Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 18:58

Facebook
Sport

Afbeelding
Printscreen van de Facebook pagina van The Top of Dressage


We maken de laatste topper bekend. Tromgeroffel ......
De laatste topper die de piste in de RAI binnen zal treden tijdens THE TOP OF DRESSAGE is ....... Edward Gal !

En daar zijn we oprecht trots op en heel erg blij mee! Edward heeft nog geen concrete wedstrijd gepland staan, maar is vastberaden weer terug te keren in de wedstrijdbaan en hij heeft heel veel zin in onze bijzondere avond in Amsterdam.

Edward: "Klopt. Jumping Amsterdam is een mooi concours met geweldig publiek, een lekkere atmosfeer en ik vind het leuk om juist op deze plek mee te werken aan dit evenement. De interesse lijkt groot. Als ik zo de line-up bekijk, dan snap ik dat ook wel. Zoveel goede ruiters/amazones en trainers, hoe leuk is het om dat allemaal op één avond bij elkaar te zien, als we een inkijkje geven in hoe we werken.

Ik ben thuis lekker aan het trainen en GLOCK's Toto jr, GLOCK's Total US en de andere paarden, ze zijn in vorm en toegegeven, als ze lekker lopen, kriebelt het echt wel weer om op wedstrijd te gaan, maar eerst maar eens THE TOP OF DRESSAGE ! Zonder druk, voor een enthousiast Amsterdams publiek!
Tenslotte, ik heb nog geen idee welk paard ik mee zal nemen naar THE TOP OF DRESSAGE. Zoals ik al zei, ze zijn allemaal in vorm en ik ga jullie verrassen".

De kaartverkoop voor THE TOP OF DRESSAGE 2023 zal op 1 oktober aanstaande starten.

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:01

Nou, hoera.
In het kader van hoe willen we de dressuursport in Nederland naar beneden helpen....
Niks tegen Edward Gal persoonlijk maar zijn stijl en de wijze waarop hij zijn paarden presenteert(en daar in NL monsterscores mee haalt) staat lijnrecht tegenover het scala.
Ik snap niet dat men hier enthousiast over is eigenlijk.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:06

Echt om doodmoe van te worden dat gezeur.

Ik zal zeker genieten van zijn terugkeer in de ring.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:23

Tazzey schreef:
Echt om doodmoe van te worden dat gezeur.

Ik zal zeker genieten van zijn terugkeer in de ring.


Hier nog een :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:26

Ik lees t niet als dat ie weer terug komt, eigenlijk. Enkel dat t soms kriebelt en hij voor nu enkel met the top of dressage meedoet. Wat dat ook moge zijn.

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:01

Ik verheug me ook op zijn deelname aan Top of Dressage in Amsterdam!

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:24

Ik lees wel dat hij meedoet maar nog niet weet met welk paard.

Ik hoop dat hij zijn trainingen heeft aangepast en we daar aangenaam door verrast gaan worden :j

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:37

chanicha schreef:
Tazzey schreef:
Echt om doodmoe van te worden dat gezeur.

Ik zal zeker genieten van zijn terugkeer in de ring.


Hier nog een :j


En hier nog iemand, wat een gezeik weer zeg! En dan zelf nog nooit iets op wereld niveau gepresteerd en alleen maar commentaar leveren _-:(

Ik verheug me er ook op hem weer in de ring te zien

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:47

Ohja, daar komt het volgende gezeik. Dat je pas een mening ergens over mag hebben als je minstens hetzelfde niveau gereden hebt. _-:(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:25

Was hij gestopt met wedstrijden? Waarom?

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:30

Wist ook niet dat hij gestopt was… oops :')

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:45

_San87_ schreef:
Ik lees t niet als dat ie weer terug komt, eigenlijk. Enkel dat t soms kriebelt en hij voor nu enkel met the top of dressage meedoet. Wat dat ook moge zijn.

Zo lees ik het ook.

Het is een soort clinic/ training seminaar maar dan xl.

Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:47

Was hij gestopt dan? Ik heb hem niet echt gemist.

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 23:49

quote="karrij"]
chanicha schreef:
Tazzey schreef:
Echt om doodmoe van te worden dat gezeur.

Ik zal zeker genieten van zijn terugkeer in de ring.


Hier nog een :j


En hier nog iemand, wat een gezeik weer zeg! En dan zelf nog nooit iets op wereld niveau gepresteerd en alleen maar commentaar leveren _-:(

Ik verheug me er ook op hem weer in de ring te zien/quote]

Het jammere is, dat we onze eigen sport naar de knoppen helpen door dit te stimuleren. Organisaties als dier en recht hebben wanneer ze hier kritisch over zijn gewoon gelijk en dan mag er straks niks meer, dat is voor mij meer een probleem dan dat ik de behoefte voel om hem persoonlijk af te maken of zo.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 03:02

Wildgirl schreef:
Nou, hoera.
In het kader van hoe willen we de dressuursport in Nederland naar beneden helpen....
Niks tegen Edward Gal persoonlijk maar zijn stijl en de wijze waarop hij zijn paarden presenteert(en daar in NL monsterscores mee haalt) staat lijnrecht tegenover het scala.
Ik snap niet dat men hier enthousiast over is eigenlijk.


Helemaal met je eens. Dan maar gezeik. Wat hij doet heeft niks met de paardensport te maken en zouden mensen toch eens moeten gaan inzien als ze uberhaupt van paarden en de sport houden. Door mensen als hij ligt de sport onder vuur en terecht.

En nee, ik wil voor geen goud presteren als het moet op zijn manier. Altijd dezelfde niks onderbouwende dooddoener.

Ik hoopte eigenlijk dat hij iets zou doen met de negatieve reacties en weg zou blijven. En dus ook thuis niet meer op paarden stapt of eens echt leert rijden.

En gelukkig woon ik in Nederland en ben ik nog steeds vrij om deze mening te mogen hebben.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 06:29

Ik zie het meer als een dansopleiding. Hij leert de paarden dansen en sommige zijn goed genoeg om de opleiding tot hoog niveau te volgen. Er zit heus wel wat van dressuur is maar het doel opzich is anders geworden. Net als balet het is een zware opleiding en het is niet altijd even goed meer voor je lijf. Vele haken af door lichamelijke of psychische problemen maar diegene die wel door gaan en kunnen, kunnen echt wat laten zien.
Als er ergens zo een filmpje van een dansend paard in een ander land op internet verschijnt staat iedereen op de achterste poten. Maar wie zegt dat die training nu erger is als de dansopleiding van gal? Paarden tonen misschien meer stress (vaak ook spaanse types) maar wie zegt dat de toto's die fase niet ook hebben gehad bij aanleren van oefeningen?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:29

Ik wist niet dat Edward was gestopt tijdelijk met wedstrijd rijden, waarom was hij dan gestopt?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:36


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:20

Ik kan hem ook niet mooi vinden rijden. Wat een opgekropt paard zeg.

Overigens wist ik ook niet dat hij gestopt was.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Edward Gal keert terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:32

Hij was het plezier kwijtgeraakt in de wedstrijden na het toch wel een beetje fiasco van de OS in combinatie met de (denk ik) kritiek,.

Hij heeft fantastische paarden..ik hoop gewoon dat hij dit afgelopen jaar gebruikt heeft om meer te trainen op een fijnere en harmonieuzere manier van rijden en voorstellen en dat hij ons positief gaat verassen.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:33

Elisa2 schreef:
Hij was het plezier kwijtgeraakt in de wedstrijden na het toch wel een beetje fiasco van de OS in combinatie met de (denk ik) kritiek,.

Hij heeft fantastische paarden..ik hoop gewoon dat hij dit afgelopen jaar gebruikt heeft om meer te trainen op een fijnere en harmonieuzere manier van rijden en voorstellen en dat hij ons positief gaat verassen.


Hier ben ik het mee eens.

Ik ben ervan overtuigd dat de evolutie van de rijstijl enkel kan worden gestuurd door de jury's.
Op de olympische spelen heeft men gelukkig meer voor de harmonieuze proeven gekozen. De topruiters zullen zich daarop aanpassen.

Edward is hoe dan ook een topruiter.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:50

karrij schreef:
chanicha schreef:

Hier nog een :j


En hier nog iemand, wat een gezeik weer zeg! En dan zelf nog nooit iets op wereld niveau gepresteerd en alleen maar commentaar leveren _-:(

Ik verheug me er ook op hem weer in de ring te zien

Dan niet hypocriet zijn. Als je geen negatieve commentaar mag geven als je het niet zelf gereden hebt, dan ook geen positieve. Wel zo fair. :+

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:58

Ayasha schreef:
Dan niet hypocriet zijn. Als je geen negatieve commentaar mag geven als je het niet zelf gereden hebt, dan ook geen positieve. Wel zo fair. :+


Dat zou betekenen dat niemand meer een museum in zou kunnen om te genieten van kunst als je niet zelf op het niveau van van Gogh schildert :))

Je kunt volgens mij prima je verheugen op iets zonder dat meteen 'positief commentaar' te noemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:00

Ibbel schreef:
Ayasha schreef:
Dan niet hypocriet zijn. Als je geen negatieve commentaar mag geven als je het niet zelf gereden hebt, dan ook geen positieve. Wel zo fair. :+


Dat zou betekenen dat niemand meer een museum in zou kunnen om te genieten van kunst als je niet zelf op het niveau van van Gogh schildert :))

Je kunt volgens mij prima je verheugen op iets zonder dat meteen 'positief commentaar' te noemen.

Anderszijds betekent dat ook, dat je diezelfde werken niet niet mooi mag vinden, omdat je niet zo kunt schilderen :)).

De hele argumentatie slaat beide kanten op, als een tang op een varken.

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:03

_San87_ schreef:
Anderszijds betekent dat ook, dat je diezelfde werken niet niet mooi mag vinden, omdat je niet zo kunt schilderen :)).

De hele argumentatie slaat beide kanten op, als een tang op een varken.

precies

En ook met andere sporten is er commentaar genoeg, kijk maar naar voetbal of F1.

Daarnaast wil ik zo niet eens kunnen rijden....