WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:26

Vanavond samenvatting op Eurosport.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:12

Via Clipmyhorse kun je de livestream gratis bekijken

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:15

Dat is niet waar de livestream is alleen voor premium leden.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:18

Ik was te enthousiast. De eerste 2-5 minuten kun je bekijken voordat je zo’n pop-up krijgt met de vraag of je premium lid wilt worden.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:21

Laurie schreef:
Lalala12468 schreef:
Ondanks alle foutjes die erin slopen bij de Nederlandse dames (behalve bij Dinja dan) heb ik wel echt van ze genoten. Wat een potentie hebben titanium en indian rock zeg.
De kwalificatie is binnen en ze hebben laten zien dat ze eraan komen met de jonge paarden.

En wat een waanzinnig paard is glamourdale. Schitterend dier en heel sterk gereden door Fry ook.

Vamos Amigos scoorde vandaag wel terecht hoger op een aantal dubbeltellers, maar ik heb ook echt genoten van Glamourdale <3

Wat een waanzinnig goede proef en een ongelooflijk staaltje rijkunst van Lottie!


Ben ik niet geheel met je eens. Ik vind de negens die ze voor de piaffes kreeg niet terecht.
Ik weet niet zo zeker wie van de twee ik beter vind.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:22

De proef van Dufour was absoluut de betere van de twee. De piaffes waren uit het boekje.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:51

Al denk ik wel dat Glamourdale uiteindelijk (over een jaar of twee) wel het betere paard gaat zijn, nu was de proef van Vamos Amigos constanter en de betere imo

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:53

Individueel brons voor Dinja, keurige proef. Zilver voor Dufour en goud voor Fry.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:01

Wat goed van Dinja van Liere en wat leuk dat ook Emmelie de kür mag rijden!

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:03

Zeker! Indian Rock is ook echt wel een mooi dier. Hoop dat volgend jaar Gal wel weer gaat starten, en dat Minderhoud weer alles dit heeft.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:35

Tazzey schreef:
De proef van Dufour was absoluut de betere van de twee. De piaffes waren uit het boekje.


Dat ben ik niet met je eens.
Achter de loodlijn, zonder dalende croupe, met vlagen ontzettend ongelijk in het achterbeen. Dat zou ik niet omschrijven als uit het boekje.
Ik vind zijn passages vaak prachtig, maar de piaffes ben ik geen fan van. Doet me een beetje denken aan de piaffes van Verdades..

De enige reden dat Fry niet twee keer eerste is geworden in de special én Grand Prix is waarschijnlijk doordat de score van Umbach nu wel meegerekend werd..

Overigens vond ik het niet onterecht dat Cathrine op 1 eindigde in de GP. Ik begrijp het. Ik vond in de special dat ze er ook erg hard aan werkte om hem netjes voor de loodlijn te houden, en daar slaagde ze redelijk in. Helaas ging dat in de galoptour weer wat minder. Maar ondanks dat stelt ze Vamos Amigos erg mooi en harmonieus (en ontzettend mooi recht) voor.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: WK Herning: Dressuuramazones Van Liere en Zweistra beginnen sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:51

Tja meningen verschillen. Ik vond de piaffes erg mooi en correct. Fry vind ik geen fijne amazone, ze zal haar handen vast vol hebben aan Glamourdale maar ik vind het geen fijn plaatje. Vamos is ook geen makkelijk dier volgens mij maar ik vind dat Dufour dat toch een stuk prettiger oplost. Ik kan me wel vinden in de uitslagen van beide dagen. In de special stond Vamos er iets minder aan dan de dag ervoor.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:54

Tazzey schreef:
Zeker! Indian Rock is ook echt wel een mooi dier. Hoop dat volgend jaar Gal wel weer gaat starten, en dat Minderhoud weer alles dit heeft.


Nou dat hoop ik eigenlijk niet, ik geniet nu meer van deze amazones en hun rijderij.

Daarnaast was een talentvolle paarden zijn er bij, Vamis Amigos, Glamourdale, Indian Rock, Dante Weltino...ik geniet alleen al van het talent van die paarden. :)

Ik heb er een paar gezien in de Grand Prix, hoop de kur te kunnen kijken.