WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:45

Nee, ik ook niet, en ik vind het echt bewonderingswaardig hoe ze het oplost en heeft opgelost met hem, want hij is zeker niet simpel. Ik vind het een prachtige combinatie, en ook dit is rijkunst imo :)

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:06

Ja juist, ik vond hun harmonie zo fijn..daar kreeg ik kippenvel van..omdat ze echt zo fijn aan het rijden was met minimale hulpen. Misschien wel doordat hij niet zo simpel is dat die harmonie daarom er extra uitsprong. Geen spektakel maar wel meer een met het paard. :-)

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:01

Ja precies dat. En bij Charlotte en Glamourdale genoot ik van hoe blij het paard was. Hoe vrolijk en vrijwillig hij alles uitvoerde, en dat is ook waarom ik blijf roepen dat ik denk dat de paarden nog lang niet aan hun top zitten.

Als we de paarden zo blij en enthousiast mee kunnen laten werken, gaan we hele mooie dingen zien :D

Ik voel me ook onwijs geïnspireerd voor het rijden straks met de mijne :D hoeveel plezier kun je hebben met sport :D

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:27

Maar dat vond ik ook echt van Emmelie haar paard, tsjonge jonge, die wil het zo graag zo goed doen, dat hij daarvoor fouten maakt. Maar wat een potentie heeft die ook. Zou mooi zijn dat de dames deze paarden kunnen blijven rijden en ook in Parijs kunnen starten!

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:34

Ik vond dat het eerste deel van Dinja haar kur, de passage met name Hermes achter erg onregelmatig was. Daarna ging ze naar mijn idee erg goed.
Nou weet ik niet meer of bij Dufour de piaffe of serie wissels erg schommelend gingen maar dat viel mij in iedergeval erg op.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:37

Sanet schreef:
Maar dat vond ik ook echt van Emmelie haar paard, tsjonge jonge, die wil het zo graag zo goed doen, dat hij daarvoor fouten maakt. Maar wat een potentie heeft die ook. Zou mooi zijn dat de dames deze paarden kunnen blijven rijden en ook in Parijs kunnen starten!

Hebben jullie Indian Rock al eens horen galopperen? Lijkt wel een trekpaard, tijdens het het landen van de voorbenen maakt hij een geluid. Niet normaal.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:12

HorsePassion schreef:
Sanet schreef:
Maar dat vond ik ook echt van Emmelie haar paard, tsjonge jonge, die wil het zo graag zo goed doen, dat hij daarvoor fouten maakt. Maar wat een potentie heeft die ook. Zou mooi zijn dat de dames deze paarden kunnen blijven rijden en ook in Parijs kunnen starten!

Hebben jullie Indian Rock al eens horen galopperen? Lijkt wel een trekpaard, tijdens het het landen van de voorbenen maakt hij een geluid. Niet normaal.

Ik heb Friezen, dat wat Indian Rock doet, doet die van mij in haar slaap :Y)

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:23

Ik vond de kür van Charlotte erg mooi, mooie lijnen, goede muziek en zowel zij als het paard hebben talent te over.
Ik vind het paard saai :') maar ik houd dan ook van aftekeningen.

Dinja, of meer Hermes vond ik erg tegenvallen...
Ik vind het achterbeen zo stijf, en de muziek niet pakkend en het galopgedeelte klopte het ritme van de muziek niet voor mijn gevoel.
Ook de lijnen in het begin van de proef vond ik wat chaotisch tonen...
Ik zag liever Haute Couture, maar ja, wie ben ik _O-

Isabell heb ik nooit wat aan gevonden.
De rest moet ik nog terugkijken.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:41

Qua beweging was het voor Hermes natuurlijk niet zo gunstig om na Glamourdale te starten..ik zag in het begin wel meer spanning, drafgedeelte na de galop was eigenlijk beter en meer ontspannen.

Dufour had ook een "wijde" piaffe ja..net als Glamourdale..voorbenen wijd uit elkaar. Ik heb Indian Rock nog nooit horen galloperen maar vind het ook een ontzettend talentvol paard. Ik hoop ook dat deze combinaties er allemaal nog wat meer in mogen gaan groeien voor Parijs straks.

Sorjonen
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:59

Hi,

Zijn er ook nog mensen die vanmiddag voor het springen zitten? :-) Volgens de geleerden zou het live moeten worden uitgezonden door de NOS, maar zie alleen maar wielrennen en turnen in het livestream overzicht staan

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:18

Sorjonen schreef:
Hi,

Zijn er ook nog mensen die vanmiddag voor het springen zitten? :-) Volgens de geleerden zou het live moeten worden uitgezonden door de NOS, maar zie alleen maar wielrennen en turnen in het livestream overzicht staan


Uiteraard!
Ik zie de stream al wel in het overzicht staan in de nos app.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:53

Elisa2 schreef:
Qua beweging was het voor Hermes natuurlijk niet zo gunstig om na Glamourdale te starten..ik zag in het begin wel meer spanning, drafgedeelte na de galop was eigenlijk beter en meer ontspannen.

.


Dat was inderdaad jammer. Hermes leek bijna 'simpel' terwijl ik de kur daarna nog eens een paar keer gezien heb zonder eerst glamourdale te kijken en toen was ik al veeeel enthousiaster.

Weet je wel meteen hoe moeilijk jureren is.

Ik ga de dames in ieder geval weer eens wat fanatieker volgen want ik werd weer eens blij van dressuur kijken.

Emelie herstelde zich echt bizar goed en heb in die kur alleen keurige dingen gezien. Ook het interview daarna waar ze helemaal niks wilde horen van de woorden 'stout' vond ik de kers op de taart.