Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

WK Herning: Kür op muziek nu live te volgen

 
Profiel   

Ik heb heel erg lang de dressuur niet meer gevolgd en ik heb het geweten! Wat een prachtige combinaties zitten ertussen.

Ook ik vond veel paarden ook nog heel erg jong, ik weet nog wel dat Totilas met zijn 9 jaar jong gevonden werd, en nu lopen er een paar rond van die leeftijd. Ook dacht ik altijd dat zang niet mocht in de kür muziek. Jammer dat het blijkbaar wel weer mag, want het verpeste af en toe echt de muziek.

Charlotte Fry heeft terecht gevonden, erg fijn om naar te kijken! De laatste Deense vond ik juist niet fijn, het oogt te geforceerd, en ik vond hem zo wijd voor in de piaffe/passage. (Weet niet of dit goed of slecht is, maar het leek zo raar)

Dinja en Hermes zijn echt geweldig bezig! De harmonie is er en het ziet er mooi uit. Ik denk dat als ze meer kilometers maken en Dinja er echt volledig aan kan rijden zonder risico dat het te veel wordt voor hem, hij echt op hetzelfde niveau als de andere twee is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 22:22 



 
Profiel   

Wel mooi 2 KWPN hengsten op 1 en 3.
En ook Vitalis heeft een KWPN vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 22:23 



 
Profiel   

Ik weet niet wat "we" willen zien, maar persoonlijk wil il Glamourdale wel zien :j en ik denk dat een Dinja die keihard gewerkt heeft om op dit niveau te komen het ook gewoon verdient om hier te staan :)

En dat zijn jonge paarden ja, maar ze presteren prima op dit niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 22:34 



 
Profiel   

Ik kreeg echt kippenvel van de proef van Glamourdale. Wat een geweldige uitgestrekte galop. Dit belooft wat voor Parijs....

De prijsuitreiking was ook hilarisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 22:57 



 
Profiel   

Ik heb genoten van deze “ nieuwe” generatie dressuurruiters. De manier waarop er paardvriendelijk gereden werd was een verademing na zoveel jaar strak getrokken teugels.
Glamourdale was echt voor mij de grote winnaar, maar heel chauvenistisch gedacht waarom laat een nederlandse fokker zijn nederlands gefokt paard , door zijn stalamazone voor engeland uitbrengen ??
Overigens schrijft de Telegraaf dat het Everdale is :+
Het paard van Werth was inderdaad niets, zelfs met haar vakmanschap was er geen goede proef mee te rijden. Mijn inziens komt dat ook doordat Isabel haar zadel altijd bijna in de nek van het paard heeft liggen waardoor de rug veel te lang lijkt.
En ja ik vind ook dat de paarden wel erg jong zijn voor dit niveau, het kan wat goeds betekenen voor Parijs de olympische spelen, maar voor hetzelfde zijn ze tegen die tijd al een paar keer “ van de laadklep gevallen”

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 02:04 



 
Profiel   

Het viel mij op dat meerdere ruiters de zadels in de nek hadden liggen.. verbazingwekkend dat die paarden daar nog zo goed mee kunnen presteren. Ik vond Isabel echt niet fijn om naar te kijken. Ook Charlotte Dujrdin was ik niet echt van gecharmeerd deze keer.

Mijn favoriet was toch echt Werndl! Wat een harmonie, daar zou het wat mij betreft om moeten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 07:16 



 
Profiel   

Ik vind juist de paarden van Isabell zo overbouwd, deze is dat..met een lang achterbeen, en Weihegold was dat. Het zijn van die duikboten..ik vraag me oprecht af of zij niets iets beters kan krijgen qua kwaliteit met haar niveau.

Imhotep ook wat overbouwd met een lang achterbeen, maar ze reed er super aan en zeker veel talent voor passage en piaffe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 07:21 



 
Profiel   

proudmama schreef
Ik heb genoten van deze “ nieuwe” generatie dressuurruiters. De manier waarop er paardvriendelijk gereden werd was een verademing na zoveel jaar strak getrokken teugels.
Glamourdale was echt voor mij de grote winnaar, maar heel chauvenistisch gedacht waarom laat een nederlandse fokker zijn nederlands gefokt paard , door zijn stalamazone voor engeland uitbrengen ??
Overigens schrijft de Telegraaf dat het Everdale is :+
Het paard van Werth was inderdaad niets, zelfs met haar vakmanschap was er geen goede proef mee te rijden. Mijn inziens komt dat ook doordat Isabel haar zadel altijd bijna in de nek van het paard heeft liggen waardoor de rug veel te lang lijkt.
En ja ik vind ook dat de paarden wel erg jong zijn voor dit niveau, het kan wat goeds betekenen voor Parijs de olympische spelen, maar voor hetzelfde zijn ze tegen die tijd al een paar keer “ van de laadklep gevallen”

Omdat de Amazone Brits is veronderstel ik. :+

Ik heb nooit begrepen waarom iedereen hoog op gaf over dufour. Mooi om te zien dat Fry bovenaan staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 07:29 



 
Profiel   

Omdat de Amazone Brits is veronderstel ik. :+

Dan nog is het geen reden, Jos Lansink wilde paarden rijden voor Zangersheide en werd Belg…..
Zo een goed paard waar iemand wereldkampioen mee wordt houd je toch voor je eigen land?

Over Dunja, keurig gereden hoor maar het mag wel wat spectaculairder, het was wat mat allemaal.
Het verschil was helemaal groot natuurlijk omdat ze na Glamourdale moest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 08:37 



 
Profiel   

Van Olst ontkomt op deze manier waarschijnlijk wel aan een hele hoop gedoe ….
En Fry rijdt al vanaf 2014 bij Van Olst. Dus om een heleboel redenen logisch dat zij Glamourdale uitbrengt.

Over Werth: denk niet dat haar paard overbouwd is, leek eerder een karperrug en een gezonken middenstuk. Vond het ook geen fijn beeld.
Denk dat ze na gisteren misschien toch nog een keer gaat nadenken over haar sportieve ambities.


Laatst bijgewerkt door Kendra op 11-08-22 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 08:51 



 
Profiel   

LvdO schreef
wow wat een prachtige kur van glamourdale en charlotte Fry, dit grensde voor mij aan de magische kur van Edward gal en totilas. ik vond het schitterend!

Dit was zo speciaal om te zien!

Hier is tie nog een keer
https://vimeo.com/738496897

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 08:52 



 
Profiel   

Ik kan geen standfoto vinden van Quantaz maar op bijna elke foto is hij hoog in het kruis en loopt ie de grond in. Paard zit exterieurmatig absoluut onvoordelig in elkaar. Karperrug zie ik er niet in..gezonken middenstuk kan ik niet beoordelen met zadel.

https://www.horses.nl/wp-content/upload ... 2x560.jpeg

https://www.eurodressage.com/sites/defa ... taz_01.jpg



Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 12-08-22 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto veranderd in link ivm copyright


Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:01 



 
Profiel   

Het ziet er zo raar uit zo op deze foto, ook echt heel oncomfortabel voor zo'n paard lijkt me...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:05 



 
Profiel   

Nou ik vind het knap dat ze een paard met zo'n bouw zo aan het lopen krijgt..maar ik vraag me inderdaad ook af of je zoiets moet willen vragen van zo'n dier. Want als ze een wat meer natuurlijke aanleg hebben gaat het ze toch ook makkelijker af. En deze kan zo z'n best doen en het gaat er nooit zo mooi en gewenst uit zien als je zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:11 



 
Profiel   

Inderdaad. En Laurens zei het ook al, ze moet er zo hard voor werken. Ze heeft ook altijd van die paarden. Dat is misschien haar manier van rijden ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:14 



 
Profiel   

Ellekebr schreef
Het viel mij op dat meerdere ruiters de zadels in de nek hadden liggen.. verbazingwekkend dat die paarden daar nog zo goed mee kunnen presteren.

Ruiters met zadels in de nek? :')

Kunnen we de kuren ook ergens terug kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:15 



 
Profiel   

Al haar paarden (met uitzondering van Satschmo misschien) hebben lange lendenen met een kort kruis. Blijkbaar kan ze daar goed mee uit de voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:16 



 
Profiel   

Jammer dat ik dit topic nu pas zie! Heb gister met veel bewondering naar iedereen gekeken. Wat een kwaliteit aan paarden en aan ruiters/amazones. Een nieuwe generatie wat ook wel een keer tijd werd.

Als ik het voor het zeggen had dan was het 1. Fry 2. Dufour 3. Werndl 4. Hughes 5. Van Liere
Maar goed er zijn 1000 redenen waarom ik het niet voor het zeggen heb :') _/-\o_

Ik vond Benjamin echt onder gewaardeerd of misschien de andere 2 te hoog gewaardeerd. De rust van Benjamin in alle oefeningen en de souplesse in dat paard. Was echt een mooie staaltje rijkunst. Zo ongedwongen, soepel en ontspannen. Heerlijk! Gareth Hughes had naar mijn idee echt een minder kwaliteit paard bij zich maar jeetje wat reed hij daar even fijn mee rond. Alle piaffe’s waren gewoon 100% op de plek. Dier verplaatst geen cm en blijft in hetzelfde ritme. Alles met zoveel rust en ontspanning. Echt bewonderenswaardig!

De kwaliteit van een paard doet heel veel. Toen Fry klaar was kwam Dinja en ik dacht direct ‘Hermes valt echt tegen’ haha. Niet omdat een slecht paard is maar die bewegingen van Glamourdale zijn abnormaal.
Piaffe verdiend inderdaad nog veel aandacht daarom vond ik 90% voor nu wel erg hoog. Wat moet ze dan over 2 jaar rijden als de piaffe nagenoeg perfect gaat zijn? Maar goed de score is natuurlijk dik verdiend want als je vrijwel een hele galoptour voor een 10 kunt rijden dan kan gewoon niemand om je heen.
Dufour ben ik zelf enorm fan van maar krijg bij Vamos Amigos de hele proef het gevoel ‘als je maar niet ontploft’ vind dat dier zo heet tonen. Ze kan het goed in bedwang houden maar ik zie ook veel liever Bohemian zoals iemand anders al zei.
En dat achter de loodlijn, dat is ook een beetje haar stijl met rijden. Ik vind het juist mooi om te zien dat iedereen een eigen stijl van rijden heeft en eigenlijk alle paarden toch zo goed blijven bewegen etc. Dan zie je dat er echt meerdere wegen naar Rome leiden.

Isabel, ja die vrouw is gewoon zo taai lijkt het wel. ‘Verslaafd’ aan de sport? Ze wil er gewoon altijd bij zijn ongeacht wat ze thuis heeft staan aan kwaliteit. Ergens denk ik ook wel zoals iemand anders al zei waarom heeft ze de echte toppers niet op stal? Maar ik denk dat ze niet alleen selecteert op kwaliteit maar ook op gevoel. Zij heeft ook zo een specifieke manier van rijden en een paard moet daar in passen. En daarnaast is het niet makkelijk een hele stal vol te hebben met internationale GP paarden. Het kost natuurlijk jaren om een paard daar te brengen. Maar goed ik verwacht dat ze nog 1 keer terug komt met een waanzinnig paard (Superb lijkt dat te worden) en dat ze daarna wel een keer het bijltje er bij neer gooit. Ik kan haar enorme werkmentaliteit wel waarderen. Ze is zo een taaie en doet het met het paard wat ze op dat moment heeft of het nu een 75 of 90% is ze staat er toch maar weer.

Dinja haar rijden, iedereen loopt er mee weg. Ik ben zelf iets minder fan. Heb wel ontzettend bewondering voor hoe hard ze overal voor werkt en zo haar dromen na jaagt en ook daadwerkelijk werkelijkheid maakt. Bizar! Maar ik vind haar altijd te stug op het paard zitten en krijg een beetje het gevoel van ‘nu de ring in handjes voor, stang wat losser en neus er uit’. Is natuurlijk ook hoe ze met Rieky traint, alles voor het mooie plaatje. Maar goed ze doet het allemaal maar wel even. Ontzettend knap natuurlijk!

Edit: vergeet helemaal naar wie mijn glimlach van de avond ging. Thérèse Nilshagen. Wat was dat een heerlijke vrolijke proef om naar te kijken! Wat een heerlijk paard en fantastische amazone. Ik ben fan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 12:53 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Dinja haar rijden, iedereen loopt er mee weg. Ik ben zelf iets minder fan. Heb wel ontzettend bewondering voor hoe hard ze overal voor werkt en zo haar dromen na jaagt en ook daadwerkelijk werkelijkheid maakt. Bizar! Maar ik vind haar altijd te stug op het paard zitten en krijg een beetje het gevoel van ‘nu de ring in handjes voor, stang wat losser en neus er uit’. Is natuurlijk ook hoe ze met Rieky traint, alles voor het mooie plaatje. Maar goed ze doet het allemaal maar wel even. Ontzettend knap natuurlijk!


Nee hoor, ik deel je mening over Dinja :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:16 



 
Profiel   

Stug is absoluut niet een woord wat bij mij opkomt.

Ik vind Dinja een heel vriendelijke ruiter, met heel veel gevoel, die de uitspattingen van Hermes toen ook heel elegant en paardvriendelijk oploste. Ik vind de plaatsing ook zeer terecht.
proudmama schreef
Ik heb genoten van deze “ nieuwe” generatie dressuurruiters. De manier waarop er paardvriendelijk gereden werd was een verademing na zoveel jaar strak getrokken teugels.

Eens. Ik word heel blij van deze stijl van rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:25 



 
Profiel   

Ik zie het eerder als slim ipv elegant en paardvriendelijk. Ze kent dit paard heel goed en weet ook dat als hij nee zegt en zei zegt ook nee dat hij het dan niet meer gaat doen. Ze weet hem goed in zijn waarde te laten juist omdat ze er anders niks meer mee kan. Dit soort paarden daar wil je geen ruzie mee :')
Maar goed neemt niet weg dat ze dat natuurlijk absoluut bewonderenswaardig doet! Het stugge bedoel ik haar houding en dan incl armen/handen. Het is allemaal zo statisch dat het naar mijn idee in ‘in elkaar gedrukt plaatje’ is. Zij ‘zet’ het paard echt in een frame en zij is daar gewoon mega handig in. Dat is iets wat ze bij die jonge paarden ook allemaal doen. Ontzettend moeilijk trouwens maar zo komen de bewegingen het beste tot z’n recht. Mis een beetje de losgelatenheid in zowel paard als ruiter. Als je proef naast die van Werndl zet dan zie je imo pas echt goed dat verschil.

Maar Hey, beste stuurlui staan aan wal natuurlijk! Ik doe het haar niet na. Rijtechnisch niet maar mentaal ook niet. Wat een enorme druk moet zo iets geven. Echt niets dan respect voor alle mensen die dit soort kampioenschappen rijden, stalen ballen heb je wel nodig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:36 



 
Profiel   

Ik vind het er bij Dinja altijd erg " strak" uitzien. Rijden kan ze zeker.

Bij bijvoorbeeld Charlotte Fry ziet het er zo elegant en soepel uit. Geweldige proeven , vindt alleen de paffen en passage erg hoog gepunt.

Maar wat een mooie combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:38 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
xmarliez schreef
Dinja haar rijden, iedereen loopt er mee weg. Ik ben zelf iets minder fan. Heb wel ontzettend bewondering voor hoe hard ze overal voor werkt en zo haar dromen na jaagt en ook daadwerkelijk werkelijkheid maakt. Bizar! Maar ik vind haar altijd te stug op het paard zitten en krijg een beetje het gevoel van ‘nu de ring in handjes voor, stang wat losser en neus er uit’. Is natuurlijk ook hoe ze met Rieky traint, alles voor het mooie plaatje. Maar goed ze doet het allemaal maar wel even. Ontzettend knap natuurlijk!


Nee hoor, ik deel je mening over Dinja :o


Ze doet mij een beetje denken aan Adeline. Ze ‘hangt’ er wat mij betreft wat aan en hij mag voor het beeld wat losser.
Haar bovenlijf in combi met haar been geeft dit beeld.

Die heetheid heeft Vamos ook maar toch rijdt Caroline met minder druk.

Tenminste zo lijkt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:50 



 
Profiel   

Getup schreef
Ik vind het er bij Dinja altijd erg " strak" uitzien. Rijden kan ze zeker.

Bij bijvoorbeeld Charlotte Fry ziet het er zo elegant en soepel uit. Geweldige proeven , vindt alleen de paffen en passage erg hoog gepunt.

Maar wat een mooie combinatie


Charlotte stak er echt met kop en schouders boven uit. Wat een lichtheid in combinatie met zoveel afdruk en beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 13:52 



 
Profiel   

Attitude schreef
Slmt9 schreef


Nee hoor, ik deel je mening over Dinja :o


Ze doet mij een beetje denken aan Adeline. Ze ‘hangt’ er wat mij betreft wat aan en hij mag voor het beeld wat losser.
Haar bovenlijf in combi met haar been geeft dit beeld.

Die heetheid heeft Vamos ook maar toch rijdt Caroline met minder druk.

Tenminste zo lijkt het.


Grappig, ik dacht gister precies hetzelfde, lijkt op Adeline.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen