Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Joyce Hoek vertelt over haar deelname aan de Ride&Run in Schoonloo

 
Profiel   

Bokt
Bokt community

[ img ]
Joyce & Nickie (achter), Maud en Carmen. Foto: privébezit.


Gisteren plaatsten we een artikel over de Ride&Run in Schoonloo. We hebben een deelneemster van deze Ride&Run bereid gevonden om een aantal vragen te beantwoorden en een verslagje voor ons te schrijven. Lees hieronder het verhaal van Joyce en haar pony Nickie.

* Zou je jezelf en je pony willen voorstellen?
Hoiii! Mijn naam is Joyce en ik ben 22 jaar, mijn pony Nickie is 6 jaar, een kruising fjord x haflinger.

* Wat is een Ride & Run, wat zijn de regels?
Een Ride & Run is een wedstrijd waarbij je één of twee ruiters hebt en een hardloper of fietser. Je kunt kiezen uit Bixie, 5km of 10km. De eerste en laatste 200 meter heb je een verplicht stap gedeelte, dit staat duidelijk aangegeven. In dit stap gedeelte mag je niet inhalen.

* Hoe ben je erbij gekomen om mee te doen aan de Ride & Run?
Ik zag het voorbij komen op de Facebookpagina van Horse out - Events & more.

* Hoe hebben Nickie en jij je voorbereid op de rit?
Eigenlijk hebben we ons helemaal niet voorbereid... We doen altijd al wel buitenritjes, rijden in de bak en longeren, dus de conditie is wel goed.

* Hoe heb je de deelname ervaren?
Ik vond het heel erg leuk om mee te doen. Alles was heel goed geregeld en er hing een gezellige sfeer. Wij zijn voor de 5km gegaan, dit hebben wij in 34 minuten en 53 seconden gedaan.

* Hoe heb je jouw partner aan deze Ride & Run gevonden?
Mijn partners waren Maud (andere ruiter) en Carmen (hardloper). Maud is een stalgenoot en Carmen is een vriendin van mij.

* Zou je nog een keer mee willen doen? (Waarom wel/niet?)
Ik zou zeker nog een keer mee doen, maar dan gaan we voor de 10km.

* Heb je tips voor Bokkers die ook graag mee willen doen aan een Ride & Run?
Echt tips heb ik niet. Gewoon opgeven en meedoen!

[ img ]
Joyce & Nickie (achter), Maud en Carmen. Foto: privébezit.

* Zou je een verslagje kunnen maken van jullie rit?
We stonden voor de start te wachten tot het 11:06 is, want dat was onze starttijd. Toen het zo ver was, mochten we beginnen, de eerste 200 meter in stap. Vanaf het bordje 'verplichte stap gedeelte voorbij' zijn we direct gaan draven.

Het was een erg mooie route door het bos, met in het begin een mooi breed zandpad. Af en toe kwamen we wat plassen tegen, maar dat maakte het juist leuk! Na ongeveer 2km reden we op een smal bospaadje. Hier kwamen we wat obstakels tegen: een boomstam, en omgevallen/laag hangende takken. Dit maakte de route wel avontuurlijk. Na een kilometer over het smalle bospaadje te hebben gereden, kwamen de laatste 2 kilometers. Deze gingen weer over een breed zandpad met aan de zijkant een fietspad waar de hardloper op kon lopen. Hier hebben we nog een stuk gegaloppeerd en onze hardloper heeft hier een stuk gesprint.

De laatste 200 meter kwam weer het verplichte stap gedeelte. We hebben in totaal 34 minuten en 53 seconden over 5 km gedaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 19:28 



 
Profiel   

Erg leuk! Sinds kort ben ik ook fanatieker aan het hardlopen, het lijkt mij ook echt leuk om eens een keer mee te doen aan een Ride & Run! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 19:49 



 
Profiel   

Leuk om te lezen. Ik heb alweer wat jaren terug een keer meegedaan. De sfeer is inderdaad ontzettend leuk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen