Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:14

Dit wordt natuurgrond, compleet anders dan een weg of woonwijk. Waarde natuurgrond is bijna nihil, aanzienlijk minder dan agrarische grond.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:16

Citaat:
nope, als je pech hebt niet. De boer die ik ken die uitgekocht werd voor natuur, kreeg de waarde als zijnde natuurgronden en niet agrarisch. Daarmee heeft hij heel veel geld verloren, want de provincie/gemeente had voor aankoop de bestemming veranderd van agrarisch naar natuurgrond. En dus was het ineens zogenaamd natuur en dus geen flikker waard, economisch gezien.

Maar hij moest wel; er was al gedreigd met onteigening, waarbij dan alles afgepakt zou worden, dus incl de boerderij zelf.
Man heeft al zn koeien moeten verkopen, heeft zelf een kleine ha mogen behouden en kreeg vervolgens een habbekrats; zo weinig dat hij nergens anders een melkveebedrijf kon opzetten.

En onteigening is de laatste optie? Nou de provincie was anders verdomde vlot om die optie op tafel te gooien als dreigement. Dat gebeurde bij het derde gesprek al en nee; er zat geen maanden tussen gesprek 1 en gesprek 3, maar slechts een paar weken.


Ja fock zeg. Wij hebben 3 jaar geleden agrarisch gebied van 1,2 hectare voor 100 000 euro gekocht.
Vraagje: kunnen ze die grond zomaar veranderen van agrarisch naar natuurgebied achter je rug om?
Dat is bedrog, als ze dat doen vrees ik dat er een paar niet lang meer recht zullen lopen! Dat is dan recht in eigen hand nemen, dat mag ik dan ook. En zeker dat ik me niet ga laten bestelen zolang ik op deze aardbol rondloop.
Dat is dan een diefstal van meer dan 60 000 euro -:(-
Kan dit zomaar?
Il vraag het omdat ze er effectief mee bezig zijn, om ons te onteigenen. Omdat natuurpunt die grond graag zou kopen voor aaneensluiting gebied.

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:23

Cambiar schreef:
Citaat:
nope, als je pech hebt niet. De boer die ik ken die uitgekocht werd voor natuur, kreeg de waarde als zijnde natuurgronden en niet agrarisch. Daarmee heeft hij heel veel geld verloren, want de provincie/gemeente had voor aankoop de bestemming veranderd van agrarisch naar natuurgrond. En dus was het ineens zogenaamd natuur en dus geen flikker waard, economisch gezien.

Maar hij moest wel; er was al gedreigd met onteigening, waarbij dan alles afgepakt zou worden, dus incl de boerderij zelf.
Man heeft al zn koeien moeten verkopen, heeft zelf een kleine ha mogen behouden en kreeg vervolgens een habbekrats; zo weinig dat hij nergens anders een melkveebedrijf kon opzetten.

En onteigening is de laatste optie? Nou de provincie was anders verdomde vlot om die optie op tafel te gooien als dreigement. Dat gebeurde bij het derde gesprek al en nee; er zat geen maanden tussen gesprek 1 en gesprek 3, maar slechts een paar weken.


Ja fock zeg. Wij hebben 3 jaar geleden agrarisch gebied van 1,2 hectare voor 100 000 euro gekocht.
Vraagje: kunnen ze die grond zomaar veranderen achter je rug om?
Dat is bedrog, als ze dat doen vrees ik dat er een paar niet lang meer recht zullen lopen!
Dat is dan een diefstal van meer dan 60 000 euro -:(-
Kan dit zomaar?
Il vraag het omdat ze er effectief mee bezig zijn, om ons te onteigenen. Omdat natuurpunt die grond graag zou kopen voor aaneensluiting gebied.


In Nederland? Nee, dat is een bestemmingsplan wijziging. Daar kunnen zienswijzen op worden ingediend en is na definitief worden nog ruimte om in beroep te gaan. Stel dat het dan nog steeds doorgaat en je huis of grond wordt minder waard dan kan er planschade geclaimd worden.

Het is wel een ieders eigen verantwoordelijkheid om te controleren of er bepaalde vergunningenprocedures gestart worden, dit kan goed door iedere week even de gemeentepagina in de krant door te nemen.