Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sterk team naar WK Vierspannen Pratoni del Vivaro

 
Profiel   

Hoefnet
Sport

[ img ]
IJsbrand Chardon. Foto: © FEI/Richard Juilliart


Bondscoach Ad Aarts (Liessel) heeft zijn team bekend gemaakt voor het FEI Wereldkampioenschap Vierspannen, dat van 21 tot en met 25 september in het Italiaanse Pratoni del Vivaro wordt verreden. Het team bestaat uit Bram Chardon (Den Hoorn ZH), IJsbrand Chardon (Den Hoorn ZH) en Koos de Ronde (Zwartewaal). “Een heel sterk team met veel ervaring”, meent de bondscoach. De geselecteerde TeamNL menners vormden op het laatste WK in Tryon (2018) ook met elkaar het Nederlandse team dat toen zilver won.

“We hadden in de eerste helft van dit seizoen om verschillende redenen wat kleine tegenslagen, toch is de teamsamenstelling voor mij geen punt van discussie. Dit zijn de drie sterkste rijders die over veel ervaring en goede paarden beschikken. Zelfs met hun zesde paard behoren ze tot de top drie”, legt de bondscoach zijn keuze uit. “Ik hoop dat we zowel individueel als met het team medailles kunnen halen. Ik heb er een goed gevoel bij en het zou mooi zijn als we de verwachtingen kunnen waarmaken.”

Individuele rijders
Naast de drie teamleden mogen nog eens drie TeamNL vierspanrijders individueel in actie komen in Pratoni. Ad Aarts selecteerde hiervoor Mark Weusthof (Rossum, Ov), Hans Heus (Eerbeek) en Antonie ter Harmsel (Rijssen). Ad Aarts: “Mark Weusthof is reserve voor het team. Hij heeft op het NK in Beekbergen goed gepresteerd, terwijl hij een jonger paard moest inzetten. Zijn aanwijzing als teamreserve was voor mij dan ook een makkelijke keuze. Met deze selectie kan ik zes rijders afvaardigen die ons land goed kunnen vertegenwoordigen.”

Naast de menners en bondscoach vergezellen teamveterinair Albert van Unen en teammanager Monique van der Heijden de selectie.

Voorlopig programma WK vierspannen Pratoni:
Woensdag 21 september: 09.00 uur: veterinaire keuring
Donderdag 22 september: 10.00 uur: dressuur dag 1
Vrijdag 23 september: 10.00 uur: dressuur dag 2
Zaterdag 24 september: 10.00 uur: marathon
Zondag 25 september: 10.30 uur: vaardigheid

Klik hier voor meer informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 08:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen