EK dressuur pony's: Maddy Dijkshoorn wint zilver in de kür

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

EK dressuur pony's: Maddy Dijkshoorn wint zilver in de kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 20:57

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie


Met een fantastische zilveren medaille in de Kür op muziek sloot Maddy Dijkshoorn het Europese kampioenschap in Strzegom af. Met haar pony Boogie de L’Aube reed ze een hele mooie proef die met een persoonlijk record van 77,795% werd beloond. Esmee Boers liep de bronzen medaille op een haar na mis, het scheelde 0,005%.

Maddy Dijkshoorn was super tevreden na afloop van haar kür met haar pony Boogie de L’Aube. Het leverde de amazone 77,795% op wat opnieuw een pr betekende. Het jurylid bij B plaatste haar zelfs als eerste met dik 83%. De twaalfde plaats bij C en de elfde plaats bij M vielen daarbij erg uit de toon.

“Met losrijden liep hij fantastisch. Toen we de ring in kwamen had ik het gevoel, dat ik er wel meer aan moest rijden, maar schijnbaar zag het er zo niet uit. Ik was ook heel tevreden na mijn proef", vertelt Maddy Dijkshoorn. "Ik kom uit de springsport en heb pas enkele jaren geleden de definitieve stap naar de dressuur gemaakt. Voorheen dacht ik dat hier weinig uitdaging in zat, maar nu ik zelf op dit niveau rijd, merk ik dat dit toch echt niet waar is. Ook in de dressuur zit veel uitdaging. Ik heb wel profijt van het feit dat ik ook spring. Het maakt je net wat handiger. Nu zo naar huis en dan staat over tien dagen het NK weer op de agenda.”

De Duitse Mia Allegra Lohe behaalde goud met 80,355% en het brons ging verrassend naar de Poolse Veronica Pawluk met 77.490%. Esmee Boers werd vierde met een heel klein verschil, namelijk 77,485%. Morgan Walraven werd achtste met 75,535%.

Uitslag Kür op Muziek:
1. Mia Allegra Lohe (DUI) - Tovdals Golden Future Imperial, 80.355%
2. Maddy Dijkshoorn (Benthuizen) - Boogie de l'Aube, 77.795%
3. Veronica Pawluk (POL) - D'Artagnan 187, 77.490%
4. Esmee Boers (Nieuw-Vennep) - Beauty M, 77.485%
8. Morgan Walraven ('s-Gravendeel) - Devill's Kiss Naoni, 75.535%

Klik hier voor de volledige uitslag.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: EK dressuur pony's: Maddy Dijkshoorn wint zilver in de kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:19

Goed bezig Maddy!