Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Belgische overheid veilt drie in beslag genomen paarden

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet één van de te veilen paarden.
Foto: Marlies Trap Fotografie


De Belgische FOD, de overheidsdienst Financiën, gaat drie springpaarden veilen. Dit is opmerkelijk te noemen. De FOD veilt wel vaker goederen die in beslag zijn genomen door justitie of bij faillissementen. Dit gebeurt vrijwel dagelijks, maar nog nooit eerder waren daar levende dieren bij. Het is niet bekend waar en wanneer deze paarden in beslag zijn genomen. Francis Adyns, woordvoerder van de FOD, vertelt aan de VRT: “Meestal gaat het over inbeslagnames door Justitie die aan ons worden doorgespeeld om te verkopen, al kan het soms ook gaan over betaalde, maar nooit opgehaalde pakjes bij BPost of oudere meubelen van overheidsdiensten.”

De achtergrond van de drie paarden is niet bekend. Adyns legt dit uit aan de VRT: "Justitie heeft ze aangeboden om te verkopen en daar is geen extra uitleg over gegeven." Er is geen richtprijs voor de paarden, het is de bedoeling dat ze per opbod worden verkocht.

Het gaat om drie springpaarden die ooit geboren zijn bij Rivereuille in Wallonië, dit blijkt uit hun papieren en het ‘de Rivereuille’ achter hun naam. Alle drie de dieren zijn in april of mei 2013 geboren. Het gaat om de bruine hengst Hallo, de schimmelmerrie He Quoi en de bruine ruin Hoera. De drie paarden ontvangen momenteel de beste zorg bij een manege in de Belgische provincie Waals-Brabant. Hier zijn ze na de koop ook op te halen.

Gebruikte bronnen:


Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 21:23 



 
Profiel   

Originele namen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 01:33 



 
Profiel   

Meer info en video: https://finshop.belgium.be/nl/openbare- ... nt-gistoux

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 02:53 



 
Profiel   

Hoop dat die foto's van aankomst op manege zijn, schimmel heeft smid nodig. Presentatie is heel duidelijk van mensen die er weinig van weten qua hoe promoot je een paard en krik de waarde op. Al lopen ze zo te zien rad en makkelijk, zijn ze braaf, maar wel ongeinteresseerd en stijf. Komen nu over als manegeknol en dat gaat qua centjes de prijs drukken vermoed ik zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 03:06 



 

Paarden komen van het SBS stamboek. De schimmel is geen merrie maar hengst of ruin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 08:35 



 
Profiel   

De schimmel ziet er leuk uit, maar ik schrok me rot toen ik de hoeven zag. Ben benieuwd of ze zo worden overgedragen of dat ze iets worden "opgeknapt". Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het verhaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 12:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen