Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Equitom opereert een paard met een massa bij zijn traanbuis

 
Profiel   

Wat een enorme hoeveelheid pus kwam daar uit zeg, wat zal dat paard daar een last van gehad hebben. Lijkt mij dat hij snel opknapt. Nu maar hopen dat er geen bacteriƫn binnen zijn gedrongen door de ingreep. Heeft ie geen drain vraag ik me nu af?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 12:47 



 
Profiel   

Zoolgangster schreef
XladyX schreef
Ik kan niet opmaken uit het filmpje of het stuk bot teruggezet is, maar dat lijkt me toch wel. Bij hersenoperaties bij mensen gebeurt dat toch ook altijd ook zo? Van een kennis die een operatie aan de hersenen ondergaan had weet ik dat hij er geen blijvende pijn aan zn schedel van had.


Mijn broer ook niet, die is zelfs 2x geopereerd.

Dat is fijn voor die twee personen. :)

Komt er nog bij dat ik hoop dat ze regelmatig gaan controleren (ook na een jaar) gezien het nog terug kan afstoten.

Rubs: Ik vermoed dat de drain verwijderd is voor het maken van de video gezien die volgens mij er uit gaat voor dat ze die watten er uit halen. Drain laten ze meestal maar 1 nacht steken. Bij mij ging ie er iig elke keer de dag er na uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:06 



 
Profiel   

Zou verschil in napijn ook nog kunnen verschillen of het bij de hersenen is of hier juist bij de holtes?

Maar pffff, wat een druk moet daar op gestaan hebben...arm dier

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Zou verschil in napijn ook nog kunnen verschillen of het bij de hersenen is of hier juist bij de holtes?

Maar pffff, wat een druk moet daar op gestaan hebben...arm dier

Napijn zit hem hoofdzakelijk in het bot dus dat lijkt me sterk. :) Het is zoals veel mensen last blijven houden van breuken bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:21 



 
Profiel   

Ieuw klinkt heftig Ayasha!
Waarschijnlijk zeggen ze later dat het daar niet van kan komen. Een paard kan helaas niet praten.
En dat anderen dit niet hebben wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:59 



 
Profiel   

Dat klinkt niet fijn Ayasha.

Maar als het bij een paard ook zo voelt, zal je dat snel genoeg gaan merken in gedrag en omgang denk ik.

Ooit is mijn knie gerepareerd met schroeven en had ik veel pijn na de operatie. Toen zei de verpleegkundige ook tegen mijn moeder dat botpijn echt vreselijk is. Ze zijn er allang uit, maar het blijf een gevoelig gebied/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:05 



 
Profiel   

superpony schreef
Dat klinkt niet fijn Ayasha.

Maar als het bij een paard ook zo voelt, zal je dat snel genoeg gaan merken in gedrag en omgang denk ik.

Ooit is mijn knie gerepareerd met schroeven en had ik veel pijn na de operatie. Toen zei de verpleegkundige ook tegen mijn moeder dat botpijn echt vreselijk is. Ze zijn er allang uit, maar het blijf een gevoelig gebied/

Ik heb al veel types pijn gehad. Botpijn is de ergste. Omdat het niet over gaat en niks er tegen helpt. En voor mijn operaties dacht ik botpijn wel te kennen, ik heb immers slechte botten en wat breuken. Maar botpijn van je schedel overstijgt echt alles omdat je er al snel ook een migraine-achtige hoofdpijn van krijgt. Er zijn momenten geweest dat ik gezegd heb dat ik het ding er terug uit zou rukken. :=

Ik weet niet hoe dit stukje bot vast gezet is. Als dat met schroeven gebeurt is dan zie ik het sowieso somber in. Er is in de schedel niet echt plek voor schroeven in die zin dat het onmogelijk is om zenuwen te ontwijken en je dus naast botpijn ook nog eens zenuwpijn hebt omdat er een schroef steeds tegen zenuwen zit te duwen. In het beste geval is het met draad vast gezet en dan heeft ie alleen last van de "kalkrandjes" die gaan ontstaan door de genezing en ook die duwen onvermijdelijk op zenuwen. Je kan ze zelfs voelen. Dat is het grote nadeel aan ingrepen aan de shedel: Er is heel weinig plek. Er is eigenlijk geen ruimte voor de natuurlijke "gevolgen" van de genezing laat staan voor eventuele bijkomende materialen die nodig zijn voor die genezing waardoor er veel kans is op pijn. De kans op chronische napijn is iig beduidend groter dan de kans dat je pijnvrij wordt.

Zo ver mijn "verre" omgeving (iedereen buiten mijn ouders en man) weet heb ik ook geen chronische pijn meer aan mijn hoofd dus het is ook nog maar de vraag of ze echt pijnvrij zijn of er gewoon niet over zeuren.

Hoe het ook zij, ongeacht wat ik vind van deze ingreep bij een paard. Ik hoop oprecht dat de eigenaren beseffen dat als dit paard veranderd in gedrag dat ze het dan moeten gaan zoeken bij het geopereerde gebied kwa pijn ipv de standaard onderzoeken. Hoofdpijn is nu niet bepaalt het eerste waar men gaat zoeken wanneer paarden moeilijk doen.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-12-22 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:07 



 
Profiel   

Pumpkinbroes schreef
Wat is dat losse spul wat hij er met de vinger uithaalt?

Etter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:20 



 
Profiel   

bewondering voor deze kliniek die iedere keer weer met een vernieuwende aanpak van allerlei soorten problemen komt.

Wat zal dit paard voor de ingreep ontzettende hoofdpijn gehad hebben, wat een troep kwam er uit, om over de massa die verwijderd is nog maar te zwijgen.

Uiteraard zal dit paard na de ingreep ook pijn hebben maar ik vermoed zo dat deze pijn minder/anders en dragelijker zal zijn dat de constante druk van de grote hoeveelheid etter en de massa..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen