen 20 zwangere koeien naar de slacht brengen.

Ik dwaal af.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen minder boeren in dit land zou willen.



Ik ben zo’n boerin. Dit was ons verhaal…
Daarom doet het mij ook enorm verdriet hoe mensen praten.

We willen van de massa bedrijven af. Maar dat zijn waarschijnlijk een van de weinige die gaan overleven met deze plannen.
De boer met 25 koeien zoals onze buurman die heeft het al opgegeven. Hoe verdrietig is dat!
Dubbeldoel koeien ook nog, wat iedereen hier noemt zo mooi te vinden.

Maar dat is het probleem, ik denk dat mensen niet inzien wat dit daadwerkelijk voor invloed gaat hebben.

En na alles wat er al gebeurd is hebben we inderdaad niet meer de illusie dat de provincie er nu een goed beleid op gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 21:35 



 
Profiel   

Balko schreef
Esaqar schreef
Ik vraag me eigenlijk af wie hier ook de inside verhalen van boeren weet. Hoe zij hebben moeten inkrimpen destijds, wat zij al hebben ingeleverd, en wat zij nu weer moeten inleveren.
Hoeveel zij hebben geïnvesteerd om aan de regels te voldoen, hoeveel zij werken, en hoeveel zij om hun dieren geven.

Want eerlijk is eerlijk.
De boeren zijn natuurlijk niet te vergelijken met een Schiphol of een Tata Steel.

Want achter Tata steel zit een erg rijke man. En Schiphol is voor 70% van de Nederlandse staat, voor 20% van Amsterdam, 2% van Rotterdam en 8% van het ADP.

Daar zit niet achter elke aparte boerderij een gezin die vechten voor het bestaan.

Ik denk dat we dat niet moeten vergeten.
Natuurlijk gaat Schiphol niet protesteren, dat is van Nederland zelf.
Natuurlijk gaat die beste man van Tata steel niet protesteren, geld speelt geen rol bij hun.

Maar de boer moet afscheid nemen van koeien omdat er ineens ingekrompen moet worden.
Hoe denken jullie dat dat ging toen er 100 koeien drachtig waren er afscheid genomen moest worden van 20 koeien?
Precies. De boer moest met tranen in de ogen en lood in de schoenen 20 zwangere koeien naar de slacht brengen.

Ik dwaal af.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen minder boeren in dit land zou willen.



Ik ben zo’n boerin. Dit was ons verhaal…
Daarom doet het mij ook enorm verdriet hoe mensen praten.

We willen van de massa bedrijven af. Maar dat zijn waarschijnlijk een van de weinige die gaan overleven met deze plannen.
De boer met 25 koeien zoals onze buurman die heeft het al opgegeven. Hoe verdrietig is dat!
Dubbeldoel koeien ook nog, wat iedereen hier noemt zo mooi te vinden.

Maar dat is het probleem, ik denk dat mensen niet inzien wat dit daadwerkelijk voor invloed gaat hebben.

En na alles wat er al gebeurd is hebben we inderdaad niet meer de illusie dat de provincie er nu een goed beleid op gaat maken.

Ik vertelde het verhaal van mijn schoonouders, maar ik vind het zo erg om te horen dat zij niet te enigen waren en dat dit ook jouw verhaal is...

Dan zie je hoeveel pijn ze dat doet.
Want kies je voor de jonge koe die je nog oud kan zien worden binnen je bedrijf en wat financieel gezien verstandiger is, of kies je voor die oude koe, die weinig melk geeft maar die nog lekker van haar oude dag geniet?
Ik vond het hartverscheurend om te horen.
Want waarom kiezen?!

En inderdaad. De kleine bedrijven met een hart voor de koe gaan het op deze manier verliezen van de massastallen.

Sommige mensen zullen er wel te ver vanaf staan om het te begrijpen. Maar boeren houden van hun vee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 21:40 



 
Profiel   

Helemaal mee eens, ik zie de wanhoop bij vrienden en buren met veestallen maar ook de bezorgdheid bij mijn man, wij hebben een akkerbouw bedrijf. Doet mij ook pijn hoe er hier en daar over boeren gesproken wordt, mensen hebben geen idee…
En eerlijk , ik heb mijn vertrek plan al klaar liggen mochten de paarden ook aan de beurt komen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 21:45 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Helemaal mee eens, ik zie de wanhoop bij vrienden en buren met veestallen maar ook de bezorgdheid bij mijn man, wij hebben een akkerbouw bedrijf. Doet mij ook pijn hoe er hier en daar over boeren gesproken wordt, mensen hebben geen idee…
En eerlijk , ik heb mijn vertrek plan al klaar liggen mochten de paarden ook aan de beurt komen…


Nou, voor het eerst ging dit door mijn hoofd dit weekend. Maar waar ga je heen he? Ik vind het heel lastig.

Balko; vanuit hier meer dan steun hoor! Heel veel sterkte voor jullie ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:10 



 
Profiel   

Letsdunnit, wat zijn je plannen als her zover komt?

Wij denken serieus aan emigreren, zweden of canada. Maar ja, we zitten wel met een oude schoonmoeder en met schoolgaande en studerende kinderen. Dus een beslissing die we niet makkelijk kunnen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:15 



 
Profiel   

Wij zijn maar met zijn tweeen maar de gesprekken zijn er wel, nadeel is dat we een boeren bedrijf hebben dus bij de grens ook flink in kunnen leveren. Ik denk in eerste instantie Frankrijk maar Zweden ook al over gedacht. Ik houd alleen niet zo van sneeuw. Mijn man krijg je hier niet makkelijk weg, boer in hart en nieren.
Wij zitten aan natura2000 gebied plus 75 reductie, ze willen hier al jaren moeras van maken, vergis je niet het is niet alleen melkvee maar er moet ook heel veel omgezet worden naar water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:23 



 
Profiel   

Veel moerassen zijn destijds droog gelegd ter bestrijding van noordelijke malaria. Weer iemand niet opgelet dat de mensen toen valide redenen hadden om dingen te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:31 



 
Profiel   

Ik steun de boeren. Ik heb mijn onderschrift aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:32 



 
Profiel   

Esaqar schreef
Ik vraag me eigenlijk af wie hier ook de inside verhalen van boeren weet. Hoe zij hebben moeten inkrimpen destijds, wat zij al hebben ingeleverd, en wat zij nu weer moeten inleveren.
Hoeveel zij hebben geïnvesteerd om aan de regels te voldoen, hoeveel zij werken, en hoeveel zij om hun dieren geven.

Niet alle boeren in het dorp laten mij in hun ziel kijken, maar pijn doet het.
Citaat
Want eerlijk is eerlijk.
De boeren zijn natuurlijk niet te vergelijken met een Schiphol of een Tata Steel.

Want achter Tata steel zit een erg rijke man. En Schiphol is voor 70% van de Nederlandse staat, voor 20% van Amsterdam, 2% van Rotterdam en 8% van het ADP.

Zo ongeveer de enige overeenkomst is dat alle drie deze bedrijfstakken milieuvervuiling opleveren.
Citaat
Natuurlijk gaat Schiphol niet protesteren, dat is van Nederland zelf.

Nou, voor een bedrijf dat van onszelf is gedraagt Schiphol zich wel heel beroerd.
Ik stond er nog te demonstreren, vorige maand.
Schiphol vindt dat ze boven de wet staat.
Citaat
Maar de boer moet afscheid nemen van koeien omdat er ineens ingekrompen moet worden.
Hoe denken jullie dat dat ging toen er 100 koeien drachtig waren er afscheid genomen moest worden van 20 koeien?
Precies. De boer moest met tranen in de ogen en lood in de schoenen 20 zwangere koeien naar de slacht brengen.

Ik dwaal af.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen minder boeren in dit land zou willen.

Ik wil nadrukkelijk meer boeren ipv minder.
Ik baal van het verdwijnen van de gezinsbedrijven.

En van de idiote organisatie van de sector.
(Veel winst bij de agrofirms, veel publiek geld naar landbouw,
resultaat: boeren werken zich te pletter, voelen zich niet door LTO vertegenwoordigd -
zigzag beleid van de overheid gecombineerd met wegkijken van de problemen,
en dus milieu vervuiling.)
... een sector die zo raar in elkaar steekt: zeg maar wanorde. Chaos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:39 



 
Profiel   

Ik zie eigenlijk juist kansen voor de familiebedrijven met de mogelijk toekomstige regelgeving.
Ze willen extensief en meer natuur inclusief met een boer voor de boer als natuurbeheerder. Dan denk ik aan kleinere bedrijven en niet aan hypermoderne megastallen.

Daarbij begrijp ik heel goed hoe moeilijk het geweest is om afscheid te nemen van drachtige gezonde koeien!
Bedank Henk Bleker ervoor want als er een duidelijk beleid was geweest voor de afschaffing van het melkquotum was het nooit zover gekomen!

Het is grotendeels de schuld van de korte termijnvisie van de afgelopen 15 a 20 jaar landbouwpolitiek en druk op schaalvergroting door banken en leveranciers.
Maar daar koop je nu niks meer voor! -O-
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:39 



 
Profiel   

OleJon schreef
En democratie, in Nederland?
Laat me niet lachen. Is zo corrupt tot en met.


Probeer eens een dictatuur uit qua corruptie!

Het feit dat je dit kan en durft te posten zegt al heel wat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:43 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Wij zijn maar met zijn tweeen maar de gesprekken zijn er wel, nadeel is dat we een boeren bedrijf hebben dus bij de grens ook flink in kunnen leveren. Ik denk in eerste instantie Frankrijk maar Zweden ook al over gedacht. Ik houd alleen niet zo van sneeuw. Mijn man krijg je hier niet makkelijk weg, boer in hart en nieren.
Wij zitten aan natura2000 gebied plus 75 reductie, ze willen hier al jaren moeras van maken, vergis je niet het is niet alleen melkvee maar er moet ook heel veel omgezet worden naar water.



Wij zijn een jong gezin en ook ik zou graag vertrekken. Maar mijn man leeft voor dit bedrijf.

Overigens las ik ergens terug ook over boeren uitkopen zonder opvolger. Hier onze buurman en oom (de vorige generatie, mijn man heeft het over genomen) die beide gepensioneerden zijn maar elke dag in het bedrijf te vinden.
Ze willen niet weg van hun bedrijf. Ze willen gewoon op afstand mee genieten.

Ik denk dat als ze mijn man het boeren af zouden nemen, ik snel geen man meer heb.
Of hij is er niet meer, of hij is niet meer de man die ik leerde kennen.
Ik snap de zelfmoorden onder boeren, dit is niet zomaar een hobby of baan. Dit is wie ze zijn.
Mijn man werkt dag en nacht en klaagt nooit, vind maar eens iemand die zo gepassioneerd is voor zijn werk. Veel werkgevers zouden erom staan te springen.
Zoals laatst een boer mooi zei;
‘Een boer wordt je niet, dat BEN je.’

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:52 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik zie eigenlijk juist kansen voor de familiebedrijven met de mogelijk toekomstige regelgeving.
Ze willen extensief en meer natuur inclusief met een boer voor de boer als natuurbeheerder. Dan denk ik aan kleinere bedrijven en niet aan hypermoderne megastallen.

Daarbij begrijp ik heel goed hoe moeilijk het geweest is om afscheid te nemen van drachtige gezonde koeien!
Bedank Henk Bleker ervoor want als er een duidelijk beleid was geweest voor de afschaffing van het melkquotum was het nooit zover gekomen!

Het is grotendeels de schuld van de korte termijnvisie van de afgelopen 15 a 20 jaar landbouwpolitiek en druk op schaalvergroting door banken en leveranciers.
Maar daar koop je nu niks meer voor! -O-
.


Vergeet Tjeerd de Groot niet die stond ook
Vooraan te juichen. Hoe meer melk hoe beter. En nu de boeren onderuit schoffelen.

Maar ik denk dat je beeld ervan mooi is met extensief boeren, maar dat dit niet het geen is wat er gaat gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:57 



 
Profiel   

tamary schreef
Veel moerassen zijn destijds droog gelegd ter bestrijding van noordelijke malaria. Weer iemand niet opgelet dat de mensen toen valide redenen hadden om dingen te doen?

Met de oprukkende tijgermug en ongetwijfeld ook malaria idd niet bijster slim om bewust moerassen te creëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 23:09 



 
Profiel   

Balko schreef
Maar ik denk dat je beeld ervan mooi is met extensief boeren, maar dat dit niet het geen is wat er gaat gebeuren.


De tijd zal het leren!

Vooralsnog is er vooral heel veel onduidelijkheid en daardoor onzekerheid. Het kan ook minder slecht uitpakken.
Neem het invoeren van het melkquotum als voorbeeld. Ook daar was fel protest tegen. Het leek een vloek maar werd een zege omdat de melkprijs redelijk stabiel werd en op een redelijk niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 23:18 



 
Profiel   

En uiteindelijk door mega groei en daarna fosfaatrechten met pijldata in het verleden een drama.

De een bedenkt, de volgende schoffelt t weer onderuit en gaat opnieuw het wiel uitvinden.
Gelukkig hebben ze allemaal nog nooit een boerderij gerund maar weten ze toch hoe t werkt :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 23:56 



 
Profiel   

Balko schreef
En uiteindelijk door mega groei en daarna fosfaatrechten met pijldata in het verleden een drama.

De een bedenkt, de volgende schoffelt t weer onderuit en gaat opnieuw het wiel uitvinden.
Gelukkig hebben ze allemaal nog nooit een boerderij gerund maar weten ze toch hoe t werkt :


Daarom had er dus een plan moeten zijn voor de afschaffing want dat iedereen volop zou melken stond vast. Dat er fosfaatrechten zouden komen ook. Alleen de peildatum was te lang onbekend..er is gespeculeerd op een knelgevallenregeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 00:21 



 
Profiel   

Denemarken is een mooi land om te boeren, beetje zelfde klimaat, goede landbouwgrond en veel ruimte. Ken enkele boeren die daar naar toe vertrokken zijn.

Al voor deze problematiek, omdat ze gek worden van de regels die continu veranderen en boeren haast niet te doen was voor deze mensen die 6 dagen in de week hele volle dagen werkten soms zelfs de avonden er bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 08:47 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Denemarken is een mooi land om te boeren, beetje zelfde klimaat, goede landbouwgrond en veel ruimte. Ken enkele boeren die daar naar toe vertrokken zijn.

Al voor deze problematiek, omdat ze gek worden van de regels die continu veranderen en boeren haast niet te doen was voor deze mensen die 6 dagen in de week hele volle dagen werkten soms zelfs de avonden er bij.

Maar denkt Denemarken gevrijwaard te blijven van de EU-regelgeving of is het een land met ballen dat op blijft komen voor hun soevereiniteit en uit de EU stapt als die beginnen te dwingelanden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:04 



 
Profiel   

Nienkje_H schreef
Asciugamano schreef
Natuurlijk niet.
De veeindustrie is verreweg de grootste stikstofvervuiler.
Natuurlijk wordt daar het hardst in gesneden!

Dat dat gevolgen voor anderen gaat hebben, is onvermijdelijk.
Ja en ook kleinere vervuilers zullen zich moeten aanpassen.

Jullie willen toch ook een beter klimaat enz?
Of alleen als dat niet ten koste gaat van je eigen belangen?


Hear hear!
Op internet ben ik vaak best gematigd, en laat ik politiek gezien vaak enorm niet het achtersvan mijn tong zien. Maar hier word ikzo giftig van: 1) ja, oprecht K voor boeren die uitgekocht gaan worden en dat niet willen.
2) maar laten we wel wezen, tis niet dat dit er niet aan zat te komen. Al 20 tot 25 jaar weten we dat het niet houdbaar was. Zure regen is een term uit mijn jeugd (ik ben 53). Doe nou niet alsof dit een donderslag bij heldere hemel is. 3) op zich wel donderslag bij heldere hemel, want door de boerenlobby zijn zij dus al 25 jaar uit de wind gehouden terwijl men wist dat dat niet houdbaar was.
4) wat ik het rottigst vind voor de boeren is dat ze al decennia lang met ‘pappen en nathouden’ aan het lijntje zijn gehouden. Zachte heelmeesters (CDA en VVD).
5) en geen boer geen voer, get a life, geen boer, lagere export inkomsten. Al moet je dat zeker niet uitpoetsen, maar tis niet dat we voor een lege Jumbo komen te staan. Wederom een tikkie grootheidswaanzin van de boeren.
Aten we maar wat meer lokaal, maar vnl onze buurlanden worden blij van onze goedkope bioindustrie (en die is vooral NIET biologisch) dieren.
6) het was voor de mijnen en de sluiting daarvan óók heel zuur, toch gebeurd. Ook best K voor de mijn medewerkers.
7) de paardenbedrijven zijn peanuts, vergeleken met de kippen-, varkens- en koeienbio-industrie bedrijven, maar ook als die niet aan de vereisten voldoen: sluiten, verplaatsen, verkleinen, aanpassen.

Zo: ik heb erg zitten spuien, sorry, maar zo zit ik erin.

Zure regen??? Die was plotsklaps ineens verdwenen toen bleek dat de boeren niet de oorzaak waren. Dat ging er trouwens niet over dat de bomen harder gringen groeien(zoals bij stikstof) maar de bomen zouden er dood aan gaan. Was ineens weg die zure regen toen de boeren niet de veroorzaker waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:55 



 
Profiel   

Rizette schreef
Nienkje_H schreef


Hear hear!
Op internet ben ik vaak best gematigd, en laat ik politiek gezien vaak enorm niet het achtersvan mijn tong zien. Maar hier word ikzo giftig van: 1) ja, oprecht K voor boeren die uitgekocht gaan worden en dat niet willen.
2) maar laten we wel wezen, tis niet dat dit er niet aan zat te komen. Al 20 tot 25 jaar weten we dat het niet houdbaar was. Zure regen is een term uit mijn jeugd (ik ben 53). Doe nou niet alsof dit een donderslag bij heldere hemel is. 3) op zich wel donderslag bij heldere hemel, want door de boerenlobby zijn zij dus al 25 jaar uit de wind gehouden terwijl men wist dat dat niet houdbaar was.
4) wat ik het rottigst vind voor de boeren is dat ze al decennia lang met ‘pappen en nathouden’ aan het lijntje zijn gehouden. Zachte heelmeesters (CDA en VVD).
5) en geen boer geen voer, get a life, geen boer, lagere export inkomsten. Al moet je dat zeker niet uitpoetsen, maar tis niet dat we voor een lege Jumbo komen te staan. Wederom een tikkie grootheidswaanzin van de boeren.
Aten we maar wat meer lokaal, maar vnl onze buurlanden worden blij van onze goedkope bioindustrie (en die is vooral NIET biologisch) dieren.
6) het was voor de mijnen en de sluiting daarvan óók heel zuur, toch gebeurd. Ook best K voor de mijn medewerkers.
7) de paardenbedrijven zijn peanuts, vergeleken met de kippen-, varkens- en koeienbio-industrie bedrijven, maar ook als die niet aan de vereisten voldoen: sluiten, verplaatsen, verkleinen, aanpassen.

Zo: ik heb erg zitten spuien, sorry, maar zo zit ik erin.

Zure regen??? Die was plotsklaps ineens verdwenen toen bleek dat de boeren niet de oorzaak waren. Dat ging er trouwens niet over dat de bomen harder gringen groeien(zoals bij stikstof) maar de bomen zouden er dood aan gaan. Was ineens weg die zure regen toen de boeren niet de veroorzaker waren.


Ooit gehoord van de maatregelen die genomen zijn tegen de zure regen en het gat in de ozonlaag?
Waarschijnlijk niet..... :D

https://www.anderetijden.nl/aflevering/ ... oosdoeners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:57 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Wij zijn maar met zijn tweeen maar de gesprekken zijn er wel, nadeel is dat we een boeren bedrijf hebben dus bij de grens ook flink in kunnen leveren. Ik denk in eerste instantie Frankrijk maar Zweden ook al over gedacht. Ik houd alleen niet zo van sneeuw. Mijn man krijg je hier niet makkelijk weg, boer in hart en nieren.
Wij zitten aan natura2000 gebied plus 75 reductie, ze willen hier al jaren moeras van maken, vergis je niet het is niet alleen melkvee maar er moet ook heel veel omgezet worden naar water.

Allemaal koren op de molen van de "natuurboeren", de natuurorganisaties waar natuuronotwikkelaars in hun kantoren ook werk moeten houden en de natuur dus straks minstens elke 10 jaar op de schop moet omdat er niets meer van deugt en er voor kapitalen andere natuur aangelegd moet worden. Met naar mijn mening maar 1 nut en dat is die mensen aan het werk houden. Met een beetje pech mag ernog geen mens meer in ook. Laat staan honden paarden enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 10:00 



 
Profiel   

Electra63 O jawel maar dat was allemaal ineens niet zo'n issue meer toen de boeren de schuld niet meer konden krijgen .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 10:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen