Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Ozosnel is zoek! Deel VI

 
Profiel   

Sinterklaas
Algemeen

[ img ]
Nog zo'n mooie foto van Ozosnel, maar waar is hij toch?
Foto: Essie73


“Brabantse nachten zijn lang”, maar Brabantse zoektochten naar een paard blijkbaar ook. Want ik durf het bijna niet te zeggen, lieve bokkertjes, maar we hebben Ozosnel weer gemist. Weer was hij ons te vlug af. Ik hoop toch echt dat we hem voor pakjesavond terug hebben. Want hoe moet ik anders de daken op om alle cadeautjes rond te brengen? Zonder mijn paard ben ik niets. Normaal gesproken zie ik het altijd heel positief in, maar nu weet ik het ook bijna niet meer hoor. Ik snap ook echt nog steeds niet waarom Ozosnel er vandoor is gegaan. Ik weet alleen dat ik hem ozograag weer terug wil hebben.

Intussen moeten we het nu zelf gaan oplossen, want Speurpietje zit helaas even in de lappenmand. Hij dacht slechts een beetje verkouden te worden, maar het bleek toch de Pietengriep te zijn. Hij ligt nu in de Pieten-ziekenboeg en is in goede handen bij Dokterpiet en zijn zorgteam. Profpiet, die eerder in de ziekenboeg lag vanwege een ongelukje met een scheikundeproefje, is nu wel weer fit genoeg om ons te helpen. Hij heeft een paar lichte brandwonden die nog moeten herstellen en zijn grijze krulhaar moet weer terug groeien, maar dat heeft gewoon tijd nodig. Profpiet vindt paarden ook prachtig, dus heeft hij samen met Paardpiet naar de flyers gekeken die ze had gevonden in de Efteling. Op beide exemplaren stond een site voor meer informatie en dus zijn ze samen achter de computer van Profpiet gekropen. Ook de site van Bokt hebben zij geopend en daar zagen ze al snel jullie reacties onder mijn vorige bericht. Jullie hadden het over Den Bosch en dat leek inderdaad te kloppen. Want deze beide evenementen, de KWPN Stallion Show en Indoor Brabant/The Dutch Masters worden gehouden in deze stad. Om precies te zijn, in de Brabanthallen in die stad. Dus we hebben Chauffeurpiet weer aan zijn mooie, donkerblauwe jasje getrokken om ons daar heen te brengen. Toen wij daar aankwamen, zag het er heel rustig uit rondom de hallen. Hoge Hoogtepiet waren we al heel snel kwijt, die man zat uiteraard al snel weer hoog bovenop het dak. Hoe hij dat doet, daar heb ik geen idee van, maar hij doet het gewoon. Die piet is soms net een aap als het aankomt op zijn klimvaardigheden. Hij heeft over het hele dak gelopen, heeft naar alle windstreken gekeken, maar zag helaas geen Ozosnel. Wel heeft hij, toen hij toch op dat dak stond, de monteurs van de Brabanthallen een dienst bewezen. Zij vroegen hem om even te kijken naar een putje voor de afvoer van regenwater. Die leek wat verstopt te zitten, het water liep daar niet goed weg na een flinke regenbui. Dat wilde Hoge Hoogtepiet wel even doen en hij is naar dat putje gelopen om die te controleren. Al snel viel het hem op dat er wat glimmends voor het putje zat, en dat blokkeerde de boel. Hij heeft het voorwerp los gewrikt en toen zag hij wat het was… een tweede gouden hoefijzer van Ozosnel! Het paard is dus inderdaad hier geweest, en wel op het dak. Nadat hij het ijzer had verwijderd, liep het putje weer lekker door, dus de monteurs hoefden niet meer zelf het dak op. Zij blij dat het probleem is opgelost, wij blij met het hoefijzer van mijn paard. Wel heeft Paardpiet wat te doen als Ozosnel weer thuis is. Zij heeft ooit een opleiding gedaan voor hoefsmid en kan hem dus zelf bekappen en beslaan. Heel eerlijk gezegd, lieve bokkertjes, dat werk aan de hoeven had ze al in de planning staan, maar het kwam er niet van. Ze wilde dit namelijk doen op de dag nadat Ozosnel midden in de nacht er vandoor ging.

Maar waar is dat paard nu dan toch? De hallen zelf waren gesloten, net als de parkeerplaatsen. Ze waren druk bezig het voorbereiden de opbouw van het volgende evenement dat daar zal plaatsvinden. Mijn pieten en ik zijn toen een rondje gaan lopen rondom het gebouw, in de hoop dat we daar een spoor zouden vinden van Ozosnel of een aanwijzing waar hij heen is gegaan. Maar het gebouw van de Brabanthallen is zó groot, het was echt wel een flinke wandeling. Achter het pand moesten we dan ook even pauzeren. Profpiet had voor vertrek nog enkele appels meegenomen voor wat extra energie onderweg en dat kwam nu goed van pas. Fruit is een heel gezonde snack en niet alleen voor paarden. Mijn pieten en ik hebben dan ook lekker gesmuld van deze verse en sappige vruchten. Paardpiet spotte al snel een afvalbak en wilde onze klokhuizen daarin gooien. Maar toen ze daar stond, ontdekte ze ook iets anders. Op de grond, onder de bak, vond zij een knuffel. Een pluchen Olifant was het, zacht, grijs met flaporen, witte slagtanden een lange slurf. Hoe die knuffel daar gekomen is, geen idee. Waarschijnlijk verloren door een kindje dat daar een evenement heeft bezocht denk ik. De knuffel was wel nat en vies, maar dat verwondert me niets met dit weer. Chauffeurpiet vond het wel opvallend dat er ook een soort hengsels aan de olifantenknuffel leken te zitten. Dat was mij ook al opgevallen, het leek wel alsof de olifant een rugtasje of zo was. Paardpiet heeft tasje verder onderzocht en vond ook een rits, in de rug van het dier. Deze heeft zij opengedaan om te kijken wat erin zat. Ze vond in het tasje wat tekenspullen: een setje kleurpotloden met een leeuw op de verpakking, een kladblokje met daarop een buffel, een gum met een luipaardafbeelding en een houten puntenslijper waar een neushoorn op stond. Alle vijf hele bijzondere dieren, en volgens Profpiet vormen deze dieren samen met de olifant “de grote vijf” van Afrika. Maar wat we nou weer met die kennis moeten, dat wist hij dan weer niet. Dat wilde hij wel uitzoeken in het Grote Pietenhuis. Ik weet wel dat er nu waarschijnlijk een kindje erg verdrietig is dat hij of zij deze spulletjes kwijt is. Als dit kindje een berichtje in zijn of haar schoentje doet, zullen wij het tasje met tekenspullen weer netjes komen terugbrengen, beloofd! Omdat het best fris was en het ook wat mistig begon te worden, zijn we snel doorgelopen. Via de andere kant van de hallen zijn we teruggegaan naar de auto. Omdat duidelijk was dat Ozosnel hier niet meer was, zijn we de weg weer op gegaan, terug naar het Grote Pietenhuis. Profpiet heeft intussen al veel informatie gevonden over de grote vijf en over olifantentasjes, maar de juiste aanwijzing naar Ozosnel, nee die weet hij nog niet. Kunnen jullie ons weer helpen Bokkertjes? Weten jullie waar we naar toe moeten om het paard terug te vinden? Waar is hij toch, ik maak me zo’n zorgen… En wat kunnen die spullen van de grote vijf toch betekenen?

Bezorgde groeten,

Sinterklaas
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:41 



 
Profiel   

Beekse bergen heeft volgens mij de big 5 en ligt in Brabant. Veel succes Sint.

Edit: stap hier niet zomaar in een verblijf uit als u Ozosnel ziet lopen. Er zijn meer toeristen die dit dachten te doen _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 17:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen