Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Trauma verwerken? Dit dier kan je erbij helpen.

 
Profiel   

Shadow0 schreef
Shenavallie schreef
Ik pikte alleen het stukje "geen vertrouwen meer in mensen" even uit de OP, maar kan me niet goed voorstellen dat als je geen vertrouwen in de mens hebt, dat je na een uurtje praten en daarna een rondje op een paard dat ineens wel hebt. Volgens mij zit het in het feit dat je op die locatie lotgenoten tegenkomt, waar op dat moment vertrouwen in is.


Maar... dit gaat niet over een uurtje praten en dan een rondje rijden? Dit gaat best duidelijk om een sessie uit een langer traject, en daarnaast wordt er in de sessie die beschreven wordt niet gereden, en is het niet duidelijk of dat op andere momenten wel zou gebeuren.

Dan heb ik te oppervlakkig gelezen, want er staat: "Na een uurtje komen de paarden erbij". Als mijn vermoeidheid voorbij is en ik weer langere teksten kan lezen, zal ik het eens grondiger lezen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:00 



 
Profiel   

[***] schreef
Shenavallie schreef

Dan bedoel jij een ander soort vertrouwen in de mens en ben ik heel blij dat het voor jou op deze manier geholpen heeft. Ik doelde op dat ik mensen niet vertrouw, omdat ze niet eerlijk zijn. Op Bokt ben ik volgens mij openhartiger dan in het dagelijks leven, omdat ik te vaak mijn hoofd gestoten heb.


Nee hoor, ik bedoel hetzelfde soort vertrouwen. Bij paarden zijn heeft me daarbij heel erg geholpen.

Gelukkig maar, dat lijkt mij een ontzettend fijn gevoel. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:01 



 

pluisje88 schreef
Qimm schreef
Even afgezien van fysiek 'geweld' of korte lontjes. Ik geloof echt niet dat paarden er last van hebben dat we bij hun ons hart luchten en ze 'gebruiken' om ons weer lekkerder in ons vel te laten zitten door een knuffelsessie, fijne buitenrit of lekkere training.


Ik zie helaas veel te vaak psychisch of fysiek geweld tegen paarden om deze reden en for the Good of the human moet dat dan maar kunnen. Achja ze kan er niks aan doen want ze voelt zich niet lekker. Had het maar geen paard moeten worden. Ja doeiiii.

Vervolgens zie je de ruiter/eigenaar/bijrijder of wat dan ook weg gaan en is het paard zichtbaar aangedaan en van slag. Die gene heeft het vertrouwen van het paard beschaamd en dat maakt mij heel boos.

Als jij je bagger voelt en gaat jankend tegen je paard hangen of een lange teugel bosrit maken dan zul je mij daar nooit iets over horen zeggen overigens. Een urenlange poets en knuffelsessie kan zeer heilzaam zijn voor zowel paard als ruiter.
Kortom: je hebt dingen compleet uit z'n verband getrokken en projecteert de acties van een kleine groep (heb je trouwens ook nog cijfers om je bewering te staven dat het voornamelijk mensen zijn die behandeld worden voor psychische problemen die hun paard afrossen?) op een veel grotere groep. Lekker stigmatiserend, echt top. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:05 



 
Profiel   

Gezien alle reacties in dit topic over werkzaamheid, vergoeding en welzijn paarden, is wetenschappelijk onderzoek naar de werkzaamheid van therapie met paarden zeer welkom en noodzakelijk!! Stel dat de werkzaamheid wordt aangetoond, dan komt er ruimte voor vergoedingen en dat maakt therapie met paarden dan bereikbaar voor velen, hoe geweldig zou dat zijn! En, hopelijk wordt het welzijn van paarden meegenomen in het onderzoek en levert dat winst op voof het paard. Ook zullen er kwaliteitseisen ontstaan, waar ik ook voorstander van ben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen